Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:34

Elanor schreef:
In onze schuur hebben we een stellingkast staan met bakken en bakjes met labels erop. Werkt ideaal!


Die hebben wij ook inderdaad, scheelt veel zoeken en rotzooi.

Voor kleinere gereedschappen zou je een bord tegen de wand kunnen maken, gereedschap ertegen aan houden, omtrekken met stift, gereedschap weg halen, spijkers erin waaraan het kan hangen en gereedschap ophangen. Scheelt ook veel grut spul op de werkbank.

https://bouwblogger.nl/gereedschapswand-maken/

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 21:10

Bedankt voor de tips. Ik zal ook eens op Pinterest kijken. Ik heb in huis ook overal bakken met labels en dat werkt inderdaad wel goed om het ook opgeruimd te houden.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 15:55

Ik heb in de schuur van die metalen opbergrekken die je bij de bouwmarkt kan kopen, lekker stevig en dan van die stevige vouwkratten erin. Vervolgens spullen op categorie gesorteerd bijvoorbeeld verfspullen' fietsonderdelen, schroeven en andere ijzerwaren, tuingereedschap. Het is op dit moment alleen een grote chaos , ik ga m van het weekend leeg halen , extra stellingkast erin en dan alles weer even goed sorteren en weer een hoop weg doen. Sommige dingen liggen er al jaaaaren, die hoeven er niet nog jaaaaren te liggen :D

Jongens ik ben goed bezig, van de week de hele bovenverdieping opgeruimd, kledingkasten van de kinderen weer kleding omgewisseld, moet alleen nog 5 klusjes doen met verven en boren dan kan ik de klusspullen ook weer naar beneden halen en ligt een hoop klaar om op Vinted te zetten als ik daar tijd voor heb. Nu hopen dat ik de tendens gaande kan houden want beneden moet ook nog, en de tuin :')

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:10

Zijn er nog mensen aan het ontspullen?
Ik heb afgelopen jaar zo veel weggedaan! Ik word er zo blij en lichter van!
In de vakanties vind ik het ideaal om ruimtes of thema’s aan te pakken.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:05

Ik probeer er zo hier en daar mee bezig te zijn, maar ik heb echt te weinig tijd in mijn dagen om actief regelmatig te ontspullen. Ik merk wel dat ik veel minder spullen gekocht heb de afgelopen twee jaar, dat is ook een enorme verademing!

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:31

Dat laatste wat je noemt merk ik ook zeker, ik heb veel minder behoefte om spullen te kopen.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:20

Hier ook flink aan het opruimen, container buiten voor de stort, spullen naar kringloop, tassen vol naar de kledingcontainer, want over 3 weken moet ons huis leeg zijn ivm verhuizing, waardoor ik dus gaandeweg letterlijk alles hier in huis een keer in m’n handen heb en een besluit over neem wat mee gaat en wat niet…
Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat over een aantal weken als we in ons andere huis zitten en vooral wat dat met mijn gevoel doet, ik word er nu in ieder geval ondanks de stress al rustiger van…

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 12:18

Ik heb gisteren nog de trapkast leeg getrokken. Vond er nog wat dingen die ik te koop wilde zetten op Marktplaats en Vinted. Gelijk zelfde dag nog 1 ding verkocht dat zometeen opgehaald wordt en via Vinted 5 kledingstukken verkocht die ik gelijk weggebracht heb en weer 40 euro rijker. Straks nog even wat naar de kringloop brengen en ik kan mn stofzuiger en dweilemmer weer kwijt in de trapkast ipv in de bijkeuken.

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:17

OK, dit topic ligt al even stil en het is begin juni, maar het leek vandaag een goed plan om alle kerstversiering eens bij elkaar te zoeken :') . Ik heb al een volle doos voor de kringloop, want als je het eens allemaal bij elkaar legt zie je hoeveel van die zooi je eigenlijk hebt.

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:29

Ik ben de laatste weken bezig geweest met onze keuken 'op te knappen en uit te ruimen' en daar kwam ook weer veel meuk uit.

Weer een aantal bananendozen vol voor de kofferbakmarkt waar ik het weer probeer te verkopen voor weinig.

En het geld gaat weer in mijn UK reis potje voor in Oktober.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:32

Kofferbakmarkt heb ik 1 x gedaan, maar dat doe ik nooit meer. De staanplaats kostte net zoveel als dat het opleverde.

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:39

Ik heb 2 plekken waar ik heen kan gaan kwa kofferbak markt en 1 daarvan leverde bij mij de laatste keer €85 op en kost mij €20 om te mogen staan.

Maar de andere plek had ik toch rond de €140 verdiend en kost mij €15 om te mogen staan.

Maar ik bied alles aan voor kleine prijsjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:30

Interessant topic! Mijn man is nogal van het 'je weet maar nooit wanneer we het nodig hebben...' maar sinds onze verhuizing van 4 jaar geleden staan er nog héél veel dozen on uitgepakt op de zolder. Probeer nu één x per week één doos uit te zoeken en eigenlijk gewoon voor 95%weg te doen want niemand wist nog dat het daar lag/niemand heeft er naar gezocht/ we kunnen dus zonder. :')

Wel zet ik eigenlijk bijna alles gewoon op gratis afhalen op fb. Gewoon in de vuilbak vind ik niets zo milieu vriendelijk. Een enkel iets zet ik op vinted. Ik heb wel gemerkt dat ik voor grote partijen of dure dingen het liefst een plantje of een bloemetje terug vraag. Op één of andere manier zijn de mensen die bereid zijn een bloemetje te regelen een heel stuk vriendelijker en serieuzer dan diegene die gewoon alles gratis willen.

