[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynn
Fotograaf

Berichten: 14498
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:11

Tessa, heb je nog wensen voor in huis? Als cadeautje? :D

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 20:36

We gaan verder..

Donderdag had ik een druk program, ik had een afspraak bij Boels (laminaat snijder huren) en bij de Ikea. Daarnaast zouden de plinten worden geleverd en had ik ook nog een aantal werkmeetings in de agenda staan. Je hoopt er dan op dat alles netjes na elkaar valt, maar jullie snappen het al :Y)
De plantenleverancier belde keurig hoe laat hij er zou zijn, precies 30 minuten te vroeg om op tijd voor mijn Boels afspraak te zijn. Gelukkig kon ik die afspraak verzetten naar 45 minuten later. Perfect!
Inmiddels had ik besloten na Boels door te rijden naar mijn moeder, daar te lunchen - even te werken - en dan door te gaan naar de Ikea.

De plintenman was er op tijd, maar ik was even vergeten dat het de laatste opleverdag was waardoor de lift niet alleen druk was van iedereen die aan het verhuizen is. Maar ook de mensen die heeeeul graag hun appartement wilde zien. Zo druk dat ik 10 minuten heb staan wachten om naar beneden te gaan. Eenmaal beneden moesten die plinten weer naar boven, maar ik had mijn Boels afspraak zo strak gepland dat ik eigenlijk niet weer op de lift kon wachten. De gebouwbeheerder was zo lief dat ik mijn plinten tijdelijk in zijn werkruimte mocht zetten. Daarna zat er niks anders op dan de trap te nemen naar de 11e. := Auw! Helemaal bekaf was ik boven om de auto sleutels te pakken en met een aantal lege dozen richting auto te gaan. Jawel opnieuw met de trap, naar -2... Hoe ik daar aankwam... Laten we stellen dat het duidelijk werd dat ik een kantoorbaan heb :x :Y)
Maar ik had ineens redelijk de tijd dus rustig aan naar Boels en door naar moeders. Na de lunch en een meeting naar de Ikea gereden en wat bestelde spullen opgehaald. Weer terug naar moeders, volle dozen weer in de auto gegooid en na het avond eten O:) terug naar huis!


Zoals gezegd kwam vervolgens de schilder vrijdag niet.
Maar dat betekend niet dat ik stil gezeten heb :D

Ik vond het tijd voor de eerste stap in de keuken, een belangrijke, mijn thee uitstallen. Bij de Ikea had ik weckpotjes besteld voor mijn thee <3 I love it!
Afbeelding

En mijn bestelde bestekbak paste in de lade! Erg prettig met dubbel bestek (gewoon en dessert bestek).
Afbeelding
Afbeelding

In de avond ook maar alvast een start gemaakt met de ondervloer, want stilzitten is gewoon niet zo mijn ding. (Zou ik wel vaker moeten doen)
Afbeelding

Toen was het zaterdag. Vriendinnetje kwam helpen, maar ik had alvast een start gemaakt.
Vrijdagavond al gepast en gemeten of mijn plannetje zou werken.
Afbeelding

De verspringing uitmeten
Afbeelding

En de eerste hoek eruit!
Afbeelding

Zoo, van start!
Afbeelding


En de rest van het vloerleg avontuur houden jullie nog tegoed O:) O:)

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:14

Oh ik ben heel benieuwd hoe de vloer is geworden, de sneakpeaks zien er in elk geval al heel goed uit!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 16:51

@Cynn; ik heb wel een lijstje, moeten maar even app’en :o

@Forbiddenpie; tadaaa hier is hij..


Het was behoorlijk zwoegen, begonnen in de gang. Lekker zo'n smal stuk dus de meters komen niet echt.
Gelukkig zitten vriendinnetje en ik op 1 lijn en zijn we beide enorm perfectionistisch, zij nog meer dan mij en dat is de vloer zeker ten goede gekomen!

