Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:39

Nieuwe worden gelijmd, oude waren gemetseld :+ en dat kan dus niet.. en ivm gewicht moeten we wel cellenbeton pakken. Donderdag wordt ie opgebouwd en kunnen we weer verder

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:17

Haha ja daarom vroeg ik het. Dat was bij ons precies zo. En ook wankel. Nu is alles gelijmd en het nieuwe verankerd met het oude dat we niet weg konden halen. Staat een stuk steviger.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:58

Cemlys schreef:
Ik weet er niet heel veel van maar wij hebben een warmtepomp die lucht omzet in warmte, vloerverwarming,zonnepanelen, warmtepompboiler, inductie,... alleen woonkamer zit nog gas, maar er zit een leiding klaar die ook de woonkamer via een speciale verwarming de kamer kan meeverwarmen. Wij hebben een warmtepomp van LG tot nu toe werkt hij fijn. Hij kan ook koelen via de vloerverwarming,maar dat moeten we nog even goed uitzoeken


Oh goed om te weten. Ons nieuwe huis heeft ook al zonnepanelen en willen dus een warmtepomp nemen, vloerverwarming, inductie koken, en de openhaard is een houtkachel dus hopoelijk kunnen we zo mooi van het gas af.

Marjan oh daar zaten ook flink wat spijkers in! Zal donderdag na de opbouw wel weer heel anders lijken.

Mocht iemand trouwens nog goede ervaring hebben met een verbouw/ renovatie bedrijf rondom Deventer, dan hoor ik het graag :) Zijn ons op het moment aan het orienteren en offertes aanvragen en eigenlijk zien wat er precies allemaal mogelijk is.

Heel leuk, had alle oude bouwtekeningen aangevraagd bij de gemeente en deze inmiddels gekregen. De orginele van 1927 zijn nog echt blauwdrukken dus wel heel leuk om te zien. Huis is ook verbouwd in 1962, 1972, 1984 en 2001 en denk dat de trap naar boven ook op iets van 4 verschillende plaatsen heeft gezeten door de jaren. Ook de keuken, badkamer, WCs, allemaal op verschillende plaatsen. Wel heel grappig om te zien!

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 22:36

Knapt mooi op zo, heel ander gezicht al.

Hopelijk staat de muur gauw weer , en stevig Marjan.

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:45

Dat ging makkelijk Marjan als ie zo los staat. Zijn jullie al verder gekomen met de aannemer?

Hier deze week hopelijk laatste stukje tegels erin en voegen en ik hoop ook de deuren.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:48

Ze gaan echt als een speer hier. Toilet is bijna tegelklaar.
Afbeelding

En de stukadoors gaan ook als een trein. Vandaag zijn ze met de woonkamer gestart.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:10

Vandaag wordt de keuken voorbereid.
Afbeelding

En zelf ben ik druk aan het verven. Alles in de grondverf zetten. Kozijnen zijn al gedaan voor de stukadoors kwamen. Nu de deuren en de zoldertrap voor de 2e keer. Niet bij alle deuren per sé nodig. Maar om het 1 geheel te houden, dan alles maar meteen doen. En het ruikt ook een stuk beter als alle kamers een lik verf hebben. De vieze lucht is er bijna uit. Alleen op zolder nog. Ik was niet van plan die te verven, maar misschien dat ik dat voor de lucht ook nog wel doe met een Action verf ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:37

Dat knapt echt heel erg op Amanda!

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:38

Ja stukadoors hebben dankbaar werk :D
We zijn er nog niet. Alles moet nog in de latex en lak, maar dat doen we pas als het stucwerk droog is. Beneden wordt gespoten, maar boven doen we de plafonds en overloop wel zelf verven. Dus eerst voorstrijk en dan de latex. Dan boven in de kamers behangen en vloer leggen. Dan is boven al helemaal klaar.
In de keuken komt nog een verlaagd plafond met spots. Daar worden vandaag de leidingen gelegd en het weekend de elektrische aansluitingen afgemaakt. En dan kan de stukadoor het afmaken en spuiten als dat weer droog is. Ook beneden moet nog gelakt worden trouwens. De wc is in de opzet zo goed als klaar. Ombouw en koof zitten er omheen. Daar komt ook nog een verlaagd plafond met spots en dan kan het betegeld worden.
En dan komt 16 augustus de keuken en wordt die week geplaatst op donderdag en vrijdag. En de week erna wordt de vloer gelegd en die vrijdag de 25e verhuizen. Dus we hebben op zich nog genoeg droogtijd en tijd om te verven. Het loopt lekker *afkloppen*.

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:45

Mri schreef:
[knip]
Heeft iemand van jullie nog suggesties voor een budget vriendelijk hekwerk? Aangezien het de voortuin is moet het wel laag zijn. T gaat om best een aardig stuk waar dan een hekje moet komen.


Hier in de omgeving zag ik iemand die daarvoor dit gebruikt heeft:
https://www.intratuin.nl/tuinhek-nature ... 00-cm.html

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:56

Schiet dan in ene keer echt op zeg!!

