Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10175
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:00

Ik heb nu een witte keuken en dat nooit meer.
Wat een ellende is dat. Alles zie je er op en dat is echt niks voor mij.

Ik ga naar een echt houten keuken van de zomer.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:46

Ik vind witte keukens echt mooi!
Ik had in m’n vorige huis wit hoogglans met zwart aanrechtblad.
Nu heb ik gebroken wit mat, met bruin/zwart aanrechtblad.

M’n nieuwe kast is net geleverd, en gisteren m’n eettafel en eergisteren de stalen deur.
Zo gaaf, wel blut nu haha.

Love_Rosie

Berichten: 1501
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:44

Er stond hierboven iemand die aan muisgrijs twijfelde; ik heb een sepiataupe van flexa in huis. Als je hem los ziet is ie grijs maar hij heeft een warmere ondertoon dan gewoon grijstinten

Afbeelding

Hier zit het eerste behang op de muur. Ben blij dat ik de balken nog niet geverfd heb want die kleur is nu achteraf echt niet mooi.

Iemand maakte hier de opmerking dat zij eerst een print hadden met lichte neutrale kleur hadden en die later toch donkerder hebben geverfd en dat dat zoveel mooier is; bedankt, deze opmerking heeft me overtuigd om toch donkergroen te kiezen ipv een lichte tint en het lijkt tot nu toe prachtig (nog 2 muren te gaan haha).

Deur wordt uiteraard nog wit of antraciet, balken moeten dus nog een kleur krijgen

karijn

Berichten: 5412
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:15

Wij hebben nu een donkergrijze keuken. Toen we het huis kochten was hij lichtblauw met witte vegen. Een paar blikken verf en je keuken knapt zo op.
Intussen is hij echt aan vervanging toe en ik weet ook nog niet welke kleur hij wordt.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:53

Ik ben opzoek naar een pendel van 50 of 70cm maar ik kan er nergens een vinden. Weet iemand nog een winkel die die los verkoopt? Ik heb namelijk wel een lampenkap maar daar zit geen pendel bij.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:11

Hoi, ik heb weer inspiratie nodig! De groene muur kwam n.a.v. dit topic en ben er heel blij mee :D

Ik wil nu de muur rechts naast de groene muur een kleurtje geven, en dan doortrekken naar dat bankje/ hoekje vd kids. Vriend wilde een leuke speelse kleur zoals oranje, maar dat zie ik niet echt zitten :Y) wat zou daar mooi staan? Ik wil vooral wat meer kleur in huis maar het moet wel rustig blijven. We hebben hele donkergroene velours gordijnen. Had zelf bedacht om de bestaande groene
kleur gewoon door te trekken de hoek om..

(Let niet op de troep, kerstboom moet nog weg en dan staan daar planten in dat hoekje)




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88770
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:17

xPareltje schreef:
Ik ben opzoek naar een pendel van 50 of 70cm maar ik kan er nergens een vinden. Weet iemand nog een winkel die die los verkoopt? Ik heb namelijk wel een lampenkap maar daar zit geen pendel bij.

Zoek je een gewone pendel (die zijn bij alle bouwmarkten en lampverkopers te koop) of een trekpendel??
Die zijn iets moeilijker te vinden, maar worden nog wel gewoon verkocht. Zoek eens via google of g eens naar een kringloopwinkel.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:21

Mloes ik vind het juist mooi zo.
Extra kleur kan je ook toevoegen dmv accessoires. Kussentjes, plantenpotten enz.
Anders idd dat groen doortrekken. Ik denk zelf dat een andere kleur té bont wordt.
Maar goed. Dat is uiteraard maar 1 mening :D

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:23

Needje schreef:
Mloes ik vind het juist mooi zo.
Extra kleur kan je ook toevoegen dmv accessoires. Kussentjes, plantenpotten enz.
Anders idd dat groen doortrekken. Ik denk zelf dat een andere kleur té bont wordt.
Maar goed. Dat is uiteraard maar 1 mening :D


Ja ik denk dat ik die mening deel haha! Heb nog wel een stuk kurk liggen, kan evt daar dat wandje achter het bankje mee bekleden. En die muur evt groen maken of toch wit laten. Maar het is wel een soort speelhoekje dus het mag wel iets speelser dan wit met zwarte kozijnen zeg maar.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:27

Ja het bankje zelf ook die groen verven is wel leuk denk ik

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:41

Heel leuk met dat groen, en wat een mooie vloer heb je!
Ik zou niet teveel meer gaan verven/kleuren, maar enkele kussens op de bank vervangen voor groene of rode. Ook een schilderij kan kleur geven!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:43

Ik vind het zo ook al heel mooi, zou ook met accesoires erbij wat kleur erin brengen.
Ik heb sinds gisteren een nieuwe kast met open vakken, wel lastig wat je daarin zet hoor. Had nog wat spulletjes maar niet veel, met verhuizen veel weggedaan. En nog wat dingen online besteld.
Maar ben er nog niet. Zal zo even foto posten.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:50

Heb juist heel rustige accessoires, beige en zwart, vind dat heel rustig en clean met de grijze bank. Maar wil wel wat meer kleur haha lekker tegenstrijdig. Maar misschien hebben jullie wel gelijk en moet ik het zo laten. Evt een wand van kurk achter het kinderhoekje en daarop leuke foto's hangen kan het ook al wat opfleuren.

