Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:13

Ja, wel even onderzoeken of je niet in een gebied zit waar het nog weleens flink onder water staat :P

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:15


Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:18

Ik volg ook weer! :D

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:23

Ja en of je er een schuur enz bij mag bouwen.. vind het nog wel vrij duur, want landbouw grond gaat voor zo’n 60k per ha weg, tel daarbij een huis waar nog het eea aan moet gebeuren bij op en een hoop vraagtekens over de locatie.

De huizenmarkt is wel echt gekkenhuis op dit moment en vooral in het buitengebied. Het dorp waar ik eerder woonde raakten ze huizen aan de straatstenen nog niet kwijt, stonden zo 6 jaar te koop. Nu al warme broodjes weg.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:34


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:42

MarjanB schreef:
Ja en of je er een schuur enz bij mag bouwen.. vind het nog wel vrij duur, want landbouw grond gaat voor zo’n 60k per ha weg, tel daarbij een huis waar nog het eea aan moet gebeuren bij op en een hoop vraagtekens over de locatie.

De huizenmarkt is wel echt gekkenhuis op dit moment en vooral in het buitengebied. Het dorp waar ik eerder woonde raakten ze huizen aan de straatstenen nog niet kwijt, stonden zo 6 jaar te koop. Nu al warme broodjes weg.


Ligt er ook maar net aan waar die landbouwgrond ligt. Hier ga je het met 60k per hectare echt niet redden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:43

manzano schreef:
Was deze voormalige molen al gedeeld?
Huis in Nieuwveen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuwveen/hui ... olenpad-1/


Jazeker, daar heb je zelf toen ook op gereageerd omdat het ingebouwd staat door kassen :P
Ik vind de molen zelf nog steeds leuk <3

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:50

Oooh die staat dus al langer te koop. Zonde!! Bijzonder huis.

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:13

Ik kom ook volgen.

We hadden een maand geleden een huis gekocht, maar helaas kwamen er veel gebreken naar boven bij de bouwtechnische keuring dus hebben we de koop ontbonden. Nu weer gewoon verder met mn zoektocht op oa Funda :')

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:15

Cayenne schreef:
MarjanB schreef:
Ja en of je er een schuur enz bij mag bouwen.. vind het nog wel vrij duur, want landbouw grond gaat voor zo’n 60k per ha weg, tel daarbij een huis waar nog het eea aan moet gebeuren bij op en een hoop vraagtekens over de locatie.

De huizenmarkt is wel echt gekkenhuis op dit moment en vooral in het buitengebied. Het dorp waar ik eerder woonde raakten ze huizen aan de straatstenen nog niet kwijt, stonden zo 6 jaar te koop. Nu al warme broodjes weg.


Ligt er ook maar net aan waar die landbouwgrond ligt. Hier ga je het met 60k per hectare echt niet redden.


Als ik dit zie is het vrij natte grond, ligt het in een wat natuur achting gebied en heb ik gelijk de vraag of je er alle gewassen kan en mag verbouwen. Dat bepaald veel in wat een akkerbouwer/boer wil betalen. In dat gebied is vorig jaar gemiddeld 46k betaald per hectare voor bouwland en grasland..

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:16

Ik volg ook weer mee :)

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:18

Lys_PPA schreef:
Ik kom ook volgen.

We hadden een maand geleden een huis gekocht, maar helaas kwamen er veel gebreken naar boven bij de bouwtechnische keuring dus hebben we de koop ontbonden. Nu weer gewoon verder met mn zoektocht op oa Funda :')


Wat jammer. Maar goed dat je een keuring hebt laten doen! Wisten de verkopers ook van deze gebreken of weet je dat niet? Nu in ieder geval wel. :P

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:31

Ik volg ook weer mee! wat een heeerlijk vermaak

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:37

Suzanne F. schreef:
Lys_PPA schreef:
Ik kom ook volgen.

We hadden een maand geleden een huis gekocht, maar helaas kwamen er veel gebreken naar boven bij de bouwtechnische keuring dus hebben we de koop ontbonden. Nu weer gewoon verder met mn zoektocht op oa Funda :')


Wat jammer. Maar goed dat je een keuring hebt laten doen! Wisten de verkopers ook van deze gebreken of weet je dat niet? Nu in ieder geval wel. :P


De verkoper zelf verblijft al een aantal jaren in het buitenland ivm werk en verhuurde dit huis aan een vriend van hem. De gebreken waren voornamelijk te danken aan zijn eigen prutswerk :+ Hij had er beter vanaf kunnen blijven dan was het huis in een betere staat geweest. Dus ik denk niet dat hij daarvan op de hoogte was haha.
Maar goed, inderdaad wel erg jammer, want er stonden stallen en mijn paard zou fijn aan huis komen te staan bij de rest van de kleintjes die ik wel al thuis heb -O- Nu moet ik dat idee voorlopig weer even uit mijn hoofd zetten.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:38

Bijzonder die huizen in Kalenberg en Ossenzijl, wel heel mooi gebied, maar 15 min lopen vanaf de auto om bij mn huis te komen klinkt niet erg ideaal...

