Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:29

Proficiat!

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 21:58

Super Samantha, wat een gestress kan dat toch zijn :(:) *\o/* en snelle overdracht, top!
Zo Varekaj dat is een heel huis vol met nuttige zaken :D wat een geld kun je dan besparen _/-\o_

Ik dacht dat de zorgbonus al bij mijn salaris in zat deze maand, maar dat komt volgende maand nog, had de loonstrook niet goed bestudeerd. Deze maand was 'alleen' de eindejaarstoeslag. Dus in december weer extra *\%/* :)F

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 19:51

Huis verkopen gaat toch nog even in de ijskast. Op advies makelaar. Hij zei als je kunt wachten moet je wachten want het is nog lang niet op. Het is een gok maar omdat het niet verkopen ook zeker voordelen oplevert (toch nog een huis in Rotterdam) en de kosten van mijn huis zijn niet zo enorm doe ik het toch.
Voorlopig O:) :+
Mocht ik het geld echt nodig hebben, je weet maar nooit, kan ik het altijd doen, maar ik moet nog 1.5 jaar wachten dan ben ik uit die anti-speculatie-regeling en is het voor mij veel gunstiger.

Nou geeft ook wel weer rust in het hoofd }:0

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:42

VanHuisUit schreef:
Huis verkopen gaat toch nog even in de ijskast. Op advies makelaar. Hij zei als je kunt wachten moet je wachten want het is nog lang niet op. Het is een gok maar omdat het niet verkopen ook zeker voordelen oplevert (toch nog een huis in Rotterdam) en de kosten van mijn huis zijn niet zo enorm doe ik het toch.
Voorlopig O:) :+
Mocht ik het geld echt nodig hebben, je weet maar nooit, kan ik het altijd doen, maar ik moet nog 1.5 jaar wachten dan ben ik uit die anti-speculatie-regeling en is het voor mij veel gunstiger.

Nou geeft ook wel weer rust in het hoofd }:0

binnen anderhalf jaar mag je de meerwaarde wel houden dan?

Dan zou ik even rekenen of het geld dat je er nog aan kwijt bent die tijd opweegt tegen de meerwaarde, en indien wel idd gewoon houden.
Kan je het ev tijdelijk verhuren ? (studenten ofzo?)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:17

Ik heb besloten om deze winter geen wedstrijden te starten. Met covid om de hoek is de kans groot dat de boel toch stilgelegd gaat worden. Train thuis wel lekker door en ga dan pas eind februari of begin maart wel een keer een oefenronde of 2 doen om te kijken of we de overgang kunnen maken van Asp naar B in springen en in de cross (B in België is L in NL). Scheelt diesel, inschrijfgeld en tijd.

Straks nog een ronde Kruidvat, shampoo voor mij inslaan en kijken wat er voor de rest nog (opnieuw) te scoren is. Vriend denkt dat ze deze acties vaker doen, kan zijn, maar volgens mij nooit gecombineerd. En wat we hebben hoeven we de komende maanden geen rekening mee te houden om acties op te volgen denk ik zo.

Nu we verplicht weer veel meer van huis uit moeten werken vraag ik me af of we dat gaan zien in de brandstofprijzen. Zou fijn zijn als ze wat gaan zakken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:20

Ik heb jaren in retail gewerkt en mijn ervaring is dat de meeste promo’s heel regelmatig terugkomen :j

Zo ooit jaren geleden ook enorm veel vaatwastabletten gekocht aan 1+1. Inmiddels vraag ik me af wie dat nog aan volle pot koopt haha :D die promo heb je echt maandelijks.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:51

Kruidvat doet dat inderdaad wel vaker, maar vaak hebben ze weinig voorraad :+

In de AH is het ook zo, dat hunzelfde aanbiedingen om de x-weken terugkomen. Dus daar pas ik me ondertussen op aan, vaatwastabletjes, zeepjes, ... Maar dat zijn ook de weken dat ik dan verse pasta insla voor een paar weken :+. Mijn vriend en mijn ouders vinden het verschrikkelijk dat ik zo'n koopjesjager geworden ben :').

Limburg wordt vandaag overgenomen door de ordediensten. Eerste cliënt raakt al niet op zijn afspraak, geblokkeerd door nonke flik. Die mens mist dus medische zorg, krijgt een hoop extra stress, .... *zucht*

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:51

Klopt Poes, sowieso heeft Kruidvat heel vaak dezelfde aanbiedingen herhaald.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:00

Ja bij de supermarkten net zo. Laatste werkplek was het echt om de 6 weken.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:08

Ja bij kruidvat is alles ongeveer om de 3 weken 1+1 gratis. Ik had bijna mijn shampoo besteld, 2 voor 3 euro, tot ik mij bedacht dat ie 2.39 kost en ik m normaal met 1+1 gratis koop. Was ik er bijna ingetrapt :+

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:31

Vrijdag is alle make up 60 procent korting bij kruidvat. Meestal is 1+1 gratis van een bepaald merk maar ik hoef maar 1 dingetje(gebruik niet zo vaak make up) dus dan is dat wel een mooie aanbieding.

