Tegels verven wc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:45

Als je iets voor de vloer zoekt, ik heb bij Kwantum een stuk vinyl gekocht met een leuk printje en dat op de vloer in de toilet gelegd.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:48

Dieuwke_ schreef:
Als je iets voor de vloer zoekt, ik heb bij Kwantum een stuk vinyl gekocht met een leuk printje en dat op de vloer in de toilet gelegd.


Ja goede tip ook!

Let wel: niet elk Vinyl willen ze (klein) verkopen. Ik heb echt een mini toilet, en het vinyl welke ik wilde hebben konden ze niet zo klein verkopen. Tenzij ik een groot stuk nodig had.

Plaktegels zie ik veel voorbij komen tegenwoordig. Ben benieuwd of dat goed werkt!

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:51

Dat is een goede aanvulling inderdaad. Ik had een stuk waarvan ik twee keer de toiletvloer kon bedekken, maar qua kosten viel het uiteindelijk wel mee. Ik heb de andere helft op zolder liggen voor het geval dat nog ergens van pas komt.

Rintah

Berichten: 2922
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:07

Muze schreef:
Zou je de vloer ook met iets van plak tegels kunnen doen?
Wij hebben geen zwevend toilet helaas en ionen een beetje bang dat “ strak om de pot plakken” lastig is?

Ik had bij de kwantum voor een paar euro een klein stukje pvc gehaald (coupon met houtprint) en dat ruwweg op maat gesneden (overal paar cm extra). In de wc gelegd, en daar exact op maat gesneden (muren waren niet haaks, en makkelijker met exacte vorm van wc-pot) . Makkelijk en zag er keurig uit. Lag er zo strak in dat vastplakken oid niet eens nodig was.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 02:16

Een pot even loshalen is niet zo ingewikkeld hoor. Hoeft ook echt niet helemaal. Ik had in mijn oude huisje plak tegels in de toilet gedaan. Zag er prima uit.

De pot had ik los gehaald en met hulp gewoon nét voldoende omhoog gehaald dat ik de plak tegel er onder kon schuiven.

Mijn tip is wel, werk van voor naar achter. Ik was had van achter naar voren gewerkt en bleef bij de deur met kleine rest stukjes achter die er lelijk uitzagen. Dan kun je beter hebben dat die kleine stukjes achterin de hoek zitten waar waarschijnlijk toch een wc borstel of zo op staat.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:14

De tegelverf is eigenlijk enkel geschikt voor wandtegels en niet voor vloer tegels.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:21

Hier een keukenblad van tegeltjes geverfd en de achterwand.
Het is dat de keuken er uiteindelijk toch uitgaat maar ik zou het nooit meer doen.
Speciale en hele dure 2 componenten verf voor aanschaft speciaal voor werkbladen maar na 3 jaar ziet het er al echt niet meer uit.
De achterwand blijft wel mooi
Dus zou dan alleen de wanden verven en de vloer iets anders voor verzinnen

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:35

Hier zowel tegelverf (wand) als plaktegels (vloer) gebruikt. Vind het resultaat heel prima, zeker voor tijdelijk. (Al duurt tijdelijk bij ons al best een tijdje :') )

Voor de wandtegels heb ik Histor tegelverf in de kleur Blueberry Dream (Flexa) gebruikt. Op de vloer Floorpops van Amazon. In eerste instantie had ik daar een overgebleven stukje vinyl liggen, maar dat werd (doordat de onderliggende tegelvloer heel ongelijk was) al heel snel lelijk. De plaktegels hebben net iets meer body waardoor er geen gaten in ontstaan. Wel merk ik dat ze, door die ongelijke ondervloer, een beetje omhoog komen en schuiven. Als je ondervloer recht is, is dat denk ik minder een probleem. Heb ook begrepen dat dit met een beetje extra vinyltape eronder te fixen is, maar daar heb ik zelf geen zin meer in :')

Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 09:44

In ons jaren 40 huis is eigenlijk niks recht, haha

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:52

Nee, hier ook niet :') bouwjaar 1896 + het nodige broddelwerk van de vorige bewoners = één groot feest :+

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 09:53

Oh wauw, dat is echt een oud huisje wat leuk!

