Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7398
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:34

Vandaag de aannemer van het stalmuurtje gesproken. Ik ben werkelijk woest.
Door hem heb ik te weinig stenen, die zou hij regelen. Dag later belt ie: hebben jullie die stenen nog geregeld? Dafaq?! Nee en kan deze week ook niet van trailerauto staat bij de maker en jij maakt de inschattingsfout. Dus regel jij maar... Ja maar dan maak ik geen winst op de klus. Zal best. Als je ze gewoon had gemetseld zoals aangegeven dan was alles perfect uitgekomen. Oh en je bent op de hoogte dat de deur niet past tussen de opening die je gemaakt hebt?! Wassie dus niet. Hij had immers de strepen op de grond aangehouden als uitgangspunt..... Die stonden er om de richting van de deur ongeveer aan te geven.. De deur stond er notabene naast.
Nu issie boos en wil zn geld. En ben ik boos en wil dattie opdonderstraalt.... Vriendlief gaat de afhandeling doen..... Lijkt me beter.

horsii

Berichten: 7651
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:41

Och balen dat het zo loopt. Hopelijk snel een oplossing.

Hutcherson

Berichten: 7398
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:34

De oud buurman komt me uit de brand helpen. Hoop zo dat we het voor elkaar krijgen.
Zaterdag wordt ook de elektra geregeld dus kunnen we volgende week wellicht de vloer egaliseren?

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:15

Hutcherson schreef:
De oud buurman komt me uit de brand helpen. Hoop zo dat we het voor elkaar krijgen.
Zaterdag wordt ook de elektra geregeld dus kunnen we volgende week wellicht de vloer egaliseren?


Is het gelukt? Vervelend zo’n aannemer. Kan mij je woede goed voorstellen!
Hier niet tevreden met de vloerverwarming. Ten eerste nauwelijks uitleg want konden er niet bij ivb dichtgesmeerde vloer. Zegt hij dat weet je vader wel euhm ik woon hier. En de gebruiksaanwijzing is in het Duits..
Zag ik de volgende dag dat de stekker te kort is. Moet ong 1 m zijn en is maar 50 cm. Er zit een waterkraan voor vullen van de ketel mist nu stuk dat de slang eraan kan. Zag een druppel water eraan hangen.. en zag net dat het er inmiddels 2 zijn.
Afbeelding

Gisteren gebeld dat ik niet tevreden ben met de service. Zou worden terug gebeld, ik geef ze vandaag nog.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:19

Hutcherson schreef:
De oud buurman komt me uit de brand helpen. Hoop zo dat we het voor elkaar krijgen.
Zaterdag wordt ook de elektra geregeld dus kunnen we volgende week wellicht de vloer egaliseren?

Is het allemaal gelukt? Wat een drama zeg.

Balen wouterpaard. Een druppel lijkt me sowieso het nakijken waard. Soms is het wat beter aandraaien, maar beter het zeker voor het onzekere nemen. Je wilt geen lekkage.

Bij ons zijn ze gisteren begonnen met de buitendeuren. De voordeur hangt er in, de achterdeur vandaag. Heel blij mee!

Hutcherson

Berichten: 7398
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:09

Wouterpaard, ih krijg gelijk herbelevingen van de beunerij die hier heeft plaatsgevonden (dan niet met vloerverwarming maar met alle andere dingen die we uitbesteedt hebben) en dat je dan teleurgesteld bent en dan lijkt t alsof die bedrijven zoiets hebben van joh zoek het uit met je klacht. Ik ben dan altijd bang dat je met de gebakken peren zit.

De muur/elektra is nog niet gefixt. Buurman komt aankomende zondag voor de muur en zaterdag komt de vriend van mam hier voor de elektra. Had van tevoren nooit bedacht dat er toch nog zoveel lieve mensen ons met dit soort klussen zouden helpen.

horsii

Berichten: 7651
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:40

Hutcherson, jeetje zit echt niet mee. Hufters zitten er tussen.
Gelukkig een fijn vangnet.

Wouterpaard, hm slordig zeg. Hopelijk teruggebeld en een goede oplossing

Hier ligt de vloerverwarming erin, zejf nog aansluiten als we weer over de vloer mogen want vandaag is de dekvloer gelegd.
Ziet er goed uit van een afstandje. Kunnen er zaterdag weer overheen lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 23:15

Daihyo schreef:
Is het allemaal gelukt? Wat een drama zeg.

