Al een jaar lekkage na verbouwing. Help?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Al een jaar lekkage na verbouwing. Help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 10:18

Hi allemaal,

Vorig jaar september zijn wij gestart met een grote verbouwing.
We hebben een uitbouw laten plaatsen door een bedrijf en we wilden graag zonnepanelen.

Het bedrijf adviseerde ons om eerst het dak te laten vervangen (plat, schuin aflopend dak met dakleer) omdat deze volgens hen niet meer in een hele goede staat was en als je zonnepanelen legt is dit wel belangrijk. Er was geen sprake van lekkage.

Voor het vervangen van het dak hebben we 5500 euro betaald en de kamer is eerder volledig gestuucd.

Vrijwel direct na het afronden van de verbouwing hadden we ineens lekkage plekken zitten.
Forse brede plekken. Natuurlijk direct contact opgenomen en bedrijf is langs geweest met hun onderaannemer voor het dak. Conclusie: het voegsel van de schoorsteen is niet goed, dus dat moeten we laten vervangen. Dit hebben we gedaan en 1000 euro voor betaald.

Direct daarna was het weer raak. Lekkage. Dezelfde plekken. Ditmaal een email gestuurd naar het bedrijf dat we een oplossing willen zien. Dakwerker en bouwbedrijf geven aan dat de dakbedekking van de buren in dusdanige slechte staat is dat het water daar naar binnen loopt en bij ons lekker veroorzaakt.

Mijn zus woont naast ons en zij hebben geen lekkage. Wij dus wel.

We zitten met onze handen in onze haren omdat we eerst geen lekkage hadden, het op hun advies hebben laten vervangen en nu dus met een lekkend dak zitten.

Vorige keer heb ik voorgesteld om een derde partij in te schakelen om het dak en de werkzaamheden te laten beoordelen.
Wat kan ik nu nog doen? Ik heb geen rechtsbijstand helaas.

Zal een paar foto's plaatsen voor het idee.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:25

Simpel: Aannemer, het lekt! LOS OP! NU!
No cure, no pay!!

Heb je een rechtsbijstand? Schakel die even in, dan zet je eventuele juridische stappen in de juiste volgorde; best belangrijk.

Wat ook effectief is: zeggen dat je het door een ander, op zijn kosten (!!), laat oplossen als hij niet binnen x-tijd de boel voor elkaar heeft.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Al een jaar lekkage na verbouwing. Help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:27

Juridisch Loket bellen als je geen rechtsbijstand hebt. En ik zou bijna dagelijks dat bedrijf bellen tot ze een oplossing voor je hebben :Y)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 10:27

De rekening is allang betaald, omdat het niet lekte na het afronden van de verbouwing.

Had al neergezet dat we geen rechtsbijstand hebben. :)

Aannemer wijst steeds naar staat van dak van de buren, maar daar kan ik dus niet veel mee.

Zelf zit ik thuis met een burn out en dit kost voortdurend veel energie. Ook als het regent denk ik steeds helppp het dak!!

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:34

Romeo2007 schreef:
De rekening is allang betaald, omdat het niet lekte na het afronden van de verbouwing.

Had al neergezet dat we geen rechtsbijstand hebben. :)

Aannemer wijst steeds naar staat van dak van de buren, maar daar kan ik dus niet veel mee.

Zelf zit ik thuis met een burn out en dit kost voortdurend veel energie. Ook als het regent denk ik steeds helppp het dak!!

Juridisch loket dan (sorry, gemist dat geen RB hebt; weet je nu waarom dat nuttig is) en die aannemer sommeren het op te lossen en dat alle schade in de tussentijd op hem verhaald zal worden.

Prima als het dak van de buren slecht is (jouw zus?) dan vervangt ie dat. Als het dan opgelost is, mag ie de kosten claimen; zo niet heeft de buurman voor nop een nieuw dak en de aannemer een probleem!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Al een jaar lekkage na verbouwing. Help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:56

Als je lid bent van de CNV heb je rechtsbijstand via hun.
Wat je ook nog kunt doen is de inboedelverzekering inschakelen, de kosten van het herstel van de veroorzaker van de lekkage zijn voor jou (of de aannemer als dat bewezen is) maar de overige gevolgschade kan door de verzekering betaald worden (stucwerk, opnieuw verven etc). Verzekering kan volgens mij ook een onderzoek doen naar de oorzaak.