Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19641
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:50

Ja bij het vullen van het bad had ik hem open tot er water uit kwam, toen heb ik hem dicht gedraaid.

Mariska_28

Berichten: 10518
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:44

Hij staat lager dan het nivo van het water in het zwembad?
Zo ja aanzetten en het dopje iets losdraaien totdat daar geen lucht meer uitkomt, en dit desnoods na een paar minuten nogmaals herhalen.
Komt er wel gewoon water uit? Slangen goed om aangesloten?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:38

Monchou schreef:
Wij hebben hem ook staan! Een ronde Intex van 3.66 m doorsnee.

Alleen.. gek genoeg lossen de chloortabletten die in de drijver zitten niet of amper op. Daardoor is de chloorconcentratie in het bad te laag. Hebben jullie dat probleem ook?
De pomp staat echt vaak en lang aan, en ja, het water is niet erg warm maar zelfs in een emmer warm water lossen ze niet echt op...


Wat staat er op je pot? En heb je je een beetje verdiept welke chloortabletten je gebruiken moet?

Ik kan je deze link van harte aanbevelen https://www.rhodos-shop.nl/veelgestelde ... eel-chloor

Zij hebben het hier over chloorschok door chloor granulaat, hiermee begin je. Ik heb zelf snel oplossende en langzaam oplossende tabletten. De snel oplossende zijn voor de eerste keer en lossen dus ook snel op. De langzaamoplossende zijn voor je onderhoudsdosering zodra je chloor goed is, hou je het daarmee op pijl.

Als ik je goed begrijp heb je hem net opgezet en heb je perongeluk de langzaamoplossende gepakt ipv de sneloplossende? Hoe is je chloor gehalte nu? Als nog te laag is zou ik snel.oplossende of granulaat halen en de langzaamoplossende er even uit halen.

En bovengenoemde site kan ik iedereen aanraden super duidelijk!

Bij ons staat die sinds deze middag, de konijnen waren daar niet helemaal gepland. Maar de dierenarts had ons verteld dat we drie vrouwtjes hadden ipv 1 vrouwtje en 2 mannen dus ze moesten apart daarom staat die ren daar.


Afbeelding

Muronia

Berichten: 19641
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:17

Oke ik had dus de instroom en uitstroom verkeerd om aangesloten op de pomp _O- . Hij werkt nu als de tierelier

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:18

Storm schreef:
Natasja, ik kan alleen antwoord geven over het geluid van de pomp. Hier bromt hij heel zachtjes. Het is nauwelijks hoorbaar. Buren zullen zeker niet klagen.


Gelukkig dat scheelt in ieder geval dat ze hem niet zo snel zullen horen.

@Pally: Goed om te horen dat jij positief bent over de exit overkapping met intex zwembad.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:53

Afbeelding
Van het weekend ons tweedehands zwembad opgezet. Zal zo even nieuwe foto maken.
Intex 4,27m doorsnede, 1.07 cm hoog draaiend op zandfilterpomp met glaskorrels

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:54

Hier staat ie ook weer :D
Met bubbelmat erop, dat helpt bij het opwarmen. Hij is nu 24 graden en zal vanmiddag rond de 28/29 zijn als de zon er vol op staat.
Vorig jaar de mat gekocht en echt helemaal fan van dat ding! Water werd uiteindelijk 31/32 graden.
Houdt ook het water schoon van beestjes en vuil, naast de normale afdekzeil die eroverheen gaat savonds.

Zo’n dome is echt gigantisch :+ Die wil ik niet en een solar mat doet te weinig en neemt ook een hoop plaats in beslag en is ontzettend lelijk..
Dus dit is voor ons de perfecte oplossing.

Gewoon de standaard 3x2.
Ik let wel heel erg op het chloor en de ph, moet echt goed zijn! En dat is ie nu, dus vanmiddag lekker een duik nemen.

Afbeelding

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:15

_Nancy schreef:
Hier staat ie ook weer :D
Met bubbelmat erop, dat helpt bij het opwarmen. Hij is nu 24 graden en zal vanmiddag rond de 28/29 zijn als de zon er vol op staat.
Vorig jaar de mat gekocht en echt helemaal fan van dat ding! Water werd uiteindelijk 31/32 graden.
Houdt ook het water schoon van beestjes en vuil, naast de normale afdekzeil die eroverheen gaat savonds.

Zo’n dome is echt gigantisch :+ Die wil ik niet en een solar mat doet te weinig en neemt ook een hoop plaats in beslag en is ontzettend lelijk..
Dus dit is voor ons de perfecte oplossing.

Gewoon de standaard 3x2.
Ik let wel heel erg op het chloor en de ph, moet echt goed zijn! En dat is ie nu, dus vanmiddag lekker een duik nemen.

