Game-beginner, Wii Fit of Switch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Game-beginner, Wii Fit of Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 12:03

Ik heb lang lang geleden korte tijd een Wii gehad, maar ivm verhuizingen is die niet meer compleet. Maar nu wil ik langzamerhand toch eens beginnen met wat meer gamen. Daarbij vond ik bij de Wii met name de Fit-games leuk en dan specifiek de allerallersimpelste game: Step to the beat. Gewoon ritmisch bewegen en zo door een leuk cartoonish landschap lopen en dat steeds een beetje leuker maken.

Maar nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik zou kunnen. Gewoon weer een oude Wii nemen en het bij Step to the Beat houden? Of overgaan naar de Switch en kijken of daar leuke games bij zitten? Welke games zijn leuk (en makkelijk!)? Heb je leuke instrumentengames, leuke fitgames (er is er 1 maar die is best wel intensief, daarnaast wil ik ook wel wat makkelijks hebben.)
Of is er een ander platform dat leuke dingen heeft?

Ook hield ik vroeger wel van mooie adventuregames, zolang er niet teveel tijdgebonden puzzels inzitten en geen geweld, bloed, oorlog.)

Wie kan me een beetje wegwijs maken als beginner? (De sites waar ik op kom gaan allemaal uit van enthousiaste ervaren gamers.)

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:08

Voor de gewone Wii is natuurlijk allemaal niet meer zo veel te krijgen.

Ik heb een switch en ben hier heel enthousiast over.
Je hebt een Ring Fit adventure, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Natuurlijk komt elk jaar ook Just Dance uit.


Zelda is een hele mooie gave game, wel wat monsters die je moet killen natuurlijk.
En anders is misschien Animal Crossing iets voor jou?

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:08


Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Game-beginner, Wii Fit of Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:29

Voor de Nintendo Switch zijn heel veel click & point puzzelspellen beschikbaar die geen drol kosten. Weet niet of je dat soort spelletjes leuk vindt?
Qua fit-spellen kan ik je niet helpen. Heb ik niet voor de Switch want Wii Fit gebruikte ik ook nooit. Heb wel Just Dance.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Game-beginner, Wii Fit of Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 15:14

Hmm, als ik het zo bekijk denk ik dat terug naar de Wii nog niet zo gek is (toch ietsjes goedkoper.) Ik zie in elk geval nog niet zoveel dat me echt naar de Switch trekt.

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:22

Wordt de Wii nog wel gemaakt? Ik heb een Switch met ring adventure en fitness boxing. Ik vind de ring adventure heel leuk en uitdagend. En de switch kun je ook hetzelfde gebruiken als een wii.

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:26

Ik heb beide gehad voeger wii en nu switch deed eigenlijk weinig met de wii ja idd af toe wii fit. Fijne aan de switch vind ik dat je niet op de tv hoeft te spelen maar verschillende opties hebt. Mijn vriend heeft just dance voor de switch, daar moet je idd gewoon mee bewegen op de beat, je hebt ringfit adventure als het nieuwe wiifit al heb ik die zelf niet. Verder leuk en ongedwongen is animal crossing heb er al heel wat speel uren in zitten. Of pokemon games vind ik ook altijd erg leuk. Mijn moeder is altijd fan van de harvest moon games als je van meer adventure zonder geweld houd. Beste gewoon rond kijken naar wat je leuk lijkt een daar filmpjes van opzoeken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Game-beginner, Wii Fit of Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:42

Als het bewegen/fysieke juist hetgeen is dat je het leukste vind… ook al eens aan een oculus quest gedacht?

SCC

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:20

Shadow0 schreef:
Hmm, als ik het zo bekijk denk ik dat terug naar de Wii nog niet zo gek is (toch ietsjes goedkoper.) Ik zie in elk geval nog niet zoveel dat me echt naar de Switch trekt.


mocht je in de buurt van een pandjeshuis of een Gamemania zitten, daar kun je voor bijna niks mega veel leuk Wii spul vinden !

