[Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:51

MarjanB schreef:
ikke schreef:
Kijk, dat klinkt al weer een stuk positiever.

Wel heel vervelend dat je op zo'n manier weer weet waarom je wil verkassen. Dat wist je toch al wel....


Ja klopt, hoewel ze redelijk veel op de wei komt en genoeg ruwvoer krijgt is het gewoon niet ideaal.. ben vooral ook benieuwd of ik het met de nazorg ga redden daar. Want ze zijn niet altijd erg meewerkend met dingen die anders moeten dan de gewone werkzaamheden. Helaas krijg ik het ook niet voor elkaar om meerdere keren per dag naar stal te gaan vooral nu we bijna de sleutel krijgen.

En als eerste verhuisactie Mevr Taart meenemen?
Is dat haalbaar?

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 22:03

ikke schreef:
MarjanB schreef:

Ja klopt, hoewel ze redelijk veel op de wei komt en genoeg ruwvoer krijgt is het gewoon niet ideaal.. ben vooral ook benieuwd of ik het met de nazorg ga redden daar. Want ze zijn niet altijd erg meewerkend met dingen die anders moeten dan de gewone werkzaamheden. Helaas krijg ik het ook niet voor elkaar om meerdere keren per dag naar stal te gaan vooral nu we bijna de sleutel krijgen.

En als eerste verhuisactie Mevr Taart meenemen?
Is dat haalbaar?


Nee want de schuur moet eerst klaar en dat gaat niet lukken voor de tweede helft van december helaas.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 02:37

Ik moet eerlijk zeggen; wij zijn de dag van de sleutel verhuisd, omdat we de paarden weg wilden hebben van onze plek. Die kwamen dag en week erop al.

Wij hebben toen een (tijdelijk) afdak aan de schuur gemaakt en de wanden dicht met windbreekgaas. Dat beviel goed en staat nog.
Gaan we wel veranderen, maar was heel positief verrast over het windbreekgaas. Maar dus ook een groot dak en ruime schuilstal toen gebouwd.

Nu wel weer de schuur aan het verbouwen naar de blijvende situatie. Maar we gaan het niet meer compleet afbreken zoals eerste idee.

Er zijn ook schuilstallen te huur en zelfs container stallen die je zo kan laten neerzetten tijdelijk bijv. Misschien voor je eigen rust wel beter. Zeker als je bezig bent, fijn om ze in het oog te houden.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:20

Ja ik zou ook kijken naar mogelijkheden om d'r thuis te krijgen. Al is het maar voor het idee dat ze er dan in ieder geval gestaan heeft, mocht het noodlot toch binnenkort toe staan...dan weet je wel dat je haar bij je hebt gehad en goed in de gaten hebt gehouden :)

Ik kan me wel voorstellen dat het erg lastig kan zijn omdat je misschien bepaalde plannen hebt die dan lastiger worden en het niet ideaal zal zijn. Rena heeft hier een boogstalletje (soort partytent voor paarden) gehad terwijl wij de stal aan het bouwen waren.

Het is dan een beetje tobben met hooi enzo maargoed ze was wel thuis.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 13:57

Ik ben vanmorgen weer geweest en het was even hoi baas en daarna vooral bezig met alles wat bewoog want ze had honger :')

Arts gaf aan temp en hartslag goed. Dikke darm ligt nog niet helemaal op z’n plek maar t is al wel beter. Het is nu zaak dat het zand er uit komt en als dat zo is dan hoeft ze ook geen speciaal dieet dus kan ze gewoon naar stal. Dinsdag maken ze een controle foto.

Wie komt me eten brengen..
Afbeelding
Haar dag portie _O-
Afbeelding

Oh ja en badkamer inspiratie

Afbeelding

Afbeelding

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:13

Lijkt op de kleur die wij ook hebben, licht grijs maar met duidelijk een bruine toevoeging. Bij onze tegels meer gevlamd.
Wij hebben de wanden wit maar mede omdat de badkamer niet zo groot is en dan wat ruimtelijker wordt. Als accent dan wel de badrand en toilet-ombouw in dezelfde kleur als de vloer, dus net omgekeerd aan jouw idee.
Bij jouw ontwerp kan dit wel omdat het ruimer van opzet is.

Mooi dat het weer beter gaat met Kaatje.
Op zich is wat minder eten niet verkeerd voor Spekkie, maar dat ziet ze zelf ongetwijfeld anders :D

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:19

Is het geen idee om haar tot het moment dat je klaar bent op een revalidatie stal te plaatsen. Daar ontzorgen ze je helemaal, kun je je volledig richten op het klaar maken van Kaatje haar nieuwe plekje.

Hangt wel een prijskaartje aan maar op zich als het tot eind december is, is dat een periode (en kosten) die te overzien is.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:45

Wat gaaf! Kwam je topic toevallig tegen. Die zwarte badkamer tegel wees ik laatst ook aan toevallig.

Heb je bij geert en henk al iets gekocht? Wij hebben matten laten leggen en dat is echt een aanrader!!! En we hebben die zwarte kunststof wanden van ze. Ik zou die lage niet durven ivm met eroverheen komen en ze gaan misschien de wanden beschadigen met hun tanden.

Ik heb zelf een connemara merrie gehad waar zo’n veulen als de jouwe uitkwam haha. Iedereen dacht ook tinkerkruising.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 09:32

Dank je!

