[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101821
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:05

Zo tof!! :):)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:17

Yeaahhh *\o/* Gefeliciteerd!!! :):)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 20:18

Oke een sneak peak dan..
Lekker chillen in mijn kozijn :D
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101821
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:26

Cool, mooi uitzicht buiten!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:58

Ja inderdaad, heel gaaf zo op dat water!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:06

Mooi!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:35

Heel nice!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:40

Feestje! :D

DubbelFun

Berichten: 88727
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:11

Ik zie daar al een raambank met lekkere kussens komen :)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:33

DubbelFun schreef:
Ik zie daar al een raambank met lekkere kussens komen :)


Ja ik ook! Ohh zoiets zou ik ook wel willen :D

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:27

Wat een prachtig uitzicht!

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:52

Wat gaaf zeg, echt een mooi appartement!

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:42

Gaaf appartement!

Wij hebben hier 144 appartementen met 2 liften en dan heeft oneven een grote lift en even een kleine lift. Niet handig met verhuizen.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 21:28

Bedankt iedereen! Het is nog wel een achtbaan hoor. Maar ik zal jullie mee nemen terug naar dinsdag.

Het was natuurlijk een prachtige dag, super weer en tijd voor de sleutel overdracht! Dat liep iets anders dan verwacht, wat niet perse negatief was. Er was een ontvangst in de hal van het gebouw, daar kon ik me aanmelden en verifiëren dat ik het was. Ik kreeg een mooie sleutelbos en een kort verhaaltje over hoe de zaken vanaf nu gaan.
Op naar de lift! Gelukkig gaan beide liften naar elke verdieping, dat was mijn grootste zorg. Boven op de 11e verdieping zijn er twee hallen, een rechter en een linker. Gelukkig een bord waarop de huisnummer staan wie waar zit. De deur door naar de juiste hal en dan meteen naast de lift is daar een mooie grote bruine voordeur. Mijn voordeur. *D
Zenuwen gieren door mijn lijf en ik zoek de juiste sleutel (waar ik er 9 van heb :Y) ). Het avontuur gaat beginnen!

Ik loop jullie er door heen.
Een nu nog lege hal
Afbeelding

Dan de badkamer
Afbeelding

De slaapkamer, met fantastisch uitzicht
Afbeelding

Werkkamer
Afbeelding

En dan, wauwie mijn woonkamer <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als afsluiter het balkon :~
Afbeelding

Ja dit zijn Stills uit een filmpje, ik ga nog even bedenken of en hoe ik die wil plaatsen :Y) :o :D


Gister de eerste bestelling opgehaald, een boekenkast, bureau en poef. Auto lag behoorlijk vol en nu staat het in de berging te wachten tot de vloer er ligt en alles in elkaar gezet kan worden.
Afbeelding


En dan komen we bij vandaag aan. KPN is aangesloten, tv en internet werken *\o/* Daarnaast twee lampen op kunnen hangen, wel nog wat moeten fabriceren om de stuc heen. Blijkbaar is netjes om de boel heen werken niet mogelijk voor stuc'ers :+
Afbeelding

Maar in de gang en in de slaapkamer nu in elk geval licht.
Afbeelding

Ondertussen ook super blij met de buren die ik tot nu toe tegen ben gekomen, iedereen is vriendelijk. De overbuurman is ook mega behulpzaam en zei zelfs al "Oh en laat maar weten wanneer je eventueel een pakketje ontvangt, wij zijn altijd wel thuis en vinden het niet erg om dingen in ontvangst te nemen"


Morgen weer een dag, gordijnen bestellen, andere lampen ophangen, nog een beetje werken en even betere voortgang foto's maken *D
De dagen zijn wel enorm slopend :') Ik doe nog niet zo veel maar toch, alle indrukken moeten echt nog verwerkt worden

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:58

Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik... :')

Het ziet er super leuk uit! En je uitzicht inderdaad!! :wow:
Heel veel plezier en succes met inrichten en klussen de komende tijd! *\o/* Komen ze nu maandag al voor de wanden?!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 22:17

Bedankt :D Ben er zelf ook super blij mee!!
Maandag, dinsdag en woensdag staan inderdaad in het teken van behangen en schilderen. En voor mezelf schoonmaken van badkamer en het inrichten daarvan :D Helaas moet de douche wand toch nog op zich laten wachten, budget dingetje..