[ [url=m/8mndHO.jpg]Afbeelding[/url] ]


De Dome voor dit formaat zwembad is echt niet zo groot, misschien iets van 1,50 of zo. Een sunnytent is hoger. Maar ieder z'n ding, k ben blij dat ik niet weer de héle zomer berkenzaadjes aan het scheppen ben

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:26

crazycactus schreef:
_Nancy schreef:
Hier staat ie ook weer :D
Met bubbelmat erop, dat helpt bij het opwarmen. Hij is nu 24 graden en zal vanmiddag rond de 28/29 zijn als de zon er vol op staat.
Vorig jaar de mat gekocht en echt helemaal fan van dat ding! Water werd uiteindelijk 31/32 graden.
Houdt ook het water schoon van beestjes en vuil, naast de normale afdekzeil die eroverheen gaat savonds.

Zo’n dome is echt gigantisch :+ Die wil ik niet en een solar mat doet te weinig en neemt ook een hoop plaats in beslag en is ontzettend lelijk..
Dus dit is voor ons de perfecte oplossing.

Gewoon de standaard 3x2.
Ik let wel heel erg op het chloor en de ph, moet echt goed zijn! En dat is ie nu, dus vanmiddag lekker een duik nemen.

[ [url=m/8mndHO.jpg]Afbeelding[/url] ]


De Dome voor dit formaat zwembad is echt niet zo groot, misschien iets van 1,50 of zo. Een sunnytent is hoger. Maar ieder z'n ding, k ben blij dat ik niet weer de héle zomer berkenzaadjes aan het scheppen ben


Zeker :j
Iedere keer die zooi eruit scheppen, wordt je ook niet vrolijk van.
Wij hebben alleen zo'n net en een soort van stofzuiger, die op zich wel prima werkt, maar niet echt geweldig is.

Zie nu dat t waterpeil best wel laag staan in mijn zwembad, even bijvullen :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:40

Ik heb nog wel bubbel plastic liggen. Kan het proberen..........

Temp stond gister net op 24gr. Staat vol in de zon, maar alleen bovenlaag wordt warm, maar ga zo maar midden in de zon de pomp tijdje aanzetten.

Het koelt ook 's avonds nog best af. Niet koud, maar doe wel een vestje aan tijdens de laatste ronde.

Muronia

Berichten: 19641
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:21

Nou.. ik ben tevreden zo! Kan niet wachten tot mijn dochter thuis komt van kamp! <3
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:43

Afbeelding
Afbeelding

24 graden momenteel. Net even erin geplonst na de sportschool, nu helaas werken

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:44

Mijn katten deden dat wat jouw hond nu doet... lekke boot..

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:47

Superpony, hier staat de pomp 24/7 aan, lijkt me toch het beste dat het water in beweging blijft? Toen ik het bad net had gevuld, was de pomp nog niet aangesloten en dan heb je inderdaad dat de bovenste 4 cm warm worden en de rest niet.

Jeanine, 24 graden en dan erin? Dan ben ik wel een watje vergeleken met jou, ik heb al moeite met 26 graden, dat is echt de grens voor mij :+

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:05

_Nancy schreef:
Superpony, hier staat de pomp 24/7 aan, lijkt me toch het beste dat het water in beweging blijft? Toen ik het bad net had gevuld, was de pomp nog niet aangesloten en dan heb je inderdaad dat de bovenste 4 cm warm worden en de rest niet.

Jeanine, 24 graden en dan erin? Dan ben ik wel een watje vergeleken met jou, ik heb al moeite met 26 graden, dat is echt de grens voor mij :+


Hier is ie nog maar rond de 20 graden en daar ga ik ook zo in _O-

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:10

Ik lees op internet dat de ideale zwemtemperatuur 28-29 graden is.

En dan met 20 graden erin, brr!
Ik doe het je niet na!

Maar zoals ik al zei, ik ben dan ook wel een watje hierin.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:10

Nou ik ben ook wat wijzer geworden.
Elke keer was mn chloor waarde niet goed.
Steeds te laag dus als ik een tablet extra deed was hij in de ochtend te hoog en daarna weer alles weg.
Snapte er niets van want ph was ook laag.
Andere testers gekocht en jawel daar zit het hem in.

Mn huidige tester gaf ph te laag aan en als ik dus bijvulde vrat die mn chloor op.
Ph blijkt uit de nieuwe test te hoog.

Test die ik steeds gebruikte
Afbeelding

Zelfde water met nieuwe test

Dus we kunnen weer ph - gaan gebruiken.
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:14

IMJ, Yoshi staat ook altijd voor op de supboard, sinds pup af aan :0 Dus die vertrouw ik wel.

_Nancy, heerlijk joh!
Noordzee was vorige week 14 graden :D

CynthiaV
Berichten: 2989
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:30

Muronia schreef:
Nou.. ik ben tevreden zo! Kan niet wachten tot mijn dochter thuis komt van kamp! <3
[ [url=m/b7Uvy9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend leuk, zal ze vast geweldig vinden.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:00

Muronia schreef:
Heeft iemand een tip hoe ik de pomp aan de loop krijg? Ik heb alles volgens mij gedaan zoals in het boekje stond maar er blijft lucht in de slangen zitten. Hij pruttelt en hij doet.


