[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 08:08

oh myyy, ik heb dus al weken in de planning staan om hier weer te reageren en updates te geven. Maar het leven kwam elke keer tussendoor.... :o

Inmiddels helemaal gewend en zoooo ontzettend blij met alles! Over anderhalve week komen eindelijk mijn gordijnen en dan vind ik het af :D Tuurlijk zijn er dan nog wel dingetjes, maar je kan een project niet eeuwig actief houden. Soms moet je er een punt achter zetten en de rest als optimalisatie zien. *\%/*

Gelukkig tussendoor nog wel foto's gemaakt dus ik beloof!!! dat ik deze week daar even een update van schrijf ~~}>

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101825
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:14

Ja, ik wil foto's zien. :D

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 08:29

Dit was mijn weekeind :D
Omdat m’n balkon niet zo groot is, maar ik wel een grote tafel&twee stoelen heb. En ik toch ook wel eens wil liggen. Was een luchtbed een oplossing. Precies wat ik gekregen heb van collega’s. Dus opgeblazen, kleedje erop, een doek aan de railing om wat schaduw te maken {:}

Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:55

Kijk een foto van het goede leven :D

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:59

Wat een gave woonplek TS!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 11:15

Cynn schreef:
Kijk een foto van het goede leven :D

Ja!! Ik zal jullie de foto's van het uitzicht ivm een wijntje of lekker eten besparen :P :7


Walkure schreef:
Wat een gave woonplek TS!

Dankje! Het is nog steeds genieten!

DubbelFun

Berichten: 88735
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:35

Gaat er op dat stuk zand voor je nog gebouwd worden ??

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 12:45

Ja! Daar zijn ze ook al mee begonnen, de fundering dan. Ergens voor m'n balkon, waar hij precies komt weet ik nog niet, de begane grond wordt ook daar commerciële ruimte met daarboven op een woontoren. Dus aan de fundering valt nog niet te vertellen welk uitzicht ik verlies. Mar helaas zal ik wel een deel van mijn mooie uitzicht verliezen, maar ach so be it :)

Maar precies het stuk wat je op de foto ziet wordt plein/duin. De bouwput zie je net niet, daar hangt op de foto mijn balkon voor :D

DubbelFun

Berichten: 88735
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:49

Is wel zonde als je idd een flink stuk van je uitzicht kwijt gaat raken. Hopelijk wordt het niet zo hoog en kun je er nog overheen kijken :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 12:56

Het wordt 22 hoog, dus daar valt niet overheen te kijken :D
Gelukkig wist ik dat voor ik de woning kreeg, tuurlijk is het jammer. Maar ik besef me ook dat het uitzicht wat ik nu heb fenomenaal is :j Neemt niet weg dat ik alsnog een grandioos uitzicht blijf houden om het gebouw heen

DubbelFun

Berichten: 88735
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:29

Gelukkig kom je dus niet helemaal 'zonder' te zitten :)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 00:33

Nog even extra van het 'extra' uitzicht genieten zolang het nog kan, dus :D

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 17:16

Tezzy schreef:
Het grote puzzelen is begonnen…
[ [url==m/dinvQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog heel wat lijsten te gaan, maar ik denk dat dit de basis gaat worden (en nee dit is nog niet de definitieve inhoud :+ _O- )


Dat ik hierna geen update meer geplaatst heb! -O-
Goed, terug naar een aantal dagen, weken, maanden geleden :x

Het puzzelen op de vloer heeft zich verplaatst naar de muur, ik kreeg een ingenieus idee om met schilderstape de papieren die in de lijsten zaten op de muur te plakken voor een beter idee.
Afbeelding

Na poging 1 niet tevreden, dus poging twee.
Afbeelding

Geen foto van het resultaat, dus even twee Stills van een filmpje
Afbeelding
Afbeelding

En als je dat toch aan het boren bent, ook wat boven m'n bed gehangen (dit is tevens een huidige staat foto, 2 minuten geleden genomen)
Afbeelding
Daar komt mogelijk later nog wat anders in, maar voor nu vind ik dit schilderij helemaal zo slecht nog niet (wat eigenlijk nu op z'n linker zij hangt)

