Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:08

Wauw, wat stucwerk al niet kan doen hea!

Inderdaad, Farrow&Ball en The Little Green hebben mooie kleuren en goede kwaliteit.

Welke look ga je voor? Industrieel? Of iets meer rust. Ik zou zelf meer richting de aarde kleuren gaan / beige tinten. Je kunt dan een beetje voor de botanische stijl gaan en combineren met veel planten.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:14

xLoki schreef:
Luxorvalkje, dit soort verf heb ik in mijn huis ook gepoogd af te bikken, ging sommige stukken heel makkelijk, maar sommige stukken zaten ook muurvast. Uiteindelijk is alles opnieuw gestuct omdat het niet netjes te krijgen was...

AnoukH, netjes!!! Al een heel ander gezicht zo met de grondverf.

Rosanna1990, schiet lekker op!

Cemlys, waar heb je je verf besteld? :) Fijn dat het afwerken begonnen is! Wanneer ga je over of woon je er al?

horsii, pittig he zo de avonden en weekenden? Wel fijn dat de aanbouw nu eindelijk de goede kant op gaat.

Hier is de stukadoor net klaar, wat een verschil maakt dat zeg! Wel ook heel blij met de stukadoor, was toch een gokje via Werkspot, maar het is goed bevallen. Hij heeft keihard gewerkt 7 dagen achter elkaar in de hitte!

Slaapkamer voor
[ [url=m/1E0chn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Slaapkamer na
[ [url=m/GMooJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woonkamer voor
[ [url=m/Hsf4xU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Woonkamer na
[ [url=m/SrK8HY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Toen we het huis stuc-klaar gingen maken heb ik trouwens toch last minute besloten om de oude ondervloer in de woonkamer er ook uit te halen (die zag er nog best goed en stevig uit, maar ik had er geen goed gevoel bij), en er kwam een LUCHT onder vandaan!!! :r Echt niet normaal. Bleek vanuit de kruipruimte te komen waar de vorige bewoners de ventilatiegaten hadden dichtgepurd, echt zo dom. Dus last minute nieuwe ventilatiegaten laten boren en de luiken open laten staan een week lang, en het gekke luchtje wat de hele tijd in huis hing is nu helemaal weg! Echt heel blij mee.


Wat een verschil zeg! Heel gaaf! Goed trouwens dat je dat nu hebt ontdekt van de ventilatiegaten. Scheelt je toch straks weer problemen zou ik denken.

Hier vorige week voor de bouwkundige keuring dus tijd door huis gelopen. Man van de keuring had ook nog wat tips voor ons en raadde ons wel aan om een constructeur erbij te halen als we de muren gaan verwijderen/ aanpassen. Heb de orginele bouwtekeningen aangevraagd en dan kunnen we hopelijk zien hoe de draag constructie is en wat we wel/ niet kunnen doen. Wel spannend allemaal zeg! Kijk er erg naar uit om met 8 maanden de sleutels te hebben! Dan lijkt het nu nog zo ver weg. :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:18

Is er een 2023 versie van dit topic of mogen we hier in rollen? :)

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:52

Je mag hier in rollen

Hutcherson

Berichten: 7371
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:40

Wij gaan zeer waarschijnlijk voor knus donkere tinten, we overwegen zelfs het plafond (niet overal hoor maar bv gastentoilet, slaapkamer en heel miss woonkamer als het bevalt) dus echt antrecietkleur of mooie diepblauwe tint. Onze meubelset is wit met hout. Ik ben benieuwd hoe dat staat met donkere achtergrond. We waren laatst uiteten en daar hadden ze spotjes in t plafond (dat gaan wij ook doen) en een hele mooie behang keuze met antreciet en dan een subtiel lichtere zilverachtige tekening. Als je ernaar keek, heel druk.. Als je gewoon lekker in gesprek was viel het helemaal niet op.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:14

Wij hebben Urban taupe met white linen in de woonkamer.

