Lego

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:56

karuna schreef:
Ik heb een nederlands bedrijf gevonden die vermoed ik de iets grotere versie verkoopt. Geen voertuigen maar wel gebouwen. Ik ga me storten op de eiffeltoren, de arc de triomph en de towerbridge. Allemaal meer dan 1000 stukjes. Ik zag dat ze ook hogwarts hebben in mini vorm. Als deze sets bevallen is dat wel een optie uiteindelijk. Naast ruimte vriendelijker ook bankrekening vriendelijker

Ik ben wel benieuwd naar een linkje :)

Manieki

Berichten: 261
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:53

Hier ook een groot lego fan :). Wel veel ‘blocks’, zowel het normale formaat als het mini. Daar zijn echt hele leuke dingen van te krijgen voor weinig.

Wel een tip: je hebt ‘mini’ blocks (Loz) en je hebt ‘diamond’ blocks. Van de diamonds had ik de eifeltoren, maar omdat hij scheef naar elkaar toe gebouwd moest worden, was dit echt echt niet te doen. Hij is uiteindelijk tegen alle principes in, in de bak gegaan -O-


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Voor de beeldvorming: dit is ‘diamond’, het rode blokje is een normaal formaat Lego blokje:

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:56

Het zijn deels idd die inimini stukjes :D wel aan mij besteed. Beetje een uitdaging ook. Ik ben dan wel werktuigbouwer maar als richting fijnmechanica oftewel frobelen met klein grut :)) een van mijn stage ontwerpen was een meet asje (geen mee tasje :P ) voor ecn in petten. Met de enorme afmetingen van rond 0,5 mm. :+

En later in mijn werk moest ik teststaafjes maken van kunststof met het formaat van een lucifer en een afwijking van max 0.1 mm.

Dat kleine grut ligt me wel. Wel lastig met artrose vingers en de fijne motoriek die zoek is. Maar een van de redenen van oa lego puzzelen of kleuren is het blijven trainen van die fijne motoriek. Ik ben ook max een uur per keer bezig langer mag en gaat ook niet.

En het boeket van lego heeft ook heel veel mini stukjes trouwens

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:31

Manieki schreef:
Voor de beeldvorming: dit is ‘diamond’, het rode blokje is een normaal formaat Lego blokje:

[ [url=m/5LQIDi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whoa, dat is wel ff an eye-opener. Heb ze nog nooit zo vergeleken. De city building sets die ik maak zijn dus van deze ienie mienie blokjes, maar dat het zo’n verschil was realizeerde ik me niet.
Wat leuk! :D

Justme_Lisaa

Berichten: 2177
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:07

Hier liggen deze sets weer klaar, als ik een beetje de rust kan vinden gaan we weer bouwen :D. En heb een kortingscode van €100,- ondertussen bij elkaar gespaard, dus ga maar eens binnenkort langs een Lego winkel :) :o
Afbeelding
Afbeelding

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 10:46

Ben ook heel benieuwd naar de wereldbol!

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:55

Die wereldbol wil ik ook heel graag hebben <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:17

Afbeelding
Afbeelding

De towerbridge basis. De blokjes zijn van goede kwaliteit. De maat is zo n beetje ministeck maatje. Wel soms flink puzzelen en nadenken hoe je iets aanpakt. De zwevende voetgangersbrug was even een uitdaging hoe te doen. En toen kwam ik er achter dat ik de twee basispilaren verkeerd had neergezet _O- moesten die weer los.