Malenka

Berichten: 7599
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:51

Ik denk dat je partner wel eens gelijk kan hebben en dat een warme tint hier prima bij past. Ik zou hem wel wat afzwakken en van oranje naar terra gaan. Dat kan heel erg mooi bij het groen dat er al is.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:18

Hier m’n kast. Wil niet teveel kleine dingen erin, wat er nu in staat is eigenlijk al teveel klein spul.
Maar hoge dingen passen er niet in.

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:22

Weet niet hoe diep de kast is, maar een mooi kussen of kleed gevouwen staat ook leuk

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:23

Boeken! Afhankelijk van je smaak enkele mooie rijtjes boeken erin zetten. Bijvoorbeeld oude boeken, boeken gesorteerd op kleur of op formaat, enz.

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:29

Samantha_ schreef:
Hier m’n kast. Wil niet teveel kleine dingen erin, wat er nu in staat is eigenlijk al teveel klein spul.
Maar hoge dingen passen er niet in.[ [url=m/riXiM8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een aantal manden die mooi passen voor wat rommel?

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:31

Ik heb helemaal geen boeken haha. Vind die koffietafel boeken wel leuk erin denk ik.

Kussens is wel een idee ja!

Manden is ook leuk. Die gouden opberg boxen van eicholtz vind ik mooi maar die zijn nogal duur. Lookalike nog niet gevonden.

IMANDRA

Berichten: 9814
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:36

Misschien kan je wel een set of blok vintage, oude- of nepboeken bestellen via etsy, ebay of amazon, die er leuk uitzien qua interieur maar niet bestemd zijn voor te lezen?

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:46

Mloes, ik zou het raamkozijn achter de bank ook zwart maken. Dan zou ik in ieder geval de muur rechts van de groene muur en de muur achter de bank schilderen in een lichte taupe-, zand- of grijstint. Zelf zou ik ook de lange muur (naar de keuken?) meepakken, mits dit in de ruimte past. Ik hou dan ook niet van witte muren, veel te steriel. Lief dat jouw man meedenkt, maar oranje? Het kan wel mooi zijn, maar dat moet bij het huis passen. Bijvoorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:31

noviceh schreef:
Mloes, ik zou het raamkozijn achter de bank ook zwart maken. Dan zou ik in ieder geval de muur rechts van de groene muur en de muur achter de bank schilderen in een lichte taupe-, zand- of grijstint. Zelf zou ik ook de lange muur (naar de keuken?) meepakken, mits dit in de ruimte past. Ik hou dan ook niet van witte muren, veel te steriel. Lief dat jouw man meedenkt, maar oranje? Het kan wel mooi zijn, maar dat moet bij het huis passen. Bijvoorbeeld:
[ [url=m/ew2344.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jiNXkq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dat raamkozijn hebben we lang over getwijfeld, maar dat is een erker en we waren bang dat dat heel veel zwart zou worden. Er moeten in de erker nog wel dezelfde houten jaloezieen voor het raam.

Hm jij zou dus veel meer groen doen :D die lange muur loopt inderdaad door naar de keuken, misschien is het wel gaaf om juist die ook datzelfde groen te doen. Maar dat vind ik dan wel weer heel spannend, hoe dat zou staan. Ik vind meer kleur dus wel heel mooi, als het maar rustig blijft. Daarom is alles nu wit, beige, grijs en zwart :')

En oranje vind ik ook niet wat, dan neig ik eerder naar terracotta zoals hier ook wordt genoemd. Maar of dat past bij dit groen?

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:57

Ik denk dat als je dat grote raamkozijn zwart maakt dit veel meer rust geeft omdat er dan een geheel ontstaat. Die jaloezieën zullen daar ook veel voor gaan doen :j Het ergste wat er kan gebeuren als de kleur van de muur tegenvalt, is dat deze nog een keer geschilderd moet worden. Laatst dus bij ons de muur in terracotta kleur, wat ik niet aanraad :D Daar is de dag erna gelijk groen overheen gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Wel heb ik terracotta in de accessoires, wat mooi combineert bij (olijf)groen: sierkussens, plaid, kaarsen, ed. De muur was to much…

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:17

DubbelFun schreef:
xPareltje schreef:
Ik ben opzoek naar een pendel van 50 of 70cm maar ik kan er nergens een vinden. Weet iemand nog een winkel die die los verkoopt? Ik heb namelijk wel een lampenkap maar daar zit geen pendel bij.

Zoek je een gewone pendel (die zijn bij alle bouwmarkten en lampverkopers te koop) of een trekpendel??
Die zijn iets moeilijker te vinden, maar worden nog wel gewoon verkocht. Zoek eens via google of g eens naar een kringloopwinkel.


Ik zoek een gewone pendel. Ik kan nergens echt die maat vinden online enkel van 100cm maar dat is te lang. Vandaar mijn vraag of hier misschien nog iemand winkels kende. :D

DubbelFun

Berichten: 88770
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:23

@pareltje: maar als het snoer te lang is dan kort je dat toch in ?? Dat kan aan de bovenkant waar hij aan het plafond moet komen.