En om dan al het boorwerk te laten zien, ook de werkkamer :D (ook dit is een huidige staat foto) Whiteboard hangt, de ananas komt nog ergens anders omdat hier gordijnen komen (degene van mijn slaapkamer om precies te zijn) En dan links nog een astronomie plaat met inderdaad nu een sticky note erop, lol met collega's gehad 8-) Ik wil boven m'n bureau nog 'iets' (waarschijnlijk plankjes of lijst(en) en op de muur links komt ook nog 'iets' (waarschijnlijk vlakken met verf).
Afbeelding


Het resultaat van de gang nu, een deel is gevuld met bandshirts *\o/* De kleine lege lijstjes ga ik uitdelen aan vriendinnen om te vullen <3 En een aantal zal nog met foto's gevuld worden :j Maar iets met budget en juiste foto's voor juiste lijsten <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Jullie zien, er mist al 1 lijstje. Die is al ter invulling tijdelijk ergens anders.

Omdat ik dus verder achterloop dan verwacht zal ik wat meer updaten voor we helemaal aankomen op het heden :)

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:13

Wauw het is niet alleen je huis, maar ook al echt je thuis schitterend hoor! <3

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 14:38

Klopt, thanks!!

Weten jullie nog dat gedoe met mijn matras? Te vroeg willen leveren, verkeerd leveren, verkeerd matras..
Uiteindelijk was het feest en werd eindelijk een goed matras geleverd!
Afbeelding

Ondertussen kwam m'n beste vriendinnetje op een zondag spontaan langs, met een kado'tje <3 <3
Afbeelding

Een hele mooie Phillips Hue Iris {:} *D
Afbeelding

Ik had inmiddels ook nog wat pech.. -O- Pannen op de kookplaat staan, kookplaat aan en kookplaat gaat uit zichzelf weer uit. Gek. Kookplaat weer aanzetten, kookplaat gaat weer uit. Coolblue gebeld. Geen gedoe, we gaan hem omwisselen. Helaas toch gedoe, want het inductie fornuis was niet op voorraad. Kon dagen of weken duren...... -O- Gelukkig hebben we thuisbezorgd en Restaurant a la Mama Na een week een positief belletje, morgen wordt het nieuwe fornuis geleverd!
Ja hoor daar wassie! Een dag later zou de elektricien komen om het aansluit werk te doen, want krachtstroom.
Mezelf nog verwond (fornuis bleek niet overal netjes afgewerkt...)
Afbeelding

Maar helaas productiefout en niet veilig aan te sluiten. -O- _-:(
Opnieuw wachten dus.. Tot ik een andere medewerker aan de lijn kreeg die het voorstel deed om voor een alternatief te gaan kijken. Welliswaar een paar tientjes duurder, maar deze is wel dezelfde hoogte als mijn werkblad (was geen issue, maar esthetisch wel mooi). En zelfde merk als afzuigkap en dus ook 100% dezelfde kleur O:)
Deze werd geleverd en later aangesloten en jeej **\O/** Na 3 weken kon ik weer zelf koken!
Afbeelding

Inmiddels ook de bouw van Havanna begonnen. Spannend om de fundering te grond in te zien gaan!
Afbeelding

En ondertussen nog een preview gehad hoe de Duinhal (mijn begane grond) eruit komt te zien
Afbeelding

Daarnaast nog een mooi droge shot van heel Almere Duin <3
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:14

Wauw wat een schitterende update fijn dat je EINDELIJK lekker kunt slapen en EINDELIJK fatsoenlijk kan koken := jammer dat ze je die paar tientjes niet kado doen na al die leveringsellende.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 20:50

Jaa en het slapen en koken is zo fijn!
Maar inderdaad jammer dat die paar tientjes bij mij vandaan moesten komen. Wel heb ik 2x de aansluitkosten kunnen declareren :j

