Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:35

Oh nee ik duik er altijd zo in. Daar is de pomp en filter voor denk ik altijd maar :') plus er zit zoveel water in. Wat wil dat beetje deo en zonnebrand dan doen

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:39

Hoeveel ruimte kost het (Ronde 305) om het in de winter netjes op te bergen? Ruimt het een beetje compact op?

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:41

Heb het zwembad voor de kleinkinderen nog niet staan. Heb onlangs wel chloortabletten gekocht omdat het anders met een dag of 2 al vies wordt. Zwembad is ongeveer 2.75 x 1.40 x 0.50. Nu vraag ik me af, kunnen we het wel gewoon leeg laten lopen in de tuin of zijn dan door de chloortabletten alle plantjes en het gras dood?

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:43

Wij hebben deze zwembad sponzen afgelopen weekend gekocht. Ben benieuwd of het helpt tegen vuil afkomstig van je huid zoals bijvoorbeeld zonnebrand crème.

Afbeelding
Afbeelding

snorkel1986

Berichten: 3021
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:05

Afbeelding
Ons zwembad ovaal 480 bij 3 of zo.. hadden altijd een ronde staan van 3 meter maar nu de kinderen ouder zijn ( 1 met a en b andere bijna a) vonden we het tijd voor een ander bad

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:13

MarliesV schreef:
Ik spoel mij onder de tuinslang af voordat ik er in ga, die hangt er naast (in de zon) en bevat dus lekker warm water.
Vind het niet zo fris voor mijn medezwemmers om er met mijn vieze lijf in te duiken.


Bad is alleen voor mijn man en mij. Ik zeg eerlijk dat ik dan wel weer snel vies ben van "vreemden"


capopjekop schreef:
Oh nee ik duik er altijd zo in. Daar is de pomp en filter voor denk ik altijd maar :') plus er zit zoveel water in. Wat wil dat beetje deo en zonnebrand dan doen


Dat denk ik ook normaal, maar las het nu bij water onderhoud.


Natasja22 schreef:
Hoeveel ruimte kost het (Ronde 305) om het in de winter netjes op te bergen? Ruimt het een beetje compact op?


Wij hebben een ovaal van 4.27 bij 2.50 en 1m diep. Dat is een vrij grote doos van denk 1.50m bij 1m? Bedoeling is hem nu niet meer op te ruimen. Trappetje hadden we niet meer uit elkaar en stond los.


truus1957 schreef:
Heb het zwembad voor de kleinkinderen nog niet staan. Heb onlangs wel chloortabletten gekocht omdat het anders met een dag of 2 al vies wordt. Zwembad is ongeveer 2.75 x 1.40 x 0.50. Nu vraag ik me af, kunnen we het wel gewoon leeg laten lopen in de tuin of zijn dan door de chloortabletten alle plantjes en het gras dood?


Dan zou ik naar een simpele pomp kijken en wat testrips. Alleen chloor helpt niet echt. Chloor zou na een paar dagen al minder zijn.


Dandy200 schreef:
Wij hebben deze zwembad sponzen afgelopen weekend gekocht. Ben benieuwd of het helpt tegen vuil afkomstig van je huid zoals bijvoorbeeld zonnebrand crème.

[ [url=m/VOb6UG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UQOMeg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow, ja. Ik had ze vorig jaar bij action gekocht, die witte wonder sponzen. Zoek ze even en gooi ze er gelijk weer in :)

_Nancy

Berichten: 14099
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:19

Snorkel, mooi zwembad! Behoorlijk diep ook.
Zo'n ovale heeft ook zeker wel wat.

Hier geen ruimte voor, dus wij doen het met een rechthoekige van Intex (wat prima is hoor, overigens).

Afgelopen zaterdag was hier feest van de oudste zoon van mijn man, zaten ze met 7 jongens rondjes te rennen in een zwembad van 3x2. Hoop water verloren gegaan, hihi :') Maar wat een lol hebben ze gehad.

Temperatuur nu op 26 graden, mag nog wel wat bij :')

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:14

Pinacolada schreef:
Werken jullie ook met teststrips? Ben ik de enige die ze niet heel duidelijk vind?


Ik ben altijd aan het twijfelen met die dingen. Het is dat mijn man het zwembad verzorgt, anders had ik iets digitaals willen hebben waarop gewoon waardes staan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:20

Boras schreef:
Pinacolada schreef:
Werken jullie ook met teststrips? Ben ik de enige die ze niet heel duidelijk vind?


