[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 15:15

Dat wel, het was namelijk een plaat die eigenlijk bedoeld was als poot ;)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:30

Nice!! Wij hebben onze tv voor een donker blauwe muur, ik vind dat fijn kijken, kan me voorstellen dat het met een computerscherm ook fijn wegkijkt

DubbelFun

Berichten: 88859
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:33


Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 15:34

Heel fijn, ja! Plus dat blauw echt mijn werkkleur is, ik heb ik mijn vorige kamer wel wat van kleuren gewisseld en blauw werkt het beste om bij te werken :D

Zojuist reteketett aan de lijn gehad.. volgende week meer nieuws daarover kuch nieuw matras, kuch nieuw bed, kuch kuch

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:11

Hoe is het verder gegaan met je bed en matras?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:56

Jaaa we willen een nieuwe update :):) :):)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:57

Volgende week werd 2 weken later... Excuses, het leven gaat door en ik had even weinig inspiratie om iets te schrijven.

Op verzoek de slaapkamer.

19 maart was de eerste poging om mijn bed in elkaar te zetten, helaas lukte dat niet. Te weinig schroeven mee geleverd en de voorgeboorde gaten in de bed ombouw waren te ruim. Opnieuw bellen dus. "We gaan dit voor u oplossen, u hoort van ons". Het enige wat ik kreeg was een mail dat iets of iemand 20 april geleverd werd/langskwam.
Omdat ik het wel zat was om achter deze partij aan te moeten gaan, besloten om maar af te wachten.
Inmiddels lag ik wel al op de geleverde lattenbodems op het 4keer-foutief-maar-toch-eindelijk-geleverde matras, maar wat bleek al snel. Mijn tere lijfje vond het matras niks -O- -O-
Dus na zoveel gedoe maar opnieuw afspraken bij andere winkels gemaakt en mezelf opnieuw in de wereld van de matrassen laten onderdompelen.
Puntje bij paaltje een nieuw matras uitgezocht, uiteraard weer boven budget - dan maar even geen douche wand. Liever een goed bed.
Matras besteld en zoals verwacht een levertijd van 6 a 7 weken.

Dan komen we aan bij 12 april. De dag dat ik retteketett aan de lijn had. Matras retour willen sturen en dan toch maar informeren naar de 20ste. Retour sturen was geen enkel probleem "Welk order nummer hoort daar bij" was de vraag. Daar had ik er inmiddels 12 (ja serieus vanuit 1 order uiteindelijk 12 order nummers...) van verzameld. Zoveel is er mis gegaan. Maar na poging 4 kon de meneer aan de lijn ook wel op een andere manier zoeken. Geen order van een geleverd matras in de juiste maat te vinden (wel eentje van 4 matrassen in andere maten, heeeel vreemd). Hij zou het regelen en ik ging van hem horen.
Over de 20ste kon hij mededelen dat er een monteur langs kwam om het bed te bouwen met eventuele extra/vervangende onderdelen.

Ondertussen had ik alle kast onderdelen van de kledingkast binnen (andere leverancier, daar was pakket 3 van 5 zoek geweest)
Afbeelding

Tijd om te bouwen!
Afbeelding

Vervolgens heb ik nog een week zonder deuren, wel met kleding, geleefd. Ik vond al dat gebouw wel even genoeg.
Maar ik wilde toch wel de deuren ervoor voordat meneer bed-bouwer kwam dus..
Tada!! <3 Oke misschien dat ik de deuren nog omdraai, je ziet nu meer wit dan grijs terwijl de balans in alle andere meubelen net andersom is
Afbeelding

En om een lang verhaal niet veel langer te maken. De 20ste kwam er een aardige bed-bouwer. Met extra onderdelen en wat bleek, ik miste een complete schroevenset, wat bouten en moeren en er waren verkeerde poten geleverd. Maar de man is niet eerder weggegaan dan dat mijn bed dan eindelijk in elkaar stond! *\o/*
Afbeelding

Dan zou je denken dat ik heerlijk geslapen heb, maar helaas. Nog steeds een verkeerd matras, nu alleen wel een fijnere in-/uitstap hoogte.


