De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 09:46

Onze stofzuiger, een Philips pro compact ( stofzakloze stofzuiger) heeft zijn beste tijd gehad. Sowieso ben ik niet zo te spreken over de kwaliteit. Ook dat er geen zak in zit is niet handig, je hebt alsnog een stofzuiger nodig om het filtertje schoon te maken :+ . Ik wil dus graag een nieuwe. Maar wat? Zo'n steelstofzuiger lijkt me heel handig. Maar is dat ook zo? En welke traditionele stofzuiger is echt heel goed? We hebben paarden dus er komt vaak zand het huis in. Daarnaast hebben we een houtkachel en daar ook geregeld zooi van. Hij moet dus wel tegen een stootje kunnen en echt goed kunnen zuigen. Qua vloer hebben we laminaat. En 2 grote vloerkleden. Welke stofzuiger hebben de bokkers en is een echte aanrader?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:50

interessant topic, ik heb dus de afgelopen jaren met paarden, honden, kachel en hier en daar wat kluswerk in huis al héél wat stofzuigers versleten. Dure, goedkope, met zak, zonder zak :n
Degene die het nu als enige langer dan 3 jaar volhoudt is hopeloos onhandige, herrieschoppende bouwstofzuiger. Zuigt als een tierelieren is niet onder de indruk van zand en stof.
Wij hebben de Nilfisk buddy

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:53

Ik zweer bij mijn Hetty.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 09:57

O Hetty is leuk :))

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:58

Ik ben dol op onze Dyson (absolute pro) :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 10:10

Welk type is dat die je hebt? Als ik Google op absolute pro krijg ik er verschillende. Die van 750 euro vind ik trouwens echt te duur. Ik wil niet meer dan rond de 350 euro uitgeven.

Is Hetty een beetje wendbaar trouwens, en kan ze ook makkelijk mee de trap op? Ik moet ook af en toe de 1e en 2e verdieping zuigen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:10

Ik heb jaren een Miele Cat & Dog gehad. Daar was ik erg tevreden over. Ook hier paarden- en kattenharen en een boel zand dat het huis binnenkomt.

Inmiddels heb ik alweer een hele tijd een Philips Performer, van een vriend overgenomen toen die ging verhuizen en mijn Miele er net die week mee kapte. Daar ben ik net zo tevreden over als over de Miele. Als deze ermee ophoudt wil ik ook een Hetty. :D
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-11-20 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:11

Onze Hetty was helaas heel snel kapot. Superjammer, want ik vond m ook echt heel erg leuk. Volgens mij hebben wij nu ook een Nilfisk, en die doet het al weer een paar jaar. Gaat ook mee de trap op en af (al hebben we ook een tweede stofzuiger voor boven haha).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:13

Nilfisk zou ik ook kunnen aanraden. Mijn ouders hadden die al toen ik nog thuis woonde en dat is inmiddels heel lang geleden :D Zo'n industrieel ogend metalen apparaat, ooit uit een inboedel overgenomen kan ik me herinneren, dus hij was al gebruikt. Bij hen in huis ook veel huisdierharen en zand (help, mijn vader is een klusser). Voor zover ik weet doet dat ding het nog uitstekend, anders was-ie al lang het huis uit gekieperd.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:15

ik heb een dyson v6 steelstofzuiger. heel fijn om tussendoor mee te stofzuigen, zand enzo gaat prima. ik doe altijd 1x per week voor het grovere werk zoals het tapijt, de nilfisk buddy. als ik moest kiezen ga ik voor de nilfisk. de dysons is handig in gebruik, maar het schoonmaken van dat ding zelf is ellende omdat je van alles schoon moet maken en moet open schroeven. en zeker met 2 huisdieren in huis blijft het haar nogal in de borstel hangen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 10:16

Wat me tegenstaat aan Nilfisk hij lijkt me zo onhandig in een huis, ook de trap op lijkt me niet handig met zo'n groot apparaat. Of valt dat wel mee? Ik ben zelf niet zo handig :+ en ik heb geen zin in ongelukken :=

Zijn die zakken een beetje te doen qua kosten?

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:17

SusanH schreef:
Welk type is dat die je hebt? Als ik Google op absolute pro krijg ik er verschillende. Die van 750 euro vind ik trouwens echt te duur. Ik wil niet meer dan rond de 350 euro uitgeven.

Is Hetty een beetje wendbaar trouwens, en kan ze ook makkelijk mee de trap op? Ik moet ook af en toe de 1e en 2e verdieping zuigen.


Ik vind Hetty te zwaar. Dus even de trap op tillen doe ik niet := En ze heeft als hobby om overal achter te blijven haken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:18

Zo'n industriële Nilfisk is idd best zwaar en onhandig. Mijn moeder tilt hem iig de trap niet meer op (daarom hebben ze voor boven nu een simpele Miele). Geen idee wat de zakken kosten. Ik heb zelf maar één etage te zuigen, dus bij mij zou een Hetty o.i.d. geen probleem zijn.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:20

wij wonen gelijkvloers, dus geen problemen mee. maar hij is redelijk zwaar en wil inderdaad nog blijven hangen. daarom voor even tussendoor stofzuigen, de steelstofzuiger :+
omdat wij afwisselen vervangen wij die zak 1x per jaar ofzo. zakken kan je bestellen bij bol.com

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:20

Miele Complete C3 Score Red PowerLine - Stofzuiger

Deze een van dr krachtigste die nog verkocht word super lang snoer waardoor ik heel het huis kan doen. Zuigt als een malle en perfecte steel die je kan verstellen op elke hoogte. Ik heb er een losse parketvloer mond bij gekocht die past ook perfect onder meubels.

