Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:44

Wij hebben vandaag eindelijk, na heel veel van die kleine voorbereidende klussen waar je geen resultaat van ziet, de egaline gedaan in de woonkamer en keuken. Behoorlijk wat werk maar ziet er wel veel mooier uit dan die kotsgroene tegels.
Er komt een pvc vloer overheen. Afbeelding

Morgen worden de plafonds gesaust. Vorig weekend druk geweest met kroonlijsten plaatsen. Wat een kriem. Er komt ook elektra in de stal binnenkort hoop ik. Kooie sfeerverlicht en led bouwlampen indien nodig.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:35

Dat is inderdaad al een heel ander zicht Hutcherson, bij ons ligt het klussen nu een beetje stil. Slecht weer, mijn man zit met een knieblessure en ik lig al een week ziek op bed dus als de dieren en kinderen verzorgd zijn zijn we nu al blij :o

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 11:17

Ziet er gelijk heel anders uit, fijn zo zichtbare vooruitgang.

Balen zeg, beterschap charaz.

Hier gaat het rustig voor. Driekwart vd leidingen en elektra zitten erin.
Muurtje tussen slaapkamer en badkamer zit erin, oude deurgat is dicht.
Helaas kon de keuken niet meer in de opslag blijven dus die staat nu in de toekomstige slaapkamer.
Hierdoor kunnen we met de tijd niet de gehele benedenverdieping in een x laten stucen. Dat is wel een nadeel.
Vd week de ventilatie kanalen. Bad moet er eerst in kunnen en daarna kunnen we dat muurtje pas dicht maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine was jarig maar zo zie je wel de ruimte.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 11:19

Balen charaz! Hopelijk snel verder.

Hier komt einde in zicht. Vandaag begonnen met de pvc vloer leggen.
Alle kozijnen en deuren zijn geverfd. Vandaag beginnen met muren verven.
Volgende week wordt keuken geplaatst.
Haard is ondertussen geplaatst. Wc is geplaatst en betegeld. Alleen nog verven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk eind week 2 helemaal klaar.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:55

Oh wat mooi zeg! Schitterend. Zal vast al jeuken hebben om te gaan inrichten ofniet?

Wij hebben de vloer er inmiddels inliggen en dat waar we zo onwijs naar uit keken: de tafel naar binnen! Afbeelding
Binnen koffie kunnen drinken en eten ipv in de koude schuur. Die strepen zijn trouwens zodat eventuele lijntjes tussen behang niet zichtbaar zijn :P er komt antreciet behang met een klein glimmertje.

Zo ziet de ontvangsthal eruit. Alleen de lelijke gordijnen gaan nog weg en de witte gordijntjes ook. Er komt dan crystalglass folie op de raampjes. Even ding is wel... De deur kan niet open omdat ie iets aanloopt op de vloer dus we moeten nog even schuren en raspen.
Afbeelding

Inmiddels ook de TV muur behangen. Hier stond een ENORME haard van vloer tot plafond. Die hebben we weggehaald en ik heb de muur gestuct en alles netjes gemaakt. Mams heeft behangen. Randje van het plateautje is inmiddels ook netjes.
Afbeelding

Oh en dit weekend zonnepanelen gekregen.
Afbeelding

Nu zijn we bezig met vloer leggen in de kledingkamer en kantoor. Grote kledingkast in elkaar zetten en maandag halen we wat meubels op die passen bij onze huidige meubelsset ter uitbreiding voor de andere kamers.
Moet nog even stoeien met de plinten (schuren, plamuren, primen en verven) en weer erop zetten. En dan komen in de eerste week van januari de nieuwe ramen en kozijnen. Daarna alles afbehangen en inrichten maar! Cant wait!

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 00:00

Mooi zeg die vloer!
Het baksteen gaan jullie nog stuken?

Ik wil vooral weer gewoon een normale keuken en woonkamer :)
Begin echt wel verbouwingsmoe te worden.
Vloer in de gang ligt!
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 01:10

Nee baksteen vind ik te mooi om te stucen.
We hebben enkel in de woonkamer twee muren met baksteen en in de hal. De rest is allemaal behang straks.

Jouw visgraatje ziet er ook super uit!
Ik snap je vermoeidheid. Heb daar ook last van. Is wel verbeterd sinds de tafel binnen staat en we iets van een keuken hebben (nog niet af).

