Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:31

Thanks! Ben er echt content mee.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:38

Hier goede ervaring met de Tesa plak haakjes. Heb er diverse schilderijtjes mee opgehangen die er jaren bleven hangen tot onze verhuizing.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 23:21

Hier ook goede ervaring ermee. Maar ook gehad dat ze eraf vielen incl mn mooie spiegel (zat al een barst in een deel vd spiegel helaas). Hebben stucwerk maar gebruik de plakkers voor andere ondergrond en dan blijven ze wel zitten.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 23:27

Ik heb ook goede ervaringen met de plakspijkers van Tesa. Heb alles eraan hangen. Canvassen, 40x50 fotolijsten van ruim boven de kilo. Hangen al jaren. Muren zijn niet volledig glad maar stuc met een beetje reliëf. Wel opletten dat je de goede hebt die ook op bv behang kunnen.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:57

Hier ook goede ervaring met Tesa. Wel even 24 uur wachten voor je er wat aanhangt.

Hier zijn de gordijnen binnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben er echt heel blij mee. Kleur past echt mooi. Lekker licht en toch warm.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:01

Gelijk een stuk gezelliger met gordijnen :j En die lichtstraat… <3

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:02

Bij jou lijkt het altijd zo netjes en opgeruimd @Lau. Mijn huis is echt één ontplofte bende, vergeleken met jouw foto's := :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:09

_lautje_ schreef:
Hier ook goede ervaring met Tesa. Wel even 24 uur wachten voor je er wat aanhangt.

Hier zijn de gordijnen binnen.
[ [url=m/3t91DA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JjUtDz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gDas0D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CFGhjB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben er echt heel blij mee. Kleur past echt mooi. Lekker licht en toch warm.

Ah mooie kleur, en wave ook. Ik twijfel of ik onze gordijnen ook wave wil naaien. Maar ik wil de roede niet zien, dus t wordt denk ik toch dubbele plooi :=.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:15

Mooie gordijnen en prachtig dat ze niet op de grond liggen/hangen. Dat vind ik niet mooi namelijk en vreselijke stofnesten worden het dan.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:09

Ik zat dus ook met die rode die je vaak ziet bij de wave. Maar dit is dus een railsroede. Eigenlijk zelfde als bij knipplooi.
Afbeelding
Je ziet het wel iets, maar hangt hoger dan bij een wave die echt door de roede hangt.

Musli: dat is doordat ik uit de juiste hoek foto’s neem en op moment dat de oudste 2 op school zitten. :))

Afbeelding
Afbeelding
De realiteit 8-) O:) Was die opgevouwen moet worden, speelgoed, borden van kinders die net thuis zijn, iPads, tassen, etc.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:26

Hè gelukkig :') voel ik me net wat minder een slons. Haha...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:34

_lautje_ schreef:
Ik zat dus ook met die rode die je vaak ziet bij de wave. Maar dit is dus een railsroede. Eigenlijk zelfde als bij knipplooi.
[ [url=m/Zm74C5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je ziet het wel iets, maar hangt hoger dan bij een wave die echt door de roede hangt.

Musli: dat is doordat ik uit de juiste hoek foto’s neem en op moment dat de oudste 2 op school zitten. :))

[ [url=m/B1bhK6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hyswWt.jpg]Afbeelding[/url] ]
De realiteit 8-) O:) Was die opgevouwen moet worden, speelgoed, borden van kinders die net thuis zijn, iPads, tassen, etc.

Ja, dit is voor mijn smaak ook al teveel roede, haha.

Het ziet er wel heel mooi uit verder :D.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:24

Snap ik! Het zijn ook niet de mooiste dingen :))

Wendy15

Berichten: 11099
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:45

Prachtig!

Wij moeten ook nog gordijnen bestellen en ik vind het zoooo moelijk
Hebben jullie advies? Want ik zie echt door de bomen het bos niet, ook wat betreft ophangsysteem.
Er zat een soort koof met roede erachter. Hebben we allemaal weggehaald want oud en verrookt. Plafond is nu strak.
Kozijn en vensterbank willen we in de loop van het jaar nog laten vervangen voor kunststof.
Belangrijk vinden we dat het niet voor de radiator hangt ivm warmte. En we hebben vogels en die zitten in het oude huis altijd op de gordijn rails en schijten dan op het gordijn. Dat wil ik echt niet meer, dus wil iets dat ze niet op het randje kunnen landen.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:47

Mooi huis Lautje! :j

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:49

Wendy15 schreef:
Prachtig!

Wij moeten ook nog gordijnen bestellen en ik vind het zoooo moelijk
Hebben jullie advies? Want ik zie echt door de bomen het bos niet, ook wat betreft ophangsysteem.
Er zat een soort koof met roede erachter. Hebben we allemaal weggehaald want oud en verrookt. Plafond is nu strak.
Kozijn en vensterbank willen we in de loop van het jaar nog laten vervangen voor kunststof.
Belangrijk vinden we dat het niet voor de radiator hangt ivm warmte. En we hebben vogels en die zitten in het oude huis altijd op de gordijn rails en schijten dan op het gordijn. Dat wil ik echt niet meer, dus wil iets dat ze niet op het randje kunnen landen.


Wij krijgen een gordijnrails strak tegen het plafond. Daar kunnen ze niet op gaan zitten. Uiteindelijk hebben we bij een gordijnspeciaalzaak ze op maat laten maken, dat scheelde €50 met op maat maken bij de karwei. Vonden wij het qua advies etc wel waard. Sowieso fijn om je bij zo'n zaak te laten adviseren, beslissen kan dan later altijd nog

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 16:00

Wij hebben de rails ook tegen het plafond. Ik ga de nieuwe gordijnen zelf maken, maar moet nog stoffen uitzoeken. Het heeft geen haast, deze zomer worden eerst de kozijnen en ruiten vervangen.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:14

Bedankt allemaal!