Loki, ik heb nu verf besteld bij vestingh, de kleuren blush (muur waar ons bed tegen komt), de rest mushroom, zijn kleuren van little green. Ik ben benieuwd, we hebben een houtlook vloer erbij.
Fijn dat de geur nu weg is, wat mensen allemaal doen :')

We hebben deze boxspring gekocht <3
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7371
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:39

Die ziet er comfi uit! Zoiets zoeken wij ook voor de logeer kamer

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:57

Hé leuk! Volgens mij van Swiss Sense? Mijn broer heeft in januari exact dezelfde aangekocht en is er super blij mee :j

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 05:25

Renee1991 schreef:
Hé leuk! Volgens mij van Swiss Sense? Mijn broer heeft in januari exact dezelfde aangekocht en is er super blij mee :j

Ja dat klopt.hij ligt volgens mij heerlijk,maar we gaan het beleven. Ik ben benieuwd, fijn te horen dathij tevreden is

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:22

Ja ligt er ook een beetje aan welk matras je hebt gekozen want daar zit verschil in. Maar hij slaapt als een koning, naar eigen zeggen :')

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:35

Mooi bed, wij kwamen erachter dat onze boxspring niet gat passen waar we hem hadden bedacht i.v.m. schuin dak :(

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:31

Hier zijn we ook weer aardig wat verder met strippen en zelfs al een beetje opbouwen. Afspraken met de stukadoor zijn gemaakt, de vloer voor boven hebben we gekocht, de vloer voor beneden uitgezocht (die komen ze leggen is pvc, boven doen we zelf, dat is laminaat), toilet is er helemaal uit en de voorbereiding voor een 2e toilet boven gemaakt, balk er in bij het doorgebroken muurtje, de stempels zijn weg, keuken er uit en ik ben vast nog wat vergeten :+

Hier zat een soort van latex behang op. Echt heel raar spul. Helaas aardig wat stucwerk gesloopt, dus dat moet ook gestuukt worden. Was niet de bedoeling dat boven ook gedaan zou worden, maar dat kan nu niet anders.
Afbeelding

Afbeelding

Alles is boven geschuurd
Afbeelding

Keuken er uit
Afbeelding

Pvc vloer uitgezocht
Afbeelding

Er zaten een soort linoleum tegeltjes in de gang en keuken als ondervloer, die moesten er ook uit van de vloerman, daarna kan hij gaan egaliseren.
Afbeelding

Afbeelding

Toilet. Of nou ja, gat in de grond :+
Afbeelding

Afvoeren gemaakt voor hangend toilet en toilet boven.
Afbeelding

En zand er weer in
Afbeelding

De schoorsteen is er uit
Afbeelding

Afbeelding

En de container al aardig vol :D
Afbeelding

De deurpost tussen gang en woonkamer is er uit, dit wordt dicht gemaakt. De onderste blokken staan al. Als dit goed gedroogd is, kan de rest er op gestapeld worden.
En de stempels weg uit de woonkamer en keuken schelen ook weer bewegingsruimte.
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:47

Jullie hebben al een hoop werk verzet. Benieuwd hoe alles eruit komt te zien.

Weer een stapje verder in de afwerking. Dit weekend slaapkamer in de verf, paal behandeld tegen houtworm. Nu 2 dagen kamer afgesloten houden en dan raampjes afwerken. Kast in mekaar zetten en wachten op bed

Moeilijk om de kleuren goed op de foto te krijgen

Afbeelding

Afbeelding
Blij met hoe de kleuren geworden zijm, vind ik altijd een dingetje want is een vrij donkere kamer en je weet nooit hoe kleuren dan uitvallen

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:55

Sfeervol die raampjes en die balk/paal <3

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:00

Wat zijn jullie beide flink bezig! @Diahyo het lijkt alsof jullie dus veel zelf doen of niet? Wat goed bezig zeg!

Komende week spreken wij met de bank om te zien hoeveel verbouwdepot we kunnen krijgen/ of we het geheel kunnen krijgen. Daarna als dat rond is, eens met een architect rond de tafel met wat we willen. Bouwtekeningen al aangevraagd bij de gemeente dus hopelijk krijgen we die ook binnenkort. Helaas stonden die van ons toekomstige huis niet online. Als ik jullie zo flink bezig zie, kan ik niet wachten om met ons huis te beginnen. Daar willen we graag 2 openingen in de draagmuur (eentje is er geweest en dicht gemaakt dus kan zo weer open), nieuwe keuken met eiland, vloerisolatie, 1 trap naar boven verwijderen gezien er 2 zitten, dus eentje weg en idealiter daar een washok/ kamer van maken voor wasmachine enzo. Dan boven badkamers groter en nieuw, en dus paar muren veranderen. Mocht het binnen budget kunnen, dan zouden we de vliering vloer er deels uit boven de "master" slaapkamer zodat we zo'n hoog plafond hebben met bijvoorbeeld eiken balken (kunnen holle zijn zodat de niet zo zwaar zijn). Aldus de ideeën tot dusver := en dan ook nog energie zuiniger maken, graag lucht lucht warmtepomp of lucht water, zijn er nog niet over uit. Genoeg te doen dus komend jaar. :')