Slangen omdraaien denk ik.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:37

Muronia schreef:
Nou.. ik ben tevreden zo! Kan niet wachten tot mijn dochter thuis komt van kamp! <3
[ [url=m/b7Uvy9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een onwijs leuke verrassing. Ik denk echt dat je punten gaat scoren


x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/3VT4ay.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Uwxm42.jpg]Afbeelding[/url] ]

24 graden momenteel. Net even erin geplonst na de sportschool, nu helaas werken


Haha, ik vond onze eenhoorn al groot.......

Hondjes zwemmen hier in de poel. Als ik in het zwembad lig, krijgen ze redt het vrouwtje neigingen en gaat het zwembad eraan, dus blijven ze binnen :)


_Nancy schreef:
Superpony, hier staat de pomp 24/7 aan, lijkt me toch het beste dat het water in beweging blijft? Toen ik het bad net had gevuld, was de pomp nog niet aangesloten en dan heb je inderdaad dat de bovenste 4 cm warm worden en de rest niet.

Jeanine, 24 graden en dan erin? Dan ben ik wel een watje vergeleken met jou, ik heb al moeite met 26 graden, dat is echt de grens voor mij :+


Ik heb hem nooit 24/7 aan. Sowieso niet 's nachts en niet als we erin liggen. Hij zou in ong 4 uurtjes alles rondgepompt moeten hebben.
Vorig jaar ook nooit vies of afwijkend water gehad.


Ghostattack schreef:
_Nancy schreef:
Superpony, hier staat de pomp 24/7 aan, lijkt me toch het beste dat het water in beweging blijft? Toen ik het bad net had gevuld, was de pomp nog niet aangesloten en dan heb je inderdaad dat de bovenste 4 cm warm worden en de rest niet.

Jeanine, 24 graden en dan erin? Dan ben ik wel een watje vergeleken met jou, ik heb al moeite met 26 graden, dat is echt de grens voor mij :+


Hier is ie nog maar rond de 20 graden en daar ga ik ook zo in _O-


Dat red ik echt niet. Heb reuma en in verwarmd bad gezwommen. Alles onder de 30 vind ik al snel koud, maar boven de 25 kom ik er wel doorheen.

Hier blijft hij net onder de 20 aangeven, dus toch zeil eraf en pomp dus aan midden op de dag.


cinniz123 schreef:
Nou ik ben ook wat wijzer geworden.
Elke keer was mn chloor waarde niet goed.
Steeds te laag dus als ik een tablet extra deed was hij in de ochtend te hoog en daarna weer alles weg.
Snapte er niets van want ph was ook laag.
Andere testers gekocht en jawel daar zit het hem in.

Mn huidige tester gaf ph te laag aan en als ik dus bijvulde vrat die mn chloor op.
Ph blijkt uit de nieuwe test te hoog.

Test die ik steeds gebruikte
[ [url=m/61Ithi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelfde water met nieuwe test

Dus we kunnen weer ph - gaan gebruiken.
[ [url=m/eolm3E.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow, die heb ik allebei, maar doe het nooit tegelijk. Zal ook eens vergelijken.

Angs1989

Berichten: 495
Geregistreerd: 23-07-06

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:34

Wij hebben van het weekend een zwembad gekocht en gaan hem komend weekend opzetten, nu twijfel ik enorm tussen chloor en zout. Ook heb ik iets gelezen over aquafinesse, iemand daar ervaring mee?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:30

Zout vinden wij handig en prettig! Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn vriend alles regelt wat het bad betreft. Dus als er iets niet goed is sta ik met 2 linker handen ernaar te kijken..

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:51

Wat leuk om alle zwembaden te zien! Het zwembad bij ons is echt mijn man zijn ding, ik ben niet zo van het zwemmen. We hadden vorig jaar een 4x2m gekocht, veel plezier van gehad. Maar toen we hem vorige week wilden opzetten overal lek! We hadden vorig jaar wel een zeil er onder liggen maar niet die zachte platen. We hebben het nog geprobeerd te plakken maar nadat we dachten alles geplakt te hebben, en hij nog steeds lekte waren we er klaar mee. We hebben er een mes in gezet (we waren bezig met vullen), water aan de planten gegeven, put overstroomt :') op naar de winkel voor een ander (eentje kleiner want deze was toch wel erg groot) : overal uitverkocht natuurlijk. Bestellen via bol ging niet want die hadden al 2 dagen een storing, uiteindelijk bij Amazon besteld en vanavond dan eindelijk binnen. Wel vorige week gelijk maar die zachte platen gehaald en een goede pomp etc. Ik twijfel of dat ik nu begin met opzetten (mijn man is er nu niet) of dat we het morgen avond samen doen.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:04

Wij hadden jaren een bad met chloor en nu sinds een paar weken een zoutwaterfilter. Je ruikt het water niet meer en minder prikkende ogen. En vroeger toen ik iedere dag uren zwom werd mijn haar groen door het chloor. Dus al met al bevalt het wel beter