Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:29

Hierbij het vervolg op het volle topic [HTT] Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Voor alle huizen zoekers welke in deze hysterische huizenmarkt opzoek zijn naar hun nieuwe droom paleisje.

In dit topic moet het ons allemaal toch echt gaan lukken.

Hopelijk dimt de gekte een beetje in en wordt het voor ons allen een top jaar.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:31

ik ben er ook weer bij :D

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:32

Ja ik ook, alhoewel ik hoop dat dit nu wel mijn laatste verhuizing is voorlopig :+

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:37

Ik meld me ook weer! :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:49

Ik meld me ook.

Paar daagjes offline geweest omdat het chaotische dagen waren. Ons bod was uiteindelijk geaccepteerd en gisteren is het contract getekend. :)

Ik vind het enorm spannend. Is onze eerste woning die we kopen.

We weten dat we best geluk hebben gehad. We zijn pas op zoek sinds november en nu al een huisje.

Nu zal ik duimen draaien voor jullie dames! Vooral horsii gun ik een leuke woning. :*

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:49

Ik meld mij ook maar eens, lees al een tijdje mee en ben al een hele tijd op zoek naar een huis, maar wat wij willen, willen meer mensen. We wonen nu aan de rand van Utrecht in een maisonnette en willen graag wat groter gaan wonen. Het liefst een plekje waar paarden aan huis kunnen, maar omdat dat niet lijkt te gaan lukken kijken we ook naar 'gewone' huizen met wat meer ruimte, zowel binnen als buiten. Ons zoekgebied is alles wat op een uur rijden van A'dam ZO is en liefst binnen 30 min in Utrecht. We hebben al aantal bezichtigingen gedaan en ook al biedingen, maar nog geen geluk.
Wij hebben zelfs al gedacht aan samen met een ander stel kopen en dan bijvoorbeeld een boerderij verbouwen naar 2 woningen, maar nog geen concrete plannen.
Ik vind het heel interessant om mee te lezen en vooral om te zien hoe anderen wel een huis kunnen kopen, maar natuurlijk ook om frustraties kunnen delen :P

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:51

Neverland schreef:
Ik meld me ook.

Paar daagjes offline geweest omdat het chaotische dagen waren. Ons bod was uiteindelijk geaccepteerd en gisteren is het contract getekend. :)

Ik vind het enorm spannend. Is onze eerste woning die we kopen.

We weten dat we best geluk hebben gehad. We zijn pas op zoek sinds november en nu al een huisje.

Nu zal ik duimen draaien voor jullie dames! Vooral horsii gun ik een leuke woning. :*

Gefeliciteerd! *\o/* Waar staat jullie nieuwe stulpje?

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:52

Ik meld me ook weer!

Mijn vriend en ik zoeken onze eerste koopwoning in de omgeving van Breda NB. Bepakt en bezakt met een aankoopmakelaar en aangemeld bij zoekopdrachten van verschillende makelaars grijpen we tot nu toe gelukkig raak om te bezichtigen, maar er zijn maar weinig woningen op dit moment waarvan de prijs i.c.m. de woning ons aanstaat :')

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:53

Ik ben ook zoekende in de omgeving Haarlem (Bijv. Santpoort, centrum hoeft voor mij niet).
Max een half uur fietsen van het station.
3 slaapkamers of 2 slaapkamers en ruimte voor een thuiswerkplek.

Had gisteren een intake bij een aankoopmakelaar.
Haar voorstel: kom eerst eens een jaar huren hier in de omgeving, dan krijg je een beter beeld bij de wijken.
Hoop dat die andere beter uitpakken. Ze vragen hier wel veel geld voor de diensten zeg. jeetje.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:13

Luxorvalkje schreef:
Ik ben ook zoekende in de omgeving Haarlem (Bijv. Santpoort, centrum hoeft voor mij niet).
Max een half uur fietsen van het station.
3 slaapkamers of 2 slaapkamers en ruimte voor een thuiswerkplek.

Had gisteren een intake bij een aankoopmakelaar.
Haar voorstel: kom eerst eens een jaar huren hier in de omgeving, dan krijg je een beter beeld bij de wijken.
Hoop dat die andere beter uitpakken. Ze vragen hier wel veel geld voor de diensten zeg. jeetje.

Daaruit maak ik op dat je de omgeving nog niet zo goed kent? Dan vind ik het wel een eerlijk advies, eigenlijk. Ze kunnen je ook gewoon helpen en een huis voor je aankopen op een plek die je achteraf misschien helemaal niet bevalt. Hebben ze mooi geld verdiend, maar ben jij uiteindelijk niet happy.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:15

Neverland schreef:
Ik meld me ook.

