Als ik dit had geweten dan...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 04:11

Miriam91 schreef:
Ik vraag me altijd af hoe handig zo'n vakje in je badkamer is voor je douche spulletjes. Wordt dat niet een grote plakkerige bende met veel kalk? Wij nemen nu gewoon ons potje mee uit de kast de douche in, daarna afdrogen en weer terug de kast in. Houdt je fles/potje schoner en je douche netter.


Is echt ideaal!
Wij hebben ook een richel van zo (kleine) 10 cm diep maar wel zeker 60 cm of meer lang. Ik zie ook wel eens nisjes voorbij komen van nog geen 20 cm lang waar je misschien net 2 a 3 flessen in kan zetten. Dat gaat wel als je alleen woont. Maar met meerdere en/of een gezin waarbij iedereen zijn eigen douchespullen heeft is het daarnaast totaal niet praktisch.
Maar iedereen heeft hier zijn plekje in de nis waar zijn/haar eigen douchespullen staat. En dat wordt echt helemaal geen smeerboel. Als ik shampoo knoei ofzo is dat vaak op de vloer en niet boven de richel. Maar wij hebben dus ook niet echt een nis maar meer een richel. Onderste helft van de muur is dikker dan de bovenste helft zeg maar. Nu wordt dat eigenlijk helemaal niet heel nat tijdens het douchen omdat de douche een vrij grote afmeting heeft. Maar het wordt wel wat vochtig dus als je wat shampoo zou smeren spoel je dat automatisch al weg. Daarnaast als je de badkamer schoonmaakt, halen we alle flessen enzo weg. Doen we er een sopje overheen en spoelen we af en klaar is Kees.

Vroeger stond bij ons alles op de vloer van de douche dat vond ik zo irritant. Had je je ogen dicht tegen de shampoo en stootte je weer wat om. En altijd moeten bukken voor een fles. En dat was toen nog in een kleine douchecabine dus dan kwam je weer met je kont tegen een koude muur aan ofzo XD. Net als met je benen scheren zo irritant. De richel bij ons zit op ongeveer heuphoogte bij mij. En ik zet dus daar vaak mijn voet op als ik mijn benen wil scheren. Hoef ik niet zo te bukken.

Dus mijn tips voor de badkamer:
- kies voor een echte ruime douche zo fijn
- maak een ruime richel (of nis) voor je douchespullen. En eventueel op een hoogte waarop je je been kan zetten.
- ga niet werken met een douchebak ofzo. Maar houd de vloer van de douche gelijk aan de badkamer vloer. (Zo veel fijner als je ouder bent of geblesseerd. Ik heb het gemak er van mogen ervaren toen ik mijn been gebroken had)
- plaats ook altijd een handdouche in de douche. Ideaal om je douche mee af/na te spoelen met schoonmaken etc. ( of als je zelf je haar droog wil houden)
- ik zou zelf wel een glazen deur plaatsen om de warmte maar ook het vocht zo veel mogelijk in de douche te houden en niet in heel je badkamer
- regendouches zijn leuk maar kijk ook naar je eigen lengte. Als je 1.60 bent maar de kop hangt op 2.30 zeg maar dan sta je heel ver van de kop af. Als er veel lengte verschil zit tussen man en vrouw kun je ook nog kijken naar een kop die je wat kan verstellen. Al is zo regendouche uit het plafond natuurlijk hartstikke mooi.
- hangtoilet ideaal schoonmaken hier nooit last gehad met verzakken of iets.

Andere tips:
- plaats waar mogelijk vloerverwarming door je hele huis.
- vermijd drempels sowieso zo veel mogelijk
- wasmachine en droger op een verhoging plaatsen met daaronder lades of wasmanden voor de vuile was
- apothekerskast in de keuken vinden wij ideaal. Is onze voorraadkast. Wij hebben er 1 van 40 cm breed en als je die uittrekt trek je gelijk alle schappen/manden mee. Vind altijd zo raar als de helft blijft zitten. Moet je nog 2 handelingen doen als je net daar uit wat nodig hebt. Wij hadden de ruimte niet maar in een 60 cm kast zou het vast ook kunnen.
- ik zag mensen tips geven over kabelgootjes naar verschillende kamers maar denk ook aan buizen van en naar de verschillende verdiepingen.