Van het matras heb ik nog niks gehoord en stiekem laat ik dat nog even zo, het nieuwe matras wordt eind mei geleverd en nog even op dit matras liggen is een betere optie dan weer terug naar een luchtbed (of mijn oude matras moeten verhuizen, want die ligt nog bij moeders)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:55

Ik vind je bed wel mooi. Wel weer verrot van je matras...

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 08:48

Door naar de keuken! Ik ga nu random de kamers af en werk niet meer in volgorde van gebeurtenissen :+
Uiteindelijk komt er nog een 'Dit is de huidige staat, de rest is finishing touch' foto show :o

Dit was het laatste beeld, niks schokkends wat er veranderd is daarna, maar toch
Afbeelding

Er kwamen blauwe bakken boven de magnetron
Afbeelding

Wat toch niet mijn smaak was, want nergens anders heb ik blauwe accenten. Dus dat werd iets neutraler :D Oh en het vak boven de magnetron iets opgeruimd, de kabel van de magnetron netjes vastgemaakt :D
Afbeelding


Oh en deze ben ik best trots op
Afbeelding

Dit hoort hier ook wel thuis <3 Een house warming gift van Cynn, komt perfect van pas in de keuken! <3
Afbeelding

Voor de rest wordt de keuken vooral goed gebruikt voor eten enzo.
Afbeelding

Alle bakjes en opberghack's pannen stapelen, deksels opbergen, nog meer witte bakken voor dingen in de kast, etc komen uiteindelijk wel, het geld is nu alleen een beetje eehmm op _O-
To be continued...

DubbelFun

Berichten: 88859
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:05

Het begint al echt een thuis te worden.

Ben wel benieuwed waar het 'enzo' op slaat mbt de magnetron ;)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 09:12

DubbelFun; het is de oven die je ziet :D Maar het enzo slaat op m'n dreads die in de keuken gestoomd worden :Y) Oh en de post die nog in de keuken beland bij gebrek aan betere plek.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14498
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:26

Nu nog op visite komen :D Ben wel benieuwd wat je allemaal gaat maken uit dat kookboek!
En de witte bakjes passen inderdaad beter dan de blauwe. Ziet er mooi opgeruimd en netjes uit zo :j

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 19:15

Oke next up, een korte update.

De badkamer. De planning was om er 1 hoge kast te hebben en een douchewand, maar inmiddels heb ik toch een kastje erbij, om net wat meer ruimte te hebben. En ik sluit niet uit dat er misschien nog een hoge kast bij komt, maar dat is iets voor volgend jaar. Budget kwestie

Afbeelding
Opstelling voor nu, oooit komt die hoge kast naast de douchewand te staan. Tussen de radiator en douchewand in :j

Het douchewondje laat nog op zich wachten, de hele verhuizing bleek iets prijziger te zijn dan verwacht (zelfs met de ruime begroting). Daar komen dan ook nog prioriteiten overwegingen bij. En eigenlijk gaat het douchen zonder die douchewand prima en heb ik ook geen behoefte aan een tijdelijke oplossing.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:37

Ziet er goed uit allebei!! :D
En inderdaad beetje bij beetje komt het vanzelf allemaal wel en uiteindelijk helemaal naar wens!
Waar heb jij die badkamermeubels vandaan?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 19:41

Dankje! Ben er ook steeds blijer mee!
Meubels komen beide bij badplaats.nl vandaan. De ene rechtstreeks de ander via bol.com, wat ze aanbieden verschilt per platform kwam ik achter. Goede, degelijke kwaliteit zelf bouw :D

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14498
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:44

Ziet er netjes uit zo toch!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:59

Thanks, die onthou ik ff! Ik kom bijna alleen maar van die wastafel meubels voor/met zo'n ingebouwde wasbak tegen, óf het is van dat standaard witte spul ^)

Suzanne F.

Berichten: 49465
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:02

Home 24 heeft ook leuke wastafelonderkasten!