Paar daagjes offline geweest omdat het chaotische dagen waren. Ons bod was uiteindelijk geaccepteerd en gisteren is het contract getekend. :)

Ik vind het enorm spannend. Is onze eerste woning die we kopen.

We weten dat we best geluk hebben gehad. We zijn pas op zoek sinds november en nu al een huisje.

Nu zal ik duimen draaien voor jullie dames! Vooral horsii gun ik een leuke woning. :*


Gefeliciteerd! *\o/*

Hier vandaag al de eerste bezichtigingen voor mijn huis gepland, het komt morgen op Funda

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:21

Ik meld me ook weer! Hopelijk vinden we allemaal een mooi huis in dit topic.

Xhiske
Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:22

Ik kom me hier ook maar eens melden, kwam dit topic toevallig tegen bij de actieve berichten en heb dus ook niet meegelezen in het vorige topic.

Ik woon op Texel, dus dat is nogal een uitdaging 8)7 want hier staat echt bijna niks te koop en ik ben ook nog alleen. Gister wel bij een heel leuk huisje wezen kijken, alleen de badkamer was wel een dealbreaker, dus moet nog even denken of ik dat zie zitten omdat er echt 0 uitbreidingsmogelijkheid is. Verder ga ik lekker meelezen met jullie verhalen.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:40

xSwanHeart schreef:
Luxorvalkje schreef:
Ik ben ook zoekende in de omgeving Haarlem (Bijv. Santpoort, centrum hoeft voor mij niet).
Max een half uur fietsen van het station.
3 slaapkamers of 2 slaapkamers en ruimte voor een thuiswerkplek.

Had gisteren een intake bij een aankoopmakelaar.
Haar voorstel: kom eerst eens een jaar huren hier in de omgeving, dan krijg je een beter beeld bij de wijken.
Hoop dat die andere beter uitpakken. Ze vragen hier wel veel geld voor de diensten zeg. jeetje.

Daaruit maak ik op dat je de omgeving nog niet zo goed kent? Dan vind ik het wel een eerlijk advies, eigenlijk. Ze kunnen je ook gewoon helpen en een huis voor je aankopen op een plek die je achteraf misschien helemaal niet bevalt. Hebben ze mooi geld verdiend, maar ben jij uiteindelijk niet happy.


Wat is goed?
Twee goede vrienden van mij wonen daar. Die wijken ken ik natuurlijk beter dan andere.

Maar ik vind het nogal wat om maar te zeggen dat je je huis moet verkopen, voor de hoofdprijs moet gaan huren (als je al wat vind), om een wijk te leren kennen. Als ik die wijk niks vind, moet ik dan eerst in een andere wijk huren?
Haarlem is groot. En je weet toch pas hoe het is wanneer je er daadwerkelijk woont of jaarrond komt.

Ik ben daar minimaal twee keer per maand, en maak regelmatig wandelingen in de omgeving. Juist om die wijken te zien. Dat had ik ook verteld. Maar ik heb nog drie andere gesprekken staan. Hopelijk verlopen die anders.

En dan laat ik een mooi plekje in den bosch achter met een goed onderhouden huis.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:44

Ik vind het advies wel heel eerlijk, maar ik zou het zelf ook niet doen. Een huis kopen hoeft ook niet levenslang te zijn. En bovendien, je kunt een huis huren en helemaal verliefd raken op een wijk, om vervolgens een ander huis te kopen en enorme *piep* buren te treffen.... Je kunt dat toch nooit 100% zeker weten. Gewoon veel gaan rond rijden/wandelen/fietsen, dan krijg je ook al een goed beeld van de verschillende wijken :j

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:51

Ik meld mezelf ook, op zoek naar een boerderij/landelijke woning met 1500 tot max 5000/10000 m2 grond,
in een straal van max 45 reisminuten naar Eindhoven (ongeveer 50km).
Liefst in De Peel/Noord Limburg/Zuid Brabant.
Ik zoek een huis met sfeer met wat oude elementen en niet al te veel werk eraan.
Al is het aanbod daarin ook weinig momenteel of er zitten wat haken en ogen aan :+

Mijn moeder is helaas afgelopen zomer zeer plotseling overleden.
Haar huis (luxe vrijstaande villa, in gewilde wijk in Eindhoven) had ik binnen een dag verkocht, heel dik boven de vraagprijs.
En als ik wat gevonden heb is mijn huis (101m2 en 165m2 grond) gereed voor de verkoop in te gaan :)
daar zit in deze tijd flink wat overwaarde op, dus ik hoop mijn droom dit jaar te realiseren :D

Dus wie wat zoekt in Eindhoven :P mijn fijne gezellige huis waar ik al 17 jaar met plezier woon, komt dit jaar beschikbaar!