En een reisbedje inclusief matras ruilen voor een paar stekjes vind ik een hele leuke deal. :D
Ook al eens een heel lief geplukt boeketje gekregen van een dochtertje toen ze drie shoppers baby kleren voor het zoontje kwamen halen. Prima oplossing.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:30

in huis ben ik aardig klaar met ontspullen, mijn man is bezig met de boekenkast en zijn eigen spullen (nog van zijn werk en hij is ruim 25 jaar met pensioen) op te ruimen
Alleen de garage ziet eruit alsof er een bom ontploft is en ik hoor regelmatig mompelen: "morgen ga ik naar de stort"...... dan roep ik maar terug: "morgen ga ik lijnen"....... gebeurt allebei nooit dus :')

Indi_Vito

Berichten: 2743
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:27

Dus jullie willen zeggen dat ik en mijn kids niet 30 onderbroeken, shirts, broeken enz nodig hebben -O-

Ik moet ook echt kritischer gaan worden. Zeker met de kids. Ze hoeven niet 30 onderbroeken te hebben. Maar ik moet consequenter worden met wassen en opvouwen.
Wassen gebeurt meestal wel maar ik heb regelmatig geen zin om op te vouwen bloed vervelend werk. Dus dan denk je goh kind heb weinig shirts. Koop je er wat bij en dan alles gewassen en opgevouwen nu dus. En dan dit.

Mijn kast
Afbeelding
Rechts zoon 1 links zoon 2
Afbeelding
Onderbroeken zoon 2
Afbeelding
Zoon 3
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:56

ik ben gaan opvouwen met een systeem en met bakken en bakjes, in mijn geval Marie Kondo.
Het was altijd een enorme bende in mijn kasten en ik "had nooit iets", maar sinds ik dit systeem hanteer, is opvouwen een feestje en zie ik in 1 oogopslag wat ik heb.
Ook op vakantie met de caravan is nu super simpel, 1 bak voor mijn kleding en 1 bak voor mijn man, meer gaat er niet mee en Marie Kondo ingepakt, zodat ik direct kan zien wat er in zit en het kan pakken zonder dat alles er eerst uit moet (wat met tassen het geval was).

Ik heb deze opvouwtip van mijn buurvrouw en ik ben haar er nog steeds dankbaar voor. De buurvrouw voert het door tot alles in haar huis, maar zo ver krijg ik mijn man nooit -O-

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:00

Dat doe ik ook Morrie! Ik had altijd van die onoverzichtelijke stapels in mijn kasten, je wist niet eens meer wat je had en je wilde altijd iets uit het midden van zo'n stapel, waardoor het helemaal een bende werd. Ik heb bij Ikea van die Skubb dingen (https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-bak- ... -00428549/ ) gekocht en daarmee alle kasten gevuld, en nu is er niks meer gestapeld en zie ik in 1 oogopslag wat waar is. Vouwen is daardoor inderdaad een stuk minder vervelend geworden.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:11

prompter schreef:
Dat doe ik ook Morrie! Ik had altijd van die onoverzichtelijke stapels in mijn kasten, je wist niet eens meer wat je had en je wilde altijd iets uit het midden van zo'n stapel, waardoor het helemaal een bende werd. Ik heb bij Ikea van die Skubb dingen (https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-bak- ... -00428549/ ) gekocht en daarmee alle kasten gevuld, en nu is er niks meer gestapeld en zie ik in 1 oogopslag wat waar is. Vouwen is daardoor inderdaad een stuk minder vervelend geworden.

die bakken had ik ook gekocht, maar pasten net niet in mijn IKEA ladenkast. Ik heb daar nu mandjes in van de Xenos en in de legkasten doorzichtige bakken van de Action, Xenos en IKEA, 2 van die bakken gaan ook zo de caravan in.
Mijn man wilde zijn onderbroeken en sokken anders opgevouwen hebben, dus die heb ik gisteren allemaal anders gevouwen, zoals hij het wil :') zolang het maar in de mandjes past!

Mijn uitdaging was hoeslakens, maar daar heb ik inmiddels ook een systeem voor zodat ze keurig netjes de kast in kunnen!

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:13

Alles waar je de opgevouwen dingen in kwijt kan is geschikt. Ik vind het tegenwoordig gewoon leuk om in mijn kasten te kijken :D

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:16

Ik heb de kleding ook op de Marie Kondo manier opgevouwen in de kasten. Alleen zo houd ik overzicht in de lades. Haar systeem voor hangers hanteer ik dan weer niet.

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:20

Nee, de hangers heb ik wel omdat ik dat leuk vind van lang naar kort, maar verder zit er geen systeem in.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:28

Hangers vind ik ook moeilijk, ik heb maar 1 hangkast en daar moet best veel in

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:35

Hie ook die methode, ik gebruik de Stuk bakken van Ikea ervoor. Ook in de caravan ideaal met shirtjes enzo.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:41

Ben ook dol op het vouwen van ondergoed en sokken op de Marie Kondo manier.

@indi_vito: je kinderen zijn nog in de groei, dus 30 stuks ondergoed vind ik idd redelijk veel.
Ik had altijd mega veel,kleding, maar sinds ik bij Laura Lagom (https://www.lauralagom.com) een capsule wardrobe cursus heb gevolgd, heb ik zo’n 40 items voor lente/zomer en 40-50 voor herfst/winter. Geeft zoveel rust in je kledingkast

Indi_Vito

Berichten: 2743
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:14

Wat een vreselijke manier van vouwen. Moet er niet aan denken dat ik alles opnieuw moet vouwen hahahahaha