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:59

xSwanHeart schreef:
Hier zowel tegelverf (wand) als plaktegels (vloer) gebruikt. Vind het resultaat heel prima, zeker voor tijdelijk. (Al duurt tijdelijk bij ons al best een tijdje :') )

Voor de wandtegels heb ik Histor tegelverf in de kleur Blueberry Dream (Flexa) gebruikt. Op de vloer Floorpops van Amazon. In eerste instantie had ik daar een overgebleven stukje vinyl liggen, maar dat werd (doordat de onderliggende tegelvloer heel ongelijk was) al heel snel lelijk. De plaktegels hebben net iets meer body waardoor er geen gaten in ontstaan. Wel merk ik dat ze, door die ongelijke ondervloer, een beetje omhoog komen en schuiven. Als je ondervloer recht is, is dat denk ik minder een probleem. Heb ook begrepen dat dit met een beetje extra vinyltape eronder te fixen is, maar daar heb ik zelf geen zin meer in :')

Voor:
[ [url=m/89Xk8q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/2GIbyo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat goed gelukt! Ziet er goed uit!

Liezja
Berichten: 767
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: The World.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:04

Ik zou wel even informeren bij je woningbouw. Ik had heel eigenwijs onze keuken toentertijd geverfd, zag er overigens prima uit. Wij hadden renovatieverf gebruikt van V33. Toen wij uiteindelijk een huis hadden gekocht en de woning moesten verlaten, kregen wij in eerste instantie een rekening van €800. Kunnen onderhandelen dat we de verf zelf wel wilden verwijderen maar sjonge wat een klus was dat! Een week bezig geweest met bloed, zweet en tranen. Tijd wat we beter in onze nieuwe woning hadden kunnen steken. :o :o

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:08

Onze tegels waren zwart en wit geblokt. Erg goed gelukt met verven.


Afbeelding

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 21:56

Mooi! Welke kleur is dat?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:34

Muze schreef:
Mooi! Welke kleur is dat?


Poeh, goeie vraag. Moet ik even nakijken. Heb hem uit een waaier.
Lijkt op de kleur op de muur, dat is Singing sand van histor.
Laatst bijgewerkt door Majabeestje op 14-03-24 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole31997

Berichten: 115
Geregistreerd: 07-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:35

Dit is (tot nu toe) onze voor en na, je kunt het verschil goed zien op de muur naast het toilet en het halve muurtje van de spoelbak; deze hebben we bewust niet geschilderd want hier komt hout tegenaan.

Ik vind het zelf erg meevallen met hoe de voegen er uit zien, maar misschien komt dit omdat de oude voegen ook erg licht waren. Ook hebben we matte tegelverf gekocht en geen glanzende (ik dacht Histor...)

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Verschil:
Afbeelding

Lichtinval:
Afbeelding

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 22:37

Haha, wij hebben volgens mij dezelfde tegeltjes thuis.
Die ik dus wil verven

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:05

Hier ook mijn toilet gerenoveerd met tegelverf en de vloertegels met betonverf gedaan. Betonverf werd mij aangeraden door de bouwmarkt, waar ik erg tevreden over ben!
Afbeelding
Afbeelding
Op de foto nog wel stof van de verbouwing op de vloer. De betonverf is makkelijk schoon te maken en geeft geen krassen van de stofzuiger oid :D

nicole31997

Berichten: 115
Geregistreerd: 07-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 13:10

Muze schreef:
Haha, wij hebben volgens mij dezelfde tegeltjes thuis.
Die ik dus wil verven


Toevallig hahah, wij hebben bijna het hele huis gestript, maar vonden het formaat van de tegels in de wc wel mooi alleen de kleur niet. Dus eerst dit geprobeerd.

Als het niet mooi was geworden hadden we alsnog nieuwe tegels geplaatst, maar we zijn er dik tevreden mee :)

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 13:21

Onze tegels hebben wel een ander formaat maar dezelfde “ print”.
Goed te zien dat je hier dus prima overheen kan verven.

nicole31997

Berichten: 115
Geregistreerd: 07-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 15:03

Muze schreef:
Onze tegels hebben wel een ander formaat maar dezelfde “ print”.
Goed te zien dat je hier dus prima overheen kan verven.


Ja dit gaat prima! Er zitten bij ons 3 dunne lagen op, omdat ik bang was voor druipers met een dikkere laag :+ verder met 1 pot kunnen redden en nog verf over

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Ik heb mijn wc geverfd met histor tegelverf. Ik las helaas pas later dat je geen lakroller moet gebruiken maar zo'n meer pluizige borstel. Ik kreeg daardoor wat belletjes in mijn verf. En je moet ook de tape meteen eraf halen en niet pas als het droog is want dan trek je de verf mee.
Ondanks deze foutjes ben ik er alsnog erg blij mee. Toch voor €40 mijn toilet een hele nieuwe look kunnen geven.