[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102197
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:55

Nu gaat het snel!! Mooi al!!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14497
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:41

Jaaaa het wordt steeds mooier <3 Ik kom wel op visite hoor als het allemaal af is :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102197
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:45

Ja ik ook!!

Momo94
Berichten: 1127
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:49

Mooie vloer en meubels! :D

Ik woon ook op een flat.., 9 hoog.., maar wat ben ik jaloers op jou uitzicht. :o

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 15:08

@Loei; het begint zeker wat te lijken!
@DubbelFun; haha, ja ik moest vooral wennen dat het nu in de hele kamer zo'n gele gloed heeft. Vooral met de zon erop {:}
@Marjo; thanksss
@Marlies; ja he?! Super snel en je bent zeker welkom van de zomer oid
@Cyn; Ja nooit he <3 Ja moeten even een datum prikken, maar komt goed :D
@Momo; ja dat uitzicht blijft wel speciaal en er is met die mooie weer ook veel te zien. De haven die leegtrekt, watersporters, het strand. Heerlijk <3

Nog eentje dan, het uitzicht vanuit mijn tijdelijke bed
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88851
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:13

Super... ik zou mijn bed niet uitkomen :) Overigens heb ik ook niet het gevoel dat je op de 11e zit.
Die woonboot?? daar op het uiterste puntje ligt er ook aardig.

Die gele gloed is 's winters wel fijn, maar 's zomers zou het iets té kunnen worden.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 11:57

@DubbelFun; ik zal op zijn minst het gordijn open moeten trekken hahaha
Maar het lijkt niet echt 11 hoog, maar dat is het wel :+ Sterker nog het strand en de haven liggen op -1 vergeleken het gebouw :Y)

En weer verder...
Die avond kwam mijn moeder op bezoek. Eigenlijk zou ze vrijdag komen eten, maar ik wilde graag mijn meubels laten zien. Dus ik lokte haar met eten! :Y) Niks wat ik zelf gemaakt heb, die energie was in de dag zelf gaan zitten :+

Maar ze nam wel twee dozen mee zodat ik donderdag iets verder kon met inrichten. Ik kon niet wachten tot zaterdag een vriendin kwam met een aanhanger en echt alles naar Kaapstad zou komen. Maar nu moest ik genoegen nemen met twee dozen. Te weten, keuken spullen en drank :')
De volgende dag, donderdag de 18e dus, direct begonnen met een eerste opzet.
Afbeelding

Niet dat ik nou zoveel drink, maar dit was een van de eerste dozen waar moeders bij kon die ook te tillen was :+

Vrijdag heb ik gewerkt en was het plan om bij moeders te gaan eten en daar te blijven slapen voor de allerlaatste keer. Op die manier kon ik de laatste dingen dat dacht ik in dozen stoppen en vroeg beginnen met dingen naar beneden tillen.
Ik had verhalen gehoord/gezien van de drukte met uitladen, dus de missie was zo vroeg mogelijk naar Kaapstad rijden met een volle aanhanger!

Wat een slechte nacht was dat. Blij dat ik beter lig op mijn nieuwe matras dan op het oude!
Vriendinnetje was er iets voor half 9 en ik geloof dat we om 9 uur in Kaapstad waren. Niemand daar, dus mega snel uitgeladen en spullen naar de berging en naar m'n huis gebracht.
Tijd voor rit twee! En nog voor de lunch waren we al weer klaar met het lossen van de tweede vracht. Super fijn dat het zo snel ging en vooral fijn dat vriendinnetje het zware tilwerk wel wilde doen, zelf was ik nog steeds bekaf. Het klussen en verhuizen (en slechte slapen) begint zijn tol te eisen.
We hebben snel snel boodschappen gedaan voor de lunch en zijn toen naar de winkel gereden om mijn eetkamer stoelen te halen (over goede planning gesproken).
Om 2 uur waren we klaar met het rijden en zaten we content in Kaapstad!
Na een korte break zijn we begonnen aan het uitpakken van servies, zij alles uitpakken en ont-stickeren, dan kon ik het in de vaatwasser zetten voor een korte spoelbeurt.