Hier hangt de roede ook zo hoog. Wij zijn idd echt naar een goede interieurzaak gegaan die veel ervaring en keuze had. Ook qua stoffen voor de gordijnen. Ik had al stalen meegenomen van alle kleuren op de muren en vloer. En daarna de staal van de gordijnen die ik wilde weer mee naar huis om bij alle soorten licht het nog te zien.

En wat mij hielp was gewoon op diverse woonsites van bijv bladen te kijken naar voorbeelden en ideeen. Wat vind ik nu eigenlijk echt mooi.
Ik kijk graag op House&Garden bijv. Daar staan zoveel artikelen op over echt van alles met dan tientallen foto’s.

Wendy15

Berichten: 11099
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:28

Rails strak tegen het plafond zullen wij denk ik ook voor gaan :j En dan de gordijnen op de vensterbank of net er over laten vallen? Wil ze niet tot de grond omdat ze dan voor de radiator hangen.
Bij ons zullen inderdaad ook de kozijnen en ruiten vervangen gaan worden. Zal dan ook een andere vensterbank komen. Dus ben zo bang dat het dan weer net niet mooi valt. Maar we moeten kozijnen nog bestellen en al wat info opgevraagd en bij het bedrijf van onze voorkeur duurt het sowieso een half jaar voor de nieuwe kozijnen geplaatst worden vanaf moment van bestellen. Dusja om nu zo lang zonder gordijnen te zitten is ook niet ideaal :=
We zullen hier ook even bij de lokale winkels gaan kijken. Nadeel is van shoppen buiten het eiland dat ze vaak dan niet hier leveren of dat er ivm de boot erg veel kosten bij komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:36

Hier zijn de gordijnen puur decoratief, dus van plafond naar de grond (tot op de vensterbank vind ik niet mooi). Wij hebben (nog) houten jaloezieën. En in de nieuwe kozijnen komen waarschijnlijk plissé-gordijnen, ook weer in combi met gordijnen.

Wendy15

Berichten: 11099
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:12

Wij zullen ze wel veel gebruiken. Hebben nu folie geplakt omdat buren veel naar binnen staan te kijken.
Tot de grond vind ik ook mooier maar in onze situatie met vogels en radiator niet praktisch.
Met de vloer en verf enzo waren we er allemaal wel vrij snel uit wat we wilden maar de gordijnen en verlichting blijkt toch best lastig om te kiezen :=

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:32

Met plissegordijnen heb je ook een stuk minder inkijk zonder dat alles meteen helemaal dicht zit :j Wij hebben een heel groot raam en wonen langs een vrij drukke weg, wel een grote voortuin maar in het donker kijk je wel echt naar binnen. Met de plisségordijnen heb ik dat gevoel veel minder zonder dat ik gordijnen dicht hoef te doen, want dat vind ik niet gezellig.
Onze gordijnen in de woonkamer kunnen niet eens dicht. Zijn echt puur decoratief en ook wel om het wat minder te laten galmen, maar ze zijn dus 50cm breed of zo :+

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:35

Wij wonen in het lichtste gebied van Nederland (Westland), maar hebben gordijnen ook echt ter decoratie. Of als ik ‘s avonds sta te koken dat ik ze iets dicht kan trekken voor voorbijgangers of mensen die aan het werk zijn op de zaak. Wonen vrij en hebben op de keuken na geen inkijk.
Als wij willen verduisteren moeten wezulke zware dikke gordijnen hebben. Die hadden we, maar vond het niet mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:37

Eulogy schreef:
Met plissegordijnen heb je ook een stuk minder inkijk zonder dat alles meteen helemaal dicht zit :j Wij hebben een heel groot raam en wonen langs een vrij drukke weg, wel een grote voortuin maar in het donker kijk je wel echt naar binnen. Met de plisségordijnen heb ik dat gevoel veel minder zonder dat ik gordijnen dicht hoef te doen, want dat vind ik niet gezellig.
Onze gordijnen in de woonkamer kunnen niet eens dicht. Zijn echt puur decoratief en ook wel om het wat minder te laten galmen, maar ze zijn dus 50cm breed of zo :+

Dit vind ik er dus ook zo prettig aan. Top down, bottom up. Echt perfect. En isoleert goed (niet dat dat met de nieuwe kozijnen en glas nodig is :=).

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:37

_San87_ schreef:
Eulogy schreef:
Met plissegordijnen heb je ook een stuk minder inkijk zonder dat alles meteen helemaal dicht zit :j Wij hebben een heel groot raam en wonen langs een vrij drukke weg, wel een grote voortuin maar in het donker kijk je wel echt naar binnen. Met de plisségordijnen heb ik dat gevoel veel minder zonder dat ik gordijnen dicht hoef te doen, want dat vind ik niet gezellig.
Onze gordijnen in de woonkamer kunnen niet eens dicht. Zijn echt puur decoratief en ook wel om het wat minder te laten galmen, maar ze zijn dus 50cm breed of zo :+

Dit vind ik er dus ook zo prettig aan. Top down, bottom up. Echt perfect. En isoleert goed (niet dat dat met de nieuwe kozijnen en glas nodig is :=).


Ja heerlijk!! :j

Heb in de keuken ook top down, bottom up en wil dat ook graag in de woonkamer.
Alleen ik heb zo'n breed raam dat het prijskaartje er aan niet zo leuk is... -O-