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:08

Hier zitten nu alle muurtjes erin.
Bad staat in de juiste ruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 00:33

Hier de kledingkast opgebouwd in de kledingkamer, van de week een dressoir opgehaald om was weg te vouwen enzo. De laatste keukenkasten moeten nog geplaatst, elektra keuken, stal en woonkamer moeten nog in orde gemaakt worden. Dan moet de hele keuken nog samenkomen tot een geheel. Kookplaat, afzuigkap en aanrechtblad moeten nog gefixt en ingefreesd worrden enzo. Nog 1 kamer vloertje leggen. De plinten moet ik nog schuren, primen en verven. Daarna kunnen ze erop gezet worden, deels. In januari komen de ramen en kozijnen. Daarna kan alles afbehangen worden en de ruimtes gestyld worden. Enige wat nog moet gebeuren is plafond laten stucen (gipsplaten sauzen is mislukt) en het gastentoilet moet nog helemaal aangepakt worden maar das voor latere zorg.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:51

Schiet al flink op

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:28

Iedereen de kerstdagen overleefd met een klushuis?

Hier nog 2,5 week voor de boeg, maar we zitten weer in huis. Keuken is bijna klaar. Moeten nog paar kleine dingen aan de keuken gebeuren, muren nog behangen, trap verven, kasten nog plaatsen en plafond spuiten.

Maar het wordt mooi <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:01

Prachtig!

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:25

Oh wauw! Wat fijn zoon leeg huis! Hadden wij ook net na de vloer leggen. Maar helaas nu ligt alles vol met kartonnen dozen, gereedschap en hondenspeelgoed van de kerst nog.
Onze keuken is deze week gereed gemaakt. Hij staat als een huis. Vandaag tegels uit gaan zoeken. Afbeelding
Die blauw-turquoise worden met een antreciete voeg. De kastdeurtjes worden mat chroom antreciet. En aanrechtblad ben ik nog niet over uit. Ik twijfel over hout of een lichtere grijs met structuurprintje.
Maar nadeel van hout is dat t meeste vloekt met de donkere houten vloer.
De kranen zijn ook binnen gekomen. De wasbakken staan klaar net als de afzuigkap en kookplaat.

Ook is de elektra in de stal eindelijk gereed zoals ik het wil. LED bouwlampen op afroep binnen en buiten en sfeerlantaarns als de zon ondergaat. Ziet er zo fijn uit.

Tweede week van januari komen de kozijnen en ramen erin. Daarna kunnen we alles afbehangen en alle meubels naar binnen. Kunnen we eindelijk orde gaan scheppen in de chaos.

paars

Berichten: 5569
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:02

Wat leuk om mee te kijken!
Mag ik hier een vraag stellen? Heb pas de sleutel gekregen van mijn nieuwbouw appartement. In de badkamer had ik als meerwerk opgenomen: inbouwvoorziening trafoloze plafondspot. En het stucen ervan. Nu steken er dus 6 schroefjes uit een glad gestuct plafond. Maar nu…wat zit eronder (een gat en voeding?) …hoe krijg ik dat open en kan ik dan een losse ‘omhulsels’ voor een inbouwspot kopen waarbij dan een gu10 slimme lamp in kan doen?
De spots zelf erin laten zetten vanuit de bouw kostte echt hysterisch veel geld vandaar heb ik hiervoor gekozen maar nu loop ik dus ff vast.
Gezien de ervaren klussers hier weten jullie mss hoe ik nu verder kan!
Op de foto zie je nog net die schroefjes uitsteken.

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16455
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:33

Ik zou gewoon je stucadoor even vragen ;)

paars

Berichten: 5569
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:52

Ja…die stucadoor is allang gevlogen; dat is allemaal vóór de oplevering gedaan. Ik zag op oudere foto’s van kijkmomenten dat er in de grijze betonnen vloer daar 6 uitsparingen zaten of althans; gevuld met iets ronds wits.
Ik wilde geen verlaagd plafond. Kan het pas tweede week Jan aan de bouwers vragen. Maar ben wat ongeduldig…

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:28

Onder die zes schroefjes zit het inbouwdoosje. Dus als je één schroefje voorzichtig loshaalt, en het wat vrijmaakt, dan kom je daar onder het dekseltje tegen. Dus heel voorzichtig een beetje los wrikken.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:06

Hier zaten ook plastic dopjes op alle gaten. Die kun je er normaal afhalen en dan heb je de gaten vrij voor je spots

paars

Berichten: 5569
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:03

Aha! Top. Ik ga prutsen *\o/* !

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:09

Sorry dat ik zo kom binnenvallen. Ik volg dit topic al een tijdje. Over 2 weken ga ik verhuizen. Van een studentenkamertje naar een echt “grote-mensen-huis” mét tuin. Ik heb momenteel nogal een stress aanval en hoor graag jullie meningen.
Er hoeft niet zoveel te gebeuren. Beneden laten we het stucen, boven willen we het zelf gaan verven (3 slaapkamers), de trap willen we ook zelf aanpakken, de tuin komt op een ander moment.
We hebben 1.5 week vrij, dus we zullen de woonkamer moeten verven als we weer werken.
M’n vriend is best handig, ik ben echt mega chaotisch en lomp maar wel creatief 8-).