Balen wouterpaard. Een druppel lijkt me sowieso het nakijken waard. Soms is het wat beter aandraaien, maar beter het zeker voor het onzekere nemen. Je wilt geen lekkage.


Idd. Mijn vader zei ik kan zelf de stekker wel langer maken maar heb gezegd, betaal er genoeg voor ze lossen het maar op.



Hutcherson schreef:
Wouterpaard, ih krijg gelijk herbelevingen van de beunerij die hier heeft plaatsgevonden (dan niet met vloerverwarming maar met alle andere dingen die we uitbesteedt hebben) en dat je dan teleurgesteld bent en dan lijkt t alsof die bedrijven zoiets hebben van joh zoek het uit met je klacht. Ik ben dan altijd bang dat je met de gebakken peren zit.

Nou inderdaad! Snap nu de stress van zaken uit handen geven. Het is wel echt een bedrijf dus hoop dat ze het oplossen. Ze hebben nog niet gebeld dus bel er morgen achteraan. Wil dat ze andere installateur sturen voor second opinion. Er hangt inmiddels een derde druppel… en er kan een toevoer niet meer dicht omdat de stang ervoor zit. Ook ben ik erachter dat ze een Nederlandse handleiding erbij moeten leveren vanuit de wet.

hutercherson fijn, zulke lieve behulpzame mensen om je heen!

horsii Lijkt toch heel anders met de dekvloer erop! Hoe zijn de deuren geworden?

horsii

Berichten: 7651
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 23:29

Deuren? Wij hebben nog geen nieuwe deuren. Dat komt nog, eerst de rest.


Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid. Fouten zijn menselijk, maar een goede oplossing doet wonderen.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 23:40

Ow sorry! dat was Daihyo.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 07:22

:D

Mooi :j
Dit is voor. Hij staat nog in de grondverf en wordt antraciet, net als de gevel. Achter heb ik nog geen foto van. Maar beide deuren zijn geïsoleerd met hr++ glas. En speciale tochtstrips. Hopelijk houdt dat de kou goed buiten :j
Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:13

Ik begin hopelijk binnenkort ook aan mijn verbouwavontuur, maar heeft er hier iemand ervaring met opstijgend vocht toevallig? Het zou maar op enkele plaatsen zijn in de woning helemaal onderaan de muur. Maar als het zou gaan wil ik het graag zelf proberen aanpakken met een van de doehetzelf kits.

Hutcherson

Berichten: 7398
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:59

Afbeelding
Vandaag ging onze (oude) buurman verder met onze stalmuur. Wat een verhaal is dat zeg. Ik dacht kosten en tijd te besparen met een muurtje,maar had achteraf beter voor een stalwand kunnen kiezen of een betere aannemer.
De aannemer die hieraan begon heb ik weggestuurd omdat hij echt niet naar me luisterde en daardoor continue materiaal tekort kwam (ook al zei hij van niet) en ik niet alleen voor hoge kosten kom te staan maar ook niet weet wanneer hij nu kwam. Aangezien de staldeur (die er notabene naast staat!) niet in de opening past (want niet opgemeten) heb ik de samenwerking beeindigd.
Onze buurman wilde graag helpen dus die hebben we vandaag verwend met vanalles lekkers en een tank benzine. Die komt volgende week nog even terug om de stenen weg te slijpen en de profielen te lijmen zodat de staldeur kan hangen.

Afbeelding
Tevens kwam het bedrijf dat twee weken terug m'n draagmuren heeft verwijderd op ons dringende verzoek terug om zn klus af te maken. Hij had een paar taken geskipt toen ie hier was en daar heb ik hem achteraf kwaad over opgebelt. Al onze elektra had ie doorgezaagd om de balk te kunnen plaatsen. Daar was ik al woest om (want natuurlijk had hij van tevoren niks gezegd. Allemaal mooie praatjes) maar hij had ook allerlei dingen niet afgemaakt die hij wel beloofd had (ik was er niet die dag zelf helaas).
Maar nu kwam ie dan toch. Alle gaten die hij extra had gemaakt heeft ie weer gedicht en eindelijk de fundamentsscheuren dichtgesmeerd. Het dak is gestut zodat de druk nu op een balk rust ipv op de muur.

Afbeelding
Mam en ik hebben een extra omheining gemaakt met beoband en gaas zodat zowel de honden als de paarden niet bij de bosbeek kunnen komen. In de toekomst willen we een poeltje maken voor ze maar de stroming is ons iets te fel om risico te lopen met ze. Dus even safety first maar dit is dus een extra omheining buiten hun eigen track.