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:22

SusanH schreef:
Welk type is dat die je hebt? Als ik Google op absolute pro krijg ik er verschillende. Die van 750 euro vind ik trouwens echt te duur. Ik wil niet meer dan rond de 350 euro uitgeven.

Is Hetty een beetje wendbaar trouwens, en kan ze ook makkelijk mee de trap op? Ik moet ook af en toe de 1e en 2e verdieping zuigen.


Ik vind Hetty best zwaar. Mijn vriend tilt de stofzuiger hier altijd naar boven. Wat ik wel super fijn vind is de lange snoer.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:24

Hier al jaren een Miele Cat and Dog en echt heel tevreden over.
Denk dat 't beestje ondertussen zo oud is als de straat, maar doet 't nog prima :D

Heb ook nog een bouwstofzuiger staan. Die dient voor het grovere werk. Niet kapot te krijgen }>

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 10:25

Dan vallen Hetty en de Nilfisk toch af. Als ik iets ergerlijk vind is het een stofzuiger die ergens achter blijft hangen. En makkelijk de trap mee op kunnen is een harde eis. Die Mieles ga ik even bekijken. Vorige keer getwijfeld tussen een Miele en de Philips die we nu hebben. Enige wat me toen tegenstond is dat ik die zakken zo duur vond.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:29

Voor de Miele haalde ik altijd zakken bij de Action. Van die universele die in meerdere typen passen. Voor de Philips nog niet nodig gehad, ik kreeg een voorraadje mee. Maar hopelijk hebben ze die daar ook.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:30

F_inley schreef:
Miele Complete C3 Score Red PowerLine - Stofzuiger

Deze een van dr krachtigste die nog verkocht word super lang snoer waardoor ik heel het huis kan doen. Zuigt als een malle en perfecte steel die je kan verstellen op elke hoogte. Ik heb er een losse parketvloer mond bij gekocht die past ook perfect onder meubels.


Ik heb 2 Miele's (1 boven en 1 staat beneden) en eerlijk het type weet ik niet eens zo uit mijn hoofd :+ Maar ik zweer bij Miele, en voor de rest van Finley schrijft :D

Zakken voor de Miele koop ik meestal via Ebay en dan gelijk van die pakketten is een stuk goedkoper dan gewoon in de winkel.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:57

Zakken voor de miele kan je bij de action kopen scheelt een hoop geld :j

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:59

Hier ook al jaren Miele, super tevreden over. Wel merk ik verschil in de wat goedkopere en de duurdere. Mijn man had een goedkopere en is toch net wat minder fijn. Maar gaat ook al weer ruim 20 jaar mee. :))
Hier ook eentje voor boven en eentje voor beneden.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:09

Hier een Dyson V8 Absolute Pro, ik vind het ZO fijn om een snoerloze stofzuiger te hebben. Onze Dyson was laatst kapot, werd netjes omgeruild maar we zaten een week ofzo met kapotte stofzuiger. Nu hebben we ook nog een oude Miele, met snoer, maar ik vond dat zo vervelend dat ik elke dag met een bezem en stoffer en blik door m'n huis ging i.p.v. dat ik de Miele stofzuiger pakte :Y) Echt ideaal dat je de Dyson zo hups even kan pakken zonder gedoe met snoeren.

(nadeel van onze vind ik wel de accuduur. Je hebt een normale stand en een max stand, op de max stand kan ik de benedenverdieping net helemaal stofzuigen maar boven lukt dan niet meer. Nu kan je het normale vuil ook wel op de normale stand opzuigen, maar vind de max stand net wat fijner met al het zand hier binnen.)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:17

SusanH schreef:
Welk type is dat die je hebt? Als ik Google op absolute pro krijg ik er verschillende. Die van 750 euro vind ik trouwens echt te duur. Ik wil niet meer dan rond de 350 euro uitgeven.

Is Hetty een beetje wendbaar trouwens, en kan ze ook makkelijk mee de trap op? Ik moet ook af en toe de 1e en 2e verdieping zuigen.


Ik had het type niet helemaal goed, heb moet de big ball absolute 2 zijn
https://www.coolblue.nl/product/792551/ ... gL6p_D_BwE

Wij hebben deze gekozen omdat we 2 katten en 2 konijnen hebben (die in de woonkamer zitten) en deze beter om kan gaan met hooi en stro dan een snoerloze.
Voor even snel de kamer door heb ik een goedkope snoerloze voor erbij

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: De zoektocht naar een nieuwe stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:19

Ik heb inderdaad dezelfde Philips als jij, en na 2 jaar ben ik hem echt beu. Er breekt ook vanalles af en de zuigkracht neemt echt af. Ik wil nu ook graag een Miele, van huis uit mee opgegroeid en nu heb ik ook het budget om zo een te kopen :D

Bij bol.com zijn de Mieles nu in de aanbieding vanwege Black Friday. Misschien interessant om even te kijken, scheelt een paar tientjes.