Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:24

Hier geen ervaring met stucwerk laten drogen. Bij ons was het meer afmeren en ivm "haast" hebben we er een electrisch kacheltje bij gezet zodat we 2e en de eind laag er snel op konden, zodat zsm kon gaan verven en behangen.



Wij wonen er nu bijna 2.5 maand en vandaag is de kledingkast gefixt *\o/* eindelijk kan het grootste deel van de kleding in de inloopkast. Aan mijn kant mist nog 1 plank maar die komt als het goed is vrijdag :D dan kan mijn kant ook ingeruimd worden.

MarjanB

Berichten: 16524
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:36

Bij ons heeft t maanden geduurd.. je kan het met een vocht meter bepalen.

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:06

MarjanB schreef:
Bij ons heeft t maanden geduurd.. je kan het met een vocht meter bepalen.


Thanks voor de tip! We hebben er net eentje besteld. Ik was in de veronderstelling dat die meters veel duurder waren :o

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:26

Heb je er drogers in staan? Dat scheelt ook nog.

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:12

Renee1991 schreef:
Heb je er drogers in staan? Dat scheelt ook nog.


Ja, sinds vorige week hebben we 1 bouwdroger en 2 ventilatoren staan. Komt nog wel wat water uit, maar geen bakken vol.

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:11

Ik vind het er ook nog nat uit zien.

Hoop toch niet dat het hier maanden gaat duren dat drogen. Geloof dat op de planning 2 weken staat. Maar geloof dat ermeerdere bouwdrogers komen te staan.

Hier is het glazen dak in de uitbouw geplaatst. Dus huis is weer dicht na 5 weken open. Ook heel fijn. Zegsman vandaag egalisatievloer in de uitbouw storten zodat kan drogen van t weekend.
Ze zijn aardig op weg met aanleggen van alle nieuwe leidingen en elektra via plafond en die verlagen. Volgende week nog bekleding van uitbouw met hout, infresen van nieuwe vloerverwarming, dingen afwerken en timmeren en dan moet het eind volgende week stucklaar zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:09

Prachtig die lichtstraat

Wij hadden uiteindelijk 2 bouwdrogers. Nat en winter was geen succes.

Maar je merkt het wel met opschuren als het nog te vochtig is.

horsii

Berichten: 7651
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:20

Prachtig zeg, snel gegaan

horsii

Berichten: 7651
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 23:26

Hier de wc voor tijdelijk opgehangen. Vloer en muren komen later.
Nu nog op wat onderdelen wachten om weer water te hebben en dan hoeven we 's nachts in iedergeval niet meer door de regen naar de caravan om te plassen.


Afbeelding


Afbeelding

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:50

Lijkt idd nog wat nat! Hier gaat het ‘gelukkig’iets sneller.

_lautje_Mooi die lichtstraat! Heel benieuwd als alles af is.

Horsii Blijf de groene wc echt gaaf vinden!

Hier lamme arm maar het plafond is eruit. Muren zijn gestuckt. Omdat toch een ander bedrijf het komt doen is de planning wel anders maar ja het komt goed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen wordt de vloer ge egaliseert en dan deze week de vloer erin! Kan ik weer deels beneden wonen.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:33

Mooi werk wouterpaard!

Wij zijn nu boven bijna helemaal klaar met stuccen. Dan gaan we eindelijk wat meer richting afwerking. Ik heb gisteren de badkamer voorgestreken dus die ga ik vandeweek ergens in kleur schilderen. Zulk mooi werk :):)

horsii

Berichten: 7651
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:48

Hard gewerkt. Fijn dat je nu een bedrijf voor het plafond hebt.

Renee, jullie gaan hard nu.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:15

Ziet er allemaal goed uit zeg! Gaat vlot!

Hier wachten we op de constructeur en de tekeningen enzo voor de omgevingsvergunning. Willen een aantal draagmuren een stukje open maken, dus vast vergunning process beginnen dan kunnen we in maart gelijk beginnen.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:16

De vloer ligt *\o/* was nog even schrikken. Ik had een voorstelling in mijn hoofd, stuurt de buurman (legt de vloer) een foto waarbij die donker leek.. ik met buikpijn naar huis maar gelukkig hij is licht! Hij ziet er telkens anders uit op de foto.

Deze foto kreeg ik

Afbeelding

Maar hij ziet er zo uit.
Afbeelding

Helemaal verliefd op mijn hal

Afbeelding

Bijkeuken ligt grijs

Afbeelding

Nu op naar de keuken die komt 13 november.