Hoe lang hebben jullie gemiddeld genomen voor het verbouwen/ renoveren in gedachten/ houden jullie rekening mee?

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:04

Wij hebben een kleine 3 maanden en zijn nu 3 weken onderweg. We doen inderdaad heel veel zelf met hulp van hele handige vrienden. Anders hadden we nooit zoveel kunnen doen met het bouwdepot dat wij hebben. Dit drukt de kosten enigszins. Stukadoor is wel een vakman. Elektriciën ook, maar dat is dan weer de schoonzoon van een vriend van ons. Maar alles is zo enorm duur, niet normaal. We kunnen nog steeds niet alles wat we zouden willen omdat veel duurder uit komt dan begroot.
Of dat we dingen tegenkomen die dan toch eigenlijk beter mee kunnen. Of net als het behang in de slaapkamers, dat zouden we niet stuken, maar doordat we er veel oud stucwerk af trokken en veel los zit, gaat dat nu toch mee met de stukadoor. Maar 2 extra kamers zijn ook aardig extra m2, dus extra kosten. Dat vind ik wel balen. Maar ja, niks aan te doen.
Wel besloten dat de badkamer volgend jaar gaat, zodat we nog wat extra kunnen sparen. Dat was ons budget met speling zeg maar. Maar daar blijft te weinig van over voor een fatsoenlijke badkamer. Dus dat beetje dat overblijft + nog even doorsparen moet dan wel weer een aardig budget voor renovatie geven.

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:13

Cemlys schreef:
Jullie hebben al een hoop werk verzet. Benieuwd hoe alles eruit komt te zien.

Weer een stapje verder in de afwerking. Dit weekend slaapkamer in de verf, paal behandeld tegen houtworm. Nu 2 dagen kamer afgesloten houden en dan raampjes afwerken. Kast in mekaar zetten en wachten op bed

Moeilijk om de kleuren goed op de foto te krijgen

[ [url=m/OJhBVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZIWEEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blij met hoe de kleuren geworden zijm, vind ik altijd een dingetje want is een vrij donkere kamer en je weet nooit hoe kleuren dan uitvallen

Hele mooie kleur op de muur, oudroze? Welke kleur is dat? Ben zelf ook nog op zoek naar zoiets.. :j

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:00

Dit is de kleur Blush van little greene.

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:57

Mooie kleur dat oud roze, warm.

Hier ook weer wat verder.
Afbeelding

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:07

Hier is de aanbouw gevoegd.

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:20

Cemlys schreef:
Dit is de kleur Blush van little greene.

Thanks _/-\o_

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:57

Dat schiet al mooi op zeg Horsie! Alweer heel ander gezicht!

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:49

Goed bezig Daiyohi, dat is een flinke verbouwing!

Cemlys, hele mooie kleur roze! Die kleur tegels krijgen wij in de badkamer :).

Ohh dat ziet er al heel anders uit horsii, echt een heerlijke uitbouw! Heb je buiten alles ook al een beetje naar wens?

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:55

Fantastisch grote uitbouw zeg!

Hier gaat het klussen door. Zelfs als wij zelf aan het werk zijn, halen vrienden voor ons de sleutel op en gaan in ons huis aan het werk. Zo lief :+:
Alle plinten zijn er boven af.
Afbeelding

Loszittend stucwerk is er af
Afbeelding

Tegels in de keuken zijn er af
Afbeelding

‘Schuurtje’ naast het huis is weg (beetje overbodig met een garage van 5 meter lang achter in de tuin en de motoren konden er niet langs, dus dat moest weg)
Afbeelding

Container vol :+
Afbeelding

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:10

Fijn dat het klussen doorgaat, ideaal.


Nee buiten komt later.