[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102063
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:49

Wat fijn dat een ander komt behangen en schilderen!! Durfde je het zelf niet aan?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:56

Als ik het geld had gehad dan had ik ook liever een ander laten schilderen.. groot gelijk dat je dat doet!

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:46

Ik heb bij mijn laatste verhuizing het verven (inclusief behangen met renovlies), de vloer (pvc verlijmd, dus dat wordt lastig zelf) en raambekleding ook laten doen, héérlijk.
De volgende keer besteed ik ook het verhuizen zelf uit.

@TS: kun je niet tijdelijk een douchegordijn aan zo'n uittrekstang ophangen? Is niet zo duur en heb je toch iets.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:40

Wat ontzettend stoer en gewaagd, een gele kleur. Ben zo benieuwd naar de rest van je stekkie straks!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 11:48

@ Yinthee; Dat was zeker zuur, ja. Het voelt nog niet helemaal alsof ik veel heb gedaan, maar toen ik deze post schreef dacht ik ineens "wow dit is best veel".
De grote vlakken is het resultaat zeker naar wens (dat wat af is), alleen hier en daar zijn de lijnen tegen kozijnen/deurposten/andere kleur niet helemaal strak. Maar misschien dat dat vrijdag nog bijgewerkt wordt?
Kwa behang zeker een aanrader, kwa communicatie Mwah Mwah.

@ DubbelFun en Eva; thanks! :D

@ Marlies; Zelf doen was geen optie met deze hoeveelheid wand. Dan zou ik na 1 kamer 3 dagen moeten bij komen van het behangen...

@ Cyn; Echt he, daarom wel zelf de vloer leggen, het geld was op :+ En dat is voor mijn lijf net iets minder intensief.

@ Tiggs; Oh lijkt me heerlijk zoveel uitbesteden! Dat overweeg ik bij de volgende ook, maar dat is voor later. Eerst hier maar eens een (paar?) jaar zitten :D
Met een douchegordijn zal ik moeten boren in de muur/tegels en dat vind ik zonde voor een tijdelijke oplossing... Opzich zal het prima gaan alleen kan het kastje dan even niet staan waar ik hem wil hebben. Die 2 a 3 maanden overleef ik dat vast wel :j Maar goede tip!

@ Loei; Ja zeker gewaagd, ik schrok ook even 3 tellen toen het er echt op zat. Maar ik vind het zooo gaaf nu, wel blij dat de rest wat meer ingetogen grijs is haha


Net gebeld door de plintenleverancier, er zou 5 weken levertijd om zitten. Ik balen, dan zouden ze komen na m'n meubels. En je weet wat ze zeggen, als je plinten zitten is je huis af..
Maar ze zijn er al wel en worden vandaag geleverd!
Ondertussen ook (eindelijk) verlichting in het toilet en de waskamer (berging) aangesloten. Nu alleen nog even prutsen met het ophangen.

Keep you posted *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:52

Tezzy schreef:
Met een douchegordijn zal ik moeten boren in de muur/tegels en dat vind ik zonde voor een tijdelijke oplossing... Opzich zal het prima gaan alleen kan het kastje dan even niet staan waar ik hem wil hebben. Die 2 a 3 maanden overleef ik dat vast wel :j Maar goede tip!


Nee hoor, je hebt klem-stangen. Die werken een beetje zoals een uitschuifbare stofzuigslang :j Had ik in mijn vorige appartement ook. Ideaal. Kosten ook weinig.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/botaren-do ... -10306019/
Zoiets dus. Is er ook langer.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 11:57

Ooh! Dat wist ik niet.. hmm dat is het overwegen wel waard ja!

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:06

Die bedoelde ik inderdaad!

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:18

Zo'n klemstang heb ik ook hangen, doet het al jaren goed.
Af en toe nieuw gordijntje er aan en we kunnen weer voort.

Er zit een veer in, de stang duw je dan in elkaar, zet hem op de plek waar je hem wil hebben en ontspan. Hij klemt zich dan tussen de muren in en zit stevig vast. Die van mij is nog nooit naar beneden gekomen, hoe scheef ik hem af te toe ook hang.

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:32

Ja alleen als je er hard aan trekt. Dus eeeeh als je evenwicht verliest en je denkt: goh ik houd me even vast aan dat gordijn... Nee dat gaat niet. :')

Boras
Berichten: 9967
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:44

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Die gele muur vind ik alvast prachtig! En je uitzicht mag er ook wezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102063
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:14

Suzanne F. schreef:
Ja alleen als je er hard aan trekt. Dus eeeeh als je evenwicht verliest en je denkt: goh ik houd me even vast aan dat gordijn... Nee dat gaat niet. :')



_O-

Ik zie het helemaal voor me. :D

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:20

Bellatrix schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja alleen als je er hard aan trekt. Dus eeeeh als je evenwicht verliest en je denkt: goh ik houd me even vast aan dat gordijn... Nee dat gaat niet. :')