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:52

Nee, dat het niet is wat je wil, kan ik me goed voorstellen! Maar vind het wel een net advies, ze willen je duidelijk geen kat in de zak verkopen. (Al is het natuurlijk ook de toon die de muziek maakt, als ze zeggen dat je eerst 'moet' gaan huren, is dat natuurlijk anders dan wanneer ze zeggen dat dat wellicht een goed idee is ..)

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:02

Ik ben er ook weer!

Heel leuk Haarlem! Ben er opgegroeid en als ons budget het had toegelaten dan waren we ook zeker daar gaan settelen. Maar helaas!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:09

Ik begrijp het advies ook wel, maar snap als je dat niet wilt doen. De huurprijzen zijn belachelijk. En wat je er voor terug krijgt is het niet waard als je al een koopwoning hebt.

Denk dat de aankoopmakelaar bang is dat je het niet bevalt en je huis gaat verkopen met misschien verlies.

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:14

Leuk, nieuw topic! Ik lees weer mee. Ons appartement komt volgende week op Funda. Op fietsafstand van Leiden Centrum en het strand in Katwijk aan Zee. Ben heel benieuwd naar de reacties. Zelf hebben we onlangs ons tweede bod uitgebracht en deze is gelukkig geaccepteerd voor een ‘schappelijke prijs’ (voor in deze tijd). Hadden ook een motivatiebrief toegevoegd in de veronderstelling dat dit zou helpen, maar dit is niet eens gelezen door de verkopers.. :')
Succes weer iedereen!

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:23

Xhiske schreef:
Ik kom me hier ook maar eens melden, kwam dit topic toevallig tegen bij de actieve berichten en heb dus ook niet meegelezen in het vorige topic.

Ik woon op Texel, dus dat is nogal een uitdaging 8)7 want hier staat echt bijna niks te koop en ik ben ook nog alleen. Gister wel bij een heel leuk huisje wezen kijken, alleen de badkamer was wel een dealbreaker, dus moet nog even denken of ik dat zie zitten omdat er echt 0 uitbreidingsmogelijkheid is. Verder ga ik lekker meelezen met jullie verhalen.

Stille meelezer hier.

Ik woon ook op Texel en gelukkig heb ik een koophuis sinds 2009, dus tijdens de crisis gekocht. Gelukkig, want het is hier echt drama. En niet alleen als je alleen koopt. Mijn zusje en zwager zijn ook al een tijd op zoek, kunnen ook niks vinden. Ze zijn ook bezig met nieuwbouw vanuit zijn werk, een bedrijfswoning. Maar dat schiet ook niet op, de gemeente keurt de plannen steeds af. Kom jij nog niet in aanmerking voor huur?

anca

Berichten: 1781
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:35

Lees graag mee over jullie avonturen :D

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:42

Meelezer hier, vorig jaar met succes kunnen kopen, maar blijf graag een beetje op de hoogte hoe en wat.

Over verbeteren in huis; Ik heb gisteren zonnepanelen gekregen (jeej!) en morgen wordt mijn trap afgemaakt. De vorige eigenaresse heeft niks aan de woning gedaan en hem met flinke winst kunnen verkopen (gekocht in 2013, zelfs de vloerbedekking lag er nog in). Al wonende kom ik vrij wat achterstallig (verf)werk tegen etc. Dus afgelopen weken deuren, kozijnen, trap etc geverfd. Alles weer strak maken :j Maargoed, gaat wel weer geld inzitten. (hopelijk helpt het mee met de waarde van de woning)

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 13:43

Gefeliciteerd Neverland, wat fijn zo vlot.

Talishe, oei in die regio lijkt het mij nog moeilijker als ons zoekgebied.
Woning splitsen hebben wij ook aanzitten denken met zus en zwager maar is geen doen. Hypotheek krijg je niet als de woning niet al officiël gesplitst is.

Luxorvalkje, rare opmerking van die makelaar. Alsof de huur huizen ook voor het oprapen liggen en je zin hebt in twee verhuizingen in korte tijd.
Lijkt me dat je jezelf goed verdiept in de omgeving namelijk.

Gaucho, spannend.

Xhiske, succes met je zoektocht. Mooi Texel.

Listiglistje, succes met de zoektocht. Wij zoeken ook zoiets, maar zoveel meer vraag aks aanbod.

Les, gefeliciteerd en succes met de verkoop.

Siersma, succes met de zoektocht. Balen dat het op Texel ook zo lastig is.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 13:47

Hier heeft de aankoopmakelaar aks het goed is ons bod inclusief motivatie brief gedaan.
Nu weer duimen draaien. hoop echt dat het geaccepteerd wordt dan kunnen we van de zomer al genieten van de grote tuin en de beesten.

Uiterlijk maandag horen we het, bieding sluit vrijdag 12u.