Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 17:19

Het ene apparaat zal vast beter zijn bij een lage omgevingstemperatuur dan het ander (of daar beter voor kunnen compenseren = meer energieverbruik). Ik wist in ieder geval niet dat dat echt uitmaakt. Ook wel logisch eigenlijk, maar nooit bij stil gestaan. Wel iets om mee te nemen in de keuze voor een nieuwe.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 01:09

Ik geloof dat het al een keer over dit onderwerp is gegaan maar ik weet het niet meer hoe dat precies ging en of er toen ook dezelfde vraag is gesteld :+ dus sorry als ik een vraag herhaal maar ik ben nieuwsgierig en slecht in zoeken.

Toiletblokjes
Die dingen vind ik best wel duur, en best wel kort mee gaan. Weet iemand of daar wel eens tests naar zijn gedaan, of er bijvoorbeeld merken of modellen zijn waarvan de prijs, kwaliteit en de gebruiksduur zijn meegenomen of hebben jullie goede ervaringen met merken?

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 07:19

Tests weet ik niet, maar ik heb zelf goede ervaringen met die van Chlorix, de citroen versie. Die gaat erg lang mee.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:19

Heb altijd die van witte reus dacht ik. Bij de Kruidvat redelijk vaak in de aanbieding 5 voor 5 euro. Daar doe ik wel een maandje mee meestal dus dan vind ik een euro prima.
Edit: bij de Action vind je ook dit soort blokken van een ander merk maar werken precies hetzelfde.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:17

Mijn favoriet zijn die van Bref of Witte Reus, met 4 harde balletjes erin.
Niet die met balletjes met blauwe vloeistof erin, want die zijn zo leeg.

Na een week hang ik het toiletblokje aan de andere kant van de toiletpot, zodat de balletjes gelijkmatig wegsmelten.

Anoniem

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:19

Ik koop ze altijd bij Action (ook vaak A-merk voor weinig) en Kruidvat heeft ze idd ook vaak in de aanbieding en dan sla ik ook in. Ik heb alleen boven een toilet die niet zo lekker langs het blokje spoelt, dus heel vaak doet ie het niet echt :')

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:23

Die van Witte reus zijn zo op, vind ik.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:50

Telpeva schreef:
Ik geloof dat het al een keer over dit onderwerp is gegaan maar ik weet het niet meer hoe dat precies ging en of er toen ook dezelfde vraag is gesteld :+ dus sorry als ik een vraag herhaal maar ik ben nieuwsgierig en slecht in zoeken.

Toiletblokjes
Die dingen vind ik best wel duur, en best wel kort mee gaan. Weet iemand of daar wel eens tests naar zijn gedaan, of er bijvoorbeeld merken of modellen zijn waarvan de prijs, kwaliteit en de gebruiksduur zijn meegenomen of hebben jullie goede ervaringen met merken?


Ik koop ze regelmatig in de aanbieding. Geloof 9 voor €10 of andersom. Geloof bij Kruidvat of ah

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:03

Ben toevallig net thuis aan het testen met verschillende merken, want vind er ook veel verschil in zitten. De ene is zo leeg en ik vind het ook het lekkerst als de geur/vloeistof blijft hangen, sommigen spoelen wel mee, maar lossen dan zo weer op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:39

Ik heb Witte Reus brilliant gel, die bevalt tot nu toe het beste. En die zijn vaak in de aanbieding.

Voor de frisse geur heb ik amberblokjes op het toilet staan :).

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:29

Ah het ligt dus niet aan mij!
Ik had altijd Witte Reus duo actief blokken, nu kan ik die de laatste tijd sowieso slecht vinden in de aanbieding (zouden ze uit het assortiment gaan ofzo... ik heb geen idee, maakt ook niet uit). Maar goed daarom ben ik ook aan het kijken voor een alternatief.

Afbeelding
Wel jammer op zich want de kleuren van deze passen zo leuk bij mijn toilet, maar gelukkig hebben andere merken ook turkoois

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:33

Telpeva schreef:
Ah het ligt dus niet aan mij!
Ik had altijd Witte Reus duo actief blokken, nu kan ik die de laatste tijd sowieso slecht vinden in de aanbieding (zouden ze uit het assortiment gaan ofzo... ik heb geen idee, maakt ook niet uit). Maar goed daarom ben ik ook aan het kijken voor een alternatief.