Die molen is ook erg gaaf!

Geen idee eigenlijk wat ze op die zorgboerderij doen in Veeningen. Ik rij er geregeld langs en heb t me wel vaker afgevraagd.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:41

anca schreef:
Ik vind het echt iets heel raars . T is jullie tuin nu toch daar heeft de gemeente niets te maken. En ook dat je dit van tevoren niet wist. Dat had toch gemeld moeten worden? Ook al komt het misschien niet vaak voor het is een vreemde constructie. Kan de gemeente dat niet verplaatsen naar het pad ?


Ja hoor dat kan wel. Als er kabels of leidingen in de grond liggen, of in dit geval een put, dan heeft de gemeente een recht om daar bij te kunnen. Dit is ook opgenomen in de akte. Er wordt dan een recht van opstal gevestigd zodat deze leidingen of in dit geval de put, hun eigendom blijft. De grond is dan wel van de huiseigenaar, maar de put blijft van de gemeente en moet toegankelijk blijven. Zo'n put hoor je niet zo vaak, maar met kabels en leidingen komt dit vaker voor (dan heeft de netbeheerder een recht van opstal).

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:44

miccamaaike schreef:
Bijzonder die huizen in Kalenberg en Ossenzijl, wel heel mooi gebied, maar 15 min lopen vanaf de auto om bij mn huis te komen klinkt niet erg ideaal....


Ach, zet een elektrische fiets neer met een aanhangertje er achter en zélfs dat krat bier komt thuis in de koelkast hoor. Ik zou een huis er niet om laten gaan.
Een appartement 4 hoog in een oud pakhuis in Amsterdam is ook niet praktisch als het gaat om parkeren en boodschappen de smalle trappen opsjouwen :P

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:45

Nee maar die zou ik dus ook niet kopen, wil graag op de oprit parkeren, dus zou die huizen er zeker om laten gaan. Maar gelukkig maar dat niet iedereen daar zo over denkt.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:49

Letsdunit schreef:
https://www.funda.nl/koop/dedemsvaart/h ... egeren-42/
Beetje hokkerig maar mooie ligging hoewel ik niet zeker of er een kerkhof naast ligt. Kan het niet helemaal zien op Google. Oh op streetview duidelijk, kerkhof :)


OMG Wat een leuke!
Hier en daar moet er wel wat aan gedaan worden maar echt een leuke.
Alleen die sauna. Waarom alleen de ingang aan de buitenkant....
Tuurlijk je kan je binnen uitkleden enz.

Ik zit gelijk te kijken hoe ik de indeling kan verbeteren :')

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:53

Die in Ommen lijkt heel leuk, maar volgens mij ligt die inderdaad in gebied wat al meer dan eens flink onder water heeft gestaan. Weet niet of ik dat risico zou willen lopen al had ik het geld.


Dit wordt ons paleisje;

https://www.funda.nl/koop/nieuw-weerdin ... straat-38/

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:15

Amethyst_ schreef:
Die in Ommen lijkt heel leuk, maar volgens mij ligt die inderdaad in gebied wat al meer dan eens flink onder water heeft gestaan. Weet niet of ik dat risico zou willen lopen al had ik het geld.


Dit wordt ons paleisje;

https://www.funda.nl/koop/nieuw-weerdin ... straat-38/


Leuk huisje! waar kijk je tegenaan? een melkveehouderij?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:21

Leuk hoor Amethyst, fijn dat het nu eindelijk gelukt is. Lekker aan de klus straks, er een mooi plekje van maken.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:26

veerxsjimm schreef:
Amethyst_ schreef:
Die in Ommen lijkt heel leuk, maar volgens mij ligt die inderdaad in gebied wat al meer dan eens flink onder water heeft gestaan. Weet niet of ik dat risico zou willen lopen al had ik het geld.


Dit wordt ons paleisje;

https://www.funda.nl/koop/nieuw-weerdin ... straat-38/


Leuk huisje! waar kijk je tegenaan? een melkveehouderij?


Ja gelukkig alleen melkvee. Als het kippen of biggen waren geweest, dan hadden we het niet gedaan :-)

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:06


Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:09

PeerAppel schreef:
https://www.funda.nl/koop/sappemeer/hui ... straat-45/

Van dit huis hebben ze geurfoto's gemaakt. Ik weet niet hoe ik anders de hond/nicotine-geur in mijn neus heb nu.


Ik moest hier hardop om lachen := Bij de keuken werden persoonlijke trauma's even naar boven gehaald. Mijn huis was een aardig bouwval toen ik het kocht en die had een soortgelijke keuken _O-

Edit: even voor het idee :D


Afbeelding