Het goedkoopste is echter niet kopen/gebruiken :+ natural beauty is helemaal hip toch :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:15

Geloof wel dat de promo’s in Nederland heel anders zijn bij Kruidvat dan in België

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:11

Verzorgingsartikelen ben ik altijd echt heel weinig aan kwijt gelukkig. Haren was ik 1x in de week, dus zo'n fles gaat makkelijk een paar maanden mee. En overweeg nu dan ook nog naar duurzame shampoobars over te stappen, schijnen nog veel langer mee te gaan + minder troep en verspilling van plastic. Maar eerst maar even op maken wat ik nog heb.
Koop t inderdaad 1 tot max 2 keer per jaar in de aanbieding bij kruitvat, want als je n beetje op let hebben die hier bijna altijd wel een aanbieding haha, veel terugkerende acties ook inderdaad.
Verder heb ik een bodyschuim voor mn huid en die fles gaat nu al meer dan een 1,5 jaar mee, het lijkt wel of daar oneindig in zit, gebruik er toch wel wekelijks een beetje van :')
Make up draag ik niet, dus dat is makkelijk :D
Enige waar ik relatief veel van gebruik is deo, die koop ik inderdaad in een actie "groot" in, zeg iets van 6 flesjes per keer of zo, maar daar doe ik nu ook al 9 maanden mee en ben nu bijna bij de laatste, dus dat valt mij op zich ook nog wel mee. Vind het wel heel leuk dat nu ik op mezelf en in mn eentje woon al die dingen bij kan houden van hoeveel je gebruikt.
"Vroeger" toen ik nog thuis woonde had ik echt bizar veel verzorgingsproducten en make up, maar heb toen ik op mezelf ging echt alles uitgespit en weggedaan/weggegeven wat ik niet gebruikte, sinds dien is het een hele verademing, eigenlijk heb je helemaal niet zo veel nodig haha.

Denk niet dat de brandstofprijzen nog echt gaan zakken. Baal er enerzijds wel van want t is gewoon veel geld, ik heb op dit moment maximaal 50 euro per maand beschikbaar voor brandstof en dat is vaak behoorlijk krap aan. Aan de andere kant.. Merk ik wel dat het motiveert om meer de fiets te pakken, wat natuurlijk eigenlijk best wel een goede ontwikkeling is voor het milieu en fitheid

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:50

Ik heb een shampoobar en ze zijn echt heeel fijn! Gaan mega lang mee ook. Wel even in een doosje opbergen.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:40

Ja hier ook shampoobars. Ook cremespoeling maar dat vind ik niet zo geweldig.
Ik heb er een rekje voor waar ze op liggen, gaat echt lang mee ja. Voor de kinderen heb ik nog wel gewone shampoo.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:46

Werkt dat goed ja? Van welk merk hebben jullie?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:03

Ik zou het wel willen proberen zo een shampoobar maar ik heb enorm snel kurkdroog, breekbaar en statisch haar en shampoo/conditioners kunnen daar heel hard in helpen of net erger maken. Als ik nu een fleece trui of vest aantrek, of een sjaal omdoe, dan heb ik gegarandeerd knopen. Gisteren na amper 5 minuten al zo'n gigantische strop dat ik even vreesde dat ik met de schaar mezelf 20cm aan haar zou moeten kortwieken -O-
Conditioner per wasbeurt, olie en 1-2x/week een masker zijn echt een absolute noodzaak in de winter. In de zomer heb ik er amper tot geen last van en is gewoon wassen, soms eens conditioner en aan de lucht laten drogen genoeg.

Vandaag was alle tandpasta 1+1 dus ik heb voor zeker 6 maanden tandpasta mee ofzo :') sensodyne zit hier niet zo vaak in dat soort acties en meestal is dat rekje in no time leeg. Of is de kassa er niet op aangepast en is het een heel gedoe om je korting alsnog te krijgen, of slechts op bepaalde geuren en die zijn er dan nooit.
Bij Delhaize in ons dorp gebeurt het quasi standaard dat als er promoties zijn, dat ze gewoon niet in het rek komen. "niet geleverd" zeggen ze dan, of "het is al uitverkocht". Terwijl ze net een uurtje open zijn sinds de promo is ingegaan :+ De starbucks koffiepads en koffiecaps zijn altijd "toevallig" afwezig als die in promo staan bijvoorbeeld. En dat gaat niet om een klein rekje. Wat de dag na de promo dan weer ineens bomvol is.

Maar goed, als je daar aangeeft dat er iets over vervaldatum in het rek ligt stoppen ze dat nadien er gewoon weer tussen.

Dus vandaag weer extra voorraad gehaald van wat dingen, totaal €60 korting alweer. Hoef ik daar voorlopig de folders al niet voor in de gaten te houden.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:21

Happy soaps heb ik, hebben nu vast korting.