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:53

Oh dat schiet inderdaad lekker op. Fijn vooruitzicht dat je er met een paar weken woont! Helemaal nu het gestuct is en schilderen/ behangen straks begint zal het wel steeds meer af voelen. *\o/*

Hutcherson

Berichten: 7427
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:20

Daihyo schreef:
Ze gaan echt als een speer hier. Toilet is bijna tegelklaar.
[ [url=m/hwCc1G.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de stukadoors gaan ook als een trein. Vandaag zijn ze met de woonkamer gestart.
[ [url=m/kFpa0u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5S3kWw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pwWE7g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw heel anders zo! Het lijkt toch allemaal goed te komen zo!

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 08:38

Deze week weer flinke stappen gezet. De keuken is klaar wat betreft stroom en water.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook in de wc is de electriciteit goed geplaatst voor de schakelaar. Er komt een verlaagd plafond met 2 spots in.
Afbeelding

En ook in de keuken is een verlaagd plafond gemaakt, gelijk met de geplaatste balk, hier komen 5 dimbare spots in.
Afbeelding

Ik heb me voorsl bezig gehouden met verven. De trap moest voor de 2e keer in de grondverf. En verder alle deuren en kozijnen. Nu wachten tot het stucwerk droog is, zodat we plafonds en de overloop kunnen latexen en dan kan ik gaan aflakken.
Afbeelding

Het stucwerk boven is bijna droog.
Afbeelding

Beneden is ook aardig aan het drogen. Je ziet goed waar we de schoorsteen hebben weg gehaald. Hier zit ruim 2 cm stucwerk op, dus dat droogt wat langzamer :+
Afbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:54

Oh netjes zeg! Ziet er goed uit! <3 gaat wel snel als je zo kijkt, elke keer lijkt het huis steeds meer af.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:10

Ja het gaat ook echt heel snel. Moet ook wel, want 25 augustus gaan we verhuizen en dan moet het (zo goed als) klaar zijn :D

MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:12

Goed bezig!

Hier staat de muur weer :D
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:52

Ah nice! En een stuk steviger waarschijnlijk :D

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:56

Voor wie het leuk vindt:

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:41

Leuk zeg Daihyo! Leuk om zo te zien hoe het veranderd en opschiet :)

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:28

Ja het gaat best snel. Gister de boel boven in de latex gezet en laatste dingen in de grondverf. Vanaf deze week een en ander in de lak zetten. Aankomend weekend boven behangen, dan kan de vloer er in en is het boven zo goed als af.

Ik was wat eerder klaar dan de rest, dus ik heb even een wandelingetje gemaakt in de voortuin :))
Afbeelding

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:24

Hier zijn we/ze gister begonnen.
Een stuk dak eraf en begonnen met het opbouwen van de dakkapel.
In het kantoortje zijn de kuren kaal gegaan en is nieuw behang gekomen.
De woonkamer muren zijn voor het grootste gedeelte voorzien van een nieuw laagje wit.

Vandaag zijn ze weer hard bezig met de dakkapellen, vrijdag zijn die klaar
Mijn schoonvader heeft vandaag de krulhazelaar uit de tuin gehaald en hij heeft de planten die om "de stronk" zaten een andere plek gegeven.
Volgende week gaat hij (samen met mm zwager) "de stronk" verwijderen en hopelijk ook al (een deel van) het grind.

En dan hoop ik heel heel erg dat de stronk en het grind meevallen, en dat het speeltoestel ook al snel de tuin in kan <3

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:57

Wanneer gaan jullie over Mri?

Hier weer flinke stappen gezet. Nog 4 weken tot de verhuizing…
De keuken is gestuct, heeft een koof en een verlaagd plafond. De koof is vandaag afgekit en gaat morgen in de grondverf zodat hij meegespoten kan worden met de muren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De ene slaapkamer is behangen in een prachtige groen/grijze kleur met iets structuur en een werkje. De andere krijgt een zandkleur van hetzelfde behang en achter het bed een print met donkerbruin en bladpatroon in tinten bruin/beige/zandkleur. De koof van de schoorsteen rechts moet nog even in de witte latex aan de onderkant. En bij het raam mist nog een baan, maar dit kozijn wordt volledig vervangen en uit voorzorg voor beschadigingen wordt dat na plaatsing behangen.
Afbeelding

Afbeelding

En dit gaat ook gewoon door :+
Afbeelding

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:39

Zo einde komt in zicht!!
Lekker zeg!5

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:42

Daihyo schreef:
Wanneer gaan jullie over Mri?


10 en 11 augustus
Ik denk dat ik de 11e pas over ga, maar ik hoop (zo goed als) alle spullen de 10e.


Hout op de West en zuid gevel heeft een schoonmaak beurt gehad. De noord gevel moet nog, de oost gevel heeft geen hout
Afbeelding


Letterlijk het dak dr af.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Hier zie je goed hoe de zuidgevel er uitzag voor de schoonmaak beurt :=
Afbeelding


Afbeelding


De rolluiken komen eind komende week. Dan is de dakkapel af
Afbeelding


Maandag start de timmerman om van deze ruimte 2 kamers en een chill plekje te maken. De verwachting is dat dat een week zal duren, dus dan is er nog een kleine week voor het afmaken van de kamers (behangen, verven etc)