_O-

Ik zie het helemaal voor me. :D


:')
Inclusief onderstebovenliggend iemand met de benen omhoog en een gordijn eroverheen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102063
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:20

Nu wel. :))

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 21:36

@ Suzanne; ik zag het ook voor me :')

Vanavond even rust. Morgen ochtend komt de schilder alles afronden en komt Jysk de laatste bouwpakketten leveren. In de middag ben ik weer vrij en probeer ik alvast de vloer zoveel mogelijk spullen en stof vrij te maken zodat vriendinnetje en ik zaterdag direct lekker kunnen starten :)
Zin in!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 08:30

Wordt je wakker, hoppa lucht uit het luchtbed laten lopen. Gordijntje weer afbouwen, alles opruimen voor de schilder. Zit je aan het ontbijt, telefoon erbij. Een app'je. De schilder komt vandaag niet. _-:( -:(- :x :x
Daar werd ik echt even heel triest van. Nu wordt mijn redelijk ruime planning ineens erg krap en zullen ze de laatste muren moeten doen terwijl er al wel een vloer ligt...

Voor niks de wekker weer zo vroeg, bed opgeruimd en alles vrij gemaakt van spullen.. Ugh

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:00

Balen zeg. Ik hoor wel vaker dat dat soort werklui erg onbetrouwbaar is. Raar eigenlijk, ze krijgen er gewoon voor betaald. Moet ik op mijn werk echt niet flikken.

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:11

Maar ze moeten ver van te voren plannen en als er ergens een klus uit loopt schuift alles door, maar ik snap dat het buiten heel vervelend ook frustrerend is.
Aan de andere kant heb je door het vroege opstaan etc nu wel een lekker lange dag om veel te doen :)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:19

_-:( -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102063
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:37

Jeetje wat poedersuiker zeg...

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 13:32

Enorm balen en nu loopt mijn eigen planning ook uit, ik dacht ma t/m woensdag bezig dan kan ik maandag in de ochtend wel plinten leggen en daarna starten met het opbouwen van mijn werkkamer. Niet dus omdat ze zo ver uitlopen.

Dit hoef ik inderdaad ook niet bij mijn baas te proberen. Maar zij kunnen het flikken, want ja ik ga nu niet zeggen dat ze niet meer hoeven te komen want een andere schilder vinden die dit afmaakt vind je ook niet binnen een dag.

Dat vroege opstaan is in dit geval echt niet productief, helaas. Ik ben een enorm ritme mens en door het verstoren ervan slaat mijn hele lijf op hol (hij zou een uur eerder starten dan 'gewenst') en ben ik dus eigenlijk minder productief en zal ik vanavond om 8 wel in bed liggen :+

Het hoort er allemaal bij zeggen ze dan. Maar ik vind het wel even fijn om hier te klagen.
Morgen weer een positief bericht hoor, dat de vloer er voor de helft in ligt ofzo :D

Ooh en ik heb stiekem een nieuwe bestekbak besteld, die vanmiddag geleverd wordt. Dan kan mijn eigen bestek uit de doos, schoongemaakt en netjes in de lade!

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:33

@Tezzy, het ziet er al leuk uit zeg :) Goed bezig.... Misschien kun je nog eens kijken naar een verhoger voor je fornuis, zodat de bovenkant gelijk loopt met het keukenblad (althans dat ik zou ik zelf fijn vinden) ;) Geeft net een wat cleaner beeld, kun je de keukenplint daarlangs ook door laten lopen.

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:22

Afhankelijk van de lengte van degene die kookt is het wel handiger als je in je pannen kunt kijken :) en ook optillen wordt 'zwaarder' als het hoger is. Wij hebben in de keuken ook een verlaagd deel om te koken en dat is heel prettig. Esthetisch is ook niet alles :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 17:19

Sorry voor de verwaarlozing. Erg druk gehad met van alles. Wel veel updates uiteindelijk! De eerste volgt vanavond of morgen.

@MuSLi; dat was het idee om te doen. Maar ik vind hem zo fijner in gebruik (precies om wat DubbelFun zegt, makkelijk in de pannen kunnen kijken. Esthetisch minder mooi, maar ik ga voor praktisch. Plus, verhogen kan altijd nog :D

En terwijl ik dit schrijf houden mijn voeten een plint op zijn plek zodat de kit kan drogen.. Spoiler!! *\%/*

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:20

Tezzy schreef:
Sorry voor de verwaarlozing. Erg druk gehad met van alles. Wel veel updates uiteindelijk! De eerste volgt vanavond of morgen.

@MuSLi; dat was het idee om te doen. Maar ik vind hem zo fijner in gebruik (precies om wat DubbelFun zegt, makkelijk in de pannen kunnen kijken. Esthetisch minder mooi, maar ik ga voor praktisch. Plus, verhogen kan altijd nog :D

En terwijl ik dit schrijf houden mijn voeten een plint op zijn plek zodat de kit kan drogen.. Spoiler!! *\%/*

Groot gelijk dan. Gebruiksgemak is ook heel veel waard :j