Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 21:11

Het enige wat mij tegenhoud met zo'n chemisch toilet is het gedoe en legen enzo :x Ben echt zo'n muts en vind alles vies _O-

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:41

Geweldig idee! Dit is alleen voor jezelf of..?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:21

Jess1989 schreef:
Het enige wat mij tegenhoud met zo'n chemisch toilet is het gedoe en legen enzo :x Ben echt zo'n muts en vind alles vies _O-


nou dat stelt dus echt niets voor.....het is minder werk dan je hele trailer inbouwen en weer afbouwen. Echt.....dat is peanuts. Een goeie lekt niet en als je m op tijd leegt is er niets vies aan.
En het is echt een uitkomst om gewoon te kunnen plassen wanneer je wilt :D

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:33

Wat een supervet idee zeg. Ben benieuwd naar je eerste ervaringen ^_^

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 10:36

Ladygiroc schreef:
Geweldig idee! Dit is alleen voor jezelf of..?


Voor m'n dochter en ik :j
Of bedoel je ook voor de verhuur? In dat geval: nope. Haha, veel te zuinig op m'n mooie trailer :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 10:36

daffodil schreef:
Jess1989 schreef:
Het enige wat mij tegenhoud met zo'n chemisch toilet is het gedoe en legen enzo :x Ben echt zo'n muts en vind alles vies _O-


nou dat stelt dus echt niets voor.....het is minder werk dan je hele trailer inbouwen en weer afbouwen. Echt.....dat is peanuts. Een goeie lekt niet en als je m op tijd leegt is er niets vies aan.
En het is echt een uitkomst om gewoon te kunnen plassen wanneer je wilt :D


Goed om te weten :j Ik ga er eens naar kijken

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:50

En mocht je poep vies vinden om leeg te gooien. Je hebt speciale zakken die je dan kunt gebruiken bijje chemische toilet. En goede toiletvloeistof voorkomt dat de boel teveel gaat stinken.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:50

Je kunt ook een kleine plasemmer kopen, zit een bredere rand aan en een deksel. Is niet zo'n gedoe met legen en is dan alleen voor de nacht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:56

Nadeel, als je scheef gaat zitten kiept de emmer met inhoud om %) daar heeft mijn moeder ervaring mee. Brrr en die moet je na ieder gebruik legen. Een chemisch toilet redje dagen mee :j

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:56

Wat een gaaf idee! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Wanneer stond ook alweer de 1e nacht op de planning?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:56

Jess1989 schreef:
Ladygiroc schreef:
Geweldig idee! Dit is alleen voor jezelf of..?


Voor m'n dochter en ik :j
Of bedoel je ook voor de verhuur? In dat geval: nope. Haha, veel te zuinig op m'n mooie trailer :D


Gelijk heb je ;) maar bedoelde idd of het voor alleen jezelf of meerdere gezinsleden was.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 23:52

ApplePapple schreef:
Wat een gaaf idee! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Wanneer stond ook alweer de 1e nacht op de planning?


Dinsdag! Dus ik ben benieuwd :j

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 00:26

karuna schreef:
Nadeel, als je scheef gaat zitten kiept de emmer met inhoud om %) daar heeft mijn moeder ervaring mee. Brrr en die moet je na ieder gebruik legen. Een chemisch toilet redje dagen mee :j


Na ieder gebruik is overdreven, gewoon dagelijks is prima! En scheef zitten moet je ook gewoon niet doen haha

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:03

Wat een gaaf idee! Vroeg me alleen af hoe je aan matrassen en lattenbodems komt van 180 cm
. Dat is toch geen standaard maat?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:23

Wat gaaf zeg! En wat ben je handig. Ik vind het echt knap, zeker dat je dit voor elkaar krijgt zonder schroeven!

Om te koken zou je later eventueel ook nog eens kunnen kijken naar inductie. Zeker als je ooit offgrid met een accu alles wil draaien. Inductie is lekker energiezuinig, water kookt sneller, maar er komt ook geen extra warmte bij vrij wat ideaal is als het erg warm is in de zomer.

Hoe lang duurt het om alles uit elkaar te halen? Is dat goed te doen als een van de paarden ineens naar de kliniek moet?

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:38

Wat leuk gedaan zeg! Ik volg graag de vorderingen :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 23:32

Niello schreef:
Wat een gaaf idee! Vroeg me alleen af hoe je aan matrassen en lattenbodems komt van 180 cm
. Dat is toch geen standaard maat?


Klopt! De lattenbodems hebben we ingekort evenals de schuim matrassen :j

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 23:33

8nnemiek schreef:
Wat gaaf zeg! En wat ben je handig. Ik vind het echt knap, zeker dat je dit voor elkaar krijgt zonder schroeven!