Ik ben altijd aan het twijfelen met die dingen. Het is dat mijn man het zwembad verzorgt, anders had ik iets digitaals willen hebben waarop gewoon waardes staan.


Dat bestaat ook.

Wij hebben strips en pilletjes, maar vind eigenlijk de strips wel makkelijk en duidelijk. Je moet er alleen niet te lang naar kijken, want ze blijven door verkleuren. Ik doe dat wel en het blijft alsnog binnen het ok gebied, maar toch.....

Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:42

superpony schreef:
Douchen jullie vooraf? Las ergens dat deo, eventuele wax, gel, bodylotion wel van je af moest zijn als je het water lang goed wil houden.......
Nu ben ik na een dagje niet echt schoon meer, maar vorig jaar zo erin gegaan steeds.


Nee dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven.de kinderen gaan er hier gewoon zonder douchen in. Soms meerdere keren op een dag. Om dan elke keer vooraf te gaan douchen....
En ze moeten ook ingesmeerd worden met zonnebrand voordat ze erin gaan dus dat komt sowieso in het bad.

Ik heb een speciaal soort spons die olie en zonnebrand opzuigd. Als ik die niet gebruik dan ligt er soms een soort olie achtig laagje over het bad. Met die spons niet.
En voordat ik die spons had gooide ik er ook af en toe vlokken middel in
Die bind ongrijpbaar vuil tot vlokken die wel door de pomp opgepakt kunnen worden. Water is vorig jaar zo 3 maanden prima geweest

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:05

Hier is ons zwembad ook een project van mijn man :D wij hebben hem gister opgezet. 260x160, met deze temperaturen geen overbodige luxe. We hebben vorig jaar textielbolletjes gekocht voor in onze filterpomp ipv de normale filter. Werkt, voor ons, veel beter!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:10

Druif_01 schreef:
Hier is ons zwembad ook een project van mijn man :D wij hebben hem gister opgezet. 260x160, met deze temperaturen geen overbodige luxe. We hebben vorig jaar textielbolletjes gekocht voor in onze filterpomp ipv de normale filter. Werkt, voor ons, veel beter!

Die zitten er bij ons nu ook in. Ben benieuwd!

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:13

Wij vonden ze fijner werken, het water bleef beter schoon. Af en toe even de bolletjes uitspoelen onder de kraan en klaar.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:26

Ik ben wel heel benieuwd naar die textielbolletjes :D

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:29

Gebruikt 1 van jullie een skimmer(intex)
Ik heb er 1 op de pomp staan en vind het echt tegenvallen.
Maar moet zeggen dat ik met de stofzuiger ook hetzelfde ervaar.

Zou toch denken dat een zandfilterpomp(intex)juist aardig wat zuigkracht moet hebben.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:32

Ja, heb zo een skimmer gekocht vorige week. Het vuil trekt er wel naartoe, maar komt niet echt in het bakje. Gaat ook vrij langzaam.
Het scheelt wel wat, maar heb nog een standaard pomp erop staan, dus moet een sterkere hebben daarvoor. Is ook 7000L water, dus geen idee waarom ze er zo een pompje bij doen.

Stofzuigen doen wij gewoon met een tuinslang. Even aanzuigen en dan over de bodem.En alsnog netje door het bad als we erin willen.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:42


cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:45

superpony schreef:
Ja, heb zo een skimmer gekocht vorige week. Het vuil trekt er wel naartoe, maar komt niet echt in het bakje. Gaat ook vrij langzaam.
Het scheelt wel wat, maar heb nog een standaard pomp erop staan, dus moet een sterkere hebben daarvoor. Is ook 7000L water, dus geen idee waarom ze er zo een pompje bij doen.

Stofzuigen doen wij gewoon met een tuinslang. Even aanzuigen en dan over de bodem.En alsnog netje door het bad als we erin willen.


Ik heb dus echt het zelfde met de skimmer.
Had er meer van verwacht.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:26

Boras schreef:
Pinacolada schreef:
Werken jullie ook met teststrips? Ben ik de enige die ze niet heel duidelijk vind?


Ik ben altijd aan het twijfelen met die dingen. Het is dat mijn man het zwembad verzorgt, anders had ik iets digitaals willen hebben waarop gewoon waardes staan.


Dat heb ik dus ook, het is altijd een andere kleur dan alle hokjes haha. Maar is eerste keer dat we zo’n zwembad hebben, toch allemaal even proberen.

Wat een mooie zwembaden komen hier voorbij zeg!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:44

superpony schreef:
Ik vind het zwembad nog steeds niet erg warm. Het staat echt de hele dag vol in de zon, maar thermometer blijft onder de 20gr aangeven. Met mn arm voelt het ook nog steeds niet lekker aan.

Het leek vd week beter, maar na zat op zondag is het weer afgekoeld.

Wij testen op 2 manieren met strips en tabletjes, maar water is altijd oke......Ik gooi chloor ding erin en dat is het wel.

Nu wel wat zooi van de pollen en wat beestjes. De skimmer pakt op deze kleine pomp niet alles goed genoeg mee, maar het is wel aardig schoon verder.

Douchen jullie vooraf? Las ergens dat deo, eventuele wax, gel, bodylotion wel van je af moest zijn als je het water lang goed wil houden.......
Nu ben ik na een dagje niet echt schoon meer, maar vorig jaar zo erin gegaan steeds.



Ik kan je zo'n solar mat echt aanraden, makkelijk tussen je pomp en zwembad ingezet en wij hadden van opzetten 18 graden naar dag erop al 24 graden. Nu is die bij ons afhankelijk van de zon 27 -30 graden. Wanneer het te warm is kun je de mat ook "uit" zetten. En daarnaast niet zo belachelijk duur als een solar bol.

Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 00:13

superpony schreef:
Ik vind het zwembad nog steeds niet erg warm. Het staat echt de hele dag vol in de zon, maar thermometer blijft onder de 20gr aangeven. Met mn arm voelt het ook nog steeds niet lekker aan.


Solar dek erop leggen.dwt is een deken met aan de onderkant bubbeltjesplastic en aan de bovenkant een donkere kleur.
De zon warmt het dek op, eronder wordt het warm en het bubbeltjesplastic houd de warmte vast. Door de donkere buitenkant komt er geen zonlicht in het bad dus ook minder kans op algen.
Bad staat hier de halve dag in de zon en met dek was het water vanmiddag 26 graden

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 00:22

Maartje1990 schreef:
superpony schreef:
Ik vind het zwembad nog steeds niet erg warm. Het staat echt de hele dag vol in de zon, maar thermometer blijft onder de 20gr aangeven. Met mn arm voelt het ook nog steeds niet lekker aan.

Het leek vd week beter, maar na zat op zondag is het weer afgekoeld.

Wij testen op 2 manieren met strips en tabletjes, maar water is altijd oke......Ik gooi chloor ding erin en dat is het wel.

Nu wel wat zooi van de pollen en wat beestjes. De skimmer pakt op deze kleine pomp niet alles goed genoeg mee, maar het is wel aardig schoon verder.

Douchen jullie vooraf? Las ergens dat deo, eventuele wax, gel, bodylotion wel van je af moest zijn als je het water lang goed wil houden.......
Nu ben ik na een dagje niet echt schoon meer, maar vorig jaar zo erin gegaan steeds.



Ik kan je zo'n solar mat echt aanraden, makkelijk tussen je pomp en zwembad ingezet en wij hadden van opzetten 18 graden naar dag erop al 24 graden. Nu is die bij ons afhankelijk van de zon 27 -30 graden. Wanneer het te warm is kun je de mat ook "uit" zetten. En daarnaast niet zo belachelijk duur als een solar bol.


Oke, ik zal even kijken, Thanks Heb alleen het zwembad behoorlijk ingebouwd en niet zoveel ruimte meer, maar even zien wat mogelijk is.


Tieme schreef:
superpony schreef:
Ik vind het zwembad nog steeds niet erg warm. Het staat echt de hele dag vol in de zon, maar thermometer blijft onder de 20gr aangeven. Met mn arm voelt het ook nog steeds niet lekker aan.


Solar dek erop leggen.dwt is een deken met aan de onderkant bubbeltjesplastic en aan de bovenkant een donkere kleur.
De zon warmt het dek op, eronder wordt het warm en het bubbeltjesplastic houd de warmte vast. Door de donkere buitenkant komt er geen zonlicht in het bad dus ook minder kans op algen.
Bad staat hier de halve dag in de zon en met dek was het water vanmiddag 26 graden


Het dek zelf is zwart. Als we die erop hebben is alleen de bovekant warm. Heb nog wel een heel groot stuk bubbeltjes plastic. Zal dat de moeite waard zijn om even snel te proberen?