Ook zijn verloofde en ik bezig geweest met de rail van de roldeur voor de buitenstaldeur. Paarden kunnen altijd naar binnen en buiten straks in hun paddock en stal maar bv met oud en nieuw wil ik de stal af kunnen sluiten.

En we hebben weer licht! Familie bood aan alles te repareren (want elektro monteur en alle diplomas voor elektricien) en dat werkt helemaal! Super blij mee! En nu wordt alles morgen netjes weggewerkt. Koof gemaakt rond de latei en alles mooi afgesmeerd.

Eindelijk een beetje opbouwen ipv afbreken.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:34

Hoop dat je staldeur volgende week past! En fijn dat de muur en elektra is gemaakt. Kom ook hier wel achter sommige bouwlui…

Hier is eindelijk donderdag iemand geweest voor de vloerverwarming. Diegene was toen ziek en die het heeft gedaan doet het niet zo vaak.. moest er nog paar x achteraan bellen en mail reageerden ze niet op. Maar gelukkig alles keurig opgelost! Ik was zelf van huis mijn ouders hebben hem de dag erna aangezet en kwam in heerlijk warm huis thuis.

Inmiddels heeft de stukadoor voorbereidingen getroffen:

Afbeelding

Helaas kleine tegevaller met het plafond liet half los. Morgen de laatste restjes eruit en dan is dat ook klaar voor de stukadoor!

Hutcherson

Berichten: 7398
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 23:30

Oh liet het plafond los...? Echt zo kak als zoiets zich dan openbaart...
Mijn stalmuur is eindelijk af. Heb m zelf afgemetseld en oude buurman heeft zich vandaag boosgemaakt op de profielen en staldeur. Er moeten stenen geslepen worden want de deur pastte niet haha. Maar nu wel! Moet nog ff uitharden en dan mogen de paarden hun paleis in.
Afbeelding

Verder vandaag de kledingkamer geëgaliseerd. Heb bizarre spierpijn van de vloer schuren gisteren.
Tevens alle linthouders vervangen voor klemmen zodat het lint beter blijft hangen.
Privacydoek langs de bak was ook weer losgewaaid dus weer vastgemaakt.

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:01

Dat schiet op, een keer de stuc erop zit, scheelt dat al zoveel.

Fijn dat je stalmuur staat!

Hier ook weer een stukje verder. Mijn laadpaal staat (met een beetje geluk komt mn nieuwe auto komende week). We waren ook helemaal klaar met degene die moest aftegelen en de binnendeuren erin hangen, zo vaak laten afweten, tel ben ik kwijt, maar we wachten nu al half jaar. Dus deze week iemand anders geregeld en de vloer is nu grotendeels af, plinten kunnen we zelf. De binnendeuren hebben we ook maar zelf gedaan, alles hangt en kan dicht, nog een paar deuren moeten een slot, voor de rest alles klaar. Wat een verademing. Ik ga zo nog een rondje dweilen en dan kunnen we er weer tegenaan komende week.

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:38

Fijn de stal klaar! En lekker grote box zo!

Oeh plafond dat loslaat. Lijkt mij ook schrikken?

Jullie krijgen einde beetje in zicht nu Cemlys?

Hier gaat alles volgens schema. Zitten nu in de 5e week. Zijn nu bezig met plaatsen van de frames waar de kozijnen en deuren van de uitbouw in komen en plaatwerk voor de wanden. En de elektriciens zijn bezig met alle leidingen en dingen aan te leggen. Als dat klaar is kunnen de ze plafond gaan verlagen.
Keuken zijn ze ook aan begonnen in de werkplaats van interieurbouwer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7398
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 23:25

Oooh wat een lekker stuk erbij joh.
Fijn dat het op schema loopt. Valt weer ff mee dus :)

Vanaf donderdag wordt hier weer gewerkt aan de koof die om de latei in de keuken heen komt met spotjes.
Ook de stopcontacten worde afgewerkt en netjes gemaakt.
Stoppenkast wordt vervangen.

Dus wat onzichtbaar werk maar wel heel fijn en noodzakelijk.
Heb de laatste dagen van de maand even vrij gepland om de gehele vloer van de begane grond te egaliseren en vervolgens de vloer te gaan leggen. Zal wel spierpijn worden weer.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 23:45

Fijn dat de staldeur op zijn plaats zit!

Clemys jeetje dat is wel een toppunt van afspraken niet nakomen.. fijn dat het zelf is gelukt met de deuren.

