Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:27

8nnemiek schreef:
Leuk te horen dat ie bevalt :D
Veel plezier ermee!

Die van mij gaat elke avond mee naar bed :)) Even puzzelen of wat lezen <3 Heerlijk!
En achter de computer gebruik ik em continu, heerlijk om geen andere rommeltjes en blokjes en velletjes meer op mijn bureau te hebben liggen.


Nou dat dus inderdaad, geen rommel en papier en bloknotes en alles meer op tafel.
Ja oke, nu nog wel.. Want ik zit nu halverwege een periode en heb in het begin dus alles in een notitieblok geschreven, maar na deze periode kan dat allemaal de kast in :evaw: en heb ik alleen nog mijn remarkable nodig <3

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:32

Dit lijkt me zo ontzettend fijn! Maar voor nu te duur om ook aan te schaffen.

Had al wat zitten zoeken naar goedkopere alternatieven, maar dan kom je enkel uit bij papieren notitieboeken met speciale pennen die in een app worden omgezet. Niet wat ik zoek, want dan heb je alsnog papier en niks interactiefs..

Dus wacht nog wel tijd af tot de techniek bekender wordt en meer en dus goedkopere aanbieders komen.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:43

Die boekjes met inscannen zijn leuk, maar inderdaad totaal niet te vergelijken. Ik heb zowel de echte notitieboeken als de uitwisbare variant. Die laatste vind ik helemaal onhandig.

Anyhow, ik heb de SN dus nu echt besteld. Rip uit m'n lijf en direct blut, maar kijk er zo naar uit. Wel een andere geworden dus, maar dankzij dit topic wel erbij gekomen, dus dank. :j

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:19

Ik heb er ook maar eentje besteld *\o/* Mijn collega heeft er al eentje en die heeft me flink aangestoken. Lijkt me heerlijk om straks al m'n aantekeningen te kunnen bundelen en geen papierwerk meer in mijn tas. Ben benieuwd hoe snel ze leveren.. wat is jullie ervaring?

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 10:02

Leuk!

Bij mij was de levering heel snel, binnen een week dacht ik. Daarna waren er even wat leveringsproblemen, maar volgens mij worden ze nu weer direct verstuurd.

Ik heb er gisteren mijn hele administratie mee zitten afwerken, ook ideaal! Mijn rekeningafschriften heb ik in de remarkable gezet, en zo kon ik super makkelijk een voor een alles markeren waar ik de bonnetjes van had verwerkt :))
Dat markeren werkt ook top. Hij herkent tekst, dus maakt er een mooi rechte streep van, en je kan zelfs hele alinea's in een keer markeren door een verticaal streepje te zetten over de tekst.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:12

Ik heb mijn e ink tablet ook binnen. Super gaaf! Moet echt nog wennen en hoop dat het het geld waard was, maar ik heb nu al meerdere mappen, lijstjes en notitieboeken gestart. Wat dat betreft erg tevreden. Al mis ik ook nog wel een hoop dingetjes.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 07:33

Heb de mijne ook binnen! Heb belangrijke notities van mijn werk al gedigitaliseerd en ook mijn to do lijst digitaal. Heb nog vakantie, maar zin om hem volgende week te gaan gebruiken :):)

Ik werk veel met individuele klanten/projecten, dus heb een mappenstructuur gemaakt waarbij elke klant een eigen notebook heeft. Ben benieuwd of dit prettig werkt!

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:02

Ik heb inderdaad ook één map voor mijn werk bij de werkgever en daarin ga ik mappen maken per klant. :j Ik heb verder ook nog een map voor alle paarden dingen, een map voor mijn toekomstige eigen bedrijfje, een map voor mijn bullet journal en dan nog wat losse to do lijsten. Best al een hoop. Vandaag even wat ebooks toevoegen.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:07

kijk vooral even op etsy, daar zijn bedrijfjes die pdf's maken met links.
van meeting notebooks tot recepten tot volledige daily planners
Ik ken ze niet, maar hier koop ik geregeld een planner, er zijn ook meer creatieve planners ed te koop op etsy.

https://www.etsy.com/shop/ePaperTemplates?ref=notif_psffs

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:27

Wat leuk! Wist niet dat dat zoveel verkocht werd. Gezien mijn verleden met bullet journaling en mijn skills met Adobe ben ik van plan ze zelf te gaan maken. Wellicht zijn ze nog wel te verkopen ook. :)*

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:26

Hoe zijn de ervaringen op lange termijn? Zijn jullie nog tevreden?

Is er iemand die misschien ervaringen heeft met de Onyw Boox One Air?

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 21:38

Ik ben nog steeds super blij met mijn Remarkable <3
Ik gebruik hem nog steeds bijna dagelijks. Hij ligt overdag op mijn bureau, ‘s avonds vaak naast mijn bed, hij gaat mee naar kennismakingsgesprekken met klanten, en bij weekendjes weg gaat ie ook altijd mee.
De batterij is nog steeds prima, het ding gaat bizar lang mee. En ik heb pas geleden het eerste pen-puntje vervangen.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:30

8nnemiek schreef:
Ik ben nog steeds super blij met mijn Remarkable <3
Ik gebruik hem nog steeds bijna dagelijks. Hij ligt overdag op mijn bureau, ‘s avonds vaak naast mijn bed, hij gaat mee naar kennismakingsgesprekken met klanten, en bij weekendjes weg gaat ie ook altijd mee.
De batterij is nog steeds prima, het ding gaat bizar lang mee. En ik heb pas geleden het eerste pen-puntje vervangen.


Dankjewel voor je reactie! Denk inderdaad wel dat dit één van de betere tools is voor hetgene waar ik hem voor wil gebruiken (nota's nemen tijdens gesprekken en teksten op lezen voor mijn opleidingen).
Vindt het altijd zo moeilijk om beslissingen te nemen als het over zoveel geld gaat :+ Vooral omdat je er verder niet zo 'veel' mee kan

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:11

Mocht dit apparaat ook kunnen functioneren als volwaardige e-reader zou ik 'm zeker kopen.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 04:05

Wij gebruiken hem als e-reader voor handleidingen, en mijn vriend leest er ook boeken op. Hij is alleen wat groter/zwaarder dan de meeste e-readers.

Tilmar

Berichten: 3317
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 06:40

Ik gebruik hem ook nog steeds heel veel. Lijstjes maken, weekeind plannen, dagboek van mijn paard, bouwtekeningen als ik iets wil knutselen.
En laatst had ik cursus, daar hoorde een pdf van 160 pagina's bij. Op de Remarkable gezet en ik kon aantekeningen maken op de pdf (je kan ook blanco pagina's tussen voegen), na de cursus zet ik de pdf weer op mijn pc.
Batterij gaat inderdaad heel lang mee, pen puntjes ook.
Via Mijn Remarkable kan je er tegenwoordig heel makkelijk bestanden opzetten.

Lezen van boeken doe ik op mijn ereader, die is inderdaad wat lichter.

Ben wel gestopt met eigen templates maken, je moet die na elke software update er weer opzetten, erg irritant.
Met pdf kan je eigenlijk net zoveel.