Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:10

Hoe reageerde je mede campinggasten? :')

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:14

Af en toe wat paarden-geluiden afspelen. Dat zullen je medekampeerders vast leuk vinden. /3 /3 :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 14:23

pmarena schreef:
Goh wat leuk bedacht zeg, zo met die tent er aan ook, en als het dan ook allemaal praktisch werkt en je inderdaad ook niet je trailer hoeft te beschadigen ervoor... super leuk hoor dat je hem zo wat intensiever kan gebruiken +:)+


Ja, die 3-dubbele functie is wel erg prettig! Nu met proefdraaien merk ik nog wat kleine dingetjes, maar dat moet goedkomen :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 14:23

Ladygiroc schreef:
Hoe reageerde je mede campinggasten? :')


Tsja... Die waren aardig aan het staren, haha!

senna21 schreef:
Af en toe wat paarden-geluiden afspelen. Dat zullen je medekampeerders vast leuk vinden. /3 /3 :D


Nou, leuk dat je het zegt... maar er staan dus hier paarden in de buurt die ik de hele dag hoor hinniken :')

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:19

Wat een leuk topic!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:44

En? Hoe was je eerste nacht??

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 11:27

ApplePapple schreef:
En? Hoe was je eerste nacht??


Heeeeeerlijk geslapen. :j Het was wat koud, haha, maar m'n kacheltje komt zaterdag! Dat is stiekem wel nodig bij 10°C buiten :') Verder geen klachten, het werkt perfect zo voor mij! +:)+

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:08

Het is niet heel warm in de nacht inderdaad, en een trailer zal wel wat slechter geïsoleerd zijn dan een caravan?
Kacheltje lijkt me voor de herfst wel lekker ja :brr:

Maar fijn dat het verder beviel!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:15

Een goede slaapzak doet wonderen, net als de mogelijkheid te ventileren. Dan is onder 0 ook goed vol te houden met slapen. Alleen overdag een beetje bibberen dan.
Wat voor kachel ga je krijgen?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 22:09

ApplePapple schreef:
Het is niet heel warm in de nacht inderdaad, en een trailer zal wel wat slechter geïsoleerd zijn dan een caravan?
Kacheltje lijkt me voor de herfst wel lekker ja :brr:

Maar fijn dat het verder beviel!


Slechter geïsoleerd? Zeg maar gerust niet geïsoleerd, haha. Het is natuurlijk niks meer als een dun plaatje glasvezel op een aluminium frame. Een Caravan is volgens mij nog altijd geïsoleerd met minimaal 3 of 4cm isolatie? :')

Toen ik vanavond 'thuis' kwam, was dat ding weer best warm en moest ik alle ramen, dakluiken en deuren open zetten om even lekker door te waaien. Met het zonnetje erop issie juist weer snel warm. :j


karuna schreef:
Een goede slaapzak doet wonderen, net als de mogelijkheid te ventileren. Dan is onder 0 ook goed vol te houden met slapen. Alleen overdag een beetje bibberen dan.
Wat voor kachel ga je krijgen?


Ik heb met 3 dekens geslapen en dat was goed te doen :j Alleen opstaan met slechts +10 graden Celsius is toch echt niet mijn hobby heb ik ondervonden :') En ik sta al met zoveel tegenzin op.

Qua kacheltje heb ik deze maar gekocht, gewoon om eens uit te proberen. Ik wilde nu even geen diepte investeringen doen, een laag wattage en niks met gas. Ik heb helemaal geen gas of open vuur in m'n TraiVan en dat wil ik graag zo houden :j Dit leek me wel wat, ook omdat ie nog lang warmte af geeft. Ik kan hem dan even uitzetten als ik ga koken (elektrische kookplaat trekt veel stroom) en het toch warm houden.

https://www.kampeerwereld.nl/eurom-olie ... DPEALw_wcB

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:11

500 watt kan op normale stroom wel gaan, de meeste camping stroomplaatsen zijn er minder blij mee :+ omdat die een lager wattage hebben soms. Wel is dit een fijne redelijk veilige kachel die niet voor nare gassen zorgt. :j

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:12

Mij valt ook altijd op hoe warm een trailer wordt. Supersnel warm en ook snel koud.