De eerste 4 rijen heb ik alleen gelegd en eenmaal met z'n twee schoot het nog niet op :+ Puzzelen, perfectioneren en lunchen. Voor de lunch kwamen we tot de badkamerdeur (zie foto zo).
Wat bleek de gang is het stuk voor de vloerverwarmingsbuizen 4 cm breder. In het begin hadden we mooi per rij 2 hele planken en een stukje. Maar vanaf de badkamerdeur werd dat ineens 1 hele plank, een stukje en een bijna hele plank :+ Dus meer snijwerk. Zucht.
Afbeelding

Omdat we wel steeds beter op elkaar ingewerkt raakte schoten we best op (al voelde dat toen nog niet zo). We kwamen aan bij de waskamer (2e deur rechts op de foto). En een dilemma. De waskamer was het minst belangrijk om een vloer te leggen en ik wilde graag die avond al de slaapkamer af hebben. Maar de vloer lag van links naar rechts dus het was nu de waskamer doen of niet.. Dus ja hoor, de waskamer kreeg een vloer. Wel wat minder strak afgewerkt want waskamer.
Afbeelding

We hebben voor het avond eten de waskamer af kunnen krijgen. Daarna wilde we nog flink door werken maar zaten ook met de avondklok (vriendinnetje ging thuis slapen). Dus nog net de hoek om weten te gaan en de overgang naar+eerste rij van de slaapkamer gelegd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende dag weer alleen gestart, ervoor gezorgd dat de eerste 5 rijen van de slaapkamer lagen en de korte stukjes gezaagd waren voor vriendin er was. Ook de ondervloer in de woonkamer gelegd (en alle troep van de schilder dus moeten verplaatsen).
Afbeelding

Het bewijs dat ik echt vloer heb gelegd
Afbeelding

En heb gezaagd
Afbeelding

De slaapkamer
Afbeelding

En met matras, die heb ik zondagmiddag uitgepakt. Na een week op een luchtbed
Afbeelding

De woonkamer
Afbeelding

De gele muur icm de vloer <3
Afbeelding

En de lege dozen :D
Afbeelding

Uiteindelijk hebben we zondag vet veel gedaan, de hele slaapkamer afgemaakt, de overgang naar de woonkamer gelegd. De hele woonkamer en een start gemaakt met de werkkamer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102220
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:04

Je hebt niet stil gezeten!! Schiet dus best op! Knap dat jullie zelf de vloer leggen. Dat zou bij mij compleet mislukken. :')

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:09

Knap gedaan en een mooie vloer geworden (en wat een uitzicht heb je toch :D )

Suzanne F.

Berichten: 49464
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:35

Mooi hoor! En knap gelegd. Ziet er strak uit!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:32

Thanks! Heb nu wel een instort week achter de rug hoor. Fysiek kapot na het vloerleggen :+

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:44

Gewoon aan toegeven en genieten van wat je tot dusver gedaan hebt :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 20:07

@DubbelFun; ja zoiets. Ik probeer het! Nu, een week later wil dat al iets beter lukken.


Terug naar maandag. vorige week dus
De schilder was, zoals gebruikelijk weer 2 uur later dan hij vrijdag beloofd had :x :x
Uiteindelijk wel alles gedaan en de restanten verf achter gelaten.
Spoiler:
Oké er zat nog een lelijke plek in de woonkamer, die heeft hij geplamuurd en moet ik zelf schuren en nog sausen.....


Om de puntjes op de i te zetten heb ik de laatste rijen overal afgemaakt en ben ik plakplinten wezen shoppen.
In eerste instantie wilde ik alleen muurplinten (mooie antraciet kleurige), maar om de deurposten ontkom je niet aan plakplinten en voor het geheel wilde ik kijken wat ik van een dubbele plint vond.

Ik was nog niet helemaal wakker...
Afbeelding

De voordeur
Afbeelding

Hoekje van de woonkamer
Afbeelding

De kozijn-erker in de werkkamer, before
Afbeelding

and after <3
Afbeelding

De blauwe muur in de werkkamer <3
Afbeelding

En kijk nou wat een perfecte plakplinten ik vond! Eerst wilde ik antraciet kleurige, maar toen zag ik deze!
Afbeelding

Plakplint plus muurplint *\o/*
Afbeelding


Plan voor de dagen die komen is het ontvangen van apparatuur, plinten plaatsen en meubels ontvangen. Daarnaast hopelijk bed en bureau in elkaar en wellicht nog wat schoonmaken :+

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:34

Looking good! :D

Suzanne F.