Het eerste glas resultaat *D *D
Afbeelding

Zondag ben ik verder gegaan en was dit het resultaat van glaswerk en servies
Afbeelding
Afbeelding

Ook heel fijn dat mijn tracker apps vinden dat ik meer beweeg _O- Hoe zou het komen
Afbeelding


Op maandag heb ik op verzoek maar eens overzicht foto's gemaakt
De dag begon met een regenboog!
Afbeelding

De keuken
Afbeelding

Eethoek waar nu nog de zaaghoek was
Afbeelding

Woonkamer
Afbeelding
Afbeelding

Slaapkamer
Afbeelding

Hier zien jullie al een start van m'n bed...
Maar wat blijkt, het bed is niet goed. De voorgeboorde gaten passen 2 schroeven naast elkaar in. Dus ik kan dat kreng niet verder opbouwen. Wel m'n hoofdboard op de grond gezet en de lattenbodems onder het matras, dan lijkt het nog wat :=

Helemaal trots op m'n waskamer/berging/washok, zelf m'n waslijnen opgehangen maar nu vooral een handige plek om dozen te zetten die voorlopig niet nodig zijn. Ooh en de apothekerskast is toch daar beland ipv in de keuken
Afbeelding

Ondertussen was ik van t weekeind ook begonnen aan de opbouw van mijn bureau. Het onderstel was een flinke fout. Bleek geen sta/zit onderstel gekocht te hebben maar een gewone. -O- -O- Daar zat ik flink over in en wat doe je dan. Uit pure frustratie een veel duurdere elektrisch kopen O:)
Maar die komt woensdag pas, dus even de tuintafel als onderstel gebruiken
Afbeelding

Het begint wat te worden, maar ik begin ook vooral heel vermoeid te worden :(:)
Gelukkig doet het schrijven van deze updates me wel goed, dan merk ik pas hoeveel ik eigenlijk gedaan heb in die korte tijd! **\O/**

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102197
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:01

Jeetje je bent er echt heel druk mee! Wel fijn dat je vriendinnetje zoveel wilde helpen!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14497
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:27

Je hebt echt hele gave meubels Tessa! En dat knalgele op de muur is toch wel heel erg gaaf, en past echt heel erg bij je :D

DubbelFun

Berichten: 88851
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:30

Alle hulp is dan idd welkom en al eerder gezegd 'neem je rust'!!

Heb je de juiste schroeven wel voor het bed?? Kan zijn dat er gewoon andere in horen.
Kun je dat verkeerde onderstel nog terug brengen ?? Of anders verkopen.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:28

Marlies; zeker fijn, ja! Hele fijne hulp van alle vriendinnen gehad <3
Cyn; Thanks! :D :D
DubbelFun; vandaag een rust dag :j nu al :')
En wbt het bed, ja dat zijn de juiste schroeven. Ze passen namelijk precies door de poot heen. De retteketet service is alleen zo belabberd dat er pas de 20ste andere onderdelen komen... Nooit meer koop ik daar iets..


Inmiddels ook aan het koken en bakken geslagen.. gister heerlijk pannenkoeken gebakken, nomnomss
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88851
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:35

Ziet er smakelijk uit :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 20:32

Ik dacht maandag “deze week ben ik vrij en kan ik elke dag wel iets op bokt plaatsen.”. Maar ik heb het rustig aan gedaan, dus jullie hebben nog iets te goed. Morgen :D

Ondertussen super blij met m’n kast verlichting <3 Voor zolang ik nog verlichting nodig heb (langer licht betekend minder verlichting)
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102197
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:36

Je kast ziet er mooi uit hoor! :)

Escada

Berichten: 3862
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:44

Heerlijk huisje zeg! En wat heb je een mooi uitzicht <3

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 12:45

Thanks!

Terug naar m'n werkkamer. Ik had een onderstel besteld waarvan ik dacht dat het een sta/zit bureau was, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus ander onderstel bestellen :Y) weer wachten...
Gelukkig was er genoeg te doen, het bouwen van de drie kasten bijvoorbeeld.
Op de vorige foto leek er al een kastje te staan, maar die was nog niet helemaal af.
Inmiddels af, met deurtje.
Afbeelding

Wel echt iets wat ik niet snap. Heb je een bureaukastje, hoort vast te zitten aan het bureau (maar ik modificeer graag dit soort kasten). Mooi deurtje. Dus daar kan perfect de administratie achter, toch?!
Niet dus.... -O-
Afbeelding
Afbeelding

Goed door met de andere kast voor ik me met de inrichting ga bezighouden :')
Afbeelding

En ook het dressoir zat zo in elkaar
Afbeelding

Helemaal blij ermee. Tot de dozen kwamen :Y) Ik heb maar even de dozen met inhoud in de kasten gezet, dan leek het nog wat :+
Afbeelding


Uiteindelijk kwam m'n bureau onderstel een dag eerder binnen! *\o/* *\o/*
Onderstel in elkaar
Afbeelding

