Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:33

_San87_ schreef:
CairnTerrier schreef:
Dit weekend heerlijk de ramen gezeemd. Wat is dat genieten zeg in het zonnetje <3 Vind dat zo'n heerlijk klusje waar je echt voldoening uithaalt. Morgen gaat het alleen stormen, dus ben benieuwd of mijn schone ramen het overleven -O-

Goh, ik heb ramen die ook wel een poetsje kunnen gebruiken :7.

:))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:07

Suzanne F. schreef:
Mijn Dyson met snoer zuigt veel krachtiger dan de V8 snoerloos. Maar ik heb het weleens uitgetest door na het stofzuigen te swifferen om te kijken wat er nog lag. En de V8 zuigt net zo alle stof op als de grote. Dus die grote zuigkracht heb ik eigenlijk niet nodig. Het is meer een gevoel dat je denkt dat hij beter zuigt maar het haalt beiden even goed weg. En met de snoerloze kan ik ook onder de kasten en de bedden en dat lukt met de grote niet.

De industriele stofzuiger heeft echt heel erg veel meer zuigkracht vergeleken met mijn Bosch en het sleetje van Miele. Maar dat is ook logisch.

Dyson heb ik niet, dus geen ervaring mee qua vergelijk :).

Charaz

Berichten: 24327
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:10

Ik zweer bij mijn Dyson met snoer, zou niet meer anders willen

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:12

Mmmm als ik hier zo lees over de kracht van een snoerloze stofzuiger ga ik nog harder twijfelen het niet te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:27

PSvanLot schreef:
Mmmm als ik hier zo lees over de kracht van een snoerloze stofzuiger ga ik nog harder twijfelen het niet te doen.

Ik ben heel tevreden met de steelstofzuiger. Je pakt hem, vind ik, er zo veel makkelijker bij.

snorkel1986

Berichten: 3027
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:54

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:
Mmmm als ik hier zo lees over de kracht van een snoerloze stofzuiger ga ik nog harder twijfelen het niet te doen.

Ik ben heel tevreden met de steelstofzuiger. Je pakt hem, vind ik, er zo veel makkelijker bij.


Ja dat wel en toch is de accu redelijk snel leeg vind ik al zuigt hij wel goed.. maar ook het vuil/ stofzand zit ver in het filter bij mijn black and dekker wil ik hem missen...
Nee zal ik direct weer kopen nee
Het is een aanvulling op mij robot en daar doet hij dienst voor

Liesje89

Berichten: 9929
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:11

Ik vind van de dyson vooral de roterende zuigmonden heel vervelend, die zuigen amper wat op, grovere dingen al helemaal niet (denk aan kattenbrokken, stukjes papier/karton, etc.. Wordt alleen maar in de rondte gesmeten en ik kan het aan de andere kant van de kamer gaan zoeken := Verder is het best een prima ding, maar niet als je een witte herder, twee katten en twee kinderen hebt :') Voor een huisdier-, en kinderloos huishouden wrs prima maar voor ons echt alleen handig voor erbij. Hij staat op zolder en ik gebruik hem rond de kattenbakken als veredelde kruimeldief waarbij ik niet hoef te bukken :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:14

Dure kruimeldief :D.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:51

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:
Mmmm als ik hier zo lees over de kracht van een snoerloze stofzuiger ga ik nog harder twijfelen het niet te doen.

Ik ben heel tevreden met de steelstofzuiger. Je pakt hem, vind ik, er zo veel makkelijker bij.


Maar zuigt hij ook goed genoeg?

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:54

Ps van lot: hij zuigt prima! De deurmatten zelfs sneller en beter dan een ‘gewone’ zuiger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:56

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben heel tevreden met de steelstofzuiger. Je pakt hem, vind ik, er zo veel makkelijker bij.


Maar zuigt hij ook goed genoeg?

Ik vind van wel. Wij hebben twee honden, dus overal zand en haar, dat zuigt ie goed op. Ik stofzuig dagelijks en de steelstofzuiger is dan zoveel makkelijker.

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:06

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:
Ik ben heel tevreden met de steelstofzuiger. Je pakt hem, vind ik, er zo veel makkelijker bij.


Maar zuigt hij ook goed genoeg?


Ja hij zuigt goed genoeg. Maar eentje met snoer zuigt beter. Maar zoals ik hierboven aangaf maakt dat voor mij niet uit. Hij zuigt goed genoeg.

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:08

Ik heb nu een Dyson met snoer en die zuigt prima, maar ik zou hem niet weer kopen. Ik vind de steel tekort, want ik ben zelf vrij lang en ook het meeslepen achter je aan en met name weer achteruit (achter de bank, smalle ruimte) vind ik 3x niks.