De hexagon tegels zijn donker blauw :) beetje ouderwets type.

Heb bij Geert en Henk de stal besteld maar matten ga ik elders bestellen, veel goedkoper en dikkere kwaliteit

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 15:01

Kaatje moet nog een week blijven…

Vanmorgen hebben ze een controle foto gemaakt en dr zat nog aardig wat zand in. Ik heb de foto’s nu ook goed kunnen bekijken en ze zat echt helemaal vol met zand.. begreep dat ze soms met opereren wel 2 speciekuipen zand uit een paard halen :oo

Ze is enorm afgevallen
Afbeelding
Dit was twee weken terug
Afbeelding

En kreeg te horen hoe hoog de rekening tot nu toe is.. of ik moet een nier verkopen of ik moet maar ff wachten met de aanleg van een bak bij huis ( denk dat het de laatste optie wordt _O- )

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 15:13

Wat enorm zuur voor je, bedoel welzijn van Kaatje boven alles, maar het is toch een domper als
je ineens zo'n onvoorziene kostenpost in je maag geschoven krijgt.

Ze is zeker afgevallen zeg :(:)

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 15:18

Ja echt :') ze vinden me op stal lastig omdat ik dingen anders wil en dan nog ben ik degene die z’n paard op de kliniek heeft staan..

Maar goed ben blij dat het met een sisser afloopt en voornamelijk alleen maar geld kost en stress geeft. Had dr ook kunnen verliezen of voor de keuze van een operatie kunnen komen staan.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 15:24

MarjanB schreef:
Ja echt :') ze vinden me op stal lastig omdat ik dingen anders wil en dan nog ben ik degene die z’n paard op de kliniek heeft staan..

Maar goed ben blij dat het met een sisser afloopt en voornamelijk alleen maar geld kost en stress geeft. Had dr ook kunnen verliezen of voor de keuze van een operatie kunnen komen staan.


Precies dat dus :)

Ik hoop voor je dat het enigzins "meevalt"

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:05

pfff ja ik weet hoe je je voelt met onverwachte dierenarts rekeningen en net een huis gekocht. februari verhuisd en sinds dien al 4000 euro aan dierenarts kosten armer :wave:

die bedragen komen nooit uit maar ze zijn toch altijd nog ff zuurder als je net me een huis bezig bent := een schrale troost ze is in ieder geval wel in heel goeie handen! Moet dus vast goed gaan komen met der :D

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 19:28

Oh ja dat is ook veel! Ben bang dat t bij mij ook op zo’n bedrag uit gaat komen. Gaat nog niet helemaal goed

Heeft nu 38.8 en wil niet eten… ze hopen dat het komt omdat het zand verschuift en dan zien ze vaker dat de temperatuur iets stijgt, zolang het maar niet boven 39 komt. Stond verder veel te likken en te kauwen en gapen. Ben er dus nog niet gerust op

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:29

:(:) Hopelijk gaat het snel ècht beter.... hoe checken ze dat zand? Door steeds foto's te maken...?

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 19:30

Ja ze kunnen het op de röntgenfoto’s zien. Gisteren hebben ze er nog 1 gemaakt maar doen het niet dagelijks. Buik was wel heel erg rommelig en kwam wel meer mest af nu.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:34

Laten we dan maar duimen dat lijf gewoon druk bezig is met de grote schoonmaak :(:)

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 19:55

pmarena schreef:
Laten we dan maar duimen dat lijf gewoon druk bezig is met de grote schoonmaak :(:)


Ja hoop het ook :)

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:23

Ik duim mee!

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 22:19

Wat doen ze eigenlijk precies om dat zand eraf te laten komen?

Sneu dat ze zich nog steeds niet zo fit voelt... hopelijk komt ze er gauw weer bovenop.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 22:28

JudithO schreef:
Wat doen ze eigenlijk precies om dat zand eraf te laten komen?

Sneu dat ze zich nog steeds niet zo fit voelt... hopelijk komt ze er gauw weer bovenop.


Ze sonderen elke dag (met slang de neus in en rechtstreeks de maag in) dan krijgt ze ongeveer 2,5 liter paraffine olie, laxeermiddelen, water en nog 1 voerschep psyllium zaadjes. In de middag krijgt ze een emmer slobber met nog een schep psyllium zaadjes. Verder mag ze weinig eten. De verstopping moest eerst af en nu het zand nog.

Ik ben d’r nog niet gerust op

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:02

Stilletjes duimerdeduimderdeduimduimduim.......

:(:)

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 00:57

Dank je!

Kan niet slapen.. dus denk pak ff m’n telefoon. Berichtje van stalgenoot met paard in de buiten groep (die na m’n verhuizen de stal over neemt) dat haar paard in kaatje dr stal staat. Hij had een wond boven z’n oog die gehecht moest worden. Aan de ene kant denk ik heel reëel van ja moet kunnen en aan de andere kant zegt alles in me van nee waarom!? Ze is al zo gevoelig en dr stal is echt haar plekje, als ze straks wel terug gaat dan ruikt ie naar een vreemde tuin. Geeft dat ook weer stress voor dr. T voelt gewoon niet goed, nu al een ander paard in haar stal… |(

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:58

:(:) Komt er dan een beetje rauw bovenop vallen hè..... ik kan het me voorstellen :(:)

Hopelijk snel positievere vibes :j