[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 15:04

Wat Kaapstad?! Ja! Kaapstad!!

Een korte introductie
Vorig jaar deze tijd had ik mezelf voorgenomen "dit is het jaar dat ik eindelijk op mezelf ga wonen". Na het halen van mijn diploma in juni 2019 volgde een Italië roadtrip en in december 2019 was het tijd om echt van start te gaan bij mijn werkgever. Dus het was best logisch om te denken dat ik in 2020 zou gaan verhuizen.
Ik stond inmiddels 10 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning in Almere, mijn wensenlijst was niet mega lang (oké achteraf misschien wel). Maar helaas, toen ik in februari eens een blik wierp op WoningNet kwam ik bedrogen uit. 500ste werd ik, soms had ik geluk en belandde ik in de top 100. Maar met dat soort cijfers heb je niet snel een woning...


In augustus werd het definitief, ik mag een nieuwbouw appartement gaan betrekken.
Nu hoor ik je bijna denken, maar nieuwbouw in Kaapstad? Heeft Kaapstad duingebied dan? Ik heb werkelijk geen idee :+ _O- _O-
Mijn Kaapstad staat namelijk in Almere. :Y) Heuh?! Maar je schreef net dat het Kaapstad was?!
Ja sorry, een beetje clickbait moet kunnen toch ;) Het gebouw heet Kaapstad, dus ik ga weldegelijk in Kaapstad wonen. Het is alleen niet de stad in Zuid-Afrika.
Het duingebied slaat op de wijknaam waar het gebouw staat, Almere Duin. Het is dan ook een gebouw bijna aan het water, met onder mijn balkon een heuse boulevard die ze willen gaan maken (zoals alles in Almere gemaakt is). Ik kom op een hoek te zitten van de 11e verdieping (van de 12 verdiepingen in totaal). *\o/*


Aanschouw het prachtige appartement, praktisch aan het water
De begane grond komt een supermarkt en wat kleine winkels/eetplekken. Een tekening vanaf lucht perspectief en eentje vanaf het water gezien
Afbeelding
Afbeelding

Hoe het geheel van Duin eruit zien
Afbeelding

En het mooiste, de boulevard to be... Hier zie je goed de begane grond die in verbinding staat met het witte (elfenbankjes) gebouw. Samen met een derde gebouw delen we de garage die zich onder de 3 woontorens bevindt.
Afbeelding


Omdat er best wel wat mensen wilde weten van mijn reis en benieuwd zijn naar mijn vreselijke decoratie skills, heb ik toch maar besloten om een volg topic te maken. In het ergste geval heb ik zelf iets leuks om terug te lezen. Maar wie weet zijn er mensen enthousiast over mijn verhaal en blijven jullie met spanning wachten op de volgende update!

De avond schets vanaf het water/plein gezien.
Afbeelding

'till the next one..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:07

Dat gaat vast prachtig worden. Met een heel mooi uitzicht. Ben benieuwd hoe het er binnen uit gaat zien.

Gefeliciteerd met je woning dus.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:11

Ja, ik volg Tessa :D

Toushie

Berichten: 7270
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:12

Nogmaals gefeliciteerd , en ben heel benieuwd als je straks de sleutels hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:15

Oh wat een gave locatie! :oo
Ik ga volgen en als het allemaal mag kom ik op bezoek! Heb je uitzicht op water??

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 15:18

Nu al 4 reacties, help ik ga al bijna naast m'n schoenen lopen! ooh wacht, die heb ik niet aan

Natasja; bedankt! En ik ga mijn best doen om binnen net zo wauwie te maken als de buitenkant/locatie
Cyn en Linds; thanks!
Marlies; Jaa bezoek! Kan niet wachten, maar eerst die sleutels!
En ja, ik heb uitzicht op het water! <<) *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:24

Kan je vast mooie foto's maken!!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:51

Jaaa :D Ik ga volgen :D

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 19:17

Een terugblik naar het begin van Kaapstad
Het begon 3 augustus, ik was weer eens aan het rondneuzen op WoningNet en kwam ineens een Nieuwbouw project tegen. Na wat speur werk zag ik dat het gebouw werd onderverdeeld in senioren, reguliere en jongeren woningen. Ik kon op zowel de reguliere categorie reageren als de jongeren. Na het lezen van de inkomenseis begon ik te stuiteren! Dit kon wel eens mijn droomwoning worden... Zo gezegd zo gedaan, de wilde rit begon en ik startte met de eerste plek en 10 inschrijvingen op de junioren woning. Bij de reguliere inschrijving kwam ik al op plek 33 terecht, dus dat ging hem niet worden. Voor de junioren woning werden er 6 woningen verdeeld via deze reactie, dus als ik maar in de top 6 kwam was het goed. Elke ochtend mocht ik van mezelf even spieken. Elke ochtend zag ik nog steeds die "Voorlopige positie" op nummer 1 staan. Er zijn heel wat screenshots gemaakt en rondgestuurd die week.