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:28

Verhuizen kost inderdaad echt veel energie, daar heb ik mij toen ook echt op verkeken. Doe rustig aan en geniet er vooral van :D Ben benieuwd naar de kleurstelling straks als de vloeren en de muren naar jouw wens zijn!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 09:26

Rustig aan zit natuurlijk niet helemaal in mijn systeem :D Maar genieten des te meer!
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe de muren er straks uit zien. De overbuurman had gister zijn behang er al op zitten en dat maakt echt al een gigantisch verschil!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 12:31

We zijn weer een paar dagen verder!

Ondertussen veel gedaan maar weinig zichtbare vooruitgang :+
Gordijnen voor in de slaapkamer besteld *\o/* Levertijd 5 weken -O-
Gordijn voor de werkkamer besteld en direct in huis *\o/*
De kast voor in de badkamer is aangekomen en staat nog eventjes in de (fiets)berging, samen met een deel van de inhoud voor die kast.
Het toilet is wel gesopt, op aanraden van een vriendin de vloer daar nog even bedekt met karton ivm betonnen vloer, steentjes etc.
Enige wat nog mist is een handdoekje (haakje moet ik nog bestellen) en een fijne zeep (en dat is een crime, iemand tips?!)
Afbeelding

En gister heeft een vriendin geholpen met haar trailer :D Die hebben we volgestouwd met het grote spul wat naar Kaapstad moest. Kon gelukkig allemaal in 1x mee, helaas geen foto van de volle trailer.
Wel mooi dat ze de trailer precies voor de voordeur kon parkeren en er weinig andere bewoners aan het verhuizen waren. Half uurtje inladen en in een uurtje uitladen/liften en alles stond in Kaapstad!
In de berging zijn beland; een 'dressoir' voor in de gang (schoenen kast), eettafel+poten, m'n mooie stoel <3 en een glazen tv kastje (die waarschijnlijk uiteindelijk toch weg gaat maar ik ben er nog niet over uit).
Meegenomen naar 't appartement is de tuinset. De tafel doet mooi dienst als tijdelijke werktafel. Twee stoelen op het balkon en twee binnen.
Afbeelding

De apothekerskast waarvan ik nu denk dat hij toch in mijn 'washok' komt te staan ipv in de keuken (dit ivm makkelijker verankeren in de muur en dan hoef ik de blauwe en beuken kleuren niet weg te werken).
En de vaatwasser! Die ik gister ook nog maar even (met hier en daar een handje hulp) ingebouwd heb :D

Ideaal systeem, een binnenkastje die er zo uit kan en plaats kan maken voor iets anders.
Afbeelding
Afbeelding

Afvoer en waterleiding lagen er al voorbereid, dus aansluiten, op z’n plek schuiven, stellen en proberen maar! (Het witte deurtje moet ik er nog even op maken :j )
Afbeelding


Morgen komt dus de behanger, om half 8 :Y) Dus ik twijfel even of ik vanavond daar ga slapen, scheelt toch 20 minuten reistijd/langer in 'bed' liggen :)) :=

Toushie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:07

Heerlijk zeg de sleutel en uitzicht. echt als dat zonnetje er straks op staat zit je lekker in je vensterbank :)

Straks met een vloer en de muren gedaan weet je niet wat je ziet voor verschil

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101821
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:19

Ja, de vloer en muren doen echt heel veel!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 18:36

Ken je dat verhaal, van die behanger...
Juistem, die kwam maandag niet, maar desondanks (of dankzij) had ik een hele productieve dag!
In de avond nog even snel de lamp in de keuken/woonkamer opgehangen
Afbeelding

De ochtend had ik vrij dus kon zelf lekker aan de klus. Zo heb ik de lamp in de badkamer opgehangen voor t eerst echt geboord in de muur