Ondertussen kan ik verder met verven en tig x alles schoonmaken door het stof wat overal ligt en terugkomt :')

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:09

Vanmiddag nog een andere verhuizer geregeld. Communicatie van de partij die we hadden gekozen was zo beroerd, dat ik geannuleerd heb. Andere verhuizer kon op dezelfde datum en was nog mooi binnen de termijn van gratis annuleren
Binnen half uur ook de verhuisdozen in huis, dat is pas service. Nu hopen dat ze ook zo werken op verhuisdag nog kleine drie weken te gaan

Hutcherson

Berichten: 7399
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:33

Wij gaan dit weekend stucen, plafond dichtmaken en stucen en sauzen, mam gaat behangen (grotendeels want ramen en kozijnen worden nog vervangen) en verder met afwerking verlichten en elektra.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:31

Hoe gaat het hier met de verbouwing van iedereen? Inmiddels zelf de constructie berekeningen van openen van draagmuren gekregen, dus nu omgevingsvergunning aanvragen en offertes aanvragen. Nog 16 weken tot we de sleutels krijgen, dus kijk er erg naar uit! *\o/*

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:55

Hier gaan ze gestaag door.
Het leek even dat ze een week gingen uitlopen doordat de elektriciens meer tijd nodig hadden dan verwacht, maar gelukkig kon er wat extra mankracht bij en heeft ook de aannemer een extra ploeg erbij gezet.
Anders gingen we het niet halen voor kerst.
Maar vloerverwarming zit er nu in. Elektriciteit is bijna helemaal aangelegd, airco moet nog deze week, afvoer van de nieuwe haard is van de week aangelegd en ze zijn nu bezig met het verlagen van plafond en plaatsen van de gipsplaten op de nieuwe wanden.
Hopelijk morgen de bijkeuken en keuken klaar met aftimmeren/gipsplaten zodat de interieurbouwer definitief kan inmeten.
Volgende week hopelijk stucken

Hutcherson

Berichten: 7399
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:20

Hier hangen de nieuwe plafonds erin in eetkamer en woonkamer. Morgenmiddag nog 1 deel stucen en de haard etc netjes maken met stuc en als het droog is schuren. Privacydoek moeten we nog goed fixen na de storm vorige week. Dit weekend wil ik de woonkamervloer egaliseren. Eigenlijk moet hwt plafond dan gesaust worden maar dat wordt met een hele lichte grijskleur gedaan door de vriend van mn moeder. Super lief en die weet wattie doet. Vind dat altijd wel n kunst, zeker net bakstenen muur die ik niet onder de spetters wil hebben. Keuken moet nog netjes gemaakt worden. Heb kapstopmateriaal besteld om de deur tussen keuken en hal onzichtbaar te maken. En lampen voor woonkamer besteld. Heb een ideetje voor t gastentoilet. We zijn nog niet uit de bouw perikelen zodat we het mooi kunnen maken. Twee kamers zijn nu behangen. Eind nov komen de nieuwe ramen en kozijnen en wss ook de zonnepanelen, nieuwe stoppenkast en aardpennen.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:31

Wij zijn boven klaar met stuccen en nu bezig met schilderen. Daarna fermacell op de vloeren leggen en de houten vloer erin. Mijn vriend is bezig met het afwerken van de elektra. Maar bij ons gaat het allemaal niet zo hard omdat we alles zelf doen in onze vrije tijd :+

horsii

Berichten: 7651
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:36

Wat gaan jullie hard allemaal, super fijn.

Hier veel studie drukte dus vriend gaat in de avonden en weekenden door. Zijn met de elektra bezig.
Hebben inmiddels weer water dus hoeven in de nacht niet meer naar de caravan om te plassen.
Ook hebben we weer een buitenkraan, toch makkelijk met de paarden drinken geven.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:21

Sorry, ik ben al een hele tijd afwezig geweest en niet echt meer wat gedeeld of gereageerd, excuus daarvoor. Hier is de bouw momenteel erg hectisch en komt alles tegelijk. Er zit nu wel echt schot in en we hopen in februari over te kunnen.

Vloerverwarming is gelegd, cementdekvloer, dak, zonnepanelen. Nu zijn ze bezig met metselen en met 2 weken eindelijk de kozijnen en ramen erin, dan krijgen we echt een idee wat het licht gaat doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:47

Ben nog druk bezig met schilderen. En de keuken is geplaatst wat een ruimte! De stickers zitten er nog op ter bescherming als de stukadoors komen. Ben blij dat er andere komen de muur in de keuken was keurig glad maar totaal niet recht..

Afbeelding
Afbeelding

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:09

Mooi! Schiet aardig op zo!

Hier druk met stuken!
Hopelijk begin volgende week klaar. Bouwdroger doen goed hun werk en drogen gaat aardig. Eind volgende week begint de schilder.
Afbeelding
Afbeelding
Dit was gisteravond. Woonkamer/keuken/bijkeuken/wc is nu klaar. Hierna alleen nog de hal en speelkamer van de kinderen.

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:42

Oh wouterpaard, ik zou stress hebben als ze nog moeten stuccen en die mooie keuken zit er al in :\ wat een rommel maakt dat stuccen

Gaat hard Lautje, jullie hebben aardig het tempo erin. Schiet mooi op zo