10 augustus kwam het verlossende bericht, ik stond echt op plek 1 en mocht aangeven welke van de 6 woningen ik het liefste wilde. Het waren 3 verschillende types verdeeld over de 10e en 11e verdieping. Ik twijfelde tussen twee types maar uiteindelijk ben ik voor het hoekappartement gegaan! Maar toen de vraag, verdieping 10 of toch de 11e?
Voor mijn hoogtevrees maakt het weinig verschil, iets wat wel verschilde was het huisnummer (goh :+ ). Voor mij als persoon die nog wel eens last heeft van haar dyscalculie was de keuze snel gemaakt. Het ene nummer was makkelijke te onthouden dan het ander. Het werd de 11e verdieping!

Die middag ben ik voor het eerst op bezoek geweest, aanschouw.. Nog volledig ingepakt in prachtig paars/groen
Het 'achter aanzicht', vanaf de weg. Rechts zie je de rand van een aangelegd vennetje <3 Dus zelfs achter het gebouw is het mooi
Afbeelding

De zijkant (West/Noorden van het gebouw) Ik dacht eerst dat ik op de hoek zou zitten waar je de kraan ziet. Tussen de hekken op de grond komt nog een flatgebouw (Havanna), de enige nog te bouwen 'dichtbij' Kaapstad
Afbeelding

Een week later was de bovenste laag al kaal! Voor de beeldvorming, rechts van het gebouw (achter de bomen) is het water
Afbeelding

De week erop kon ik voor het eerst de buitenkant zien van van mijn appartement! Ik dacht dat het bovenste rechter plateau (waar de kraan dus voor staat) van mij was.
Ook het gebouw ernaast/achter schiet al op, alleen nog onder de herkenbare 'Elvenbankjes'
Afbeelding

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:34

Leuk zeg! Ben erg benieuwd wat het wordt. Hoeveel m2 is het? Tot welke leeftijd mag je er blijven? Heb je een balkonnetje? Hoe is het gelegen op de zon?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 20:13

Het is 72m2 en ik had de keuze tussen een contract voor 5 jaar met behoud van inschrijftijd of een contract voor onbepaalde tijd. Ik heb voor dat laatste gekozen, al verwacht ik wel met 5 jaar te verhuizen. Maar ik maak die keuze liever zelf dan dat het contract afloopt.
En ja, ik heb zeker een balkon (6m2) op het westen {:} {:}

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:09

Maar je mag nu wel blijven zolang je wil? Dat is wel prettig hoor! Maar dan gaat je inschrijfduur dus weg? Wil je hierna kopen dan?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:15

Klopt :)
Ik verwacht dat ik hierna wel ga kopen, ja. Mede omdat ik nu net onder de sociale huur grens val en verwacht er over n jaar net boven te vallen. Dus met 5 a 6 jaar is sociale huur sowieso geen optie meer :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:18

Aha ik begrijp. :j

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:22

Maar, wie dan leeft wie dan zorgt :D Nu vooral eerst zorgen over dit avontuur! En die zijn er genoeg :x Daarover later meer

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:23

Ohjee.... ik hoor het wel als je zover bent.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:26

Wat heb je dit leuk geschreven!

Van harte gefeliciteerd ook met je huisje!

Wat een magisch gevoel he? Als je het idee hebt dat dit jouw lot uit de loterij is en je ook echt als eerste eindigt....
Bijna vier jaar geleden heb ik dat ook gehad..... Ik kreeg de wekelijkse mail binnen, zag een foto en dacht: dit is het. Ingelogd en daar stond dat ik voorlopig eerste zou staan. Man man man.... Wat een zenuwslopende week met continu kijken op welke plek ik stond en echt een vreugdedansje toen ik definitief eerste was! Het ok personeel heeft er smakelijk om gelachen (had die ochtend een werk programma op ok).

Veel plezier met de voorbereiding! Hoop dat het niet lang duurt voor het opgeleverd gaat worden....

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:40

Ah leuk! Is een mooie wijk, woon je nu ook in Almere (groetjes vanuit de eilandenbuurt)?