Berichten: 49464
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:36

Misschien overheen gelezen maar waarom heb je een muurplint en een plakplint?

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:10

Ik gok omdat de kieren te breed waren voor alleen een plint (die dus te dun was).

noviceh

Berichten: 4807
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:30

Wat een tof appartement heb jij zeg! En leuk om te zien hoe je deze met eigen stijl inricht. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Suzanne F. schreef:
Misschien overheen gelezen maar waarom heb je een muurplint en een plakplint?

Dat staat in de laatste post van TS:
Citaat:
In eerste instantie wilde ik alleen muurplinten (mooie antraciet kleurige), maar om de deurposten ontkom je niet aan plakplinten en voor het geheel wilde ik kijken wat ik van een dubbele plint vond.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 08:36

Ik had het inderdaad wel beschreven, maar erg summier. In eerste instantie had ik niet gedacht zulke grove deurposten te hebben en wel netjes daar omheen te kunnen leggen. Maar dat ging gewoon niet en dan ontkom je dus niet plakplinten voor de deurposten. Om alles gelijk te houden heb ik de plakplinten ook doorgelegd in alle kamers.
Zelf vind ik het ook nog eens sjiek staan (en stiekem geeft het nog het voordeel dat ik ze weg kan schuiven om extra kabels onder de plint te schuiven, want zo fantastisch plakken die dingen ook niet).

Ondertussen ben ik blij dat ik hier achter loop met updates, nu zie ik pas hoeveel ik eigenlijk al weer gedaan heb in de tussentijd :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102220
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:43

Mijn plinten liggen al jaren los. Die plakten al heel snel niet meer. :')

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14498
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:46

Ik moet ook nog nieuwe hebben, maarja er moet nog zoveel in dit huis sinds we erin zitten sinds april vorig jaar maar iets met langere tijd een inkomen minder door Corona.. :=

Maar echt Tessa, wauw! Dat gele in combinatie met de vloer staat onwijs gaaf zeg! Ben benieuwd hoe het plaatje er straks met je mooie meubels uit ziet. :D En ik zal je appen over een cadeautje voor je stekkie :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 14:23

Ja plinten, het is een leed. Ben blij als alles straks ligt :j

En thanks weer aan iedereen :D

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:35

Op naar de week met de meeste stappen!

Dinsdag de 16e.. De dag dat de eerste stappen naar een bewoonbaar appartement gezet werd.
In de ochtend kwam een zeker blauw bedrijf langs :D Met mijn wasmachine, droger, koelkast en tv (want die laatste was in de aanbieding dus tja die kon niet een maand later aangeschaft worden O:) ).

Het begon goed, een aardig telefoontje dat de bezorger onderweg was en of ik eventueel een route beschrijving kon geven omdat het om een nieuwbouw wijk gaat. Voor het eerst een bezorger zonder arrogantie "dattie het wel kon vinden" Wat nog niemand in 1 keer op eigen houtje gelukt is, dus keurig uitgelegd en ik kon ze vanaf m'n balkon aan zien komen.
Allereerst kwam de droger, niet helemaal een handige volgorde omdat ik bedacht had om de wasmachine snel aan te sluiten wanneer ze de droger gingen halen. Dat uitgelegd en toen deed de vriendelijke bezorgd meneer even om zich heen kijken en zei hij de beste woorden van die dag "nou weet je wat mevrouw, als ik zo even naar het toilet mag, dan til ik die droger wel op de wasmachine voor u hoor." *D
Zo gezegd zo gedaan, de wasmachine werd gebracht. Ondertussen kwam de overbuurman even buurten en zei "Och die heb ik zo voor je aangesloten", ondanks dat ik het graag zellluuuff wilde doen heb ik het toch laten doen. Het lijf had nog erg last van het vloerleg weekeind. Net op tijd aangesloten toen de droger arriveerde, en de bezorgheren hebben de droger inderdaad vriendelijk op de wasmachine gezet. _/-\o_ Even gevraagd of ze een bakkie koffie wilde, "graag!" was het antwoord. Kleine moeite en volgens mij erg gewaardeerd.
Koelkast en tv kwamen samen met de lift naar boven en kregen ene mooie plek.
Daar werd ik enorm vrolijk van! Gewoon twee aardige kerels die spullen komen brengen, een aardige buurman die spontaan komt helpen <3 Helemaal blij!