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Game-beginner, Wii Fit of Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 10:46

Thanks voor de tip. En Shiloh: ook heel erg bedankt, ik had niet aan de Oculus gedacht. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik ben blij dat je het noemde!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:48

Ik zou ook in de richting van een Switch of Oculus Quest denken. Voor de Oculus heb je Beat Saber, dat voldoet denk ik wel aan jouw 'eisen'. Het is een muziekritme game waarbij je met lightsabers blokjes moet slicen :))

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Game-beginner, Wii Fit of Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:53

Beat saber is echt heel leuk. Ik doe vaak ook nog meestappen op het ritme van de muziek.

Ik heb ook een Nintendo Switch, daar zitten echt veel leuke spellen bij. We willen ook de Ring fit erbij haan kopen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:53

Een Wii + toebehoren kun je nog wel goedkoop op Marktplaats vinden denk ik. Zelf heb ik een tijdje de Wii gehad, maar ik deed er eigenlijk nauwelijks iets mee. Nu hebben we sinds een paar jaar een Switch en daar wordt veel meer mee gespeeld. Omdat je ook handheld kan spelen pak ik hem er toch sneller bij. Al is dat bij fit-games natuurlijk niet echt aan de orde. Een Switch is natuurlijk wel een stuk duurder, dus je moet het het geld wel waard vinden, zeker als het alleen voor het spelen van fit-games is.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:56

Cookies schreef:
Beat saber is echt heel leuk. Ik doe vaak ook nog meestappen op het ritme van de muziek.

Ik heb ook een Nintendo Switch, daar zitten echt veel leuke spellen bij. We willen ook de Ring fit erbij haan kopen.


En Beat Saber is heel intensief als je het goed doet! Zeker op Expert/Expert+ niveau :))

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:53

Beat saber is zeker een leuke workout! Maar er zijn ook een hoop andere spellen die echt wel leuk zijn en ook die fysiek intensief kunnen zijn.

Ik houd dus helemaal niet van schiet spellen. Maar pijl en boog spellen op de quest vind ik echt leuk. Is anders omdat je echt met je lichaam mikt. Holopoint bijvoorbeeld is pijl en boog schieten, maar niet heel gruwelijk (het zijn hologrammen die je stuk schiet) echt stiekem best wel intensief.

Het spel aanbod in de quest groeit met de dag. Van ontspannen ervaringen (bijvoorbeeld een virtueel bezoek aan het Anna Frank huis! Super boeiend) tot avontuur spellen (Moss <3 <3 <3 , dat muisje is ZO cute) tot intensieve beweging spellen.

Houd er wel rekening mee dat VR niet voor iedereen is weggelegd. Sommige mensen worden er misselijk van. Zelf word ik er misselijk van als de wereld beweegt en ik niet. Dus dat soort spellen vermijd ik. (Dan blijft er genoeg leuks over!) Ook houd ik het niet extreem lang vol. Half uurtje per keer maximaal.

Als je de quest serieus overweegt zou ik kijken of je eerst ergens VR kunt uitproberen zodat je weet hoe je er op reageert. Misschien heeft iemand die je kent zo’n ding? Geen idee of je wel eens in de buurt van Nijmegen komt, maar zo ja ben je welkom om een keer te komen uitproberen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 20:11

Ik zie nu dat ik op de suggestie van de Quest helemaal niet meer heb gereageerd, dus een beetje laat alsnog bedankt voor die input Shiloh. Ik heb er wel serieus naar gekeken, maar ik vond de uitstraling van de Quest en de games vrij serieus (en in het verleden kon ik inderdaad niet zo goed tegen VR.)

Dus uiteindelijk ben ik toch maar voor de Wii gegaan, wat goedkoper, wat minder uitgebreid, en die heb ik vanochtend aangesloten. *\o/*