DubbelFun

Berichten: 88859
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:17

Dat zit er toch netjes uit :)
Als je voor nu als wat extra bergruimte zou willen hebben is het misschien een idee om óf een IKEA dvd-kastje te kopen en dit naast de hoge kast te plaatsen
https://www.ikea.com/nl/nl/p/gnedby-wan ... -40277143/
óf om kleine schapjes aan de zijkant van de hoge kast vast te maken en dit te klemmen tussen muur/verwarming

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 08:26

@Cynn; Zeker :j
@Yinthee; anders heeft de Ikea ook wel leuke opties, maar wat Suzanne zegt, Home24 heeft ook wel leuk spul
@DubbelFun; bedankt voor de tips maar het gaat vooral om dichte opberg vakken. Nu opnieuw moeten sparen is helemaal geen moeite hoor, het is wel weer even goed om terug te komen in het normale leven en beslissingen te moeten maken over geld en daar goed over na denken. De afgelopen tijd was het vooral uitgeven en denken “kan nog priiima” zonder prioriteiten stellen of echt even de impulsiviteit afwachten :') :Y) :x :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:41

Lekker geld uitgeven is wel heel leuk hoor. :D

DubbelFun

Berichten: 88859
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:07

Maar je moet het wel hebben :D

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 09:51

Precies! Dat had ik ook, maar nu even niet meer :D :D
Wel blij met alles wat ik gekocht had, maar sommige dingen hadden ook prima kunnen wachten tot later. Ach achteraf }:0 }:0

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:43

Haha Tessa herkenbaar, hadden wij ook met ons huis!
En nog steeds, 2 weken terug pas schappen gemaakt in de trapkast zodat alle voorraad niet op de grond staat en lauw wordt door de vloerverwarming :+ :o

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 15:21

De gang heb ik volgens mij nog nooit echt laten zien, dus dat is de volgende ruimte die een verhaaltje verdiend.

Ik heb uiteindelijk grootse plannen voor mijn grote gang, maar we beginnen bij het begin.
Nadat er verlichting en een vloer ingekomen is, is de gang eigenlijk een hele tijd opslag plek geweest voor materiaal wat nodig was in het appartement of juist dingen die weg moesten.

Als laatste kast die gebouwd moest worden kwam de schoenenkast, zeer belangrijk natuurlijk! De kast komt uit dezelfde serie als de rest, hij zou ook eerst in mijn werkkamer komen maar toch besloten dat de gang een betere plek is (vooral omdat ik anders geen schoenen kast had)
In een avondje heb ik de kast even neergezet en de poef uitgepakt :D
Afbeelding

Een hele volle gang met dozen/spullen voor de beging
Afbeelding

Vervolgens werd het tijd voor 'project vloerverwarmingsbuizen'.. Hier zou m'n buurman bij gaan helpen (zijn boormachine heeft net wat meer kracht dan de mijne), maar hij had elke keer geen tijd. Dus ik kwam op het 'noodgedwongen' plan om zelf maar aan de slag te gaan.

Planken gehaald bij de bouwmarkt en op maat laten zagen, zodat ik thuis alleen nog maar om de buizen heen hoefde te werken
Afbeelding

Zaag zaag, perfectos!
Afbeelding

En vervolgens in plaats van buren gewoon super stevige montage kit gebruikt!
Het idee was om de planken zo min mogelijk definitief vast te maken, zodat de buizen bedienbaar blijven mocht het nodig zijn.
Dus latten op de muur en de planken erop leggen..
Afbeelding
Afbeelding

En tada!
Afbeelding

Het is zeker niet stevig genoeg om op de zitten en om dat dus te voorkomen is het een mooie plek voor peten geworden
Afbeelding

Niet veel later kwam (eindelijk) de eerste kapstok binnen, die heb ik daarna ook zelf nog opgehangen.
Wat bleek, het is een valse wand. Dus boren was super simpel (en dus eigenlijk niet nodig)
Afbeelding

Gelukkig de perfecte hoogte :D
Afbeelding

Behalve voor mijn lange trenchcoat, maar daarvoor komt er misschien een haak of kapstok aan de kast
Afbeelding

Super blij met hoe het nu is
Afbeelding

Maar het is nog steeds wel erg... leeg.
Er komt nog een foto hoekje (op de hoek die je boven rechts op de foto ziet), letterlijk om de hoek heen dus :D :D

Daarnaast wil ik graag m'n heksen bezems aan de muur hebben met een sleutelhaakje voor de autosleutel erbij :Y) "Choose your ride of the day" 8-) 8-)

Ook de schoenenkast moet nog fatsoenlijk ingericht worden, met van die schoenstapelaar-dingen..
En komt er nog iets van foto of kunst aan de muur, want het is nu echt nog 5 meter lange lege muur!