Helaas geen foto's gemaakt, behalve de dozen samen. De nieuwe vs degene die ik had staan :Y)
Afbeelding

Eind van de middag kwam een retteketet slecht verhaal...
Na heel wat problemen de levering van mijn retteketet bed. Helemaal blij dat ze het kwamen brengen naar de slaapkamer ipv net over de drempel. Iets minder blij toen de dozen achter bleven en de boodschap was "nee mevrouw, deze zetten we nooit in elkaar. Dit is een zelf montage product." -O- Dat terwijl in de winkel gezegd wel dat hij wel in elkaar gezet zou worden. Helaas, maar oke. Het zou niet het enige zijn wat ik in elkaar ging klussen de komende dagen dus bedje kon er ook nog wel bij :j

Maar bekaf als ik was, werd het eerst tijd voor een laatste bestelmaaltijd en bed. Voor morgen m'n meubels komen en de elektricien er is om mijn fornuis aan te sluiten.

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:38

Ik had er toch even een boos telefoontje naar de winkel over gepleegd ;(
Maar goed dat de boys -in-blue een steek meewerkender waren.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:49

I did, "nee mevrouw dat doen we bij die bed ombouw nooit" "dat hadden ze in de winkel niet mogen zeggen"
En het verhaal krijgt nog een staart........ Van minstens 30 dagen.. To be continued |(

Maar de boys in blue, daar wordt ik altijd blij van! Zulke fijne medewerkers, degene die ik over de vloer/aan de lijn heb gehad

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 10:17

Whoehoe woensdag twee weken terug dus!
Eigenlijk gesloopt van de werkdag en leveringen de dag ervoor. Maar het is tijd voor het leggen van plinten! Want het doel was dat de plinten in de woonkamer moeten liggen voor de meubels komen. Meubels zijn te zwaar om alleen te verplaatsen dus essentieel om te plinten er al achter te hebben!

Van m'n oude buurman kon ik een verstekzaag lenen <3 Dus zagen met die luie donder.. ooh wacht, zo lui was ik eigenlijk helemaal niet meer....

Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor lag ik regelmatig even te rusten plinten plakken
Afbeelding

Uiteindelijk was daar dan een lege woonkamer, met plinten
Afbeelding

Elektricien kwam, zag en overwon. Binnen 4 tellen (oke iets meer) was het fornuis aangesloten.
Op de gang kwam ik de vader van de buurvrouw tegen, met een zaagmachine-ding-dingie en hij zag mij kijken "Oh moet je ook zagen?! Weet je hoe het werkt? Dan kan je hem wel even lenen hoor!"
Zo gezegd zo gedaan, ik mocht dus dure apparatuur lenen, zomaar! <3 Enorm dankbaar!
Helaas kon het ding geen verstek, maar in elk geval wel de rechte stukken. Dat maakte het zagen een stuk vlotter!

En ineens ging de bel..
Afbeelding

Daar stond mijn kast!
Even een geploeter om de kasten en bank binnen te krijgen, de bezorgers waren erg bang dat het niet in de lift zou passen. Gelukkig had ik vooraf om de binnenmaat van de lift gevraagd (incl de bescherm betimmering) en wist zeker dat het zou passen. Hoewel... Ik begon nu ook wel te twijfelen..
Afbeelding

De eerste kast staat! Het middelmaatje :D
Helaas ook hier geen uitpak service. Maar door de bezorg heren te verleiden met een koffie, kon ik snel de verpakking verwijderen en wilde ze toch wel de meubels op de soort van juiste plek zetten..
Afbeelding
Afbeelding

Ik kwam erachter dan de muurplint mooi matchte met de meubels <3 <3
Afbeelding

En nog een foto van de keuken *D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tezzy op 31-03-21 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:21

wauw zeg, begint echt wat te lijken nu. Mooi voor elkaar!

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:37

Mooi die meubels :j , die knalgele muur is nu mét meubels wel even wennen :D

Marjo

Berichten: 37308
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:44

Wat wordt het mooi <3