Welke items moet je echt verhuisd hebben de eerste dag?
Wat zijn jullie algemene verhuis -en klustips?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:15

Allereerst gefeliciteerd!
Wat ik echt een must vond, is dat alles in één keer over kan. Misschien heb je niet zoveel spullen nu, maar rij evt met een aanhanger of huur een busje. Mega fijn om niet alles 10x in je handen te hebben.

Voor de rest; als je er meteen wilt slapen, dan je bed. Koelkast vond ik ook heel fijn als die er meteen stond, wc papier, wat kleding/handdoeken/shampoo etc, dan kun je in ieder geval uit de voeten.

Veel succes met klussen!

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:27

deksel schreef:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen. Ik volg dit topic al een tijdje. Over 2 weken ga ik verhuizen. Van een studentenkamertje naar een echt “grote-mensen-huis” mét tuin. Ik heb momenteel nogal een stress aanval en hoor graag jullie meningen.
Er hoeft niet zoveel te gebeuren. Beneden laten we het stucen, boven willen we het zelf gaan verven (3 slaapkamers), de trap willen we ook zelf aanpakken, de tuin komt op een ander moment.
We hebben 1.5 week vrij, dus we zullen de woonkamer moeten verven als we weer werken.
M’n vriend is best handig, ik ben echt mega chaotisch en lomp maar wel creatief 8-).

Welke items moet je echt verhuisd hebben de eerste dag?
Wat zijn jullie algemene verhuis -en klustips?


Hebben jullie een zolder? Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht (straat achter ons) en als eerste de zolder vloer gelegd en vervolgens daar alle niet belangrijke spullen neergezet. Verven kan ook makkelijk als je er woont, al is in een lege ruimte schilderen wel fijner doordat je sneller door kan gaan en geen spullen hoeft te verplaatsen. Doe spullen in verhuisdozen en zet erop waar het heen moet, dat scheelt ook enorm. Trap kan ook als je er woont. Maak je iig niet al te druk, komt vanzelf goed :D

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:54

Nog bedankt voor jullie antwoorden! :j
Morgen is het dan zo ver! Afgelopen weekend druk geweest met inpakken. Ik ben best gespannen en tegelijkertijd veel zin in.

@Renee1991: We gaan er niet meteen wonen (weten nog niet precies wanneer wel, we kunnen tot die tijd bij schoonouders terecht) maar ik heb inderdaad wel een verhuisdoos gepakt met wc -en keukenpapier, (klus)kleding, mijn eigen vertrouwde verzorgingsspulletjes etc. Toch fijn als dat er staat en ik even snel wil douchen tussendoor.

@Angelaa2: De trap hebben we voor nu laten varen. Dat komt op een later moment wel. We hebben een vlieringzoldertje, daar hoeft geen vloer gelegd te worden.
We kunnen de woonkamer pas schilderen als de stuclaag droog is, afhankelijk van hoe snel het droogt duurt het (max.) 3 weken. Dat valt ongeveer tegelijk met carnaval en zijn we beide vrij, dus kunnen we dan de woonkamer schilderen. Daarna komt ook de bank en kunnen we de kasten in elkaar gaan zetten (de kasten moeten we overigens nog kopen) en dan hopelijk er echt in om te gaan wonen. Zoveel zin in!

Hoe gaat het bij andere mensen met hun verbouwing?

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:43

Afbeelding
Ramen en kozijnen zijn vervangen en moeten nog worden afgewerkt dit weekend.
Wel verademing qua kou en geluid.

Als de stuc droog is kunnen we afbehangen en alle meubels naar binnen doen.
De keuken moeten we nog afmaken. Project aanrechtblad is werkelijk een project, een bevalling.
Alles rondom dat gaat mis.
Dus vandaag maar weer proberen in de hoop dat de sneeuwval hier meevalt.
Andere kant van de keuken moet nog worden vastgezet (onder mn keukenraam)maar daar moet de stucadoor nog wezen .
De gordijnen moeten nog op lengte worden gemaakt.
En dan is alles voorlopig even klaar. Nog wat afwerk dingetjes als deuren regelen voor mn kledingkast enzo.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:14

Hier zijn we klaar!
Nog wat kleine afwerkingen. Wat nieuwe meubels die nog moeten komen, gordijnen, kleed, etc.
Maar qua verbouwen is het gewoon af :D

Tuinkamer met boekenhoek en de speelkamer voor de kinderen.
Keuken met uitschuifbare zitbank. Moet nog een stel spotjes boven de kookplaat. Die waren nog niet geleverd.
En de garderobekast met trap.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding