Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:56

Banyu schreef:
Welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie? :)

Voor welke ruimte zou je dat willen weten?

Hier o.a. Ajax allesreiniger, Dreft afwasmiddel (voor o.a. ramen lappen), Glorix, bleek (Lidl), wc tabs (Lidl), natuurazijn, soda, Antikal, Dettol en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:20

Oh ik was gewoon benieuwd! Verder niets, en yes dit topic lees ik altijd gewoon mee, dus ook door gelezen, maar niet alles blijft hangen natuurlijk :)

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:40

Melia schreef:
Banyu schreef:
Welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie? :)

Voor welke ruimte zou je dat willen weten?

Hier o.a. Ajax allesreiniger, Dreft afwasmiddel (voor o.a. ramen lappen), Glorix, bleek (Lidl), wc tabs (Lidl), natuurazijn, soda, Antikal, Dettol en zo kan ik nog wel even doorgaan.


Yep, hier ook. En Dasty, de gele.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:01

Oja die hebben wij ook maar ook Dubro haha

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:26

Ennn de witte fles Dasty voor muren en dergelijke, werkt zelfs op gewitte muren :j

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:52

Hebben jullie dé tip voor fijne, pluisvrije schoonmaakdoekjes? Ik heb een hond en een heel stoffig huis en kan daar niet goed tegen. Maar tot nu toe nog niet de beste oplossing gevonden. Het liefst maak ik met nat schoon, maar al mijn doekjes laten pluis en viezigheid achter of nemen niet genoeg stof op. Misschien hebben jullie nog fijne tips

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:20

Amyyy schreef:
Hebben jullie dé tip voor fijne, pluisvrije schoonmaakdoekjes? Ik heb een hond en een heel stoffig huis en kan daar niet goed tegen. Maar tot nu toe nog niet de beste oplossing gevonden. Het liefst maak ik met nat schoon, maar al mijn doekjes laten pluis en viezigheid achter of nemen niet genoeg stof op. Misschien hebben jullie nog fijne tips


Over stof kan je sowieso niet heen met nat. Ik denk dat je in 2 stappen moet schoonmaken. Eerst het stof (en haren etc) weg en daarna pas met nat. Ik stofzuig vaak eerst of doe het met de swiffer (neemt trouwens echt top stof op, echt een aanrader) en daarna pas met nat.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:41

Swiffer is mijn lievelingshuishoudding haha.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:47

PSvanLot schreef:
Swiffer is mijn lievelingshuishoudding haha.


Ja ik vind Swiffer ook top. Ik heb boven laminaat en met de Swiffer krijg ik het nog beter schoon dan met de stofzuiger. Ik kan onder de bedden, de kasten etc. Ik vind het een topding. Voor mij ook geen namaak van de Action maar alleen de echte Swiffer doekjes.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:54

Ik doe altijd met het borsteltje aan de stofzuiger het stof afnemen, heb ook een nepswiffer :')

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:18

Banyu schreef:
Welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie? :)


Ik ben zeer groot fan van Jif bleek, is wat moeilijker te verkrijgen tegenwoordig, maar koop dat dan met liefde groot in.

Badkamer gebruik ik altijd HG schimmelreiniger, topspul.

Pot is wc-eend, want ja, ' wij van wc-eend'.

Verder het liefst Ajax Marseille, en voor de laminaatvloer schoonmaakazijn.

De afwas ( en de ramen) uiteraard Dreft, vaatwasser dreftblokjes, zout van broxomatic, glansmiddel van finish.

Wasmiddel Omo, het liefst poeder en geurkorrels van L'enor.

Spiegels glassex.

Verder wel een zeer rijk geoutilleerd gootsteen-kastje, tot thinner aan toe, maar uiteindelijk kom ik toch weer terug op bovenstaande merken.

Telpeva

Berichten: 14811
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:35

Hier ook fan van Swiffer, de bezem en de plumeau!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41781
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:38

HappyBuddha schreef:
Misschien een hele stomme vraag maar ik ben heel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
Wij hebben namelijk net een verbouwing achter de rug, en nu is de vloer van de benedenverdieping echt echt heel vies. Combi van stof en met natte schoenen er doorheen gelopen zeg maar. Morgen wil ik de vloer voor de eerste keer eens lekker schoonmaken (verbouwing is zo goed als klaar). Hoe zouden jullie dat aanpakken? Heb namelijk het idee dat ik haast voor elke vierkante meter schoon water kan gaan pakken en dat gaat me iets teveel tijd kosten . Het zijn trouwens plavuizen.

Eerst heel goed stofzuigen, daar zou ik, mits dat kan, een bouwstofzuiger voor gebruiken. Daarna stukje bij beetje dweilen en waarschijnlijk inderdaad regelmatig water verversen.

Bouwstof is klote spul :(:).

Ceetje_bokt
Berichten: 5185
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:42

Amyyy schreef:
Hebben jullie dé tip voor fijne, pluisvrije schoonmaakdoekjes? Ik heb een hond en een heel stoffig huis en kan daar niet goed tegen. Maar tot nu toe nog niet de beste oplossing gevonden. Het liefst maak ik met nat schoon, maar al mijn doekjes laten pluis en viezigheid achter of nemen niet genoeg stof op. Misschien hebben jullie nog fijne tips

Ik ‘stof’ met een vochtige vaatdoek van de action. Van dat beetje ‘enge’ spul. Als ik droog stof afneem, verplaats ik het grotendeels en met nat geen last van. De kleur van mijn bak lauw water met een drupje afwasmiddel is pikzwart als ik klaar ben.
Deze doekjes

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:18

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
Swiffer is mijn lievelingshuishoudding haha.


Ja ik vind Swiffer ook top. Ik heb boven laminaat en met de Swiffer krijg ik het nog beter schoon dan met de stofzuiger. Ik kan onder de bedden, de kasten etc. Ik vind het een topding. Voor mij ook geen namaak van de Action maar alleen de echte Swiffer doekjes.


die van de action die duwt het alleen maar weg. Dacht het ook een keer te kopen. Zo blij als ik ben met de goedkope stok met dweildoeken van Action, zo stom zijn nepswiffers

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:19

Ceetje_bokt schreef:
Amyyy schreef:
Hebben jullie dé tip voor fijne, pluisvrije schoonmaakdoekjes? Ik heb een hond en een heel stoffig huis en kan daar niet goed tegen. Maar tot nu toe nog niet de beste oplossing gevonden. Het liefst maak ik met nat schoon, maar al mijn doekjes laten pluis en viezigheid achter of nemen niet genoeg stof op. Misschien hebben jullie nog fijne tips

Ik ‘stof’ met een vochtige vaatdoek van de action. Van dat beetje ‘enge’ spul. Als ik droog stof afneem, verplaats ik het grotendeels en met nat geen last van. De kleur van mijn bak lauw water met een drupje afwasmiddel is pikzwart als ik klaar ben.
Deze doekjes

[ [url=m/KaHcsz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echte swiffer kopen, werkt top.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:54

Heeft iemand de Superfinn van Action al eens geprobeerd en werkt deze net zo goed als Dasty?

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:15

Hebben jullie tips voor het schoonmaken van een stoomoven?

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:11

De spuitbus van Kruidvat, formule of zoiets heet het met rode dop, echt wereldspul.
Even inspuiten en in laten trekken en je veegt alles zo weg :j

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:45

chanicha schreef:
De spuitbus van Kruidvat, formule of zoiets heet het met rode dop, echt wereldspul.
Even inspuiten en in laten trekken en je veegt alles zo weg :j


Dankjewel!
Ik wist dat er pagina's geleden over gesproken werd maar ik kon zou gauw even niets terugvinden. Maar ik moet dus naar het kruidvat. :)

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:47

chanicha schreef:
De spuitbus van Kruidvat, formule of zoiets heet het met rode dop, echt wereldspul.
Even inspuiten en in laten trekken en je veegt alles zo weg :j


Echt top spul idd!

CairnTerrier

Berichten: 990
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:57

Ik heb de ovenspray van de Action. Werkt inderdaad echt top!

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 07:47

Afbeelding

Kijk eens!
Wat zijn de musthaves?

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:44

Nou ik houd me bij Dasty :j
De voegen in ons huis, pas verhuisd, waren smerig dus met witte fles Dasty ingespoten even in laten trekken en ze zijn weer als nieuw!
Ook bij vergeelde snoeren werkt het super.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:04

chanicha schreef:
Nou ik houd me bij Dasty :j
De voegen in ons huis, pas verhuisd, waren smerig dus met witte fles Dasty ingespoten even in laten trekken en ze zijn weer als nieuw!
Ook bij vergeelde snoeren werkt het super.


Welke gebruik je daarvoor? Ik heb alleen ervaring met de gele ‘normale’ Dasty.