Goed regenpak gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:50

Het beste regenpak is een auto.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:53

Meliaforever schreef:
idylle schreef:
Ik heb inmiddels een regenpak van revolution race gekocht en ben er echt super blij mee! Zit heerlijk soepel, niet te warm en echt water en winddicht.


Dit merk ziet er wel interessant uit! Hoe vallen deze maten en zijn de jassen echt als jas met voering of kan de jas ook over je echte jas?

Die van de Hema is idd goed! Alleen wil ik een iets mooier regenpak. :')


Je hebt allerlei soorten jassen en broeken die waterdicht zijn. Dus je hebt jassen met/zonder voering en jassen die je los kunt dragen of over je andere jas heen.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:31

Precies, ik heb er 1 met voering, maar er zitten ritsen onder je oksel om.te luchten als je wilt. Maar ook als echte jas is hij prima te dragen. Ziet er niet perse uit als regenjas. De maten vallen normaal idd.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 16:27

Ik zit dus te kijken naar het waterkolom, is dat het meest doorslaggevend als het om waterdichtheid gaat?
Die van de hema is maar 5000mm

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:33

Ik heb de tribord zeiljas nu een paar maandjes, die is tot nu toe altijd droog gebleven! Voor mij was de waterkolom wel doorslaggevend ja, die is bij die jas 15.000mm. Hij is ook goed betaalbaar met €65,-. En bijkomend voordeel voor mij was dat de rits ook van onder open kan, ideaal. https://www.decathlon.nl/p/zeiljas-rege ... LQQAvD_BwE

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:52

Meliaforever schreef:
Ik zit dus te kijken naar het waterkolom, is dat het meest doorslaggevend als het om waterdichtheid gaat?
Die van de hema is maar 5000mm


Ik heb me daar nooit in verdiept. Als ik nu kijk hadden mijn oude pakken 15000 en die van de Hema 5000. Toch kwam ik met de oude pakken als een verzopen kat thuis en die van de Hema heeft me altijd droog gehouden. Ik ben er zelfs mee op de motor gestapt in flinke plensbuien. Dus dat zegt blijkbaar niet heel veel.

Celebi
Berichten: 3665
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:25

Ik zweer bij de regenkleding van de ANWB, maar heb ook niet veel anders geprobeerd. Die goedkope plastic dingen van de Action/Hema zijn van die vieze plak dingen en helemaal niet waterdicht met langdurige regen. Heb een jaar lang rondgefietst met de regenbroek van de ANWB in combinatie met de regenjas van America Today. Was wel heel tevreden over die combinatie.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 23:19

Celebi schreef:
Ik zweer bij de regenkleding van de ANWB, maar heb ook niet veel anders geprobeerd. Die goedkope plastic dingen van de Action/Hema zijn van die vieze plak dingen en helemaal niet waterdicht met langdurige regen. Heb een jaar lang rondgefietst met de regenbroek van de ANWB in combinatie met de regenjas van America Today. Was wel heel tevreden over die combinatie.


Grappig, die ervaring heb ik, en mijn omgeving, totaal niet. Van lange fietstochten tot het halve land doorcrossen op de motor in de zeikende regen maar nog nooit ben ik nat geweest onder die pakken van de Hema.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 06:09

Geen regenpak tip, maar wel een tip voor mensen als ik met bv een scooter in de winter:
https://agu.com/clean-winter-regenjas-u ... iant=Black
Nog nooit doorgeregend en houdt de wind top tegen.
Je denkt wat is deze winterjas dun, maar heb het nooit koud gehad.
Valt wel klein.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:03

Wij gebruiken onze Musto zeiljassen bij regen. Komt geen druppel door, ook geen zuchtje wind, en ze zijn in no time droog. En dan ook echt no time. En natuurlijk geschikt voor actievere bezigheden.

Gisteren de hele dag in de regen gestaan, 10 minuten zon, jassen droog :). Ze zijn wel erg kostbaar.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 18:08

Heeft iemand ondertussen al meer ervaringen opgedaan tijdens deze weken van regen? :') Goed test weer, maar het is wel flinke regen de hele tijd.

troetjoek
Berichten: 158
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:16

Snickers heeft ook goede regenpakken :)

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:16

Mijn Uhuip Ice is iig niet waterdicht, maat wist ik. Ik dacht dat het vandaag droog zou blijven anders had ik mijn Arc'teryx wel aangetrokken op buitenrit.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:24

Ik ben fan van werkkleding .Zelf heb ik Sioen Rotterdam en Amsterdam ook fijn om op stal bezig te zijn.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:22

Revolution regenpakken. 1000% waterdicht, winddicht en niet plakkerig.

blauwdruivje
Berichten: 223
Geregistreerd: 08-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:03

Mijn ervaring is dat een jas met goretex het beste werkt. Het is wel duur, maar dan heb je ook wat. Bergfreunde.nl heeft vaak wel aanbiedingen.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 01:05

Meliaforever schreef:
Heeft iemand ondertussen al meer ervaringen opgedaan tijdens deze weken van regen? :') Goed test weer, maar het is wel flinke regen de hele tijd.


Jup, ervaring van uren achtereen doorfietsen in de stromende ***regen. Ik draag de RAB Firewall pants Niet goedkoop, zit waanzinnig fijn, 100% waterdicht en makkelijk aan/uit omdat je hem helemaal open kunt ritsen. Ik draag hem echt graag.
Samen met de Didriksons Martha-Lisa Eveneens super waterdicht, fijn gevoerd etc. Nooit zweterig en nooit doorgeregend.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 01:26

De anwb regenbroek is niet meer waterdicht, heb ik afgelopen week ondervonden. Dat gaat best snel. Zo vaak is deze niet gebruikt. Het zou mooi zijn als ik die broek weer waterdicht kon krijgen met een middeltje, maar ik verwacht van niet. -O-

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 08:13

Ik ben echt heel blij met mijn regenpak van de action voor 12,00 euro.
Heb ook zo'n dure lange regenjas van een paardenmerk maar die lekt enorm door.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:21

idylle schreef:
Revolution regenpakken. 1000% waterdicht, winddicht en niet plakkerig.


Dat is idd een merk met goede prijs/kwaliteit tov de grote dure a-merken met GTX. Helaas was regenpak van RVRC ook gaan lekken en kon het gelukkig terug sturen en kreeg mijn geld terug. Daar zijn ze dan wel weer heel coulant in.