Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:43

Gelukkig leven we in een vrij land en heb ik recht op een mening die ik ook mag uiten en iedereen mag er mee doen wat ie wil... bijvoorbeeld gewoon negeren ;)

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:52

Tja, voordeel van een discussieforum, je mag er ook gewoon op reageren :Y)

Ik vind die groene kleuren wel erg mooi trouwens, die hier voorbij komen! Totaal niet passend in ons huis maar fijn sfeertje.

Wij zijn op zoek naar een Deens ovalen eettafel in licht eiken (eventueel visgraat), wij hebben wel bladen gezien die passend zijn, bijvoorbeeld hier:
https://lokliving.nl/product/eiken-eett ... vale-poot/

Maar! We willen:
-90 breed
-180-200 cm lang
-geen verjongde kanten maar recht
-geen stalen poten maar poten gelijk aan het blad qua kleur en dan aan de 'buitenkant' van het blad schuin naar buiten weg lopend (A lijn zonder dwarsstreep zeg maar).
Iemand tips voor iets betaalbaars (max 1500 euro)? Tot nu toe is het allemaal net niet of maatwerk.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:55

Targaryen schreef:
Ik moest ook denken aan een lijst er langs. Dat breekt lekker met het fotobehang.

Ik heb ook een vraag :D Wij zijn ons huis uit 1967 volledig aan het renoveren en hebben onlangs kunststof kozijnen laten plaatsen. Na het plaatsen kwamen we er pas achter dat de draai-kiepramen in open stand voorbij de dag komen.
Het gevolg daarvan is dat het niet mogelijk is om op de meest eenvoudige manier raamdecoratie in de dag te monteren, omdat het raam dan niet (volledig) open kan, maar ook bij montage op de dag zal het raam tegen de raambekleding aankomen. Aanvankelijk had ik plisségordijnen in gedachte, maar dat valt dus al af.


Wij hebben raambekleding van Veneta, zoals op de foto hieronder. Weet alleen niet of dat op kunststof kan, want je moet het wel op 4 punten vastzetten op het raamkozijn. Vond de prijzen van Veneta meevallen (en er kon ook wat af toen we voor het hele huis bestelden).

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:38

Die hebben wij ook (ander merk maar dito systeem). Maar als je dan de kiep open hebt staan komt er wel licht langs.
Combinatie met gordijnen is misschien wel een idee?

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:45

MarliesV schreef:
Tja, voordeel van een discussieforum, je mag er ook gewoon op reageren :Y)

Ik vind die groene kleuren wel erg mooi trouwens, die hier voorbij komen! Totaal niet passend in ons huis maar fijn sfeertje.

Wij zijn op zoek naar een Deens ovalen eettafel in licht eiken (eventueel visgraat), wij hebben wel bladen gezien die passend zijn, bijvoorbeeld hier:
https://lokliving.nl/product/eiken-eett ... vale-poot/

Maar! We willen:
-90 breed
-180-200 cm lang
-geen verjongde kanten maar recht
-geen stalen poten maar poten gelijk aan het blad qua kleur en dan aan de 'buitenkant' van het blad schuin naar buiten weg lopend (A lijn zonder dwarsstreep zeg maar).
Iemand tips voor iets betaalbaars (max 1500 euro)? Tot nu toe is het allemaal net niet of maatwerk.


Dat klinkt mooi.
Ik ga mijn bestaande tafel ovaal laten maken. We hebben hem pas drie jaar en het kon volgens de meubelmaker. Gaat straks mooier staan in de leefkeuken

Naath86
Berichten: 3877
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:54

Plissés kunnen ze toch ook op de ramen plakken? Dat hebben wij bij onze openslaande deuren namelijk ook. Dan plakken ze twee strips op de ramen waartussen ze dan heen en weer gaan.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:06

Dat is een net systeem... dat gaat ook niet 'hangen' als het raam op kiepstand staat.

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:13

[quote="DubbelFun"]Dat is een net systeem... dat gaat ook niet 'hangen' als het raam op kiepstand

Niet voor hoge ramen geschikt.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:36

En best kostbaar. Ik vond de prijs/kwaliteit verhouding ook niet oké.

Omg… definitieve tekening van onze verbouwing is binnen!!

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:52

DubbelFun schreef:
Dat is een net systeem... dat gaat ook niet 'hangen' als het raam op kiepstand staat.