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:27

Ik vind dit echt een topidee! Knap gedaan

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 23:38

karuna schreef:
500 watt kan op normale stroom wel gaan, de meeste camping stroomplaatsen zijn er minder blij mee :+ omdat die een lager wattage hebben soms. Wel is dit een fijne redelijk veilige kachel die niet voor nare gassen zorgt. :j


De camping met het laagste wattage die ik tot nu toe ben tegengekomen is 6 ampère, en dus 1440 watt. Dan is 500 watt goed te doen :j

Mijn kookplaat is 2000 watt (1000 per kant) en is voor straks, als we 2 maanden moeten wonen perfect. We hebben daar 10A, dus 2400W, en mogen eventueel een tweede groep gebruiken. Dan zouden we 20A hebben, dus 4800W. Ik ga eerst eens even kijken of het gewoon met één groep lukt, gewoon... zodat ik weet of het kan :o

Overigens heb ik daarom ook speciale verlengsnoeren. Eén waarbij ik per contact ze aan/uit kan zetten en het andere blok kan ik in zijn geheel uitzetten. Zo kan ik met enkele drukken op de knop alles uitgooien en even te koken en daarna weer alles aan.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 23:42

Momenteel lig ik er zo bij...

Afbeelding

Iets met muggen enzo >;) Tig horren en nog steeds muggen binnen. Heb er net 3 doodgemaakt. Denk dat ze mee naar binnen zijn gelift toen ik binnen kwam _-:(

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:02

'Vlieg!'
'Kan ik niet!'
'Te laat!'

God wat heb ik die lang niet gehoord!
Geweldig!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 05:11

Check voor de lol even het tijdstip dat ik dit post... :O -O-

Vraag me niet hóé... maar ik werd dus net wakker van de jeuk (en dat is heel ernstig, want ik word nooit ergens wakker van) -O- 1 hele schouder vol met bultjes...

Ik, naïef, dacht wellicht aan andere creepy crawlers die in zo'n trailer natuurijk iets makkelijker binnen komen... NEE HOOR! Twee van die irritant zoemende klootzakken IN mijn hermetisch afgesloten slaapgedeelte?! _-:( -:(-

Ik vrees dat die zich verstopt hebben toen ik op jacht ging en hebben gewacht totdat ik sliep. Wát een zinloze poedersuiker beesten zijn het ook |o

#verderslaapikheerlijk #ikganogevenverder #tweelijkenrijker

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 05:39

Oei, sterkte met de muggen %)

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 07:26

Nou, ik ben inmiddels weer onderweg naar m'n werk. Dat laatste uurtje was een beetje rusteloos. Ik was veel te bang dat er nog een kill-squad onderweg was naar me :+ Continue denk je die krengen te horen. Grappig is dan wel dat er in de rest van de TraiVan geen mug meer te vinden is, die heb ik dus effectief uitgeroeid. Deze, vermoed ik, zaten dus al in m'n slaap compartiment.

Vandaag maar m'n muggennet naar beneden gehouden _O- Kunnen ze daar in ieder geval niet in!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:51

Hè....er zitten toch allemaal gaten onder de bovenste lattenbodem waar het gaas niet zit en ze zonder al teveel moeite bovenlangs kunnen.... :?

Zo hermetisch ziet het er niet uit :P Of vertekent dat op de foto?

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:54

fleurtjeuh schreef:
'Vlieg!'
'Kan ik niet!'
'Te laat!'

God wat heb ik die lang niet gehoord!
Geweldig!


Kakakoekoekonijn :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 16:24

pmarena schreef:
Hè....er zitten toch allemaal gaten onder de bovenste lattenbodem waar het gaas niet zit en ze zonder al teveel moeite bovenlangs kunnen.... :?

Zo hermetisch ziet het er niet uit :P Of vertekent dat op de foto?


Ik denk dat het vertekend, want ik heb het hermetisch gebarricadeerd, haha. Het is net Ford Knox momenteel :j :')

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:27

Het was echt het eerste dat me opviel bij het naar beneden scrollen van de foto, die grote gaten bij de lattenbodem, haha :))

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:31

Mijn tip voor de herfst /winter ,thermo ondergoed een legerslaapzak van dons tot -15/20 en een goretex hoes er om.
echt je slaapt als een vorst zelfs als het vriest! zelf gedaan met -17 echt dat werkte als een trein..de gore tex hoes houd het vocht buiten je slaapzak maar ademt wel en condenseert niet. en overdag kun je weer stoken dan moet je wel je hoes open leggen om te laten luchten!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 10:13

kwita schreef:
Mijn tip voor de herfst /winter ,thermo ondergoed een legerslaapzak van dons tot -15/20 en een goretex hoes er om.
echt je slaapt als een vorst zelfs als het vriest! zelf gedaan met -17 echt dat werkte als een trein..de gore tex hoes houd het vocht buiten je slaapzak maar ademt wel en condenseert niet. en overdag kun je weer stoken dan moet je wel je hoes open leggen om te laten luchten!


Super! Ik hou hem in gedachten!

Ik denk dat ik zelf liever gewoon 24/7 stook, al is het maar op een laag pitje, om het vocht weg te houden. :j

Ook vanacht weer heerlijk geslapen en dit keer geen muggen! Morgen op de terugweg moet ie ook even dienen als reguliere aanhanger en moet ik een tuinset en een trap ophalen :D