Welkom energie (failliet?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:56

Safiy93 schreef:
Zijn er meer mensen die bij Eneco gebleven zijn nadat we van Welkom verplicht moesten overstappen? Ik kreeg een mail dat we nu per 1 maart ineens variabele tarieven krijgen. Maar ik begrijp echt helemaaaaaaal niet wat er dan nu veranderd is en al helemaal niet wat ik nu het beste kan doen. (behalve gas en stroomloos op een hutje op de hei gaan zitten natuurlijk..) Ik begrijp dat de tarieven dus veranderd zijn maar kan de oude tarieven niet terugvinden en vraag me dus ook af wat dat variabele dan nu precies inhoud.


Ik ben bij Eneco gebleven, ik laat het nu ook maar even doorlopen. Overal is het duurder op het moment.
Variabel wil zeggen dat je elke maand op kunt zeggen maar ook dat de prijzen aangepast kunnen worden, over het algemeen gebeurt dat 2x per jaar, in januari en in juli.
Het is mij ook niet geheel duidelijk of we nu in juli weer opnieuw een prijs krijgen.
Maar ik ben gaan vergelijken met andere aanbieders, addertje onder het gras, de andere aanbieders staan de prijzen meestal zonder de heffingen, in de kleine lettertjes staan dan de heffingen, de prijs die je van eneco doorgestuurd hebt gekregen per 1 maart is inclusief heffingen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:18

Eneco is bij mij goedkoper geworden...
Van 1.82 naar 1.63.

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:48

Bij ons is hij idd ook goedkoper geworden. Andere aanbieders hebben tot nog toe geen beter bod kunnen aanbieden, dus wij wachten ook nog even af.

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:20

[url]'Europese energiebedrijven dreigen in acute geldproblemen te komen' - https://nos.nl/l/2421521#UPDATE-container-60176593[/url]

Klinkt niet goed..... hopelijk blijven de grote Nederlandse spelers overeind.

1 geluk: we gaan de zomer in en zelfs nu al is het veel minder koud dan vorig jaar.

Vorig jaar ging de verwarming pas ergens in mei uit, ik hoop dat dat dit jaar ergens begin april ofzo al kan.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:24

Bij mij staat de verwarming al sinds begin maart uit. Maar ik zit dan ook ingebouwd tussen 2 senioren

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:00

Ik ben vier weken terug verhuisd naar een gasloze woning. Als je het over perfect timing hebt...:x

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:42

purny schreef:
Bij mij staat de verwarming al sinds begin maart uit. Maar ik zit dan ook ingebouwd tussen 2 senioren



Ik woon officieel '2 onder 1 kap' maar van het hele huis grenst er maar één muur aan de buren en de buren hebben aan die kant van de muur een logeerkamer.

Verder is mijn huis aanbouw aan aanbouw :+ :D dus wat stoken betreft heb ik eerder een vrijstaand huis. Maar gelukkig wél goed geïsoleerd.

Vanmorgen paar uurtjes de petroleum kachel op de laagste stand aangehad en de zon in de woonkamer. Tis nu nog 19,5°c in de woonkamer, puur door warmte van de zon die blijft hangen.

Verwarming staat nu dus ook uit.