Mooi systeem, maar ik heb geen last van hangende plissé bij de kiepstand. Wij hebben Veneta.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:04


Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:36

Ik heb geen ervaring met zen maar de Bohemian stijl die ze hebben ziet er uit als de keuken die ik voor ons huis ontworpen heb. Heel tof! Er zijn meer bedrijven die frontjes voor IKEA keukenkasten maken.

Het betonnen blad gaan we zelf ter plekke gieten. En in plaats van wit MDF nemen we echte muurtjes van cellen beton (ivm het gewicht van het blad). Ik ben er nog niet uit of we de frontjes zelf gaan maken of dat we die laten maken. Want eigenlijk wil ik ze niet allemaal in hout maar ook deels bekleed met koper of messing.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:53


Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:33

Die kende ik nog niet. Dank je! Ik wist wel dat je koper kunt spuiten. Maar had er niet aan gedacht een bedrijf te zoeken die dat voor keukens doet.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:07

Klinkt wel heel gaaf! Lijkt me super leuk, zelf een keuken ontwerpen voor je huis :)

Nog even weer een kort vraagje (ben nogal bezig met mijn huis). Mijn raam is enkel glas en het is daarom natuurlijk erg koud en er gaat veel energie verloren. Ik ben op zoek naar een lekker op het op een beetje een mooie manier te isoleren. Er soon wel wat beperkingen: zo laag ik geen isolatiefolie plakken, mogen er geen voorzetramen komen en mag ik niet in de kozijnen boren. Er hangen wel twee kleine haakjes waar eerst een vitrage had gehangen, dus daar kan ik eventueel wel iets mee. Ik dacht aan een soort extra gordijnen ofzo. Iets klemmen tussen de kozijnen zou wel kunnen. Ik vind bv dit soort vouwgordijnen wel passend maar deze hebben de verkeerde maat :).
https://www.loberon.nl/Textiel/Gordijne ... uemin.html

Het raam is 150 breed. Hoe zouden jullie het doen?
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:19

Ik zou een acrylaatplaat kopen en deze met klittenband aan het kozijn vastzetten. Als je dat plakt met makkelijk verwijderbare lijm haal je het ook zonder problemen weer er af.
Nadeel is wel dat je dan geen raam meer open kunt doen, maar dat gebeurt 's winters toch niet zo vaak :)

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:26

Geen tips Sheran, maar wat een mooie, sfeervolle raampartij <3

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:42

DubbelFun schreef:
Ik zou een acrylaatplaat kopen en deze met klittenband aan het kozijn vastzetten. Als je dat plakt met makkelijk verwijderbare lijm haal je het ook zonder problemen weer er af.
Nadeel is wel dat je dan geen raam meer open kunt doen, maar dat gebeurt 's winters toch niet zo vaak :)


Goed idee,daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!

En dan je wel Noviceh, vind ze zelf ook erg mooi!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:10

Plissé gordijnen isoleren heel erg goed. Ik vind het niet de mooiste raam bekleding en zeker niet bij zo’n authentiek raam zoals bij jou. Een extra duik gevoerd gordijn werkt ook heel goed. Mijn moeder heeft bij de terras deuren ook “winter” gordijnen en zomer gordijnen.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:17

O grappig, winter- en zomergordijnen! In de nacht zal dat vast wel wat warmte vasthouden inderdaad :)

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:30

Sheran schreef:
O grappig, winter- en zomergordijnen! In de nacht zal dat vast wel wat warmte vasthouden inderdaad :)

Hebben wij ook voor onze grote pui :j Lichte vitrage voor de zomer, dikke overgordijnen voor de winter. Uit ervaring kan ik zeggen dat de overgordijnen veel kou tegenhouden, want daarachter is het brrrrrr……!

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:38

Dat scheelt idd heel veel in warmte! En ook wel gezellig natuurlijk.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:56

Hoe hebben jullie dat dan overdag? Of scheelt in de nacht ook al genoeg?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:02

noviceh schreef:
Geen tips Sheran, maar wat een mooie, sfeervolle raampartij <3


Dit inderdaad <3

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:02

Heeft iemand hier een waterontharder in huis?

Hoor het steeds vaker en ik was mezelf aan het oriënteren op een quooker en daar kan ik er een bij bestellen.

Ben benieuwd of er hier ervaringen zijn.