Om te koken zou je later eventueel ook nog eens kunnen kijken naar inductie. Zeker als je ooit offgrid met een accu alles wil draaien. Inductie is lekker energiezuinig, water kookt sneller, maar er komt ook geen extra warmte bij vrij wat ideaal is als het erg warm is in de zomer.

Hoe lang duurt het om alles uit elkaar te halen? Is dat goed te doen als een van de paarden ineens naar de kliniek moet?


Qua energieverbruik kwam ik uit op elektrisch. Ik kan nu 2 pitten draaien op een 10 ampère aansluiting. En ach, hoeveel meer heb ik nu werkelijk nodig? :-)

Als je echt spoed zou hebben, heb je denk ik maximaal een half uurtje nodig. Wil je alles gewoon eruit halen en netjes opbergen dan gok ik op zo'n 2 uurtjes.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 00:27

Jess1989 schreef:
Niello schreef:
Wat een gaaf idee! Vroeg me alleen af hoe je aan matrassen en lattenbodems komt van 180 cm
. Dat is toch geen standaard maat?


Klopt! De lattenbodems hebben we ingekort evenals de schuim matrassen :j

Huh, hoe heb je dat gedaan dan?

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:41

Huh, hoe heb je dat gedaan dan?[/quote]


Polyether (schuimrubber) kun je met een mes op maat snijden. Dat materiaal wordt ook veel gebruikt voor loungebanken, maar is prima voor een matras van te maken.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:43

Wij hebben hetzelfde gedaan op onze boot :j Ikea matras van koudschuim, hoes eraf ritsen, op maat snijden, en dan de hoes aanpassen onder de naaimachine.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:11

Wat handig gedaan zeg! Goede oplossing zo tijdelijk!

Ik zou het alleen te lang vinden om een half uur de trailer leeg te moeten halen met spoed. Dan moet je Ook paard alleen kunnen laten en dus ook de rust kunnen bewaren om alles er goed uit te halen. Ik zou hem dus altijd leeg laten staan en juist inruimen als je erin moet slapen ipv andersom. Wij hebben er spullen in staan, maar die zijn er met spoed binnen 2 minuten uit en dat kan je alleen doen.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 11:12

VivianHesen schreef:
Huh, hoe heb je dat gedaan dan?



Polyether (schuimrubber) kun je met een mes op maat snijden. Dat materiaal wordt ook veel gebruikt voor loungebanken, maar is prima voor een matras van te maken.[/quote]

Yep, super simpel! De lattenbodem heb ik uit elkaar geschroefd, 2 latten eraf, de lange liggers ingekort en weer in elkaar gezet :j Appeltje eitje!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 11:15

Ik sta inmiddels op de camping...

Ik ben zeer tevreden over hoe mijn stroomvoorziening is geregeld
Afbeelding

Het regent behoorlijk hard. Ik ben heerlijk droog, ietwat koud, maar tot nu toe geen gekke dingen. Ik ga wel even kijken voor dempingsmatten ofzo, voor tegen het dak. Want met harde regen is het écht een takkeherrie :')
Afbeelding

Let niet op mijn verlopen kop, iets met douchen, haar niet gedaan en geen make-up, haha. En m'n lekkere warme werk-vest maar aangetrokken!
Afbeelding

Het was wel even een dingetje om op m'n plek te komen, want het grasveld is zeg maar... euhm... een zwembad? Dus ik moest mijn laarzen aantrekken en reed compleet vast na 1 bocht. Kansloos. Had ik al ingeschat, maarja... je moet wat. Dus de TraiVan afgekoppeld en gelukkig kregen we hulp van 4 mede-camping-bewoners en hebben we hem op z'n plekkie geduwd. Daarna de auto weer weggereden en maar even op vaste grond gezet, anders kom ik nooit meer weg, haha. Mijn bus(je) is behoorlijk zwaar en ik moet natuurlijk op de meest gekke tijden weg, dus om midden in de nacht hulp te moeten vragen stond mij niet zo aan.

Ik moest wel even keihard lachen toen ik vast stond en zeiknat stond te regenen terwijl ik aan de TraiVan aan het sjorren was. "Ohja... dáárom heb ik zo'n grafhekel aan camperen, haha".

Voor diegene die enig idee willen krijgen van hoe ik doorgaans over Kramperen denk :') :

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:50

Goh wat leuk bedacht zeg, zo met die tent er aan ook, en als het dan ook allemaal praktisch werkt en je inderdaad ook niet je trailer hoeft te beschadigen ervoor... super leuk hoor dat je hem zo wat intensiever kan gebruiken +:)+