Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:55

Ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die bij een huis hebben gekeken (of gekocht) dat werd verkocht vanwege een scheiding en hoe (snel) dat verliep?

Wij gaan donderdag kijken bij een huis waar we verwachten dat er veel animo voor zal zijn.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:01

Sorry, wist niet dat er een nieuw topic was :oo

Waar zou je snel je huis kunnen verkopen? Tijd om het echt bij een makelaar te doen, is er niet meer. Ik had het huis zelf op Facebook gezet en er is 1 bezichtiging geweest tot nu toe. Zijn er andere dingen die ik kan proberen?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:03

Hoeveel tijd is er? Via een Makelaar hoeft niet altijd lang te duren dat hangt heel erg van de makelaar af.

Goede foto's zijn wel echt een pre als het gaat om manieren om makkelijker te verkopen.

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:51

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een huis kopen of verkopen via een bemiddelaar? Een paar dagen geleden kregen we een flyer in de bus. Aangezien we plannen hebben om over circa 1,5 jaar onze woning te verkopen, vroeg ik me af of er hier ervaringen zijn daarmee? We kijken erg op tegen de drukte en stress die bij een verkoop komt, via een bemiddelaar zou je dit omzeilen, maar vooralsnog denk ik "Mwoah...".
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-05-23 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:52

Onze makelaar had het huis binnen een week op Funda kunnen hebben. Als het nog sneller had gemoeten, had dat ook gekund.
Verkoop zonder makelaar is bijna geen doen. Zeker niet alle papieren etc achteraf.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:05

Lang verhaal, makelaar zou ons huis in de verkoop zetten omdat ons bod is geaccepteerd. Helaas is er een koper tussen gekomen die het geld letterlijk al heeft. We hebben tm woensdag om een koper te vinden anders gaat het over.

Vanwege drukte kwam de makelaar hier vrijdag pas mee terwijl de andere koper al een paar dagen bekend was.
Als we geen koper voor ons huis vinden is het definitief over. Dus we proberen alles wat we kunnen nu

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:08

Dat is wel heel kort dag denk ik? Ik weet niet welke voorwaarden er zijn afgesproken natuurlijk, maar kan jullie bod zomaar aan de kant worden gezet als het al geaccepteerd is?

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:16

Heeft die makelaar niet een zoekende in zijn portefeuille. Binnen een week verkopen gaat je niet lukken. Ik zou geen paniekerige sprongen maken, is het wel waar van die andere koper. Dit soort praktijken worden in de handel nog al eens gebruikt om druk uit te oefenen. Staat jullie huis nog helemaal niet in de verkoop? Maar dus ws wel al een ander huis gekocht, kun je geen overbruggingshypotheek krijgen.
Laatst bijgewerkt door pillow op 22-05-23 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:18

dalena schreef:
Lang verhaal, makelaar zou ons huis in de verkoop zetten omdat ons bod is geaccepteerd. Helaas is er een koper tussen gekomen die het geld letterlijk al heeft. We hebben tm woensdag om een koper te vinden anders gaat het over.

Vanwege drukte kwam de makelaar hier vrijdag pas mee terwijl de andere koper al een paar dagen bekend was.
Als we geen koper voor ons huis vinden is het definitief over. Dus we proberen alles wat we kunnen nu



Huis al op marktplaats staan? En die makelaar op z’n kloten geven?

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:21

Het is een super makelaar. Maar wegens drukte is hij ons vergeten te informeren over die andere koper, wat dus al even bekend was... pfff. Huis staat op Facebook. Marktplaats kan ik nog proberen maar kost wel wat. En ik weet niet of het zin heeft nu nog..

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:21

Ann schreef:
Dat is wel heel kort dag denk ik? Ik weet niet welke voorwaarden er zijn afgesproken natuurlijk, maar kan jullie bod zomaar aan de kant worden gezet als het al geaccepteerd is?


Wij hadden 8 weken om verkoop huis te regelen, tenzij er een koper komt die het geld direct kan neertellen. Dat is dus gebeurd

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:22

Oke, op die manier. Wat balen voor jullie! Ik duim dat het alsnog goed komt.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:54

xRivaldo schreef:
Ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die bij een huis hebben gekeken (of gekocht) dat werd verkocht vanwege een scheiding en hoe (snel) dat verliep?