De voorbeeld foto op de doos is veel grover dan de werkelijkheid

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:23

Vraagje: is het net als bij ministeck ook zo'n crime om weer uit elkaar te halen? Dat vind ik soms bij de normale Lego al trouwens :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:37

:)) Yup. Ik heb er nu een gebaksvorkje voor waarvan een puntje precies onder een blokje past. Die techniek gebruikte ik met ministeck ook altijd :D

Veel tijd kwijt aan het zoeken van het juiste miniblockje tussen 1500 andere miniblokjes. Waar lego nu eigenlijk soms makkelijk stapelen is is dit meer nadenken. Voor nu ben ik erg erg tevreden mee. Beetje een uitdaging

O ja de link vergeten. Het komt bij nanobricks vandaan.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:24

Mijn man is begonnen zijn oude lego weer in elkaar te zetten.
Deze boten zijn uit 1989 en nagenoeg compleet, alleen de kanonnen ontbreken.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:52

Oh die is ook leuk.

Ik ben al weer een beetje verder. Dat is het voordeel van dit prutsweer. :D


Afbeelding

Mijn bakjes met blokjes

Afbeelding

Een idee van de maat. Dit is een normaal gebaksvorkje


Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:03

Voor het losmaken van de Lego blokjes kijk eens naar een elementsplitter scheelt je heel wat nagels en frustratie.


Soms zitten ze gratis bij bepaalde pakketen , maar je kan ze ook los kopen. Ze worden hier eigenlijk nu altijd gebruikt



Afbeelding

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:12

Bij dit set zit een mini versie van zo’n splitter, maar ik gebruik zelf gewoon een pincet als ik iets moet losmaken. Werkt veel fijner bij mij.

Deze is af, op een stel grote palmbomen en andere bomen na. Ik werd er gek van, die dingen zijn een drama om in elkaar te zetten. Ik snap de instructie gewoon niet. En had een bloemblaadje onder een nagel gekregen, dus mijn geduld was een beetje op. Volgend weekend of zo maar eens een tweede poging doen. >;)

Afbeelding

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:59

Het is wel mooi geworden Dallista!

Ik heb vanavond het Valentijnsbeertje gemaakt. Vond het wel een erg leuk detail dat aan de binnenkant I love you staat. Zijn armpje kan ook bewegen.

Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 02:07

Net de allernieuwste speed champions besteld en knabbel en babbel uit de Brickheadz serie.

En nog Iejoor en Tijgertje van Winnie the poeh als sleutelhanger.

Ik ga alvast voor de deur zitten :')

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:06

Iemand al eens naar het Lego Museum geweest in Maasmechelen? Is hier half uurtje vandaan, vraag me af of de moeite waard is!

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:24

Heeft iemand hier de McLaren F1 wagen weten te bemachtigen?
Stiekem hoop ik dat er nog een van Red Bull uitkomt, maar anders ga ik sparen en hopen dat ie nog op voorraad komt :D

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:36

Marjo schreef:
Heeft iemand hier de McLaren F1 wagen weten te bemachtigen?
Stiekem hoop ik dat er nog een van Red Bull uitkomt, maar anders ga ik sparen en hopen dat ie nog op voorraad komt :D

Ik heb hem besteld. Maar kreeg net een melding dat die niet leverbaar is.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:42

Vandaag bij PlayToday in Gouda de McLaren bemachtigd en nog een molen voor in mijn vensterbank. Die mag weer in het voorjaarsthema.

Ninus
Berichten: 1742
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:01

Marjo schreef:
Heeft iemand hier de McLaren F1 wagen weten te bemachtigen?
Stiekem hoop ik dat er nog een van Red Bull uitkomt, maar anders ga ik sparen en hopen dat ie nog op voorraad komt :D


Hier vandaag bezorgd, voor mijn man, ik heb de paarden aan huis en hij heeft Lego :D

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 20:30

Afbeelding

Eindelijk binnen.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:32

Mijn bestelling blijft maar in het magazijn liggen.... Of ik ben ongeduldig het is ook pas 2 dagen geleden


Ik heb zelf niks met Star Wars maar die helmen zijn wel gaaf zeg!

Justme_Lisaa

Berichten: 2177
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:59

Hij is af! :D

Afbeelding

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:00

Wat mij een beetje tegenhoudt om die te kopen is dat het lijkt alsof het niet heel veel werk is, vooral dat oppervlak van de aarde. Klopt dat?