Ja kruidvat moet ik ook nog inslaan.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:24

Ik heb niet eerder dan zaterdag tijd om naar de kruidvat te gaan, hopelijk dan de aanbiedingen ook nog.

Ik ga vanavond eens kijken vanavond of ik ergens wat kan bestellen qua bars.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:50

Net mailtje van de supermarkt, die doen ook 1+1. Dus ik kijk... Haast alles is uitsluitend bij online bestellen -O-

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 18:47

Citaat:
binnen anderhalf jaar mag je de meerwaarde wel houden dan?

Dan zou ik even rekenen of het geld dat je er nog aan kwijt bent die tijd opweegt tegen de meerwaarde, en indien wel idd gewoon houden.
Kan je het ev tijdelijk verhuren ? (studenten ofzo?)


Helaas zit er ook een verhuurverbod op, wel aan familie maar anders niet :7
Nog 1.5 jaar en dan mag het de verkoop in en de winst is voor mezelf. Hoop dat er dan nog wel winst is :+ voor het onderhoud is er de VVE bijdrage en ik heb een lage hypotheek. Enige wat veel kost eigenlijk is energie en de gemeentelijke belastingen.
Het is ook een beetje afwegen van wat kun je anders met je geld... klinkt wat raar maar op de bank levert het ook niet op sterker je moet betalen en je moet je vermogensbelasting betalen.
Het is hier in de stad / vrijwel centrum het afgelopen jaar gemiddeld 30% gestegen. Dus ook al zou het nu stil blijven staan, 1.5 jaar, dan zit ik nog in de plus, ook inclusief de kosten voor de komende 1.5 jaar zeg maar... voorlopig blijft het gestaag stijgen...
Maar goed... time will tell :7 ik werd er erg onrustig van in mijn hoofd en laat het nu maar even liggen.


Hier ook fan van HappySoap, voor mijn haar dan. Niet voor de body-bar ik kan gewoon vrijwel niet tegen zeep. Maar voor mijn haar helemaal top. Heb die en ook de conditioner bar. Bij het zwembad kijken ze me regelmatig wel raar aan dat ik een stuk zeep tegen mijn haar aanzet ipv een flesje met shampoo :+

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:27

Misschien gewoon even de berekening maken, en kijken inclusief alle kosten voor komend jaar, voor welke prijs je het minstens moet verkopen om nog zeker kiefkief te raken. Doe er een bedragje bij dat je graag minstens als marge zou hebben, en zet die prijs vast als minimale verkoopprijs.
Dan is het gewoon kwestie van vergelijkbare woningen in de gaten te houden en kijken rond welke prijzen die verkocht worden, zolang die rond je vastgezette prijs draaien of meer, zit je safe, krijgt het de neiging om te zakken, kan je die de verkoop in gooien.
Maar ik denk dat het anderhalf jaar wachten wel de meest interessante keuze is.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:45

Citaat:
Ik zou het wel willen proberen zo een shampoobar maar ik heb enorm snel kurkdroog, breekbaar en statisch haar en shampoo/conditioners kunnen daar heel hard in helpen of net erger maken. Als ik nu een fleece trui of vest aantrek, of een sjaal omdoe, dan heb ik gegarandeerd knopen.


hoe vaak was je je haar? Bij mij was dit achteraf gezien namelijke echt het probleem, had ook altijd super statisch haar vooral. Ik waste vroeger mijn haar altijd minstens om de dag, dus al snel 4x per week.
Er was ooit zo'n trent waarin mensen zeiden dat het heel goed is voor je haar om het helemaal niet te wassen, dus sinds dien ben ik heel langzaam gaan afbouwen. Eerste maanden was het echt hell, telkens vies vettig haar binnen 1 a 2 dagen, extreme klitten en binnen no time statisch, vooral in de winter inderdaad, maar inmiddels hoef ik het nog maar maximaal 1x in de week te wassen en blijft mn haar zeker 5 dagen na het wassen mooi glanzend en schoon, hoef het, uiteraard afhankelijk van het weer, zelfs bijna niet te kammen, alleen direct na het douchen een keer goed doorkammen en daarna niet meer. Nu echt heel blij mee, bespaart veel tijd (heb lang dik haar dus duurde lang voordat het droog was) en bespaart ook veel water :j
Helemaal niet wassen vond ik wat ver gaan haha, maar ben erg tevreden zo met de 1x in de week.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:53

Vroeger waste ik mijn haar ook veel minder maar met veel sporten is dat echt niet mogelijk bij mij. Je merkt het wel echt dat het ook echt sneller vet wordt bluh

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:10

Ik was het als het nodig is. Soms is dat 2x/week, soms dagelijks. In de zomer dus vaker dan in de winter, want ik heb best snel een zweethoofd :P Föhn gebruik ik zelden en als het toch moet, dan met koude lucht. Nat haar "kam" ik uit met mijn vingers en dan mag het vrij en blij drogen. Wat best snel gaat gelukkig.