Maar zie dat de meesten hier dus ook een accu stofzuiger van Dyson hebben. Die knop moet je toch de hele tijd indrukken heb ik ergens gelezen? Of hebben ze dat inmiddels al aangepast?

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:23

Grappig altijd die verschillen :') Ik wil dus nooit meer een dyson. Veel te veel geld en ik vind ze echt verschrikkelijk.

Nu vind ik een steelstofzuiger ook niet fijner als met snoer. Vind het niet perse een groot voordeel.

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:20

Ik zweer bij mijn steel/dweilstofzuiger van Philips. Zo fijn, ik doe beneden alleen nog maar met deze. Boven wel de stofzuiger met snoer omdat ik daar tapijt heb.

Liesje89

Berichten: 9929
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:10

Melia schreef:
Ik heb nu een Dyson met snoer en die zuigt prima, maar ik zou hem niet weer kopen. Ik vind de steel tekort, want ik ben zelf vrij lang en ook het meeslepen achter je aan en met name weer achteruit (achter de bank, smalle ruimte) vind ik 3x niks.

Maar zie dat de meesten hier dus ook een accu stofzuiger van Dyson hebben. Die knop moet je toch de hele tijd indrukken heb ik ergens gelezen? Of hebben ze dat inmiddels al aangepast?

Ja die moet je idd ingedrukt houden maar dat vergt weinig inspanning en is ook niet storend/lastig/vervelend. Ik krijg geen kramp in mijn vinger of hand oid ervan!

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:32

In en achter de verwarmingsradiator schoonmaken is altijd een heel gedoe. Ik heb net de waterblazer van de hond erop gezet, dat werkt als een malle. Moest daarna uiteraard zeer grondig de huiskamer stofzuigen, maar dat geeft niet, daar had ik al rekening mee gehouden.

BabiiVeeraa
Berichten: 1004
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:38

Fitzroy schreef:
Ik zweer bij mijn steel/dweilstofzuiger van Philips. Zo fijn, ik doe beneden alleen nog maar met deze. Boven wel de stofzuiger met snoer omdat ik daar tapijt heb.


Ik dus ook! Was even een flinke aanschaf, maar mijn man vindt het iedere cent waard omdat ik nu ook vaker stofzuig haha :') Hier is het klassieke rollenpatroon omgedraaid, ik ben een enorme rommelkont en zie gewoon niet dat het vies is en mijn man is in de schoonmaak echt een Pietje precies :+

Liesje89

Berichten: 9929
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:07

rien10 schreef:
In en achter de verwarmingsradiator schoonmaken is altijd een heel gedoe. Ik heb net de waterblazer van de hond erop gezet, dat werkt als een malle. Moest daarna uiteraard zeer grondig de huiskamer stofzuigen, maar dat geeft niet, daar had ik al rekening mee gehouden.

Wat een geniaal idee!

Samantha89

Berichten: 1118
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:34

Fitzroy schreef:
Ik zweer bij mijn steel/dweilstofzuiger van Philips. Zo fijn, ik doe beneden alleen nog maar met deze. Boven wel de stofzuiger met snoer omdat ik daar tapijt heb.


Welke heb jij? Gebruik jij ook de dweilfunctie? Maakt tie echt goed schoon?

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:54

rien10 schreef:
In en achter de verwarmingsradiator schoonmaken is altijd een heel gedoe. Ik heb net de waterblazer van de hond erop gezet, dat werkt als een malle. Moest daarna uiteraard zeer grondig de huiskamer stofzuigen, maar dat geeft niet, daar had ik al rekening mee gehouden.


Die is slim! Het is idd een ramp, al mijn hulpmiddelen passen niet goed haha. Ga het ook eens doen! Werkt ook onder bank die tr laag is om onder te komen denk ik, of bed!

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:54

Gewoon geen radiatoren in huis ;)

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:56

Met radiatoren is het al te koud, dus liever niet :') (huurwoning en geen geschikte vloer voor vloerverwarming, zelfs al te weinig radiatoren voor oppervlakte beneden, boven weer te veel)

Telpeva

Berichten: 14762
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:04

Ik heb voor de verwarmingen heb ik een radiatorborstel, die past hier ook onder de meubels.

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:52

MyWishMax schreef:
rien10 schreef:
In en achter de verwarmingsradiator schoonmaken is altijd een heel gedoe. Ik heb net de waterblazer van de hond erop gezet, dat werkt als een malle. Moest daarna uiteraard zeer grondig de huiskamer stofzuigen, maar dat geeft niet, daar had ik al rekening mee gehouden.


Die is slim! Het is idd een ramp, al mijn hulpmiddelen passen niet goed haha. Ga het ook eens doen! Werkt ook onder bank die tr laag is om onder te komen denk ik, of bed!

Ik gebruik ook vaak mijn haarföhn voor moeilijke plekken om stofvrij te blazen. :')