[ [url=m/slJZ9r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel jammer op zich want de kleuren van deze passen zo leuk bij mijn toilet, maar gelukkig hebben andere merken ook turkoois

Ha, die had ik ook ja. Maar vind ze ook nergens meer, vind ik ook jammer. Dat zijn fijne blokken en ruiken lekker.

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:44

Witte Reus gaat helemaal over op die houder met die bollen, die zo snel leeg zijn bij mij.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:27

Heel benieuwd of er tips zijn om een rolgordijn weer fris te krijgen. Gaat om het rolgordijn in de keuken waarin nu een kookgeur hangt.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:10

Een aantal uren/nacht in een bak met warm water en azijn leggen en daarna uitwassen evt met baking soda bij je waspoeder.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:55

prompter schreef:
Witte Reus gaat helemaal over op die houder met die bollen, die zo snel leeg zijn bij mij.

Dat vind ik wel jammer, dat oudere model zoals die in mijn post vind ik leuker om te zien.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:11

L_iek schreef:
Heel benieuwd of er tips zijn om een rolgordijn weer fris te krijgen. Gaat om het rolgordijn in de keuken waarin nu een kookgeur hangt.


Mijn moeder rolt hem helemaal uit tot aan de vensterbank en legt handdoeken op de vensterbank neer. Dan pakt ze heet water met wasmiddel erin in een plantenspuit en dan spuit ze hem van boven naar beneden in, dan zie je zo het vuil naar beneden lopen.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:59

Telpeva schreef:
Ik geloof dat het al een keer over dit onderwerp is gegaan maar ik weet het niet meer hoe dat precies ging en of er toen ook dezelfde vraag is gesteld :+ dus sorry als ik een vraag herhaal maar ik ben nieuwsgierig en slecht in zoeken.

Toiletblokjes
Die dingen vind ik best wel duur, en best wel kort mee gaan. Weet iemand of daar wel eens tests naar zijn gedaan, of er bijvoorbeeld merken of modellen zijn waarvan de prijs, kwaliteit en de gebruiksduur zijn meegenomen of hebben jullie goede ervaringen met merken?

Wat verwacht je precies ervan?

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:01

Suzanne F. schreef:
L_iek schreef:
Heel benieuwd of er tips zijn om een rolgordijn weer fris te krijgen. Gaat om het rolgordijn in de keuken waarin nu een kookgeur hangt.


Even mee onder de douche, volledig uitgerold.
Groene zeep doet de rest.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:06

Geen idee wat ik er precies van verwacht, dat er een geurtje van af komt en dat het lang mee gaat denk ik :)

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:28

In onze droogloopmat bij de voordeur zitten ontzettend veel haren en pluisjes. Hoe haal ik die er makkelijk uit? Lukt niet met de zuiger.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:30

_Lois_ schreef:
In onze droogloopmat bij de voordeur zitten ontzettend veel haren en pluisjes. Hoe haal ik die er makkelijk uit? Lukt niet met de zuiger.


Een slicker borstel werkt hier perfect!

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:24

JudithGigi schreef:
_Lois_ schreef:
In onze droogloopmat bij de voordeur zitten ontzettend veel haren en pluisjes. Hoe haal ik die er makkelijk uit? Lukt niet met de zuiger.


Een slicker borstel werkt hier perfect!


Met mijn schoenen :')
Om een of andere reden kan ik ze met mijn nikes na eennkant vegen en dan er zo af pakken... ( en stofzuiger met een roterende borstel werkt ook eenmherl stuk

anca

Berichten: 1784
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:37

Vraag :+
Ik heb mijn houten vloer weer in de olie gezet.het eerste stuk met al oude olie en dus dikker. Dit blijft maar plakken. Al een paar x weer gedweild maar helaas.
Hoe krijg ik dit er weer af zodat ik ook daar de nieuwe olie kan inwrijven?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:06

Als ik mijn geoliede tafel met een uitgewrongen microvezeldoek afneem om hem grondig schoon te maken, dan gaat de olie eraf en moet ik hem dus opnieuw in de olie zetten.
Misschien werkt dat ook zo op jouw vloer?