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 08:52

Goed, de gordijnen :D

25 Mei mocht ik de stofsample even mee naar huis nemen en toen wist ik het wel!

Afbeelding

Dus 26 mei met terug brengen, een mooie bestelling kunnen maken.
Het werden duettes voor de 3 ramen plus de mooie inbetween voor alle ramen en ook voor de balkondeur!
Bericht was meteen dat het leveren wel even kon duren, maar 15 juni zouden ze komen inmeten. Om dan waarschijnlijk begin september te kunnen leveren en ophangen.
Afbeelding

Het begin van het wachten... Maar ineens had ik een briljant idee, in de slaapkamer heb ik in het begin tijdelijk gordijnen van moeders geleend.... :)*
Dus ik de winkel gebeld "Zou het mogelijk zijn om met inmeten wel al de rails te komen plaatsen?!"
Het antwoord was fantastisch "Maar natuurlijk mevrouw! Geen enkel probleem! Dan moeten we alleen even bepalen hoeveel rails er moet komen en waar die moeilijke bocht komt." =:)
Zelf dus wezen meten en tekenen, op goede hoop.

Eindelijk 15 juni, de rails van 6 meter met bocht moest ook nog omhoog. Helaas was ik aan het werk dus kon het niet op de foto zetten maar ze hebben met spanbandjes via mijn balkon het gevaarte omhoog gehesen :') Zodat het 1 stuk zou zijn ipv kortere stukjes.
Hier het tijdelijke gordijn, blij dat het met de extreem zonnige dagen dicht kon. Scheelde veel warmte!
Afbeelding

Ineens kreeg ik een belletje. De inbetween is er al, mag je evt komen halen. Maar de duetten zijn er over 2 weken dus zullen we een moment prikken om langs te komen **\O/** **\O/**
Afbeelding
Afbeelding

Het moest nog even dicht blijven hangen zodat de vouwen er mooi in kwamen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar nu <3 <3 Ik ben er zoooooooo blij mee! Het lijkt erg donker, maar buiten scheen vol de zon dus een beetje vertekend tegen het licht in fotograferen
Afbeelding
Afbeelding

noviceh

Berichten: 4789
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:37

Dat ziet er supersjiek uit *D

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:22

Wauw ze zijn echt prachtig <3

Moet wel een heel werk zijn geweest om die rails naar boven te krijgen, gewoon via de buitenkant? Ging dat met de wind?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 15:58

Dank dank :D

Mer; ja via de buitenkant. Ik heb het niet echt in de gaten kunnen houden maar volgens mij was het (gelukkig) redelijk windstil!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 11:08

Whoehoe! Vandaag precies 6 maanden de sleutel in handen *\%/* *\%/*
Hier een vergelijking van toen naar nu. Met het maken van de foto's toch wel erg trots op wat er in 6 maanden allemaal gebeurt is! Die lijst is inmiddels (uiteraard en gelukkig maar) veel langer dan de bestaande to do lijst.

We beginnen in de gang
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna volgt de badkamer..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slaapkamer
Before
Afbeelding
After
Afbeelding
Afbeelding

Werkkamer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk de woonkamer <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Waar het minst veranderd is, het toilet
Afbeelding
Afbeelding


En mijn was/opberg kamer, zonder before.
Afbeelding

Ik ben nog van plan om voor mezelf een plakboek oid te gaan maken van alle foto's per ruimte, om elke fase te zien van begin tot 1 jaar na sleutel overdracht :D

Er staat nog genoeg op de wensenlijst. De douchewand, extra kleurtje verf in de werkkamer. Gordijnen van de slaapkamer verhuizen naar de werkkamer en nieuwe in de slaapkamer (die komen als het goed is komend weekeind). En hier en daar nog wat aankleding op de muren. Nieuwe vaatwasser, balkon inrichting..
genoeg om voor te sparen! Want het geld is gewoon op, zoals dat gaat :')

DubbelFun

Berichten: 88735
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:25

Leuk om te zien dat je er helemaal je eigen draai aan gegeven hebt :)

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:23

Wauw je huis is echt een thuis geworden! Hier ga je voorlopig niet weg! schitterend.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:12

Heel leuk om te zien zo!! En wat is het gaaf geworden! 6 maanden alweer, de tijd gaat harder dan je denkt...
Over 2,5 week gaat het voor mij ook eindelijk beginnen! :D