Wij gaan donderdag kijken bij een huis waar we verwachten dat er veel animo voor zal zijn.

Gekocht van mensen wat in mijn ogen uit elkaar gingen :')
Weet niet als je daar iets aan hebt.

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:55

Balen zeg Dalena, ik denk dat je daar niet tegenop kan of je eigen voorwaarde laten vervallen ?

Neem aan dat jullie een no risk clausule hebben getekend ?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:04

Kan jullie makelaar niet een rondje collega's bellen dat hij een huis weet wat te koop komt maar nog niet op funda staat...

wellicht dat andere makelaars nog kopers in portefuille hebben

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:08

Maar ik snap het niet.
Jullie hadden acht weken om de verkoop te regelen. Waar in de acht weken zitten jullie nu dat de makelaar het huis nog niet te koop heeft staan? Iedere dag is er toch 1 lijkt me in deze situatie?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:09

wanneer is jullie bod geaccepteerd en wat is er sinds die dag al gedaan om jullie huis te verkopen?

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:10

En nog een vraag sorry. Maar is jullie verkoopmakelaar ook de makelaar die "jullie" nieuwe huis (aan jullie) verkoopt?

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:24

Ik snap het niet eigenlijk. Hebben jullie al een nieuw huis gekocht? Voor welk huis is de vraagprijs meteen zo neergelegd dan? Niet jullie eigen huis want die moet je nu binnen enkele dagen verkopen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:27

dalena schreef:
Ann schreef:
Dat is wel heel kort dag denk ik? Ik weet niet welke voorwaarden er zijn afgesproken natuurlijk, maar kan jullie bod zomaar aan de kant worden gezet als het al geaccepteerd is?


Wij hadden 8 weken om verkoop huis te regelen, tenzij er een koper komt die het geld direct kan neertellen. Dat is dus gebeurd

Jeetje, wat zuur :\. Was er al wat getekend?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:27

xRivaldo schreef:
Ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die bij een huis hebben gekeken (of gekocht) dat werd verkocht vanwege een scheiding en hoe (snel) dat verliep?

Wij gaan donderdag kijken bij een huis waar we verwachten dat er veel animo voor zal zijn.


Ja, wij hebben ons huis gekocht van een echtpaar wat in scheiding zat. Maar, dat was 2013 nog net in de slechte markt, en wij moesten ons huis nog te koop zetten. Wij zijn in september overeen gekomen, maar wel met een aanvaarding op 2 juni. Dat was hun voorkeur in verband met de kinderen en het schooljaar gewoon af kunnen maken op die school. Die datum was in ieder geval zonder problemen gehaald, geen idee hoe en wat met die scheiding, of die al rond was voor of na die datum.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:40

Dalena je zou het via een bemiddelaar of vastgoed bedrijf kunnen proberen maar dan krijg je mogelijk niet de hoofdprijs. Anders de makelaar op zijn kop geven en ik weet niet of je voor zo n dergelijke fout een schadevergoeding kunt eisen. Door hun fout gaat het bij jullie mis :(:)

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:55

Er was niks getekend. Er was sinds het "goede" telefoontje 2 weken verder. Makelaar is dezelfde die ons huis zou verkopen. Hij was bij ons geweest voor taxatie en alles op een rij zetten. En deze week zouden foto's gemaakt worden. Maar we hadden nog geen datum gehoord dus zelf gebeld en toen kregen we te horen dat er al een paar dagen een andere koper was.
Ging inderdaad om no risk clausule.

Als wij voor woensdag ons huis konden verkopen dan konden wij het nog krijgen. Maar dat gaat nu echt helemaal over. Ik baal zo ontzettend... ;(

We zouden voorlopig koopcontract tekenen, maar die is er nooit geweest..

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:56

Je kan toch je voorbehoud verkoop eigen woning laten vervallen?

Ik snap alleen niet dat jullie in 2 weken tijd niks getekend hebben, heb je geen voorlopig koopcontract waar alles en dus ook de no risk clausule in staan?

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:58

Charaz schreef:
Je kan toch je voorbehoud verkoop eigen woning laten vervallen?

Ik snap alleen niet dat jullie in 2 weken tijd niks getekend hebben, heb je geen voorlopig koopcontract waar alles en dus ook de no risk clausule in staan?


Omdat dat allemaal zou komen maar we hoorden niks meer. En dat was dus omdat de makelaar ons vergeten was