_lautje_ wordt al mooi! Heel benieuwd hoe het eruit ziet als het als het klaar is!

Eerste stucwerk zit erop maar omdat hij het na zijn eigen werk doet is het nachtwerk en gaat het niet zo snel..
Plafond is echt balen en de stukadoor die het alleen doet ziet er erg tegenop. Pff dat wordt wel een werk en dan komt wel goed. Maar vanavond zei hij tegen mijn moeder anders moet ze iemand anders zoeken die het erop spuit. Euhm dat was niet de afspraak. Lijkt alsof hij zich wat heeft vergist in dit project.
Eerste idee was ook plafond verlagen maar zit nogal wat werk in omdat het beton is. Nu zitten mijn ouders erg op een spanplafond aan te sturen maar ik vind dat niks zeker omdat je niet zo even verlichting kan veranderen oid.

Ik snap dat het tegenvalt want dit hadden wij ook niet verwacht en ja er komt echt herstelwerk bij kijken.
Afbeelding
Wat is jullie mening? Is het realistisch dit te laten stucen? Desnoods door iemand anders.

Deze man levert op de muren gelukkig wel echt strak vakwerk.
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16524
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 04:18

Dat stuken kan echt hoor! Hier kwam het oude spontaan van het plafond toen we boven aan het slopen waren. Hebben toen alle plafonds helemaal kaal gemaakt en opnieuw laten stuken. 100 procent goed.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:20

Oh top! Ik heb een ander bedrijf gebeld die komt maandag kijken voor het plafond. En misschien laat ik de bijkeuken er ook door doen want met deze stukadoor schiet het niet op..

Hier is het echt hondenweer! Regen komt met bakken naar beneden. Helaas zag ik net 2 natte plekken bij de nieuwe voordeur. Direct maar een mailtje gestuurd.
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7398
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:21

Afbeelding
Van het weekend plafond eraf getrokken. Er zat donkere balken met een soort geperst houten panelen ertussen in boogjes. Brrrr.

Afbeelding


Afbeelding
Stiefvader is verder gegaan met de koof om de latei heen. Spotjes zijn erin gezet en eerste deel van het plafond zit erin, wat een ruimte zo!


Van de week aan de gang met radiatoren verven en egaliseren van de slaapkamers. volgend weekend de hal, woonkamer en keuken en kleine toilet egaliseren.
Eind deze maand komt familie en gaan we het plafond afmaken, stucen en sauzen, behangen en egaliseren we alles in 1x.

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:12

Hi allemaal,
Ik zou mij ook graag willen melden hier :)
Iets meer dan een maandje geleden kregen mijn man en ik de sleutel van ons nieuwe huis en in tussentijd hebben we al aardig wat meters gemaakt. De woonkamer en keuken zijn in 2016 door de vorige bewoners al verbouwd en nog helemaal netjes, maar de andere kamers in het huis hadden nog wat aandacht nodig :Y)
Afbeelding
Inmiddels zijn we van de linker naar de rechter situatie gegaan in de slaapkamer en kantoor. De buitenmuren hebben we voorzetwanden voor geplaatst en meteen geïsoleerd. Het is ook allemaal meteen een stuk lichter geworden.

We zitten alleen met het drogen van het stucwerk. Zijn daar mensen met een beetje ervaring mee? We komen er met de stucadoor die het gezet heeft niet helemaal uit. Hij zegt dat het egaal wit moet zijn voordat we het kunnen gaan voorstrijken en verven, maar als we foto's sturen van wat grijze plekken in de muur is het volgens hem al prima zo. Stucwerk is er op 30 sept op gegaan, tot 19 okt gewoon met natuurlijke ventilatie laten drogen, en nu een weekje toch maar een bouwdroger met ventilatoren erin. Hoe zouden jullie dit beoordelen, als droog of toch echt nog te nat? Je ziet voornamelijk de voegen nog van de oude baksteen muur er doorheen komen, maar ook op de gipswand muren zitten nog wat lichtgrijze vlekken.

Gipsmuur:
Afbeelding

En de rest is baksteen wanden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 17:48

Hoe dik is de stuclaag? Staat toch x aantal uren drogen per cm bij temperatuur y

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:22

Op de baksteen muren zo'n 1,5 a 2 cm. Normaal is het 1 mm per dag dus zou het droog moeten zijn volgens die berekening, maar we wonen redelijk vochtig en het weer heeft ook niet meegeholpen de laatste weken