Met blad erop, op zit hoogte
Afbeelding

En sta hoogte <3 Met een druk op de knop, heerlijk!
Afbeelding

Maar de indeling beviel toch niet helemaal, het voelde heel druk en door het licht van achter was ik amper zichtbaar op de webcam. Enigszins wel belangrijk voor het werk wat ik doe.
Dus husselen maar!
Afbeelding

Ondertussen ook m'n nieuwe whiteboard binnen om op te plannen en dingen te tekenen (er komt ook nog een tweede bord bij, love white borden).
Hier al met mijn plan raster erop
Afbeelding

Ondertussen de kasten dus ook al rustig ingericht
Afbeelding

En plakfolie op het raam geplakt
Afbeelding


Dat was het werkkamer avontuur, nu nog de puntjes op de i zetten. Monitor verhoger maken, dan het bureau definitief inrichten en alle kabels netjes wegwerken. Kunst aan de muur, whiteboard aan de muur en als laatste natuurlijk nog plantjes! Dit alles moet nu ook nog gebeuren, maar ruuuuustig aan.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:09

Ik heb je topic gelezen, super mooi plekje Tessa!!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14497
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:13

Mooie werkplek zo zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102197
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:22

Ik vind je werkplek ook veel logischer zo, meer ruimte.

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:55

Nieuwsgierig als ik ben, even een kijkje genomen in jouw topic. Wat heb jij een geweldig mooi appartement weten te bemachtigen, wat een uitzicht!
Je hebt een fijne smaak, mooie kleuren en meubels. Vooral jouw werkkamer is er 1 om jaloers op te zijn, heel mooi.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:05

Mooi geworden!
Mag je plakplastic op de ramen plakken of is het speciale stof? Bij mij mag het niet (HR+++ glas) ivm thermische breuken namelijk. Alleen 1 bepaalde soort.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 12:41

@ Lisette; Thanks <3
@ Cyn; ja he?! Al noem ik het mijn werkplek, ik doe er wel meer dan alleen werken. Gelukkig, zou anders zonde zijn van zo'n fijne kamer :D
@ Marlies; ja toch wel? Ik wilde graag met m'n hoofd naar de deur zitten, geeft een gaaf gevoel maar helaas.. Dat bewaar ik maar voor een volgend huis of kantoor hahaha
@ suffie; Gaaf is het, he?! En bedankt voor je smaak compliment :o
@ Tiggs; Ja dat mag ik :j Het is speciale plakfolie voor HR+++ glas :D


Huidige staat van de werkkamer na het weekeind :D
Ik ga gewoon oude updates mixen met nieuwe, omdat ik dingen ook gewoon wil delen!
Dus na het begin van de werkkamer, nu de 95% afgeronde werkkamer


Zondag toch besloten niet de ene plank te verzagen tot monitor verhoger, maar een nieuwe plank te halen. Ik heb geen beschikking over een fijne zaag en ik kon nergens iets huren voor een oke prijs. Het ging om een plaat van 3 cm dik en 1 zaagsnede dus, dan niet!
Omdat overal wit en grijs de combi is dacht ik, ik haal gewoon een witte plaat in de juiste afmeting (of laat deze in de bouwmarkt zagen) en dan kan ik verder.
Zo gezegd zo gedaan!

Eerst de pootjes uitlijnen en bedenken waar ik ze wil hebben.
Afbeelding

Dan de plaat neerleggen en aftekenen, overal gaatjes voor boren
Afbeelding

En tadaa! Een verhoger zodat mijn monitor(en) op een fijne (en juiste) werkhoogte staan. Plus als ik even niet computer kunnen toetsenbord en muis onder de plank verdwijnen en kan er uitgebreid geschreven en getekend worden :D
Afbeelding

Meteen de hele werkkamer ingericht zoals ik het (voor nu) wil hebben. Waarmee deze kamer nu zo'n 95% af is! Het enige wat nu nog moet gebeuren is whiteboard aan de muur, kunst bestellen en kunst aan de muur. En de finishing touch zal nog wat groens zijn *D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

I'm so happy!

DubbelFun

Berichten: 88851
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:48

Die witte plank staat er heel goed bij en brengt de balans van de kamer/meubels niet in de war.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 13:42

Ja dat vond ik ook! Ben erg blij met hoe het is geworden, ik denk dat een grijze plank niet de beste keuze was geweest.

DubbelFun

Berichten: 88851
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:05

Nee, dat denk ik ook, want het grijs is nooit gelijk aan de grijze houtlook in je meubels.