Hij staat echt vol in de zon van vroeg tot begin van de avond.

Ik had vorig jaar wel gekeken, maar nadeel is een beetje de vorm en maat. Hij is van bestway 2,50 bij 4,27m en dan ovaal.
Maar nu is er wel nog meer voorraad overal denk ik.

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:00

Maartje1990 schreef:
superpony schreef:
Ik vind het zwembad nog steeds niet erg warm. Het staat echt de hele dag vol in de zon, maar thermometer blijft onder de 20gr aangeven. Met mn arm voelt het ook nog steeds niet lekker aan.

Het leek vd week beter, maar na zat op zondag is het weer afgekoeld.

Wij testen op 2 manieren met strips en tabletjes, maar water is altijd oke......Ik gooi chloor ding erin en dat is het wel.

Nu wel wat zooi van de pollen en wat beestjes. De skimmer pakt op deze kleine pomp niet alles goed genoeg mee, maar het is wel aardig schoon verder.

Douchen jullie vooraf? Las ergens dat deo, eventuele wax, gel, bodylotion wel van je af moest zijn als je het water lang goed wil houden.......
Nu ben ik na een dagje niet echt schoon meer, maar vorig jaar zo erin gegaan steeds.



Ik kan je zo'n solar mat echt aanraden, makkelijk tussen je pomp en zwembad ingezet en wij hadden van opzetten 18 graden naar dag erop al 24 graden. Nu is die bij ons afhankelijk van de zon 27 -30 graden. Wanneer het te warm is kun je de mat ook "uit" zetten. En daarnaast niet zo belachelijk duur als een solar bol.



En 1 mat is genoeg ? Heb n bestway van 3m05 .
Zag die matten op Amazon, maar daar stond een foto bij van n zwembad, aangesloten op 6 matten :')

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:28

Maartje1990 schreef:
superpony schreef:
Ik vind het zwembad nog steeds niet erg warm. Het staat echt de hele dag vol in de zon, maar thermometer blijft onder de 20gr aangeven. Met mn arm voelt het ook nog steeds niet lekker aan.

Het leek vd week beter, maar na zat op zondag is het weer afgekoeld.

Wij testen op 2 manieren met strips en tabletjes, maar water is altijd oke......Ik gooi chloor ding erin en dat is het wel.

Nu wel wat zooi van de pollen en wat beestjes. De skimmer pakt op deze kleine pomp niet alles goed genoeg mee, maar het is wel aardig schoon verder.

Douchen jullie vooraf? Las ergens dat deo, eventuele wax, gel, bodylotion wel van je af moest zijn als je het water lang goed wil houden.......
Nu ben ik na een dagje niet echt schoon meer, maar vorig jaar zo erin gegaan steeds.



Ik kan je zo'n solar mat echt aanraden, makkelijk tussen je pomp en zwembad ingezet en wij hadden van opzetten 18 graden naar dag erop al 24 graden. Nu is die bij ons afhankelijk van de zon 27 -30 graden. Wanneer het te warm is kun je de mat ook "uit" zetten. En daarnaast niet zo belachelijk duur als een solar bol.



Je kan ook zelf iets proberen fabriceren! Mijn papa is bij mij een zwarte rolcontainer komen halen, geraakt 200 liter water in. Hij heeft er 2 gaten in gemaakt - onderaan stroomt het water de container binnen, bovenaan vertrekt de andere darm terug naar het zwembad. Het water wordt opgewarmd in de zwarte container. Voor de aanzuigkracht gebruikt hij een simpele Intex-pomp. Hij heeft zo'n groot ovaal zwembad. Hij is er heel blij mee!


Ik heb zelf een ronde Intex. Ik gebruik gewoon het zwarte zeil ter opwarming. Ik ben echt een giga-kouschijter, maar 24u na het opzetten was het water voor mij al warm genoeg :j Staat nu 3 of 4 weken op.
Gisteren de nieuwe opblaasbeesten er in gegooid *\o/*

Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:37

Getup schreef:
[

En 1 mat is genoeg ? Heb n bestway van 3m05 .
Zag die matten op Amazon, maar daar stond een foto bij van n zwembad, aangesloten op 6 matten :')


Onze is ook 305 en 1 is voor oms voldoende. Afhankelijk van de maat kun je er meer toevoegem