Het deurtje voor de vaatwasser vervangen door een witte *D
Afbeelding

En mijn inductie fornuis is geleverd helaas wordt ie pas de 17e aangesloten
Afbeelding

De badkamer heeft zijn eerste flinke sop gehad. Ik ben hier ook nog niet van overtuigd
Afbeelding

Na het werk ben ik weer naar moeders gegaan voor een hapje en een drankje, om daarna weer naar Kaapstad te gaan. Besloten om langs de berging te gaan en mijn badkamer kast mee naar boven te nemen.
Eenmaal boven lekker mijn improvisatie gordijn weer opgehangen, bedje opgemaakt en besloten de kast ook maar te gaan bouwen (sorry buren :') gelukkig waren die er niet). Resultaat ben ik erg blij mee!
Alleen flink balen dat de douchewand nog niet in budget zit en de kast daardoor tijdelijk ook een andere plek krijgt (tussen wasbak en radiator in).
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Tijd om naar bed te gaan en de wekker te zetten. Want de behanger zou er om 7 uur al zijn.
Ken je dat verhaal van die behanger?!
Juistem, hij was 1,5 uur later... Ik was flink not amused, maargoed je kan niks anders dan het te accepteren.
Tot mijn verbazing waren ze toch al voor de middag klaar met behangen!
Super fijn, kon ik in de middag weer aan de sop. Want de wandjes schuren voor het behang gaf toch wel erg veel stof, kuch kuch kuch. Balen want ook in de badkamer waarvan de deur dicht is gebleven lag weer een noemenswaardige laag.
Afbeelding

Spoiler:
En per ongeluk op je sokken lopen is ook niet slim :+
Afbeelding


Vanmorgen had ik een prachtig uitzicht vanuit huis *-:)

Afbeelding
Schilder was er gelukkig wel op tijd, super gaaf om dan eindelijk de kleur te zien die je al lang hebt uitgezocht. Nog wel even spannend omdat de schilder eigenlijk vond dat het grijs 2x moest, maar ik budget technisch (en eigenwijs) vond dat 1x wel prima was.
Alles is dus nu Tegelgrijs :# Foto met keuken is hoe de kleur is Op de slaapkamer na, want de verf was op..... :x
Afbeelding
Afbeelding

De gele muur in de woonkamer moet nog een keer, maar de schilder komt vrijdag terug. _-:( Ik had gehoopt dat alles vandaag af zou zijn, maar helaas. Ook de blauwe muur in de werkkamer moet nog 2x gedaan worden.
Afbeelding

Net na vertrek van de schilders (want die gingen om 12:00 al weg :x ) kwam mijn vloer! En super fijn, de bezorger heeft alles ook in mijn appartement gezet.
Tadaa! Heel benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien wanneer het ligt za/zo/ma ga ik met n vriendin samen vloertje puzzelen
Afbeelding

Nadat de verf droog was even (waar mogelijk) weer de wandcontactdozen terug gehangen, wauwie!
Afbeelding

Als productieve afsluiter vandaag ook nog even een extra plank voor in de kast onder de gootsteen gemaakt. Van een stukje rest hout en een hoekprofiel (beide over van de verbouwing bij moeders). Extra stoppers geplaatst zodat de plank ook niet kan schuiven. Helemaal content! **\O/**
Afbeelding


Oh en terwijl ik dit typ komt mijn pakketje met de lampen voor in het toilet, de waskamer en de tweede lamp voor in de gang binnen *\%/* *\%/*
Die ga ik vanavond of morgen ophangen, nu eerst moeders op bezoek met eten

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:55

Oohh wat zuur zeg, als je zit te wachten voor jan met de korte achternaam :=
Maar je hebt toch best een hoop kunnen doen in die paar dagen tijd en wat een verschil al met de muren zo! Is het resultaat wel naar wens verder, het lijkt er wel netjes op te zitten allemaal? Maar als ik het goed begrijp, toch niet echt een aanrader dus, deze behanger/schilder? :P

DubbelFun

Berichten: 88727
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:11

Al met al is er best wel veel gedaan :)

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:14

Jeetje zeg wat ga jij hard! Superleuk om het zo te zien transformeren!