Vind Duin erg mooi aangelegd en denk dat de boulevard ook leven gaat brengen.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:44

Danseresje; dank! En het is zeker een magisch gevoel!
Chiren; ja! Bouwmeester :) Ik vind Duin ook erg mooi, maar nu nog erg ‘leeg’ kwa leven in de tent. Hoop inderdaad dat de boulevard (en het vertrekken van de pandemie :+ ) wat leven geeft.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 19:38

De geschiedenis van Kaapstad
Ik kwam nog wat oud foto en film materiaal tegen van de bouwer (of eigenlijk kwam ik er nu pas achter dat dit materiaal bestaat :+ )

Zie hier de bouwplaats in maart 2019, je ziet links onder een aantal boten uit de haven liggen. In de verte ligt Almere, in het midden dus dat leuke vennetje en daarvoor zie je de fundering van Kaapstad
Afbeelding

Hier zie je helemaal linksonder de fundering van Sydney, die staat inmiddels helemaal en is al opgeleverd. Op de voorgrond dus Kaapstad met daar achter/naast Valencia (elvenbankjes). En in de verte zie je het water en de A6 (Hollandse brug) liggen
Afbeelding

Dit is de andere kant op, dus op de voorgrond Valencia, dan bij de groene kraan Kaapstad. Links de jachthaven en in de verte het IJmeer (en hemel erg in de verte die donkere schim boven de drie gebouwen, ik vermoed dat dat Amsterdam/Durgerdam is)
Afbeelding

Hier de voortgang in december 2019
Afbeelding

Februari 2020, de start van Kaapstad
Afbeelding
Afbeelding

Mei 2020, het begint aardig op te schieten! Sydney wordt uit de doeken gehaald en Kaapstad heeft zijn 12 verdiepingen gehaald.
Afbeelding
Afbeelding

Juni 2020
De doeken worden om Kaapstad heen geplaatst..
Afbeelding



En dan komen we aan bij waar ik ingestapt ben :D
En vandaag iets meer bericht over een opleverdatum gehad, eind februari....

Toushie

Berichten: 7270
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:43

Toffe updates! Het is een mooi plan. Ben benieuwd als straks alles af is!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 20:16

Thanks! :):)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 21:01

Een kwestie van tijd (en geld)
Een paar dagen na het kiezen van mijn appartement bekroop mij ineens een angst dat het allemaal niet door zou gaan. De junioren woning heeft als eis dat je max 27 jaar mag zijn, dat was ik toen. Krap aan want in september werd ik 28. De woning zou in Q4 opgeleverd worden dus HELP! Was ik niet ineens te oud?! :+
Toeval wil dat ik gebeld werd door de verhurende partij, of ik een aantal stukken wilde indienen om te kijken of ik wel echt recht had op de woning. Toen ik de mevrouw aan de lijn had heb ik direct de vraag gesteld “Welke datum kijken jullie naar voor de leeftijdseis?” Mevrouw wist het niet en moest het navragen bij een collega en zou me terugbellen. Ik zag mijn droom al in in het water vallen…
Gelukkig belde ze na 10 minuten al terug en vertelde mij dat de peildatum 10 augustus was! Het ging dus allemaal door!! *\o/*

19 augustus kwam dan echt het definitief verlossende woord. Ik kreeg definitief mijn gekozen appartement met het juiste huisnummer aangeboden! Er volgde nog wat administratieve rompslomp maar het was rond!
Uiteindelijk is alles op 24 augustus echt rondgemaakt en kon het lange wachten beginnen…. **\O/**
Oplevering stond gepland voor januari en was al eens uitgesteld (dat was oktober, blijkbaar).

Ondertussen ben ik wel een aantal keer wezen kijken hoe het gebouw ‘uitgekleed’ werd…
Afbeelding

Tussen de gebouwen door, aan deze zijde zit mijn woonkamer.
Afbeelding

Het bovenste rechter 'hangende'balkon is de mijne <3 En het balkon zit aan mijn woonkamer en aan de werkkamer (en daarnaast zit nog mijn slaapkamer, zonder balkon). Vind het wel fijn dat mijn balkon het bovenste is, meer licht naar binnen en nog altijd in de regen kunnen staan :Y) :D
Afbeelding

Het gebouw vanaf de waterkant gezien, je ziet hier ook mooi dat de begane grond de boulevard/winkel wordt
Afbeelding


Volgende keer meer over de binnenkant van m'n appartement

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:06

Ben wel heel benieuwd naar de binnenkant straks!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:18

Echt tof dat je zo alles stapje voor stapje kan volgen en ziet groeien.