O en qua slapen en kids. Is er ook geen mogelijkheid om een hoekje in/naast jullie slaapkamer te maken waar eventueel een bedje en een commode kan staan? Dat je ze daar de eerste periode laat slapen etc tot ze oud genoeg zijn om naar beneden te gaan. En dat je dat hoekje dan kan gaan betrekken bij jullie kamer door een klein zitje te plaatsen. Of een inloopkast van te maken. Of een werkplek te maken etc.
Of anders eerst zelf ook beneden te slapen aangezien je daar 3 slaapkamers hebt. En later pas te verhuizen. Dan kan je zelfs dat gedeelte nog even laten zitten met de verhuizing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 06:40

elnienjo schreef:
Laat gelijk airco's installeren nu de boel nog openligt, dan hoeft er naderhand niet gebroken te worden.


Voor airco hoeft er niet gebroken te worden.

Hier iemand boven de 100 kilo en hier zakken de hangtoiletten niet. Mijn vader is nog een heel eind zwaarder en na 20 jaar ook nog geen probleem.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 08:30

Wij wilden ook een Quooker maar hebben uiteindelijk gekozen voor de 3-in-1 kraan van Franke. De Quooker zet je aan met een ring en die blijft aan staan als je m los laat. De Franke moet je vasthouden en als je die los laat stopt het kokende water met stromen. Dat vonden wij wat veiliger met kleine kids en dat beviel goed!

Ik las m hier al ergens maar laat een lichtplan maken. Dan kan je daarop je lichtpunten en stopcontacten afstemmen want die verander je (niet makkelijk) meer. Qua stopcontacten hebben wij vooral gekeken waar je ze veel gebruikt. Dus bij de bank om mobiel op te laden, veeeel bij de tv, bij de eettafel ivm laptop. Hetzelfde geldt voor deuren, wat zijn handige looproutes, welke gebruik je vaak en waar zijn ze dan handig en hoe moeten ze open?

Wij hebben een tijdje op zolder geslapen en ons zoontje op de 1e verdieping toen hij 1 was. Zag er heel erg tegenop maar was prima te doen.

Ohja en iemand zei hier ook iets over een grote spoelbak. Wij en familie hebben dat (gehad) en vinden het allemaal vreselijk. Als je iets kleins wilt afwassen duurt t lang voordat er wat water in staat, en je moet ook die hele bak telkens schoonmaken. In onze nieuwe keuken hebben we weer een kleintje en ik ben er blij mee.

Heel veel succes in ieder geval, klinkt als een gaaf project!

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 08:59

Zoveel mensen, zoveel wensen... ik ben gek op mijn grote spoelbak. Mijn pannendragers kan ik nu gewoon in een sopje leggen. Mocht ik iets kleins willen afwassen, dan heb ik een afwasteiltje in het gootsteenkastje.

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:16

Ik zou alleen een spoelbak doen als je een kraan hebt die je er uit kan trekken. Ik vind dat ideaal maar er zijn ook mensen die het amper gebruiken. Maar alleen al voor je bak schoonmaken en je hoekjes is het super.

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 11:51

Wat een onwijs goede tips komen er voorbij!

Daantj__ schreef:
Miriam91 schreef:
Ik vraag me altijd af hoe handig zo'n vakje in je badkamer is voor je douche spulletjes. Wordt dat niet een grote plakkerige bende met veel kalk? Wij nemen nu gewoon ons potje mee uit de kast de douche in, daarna afdrogen en weer terug de kast in. Houdt je fles/potje schoner en je douche netter.


Is echt ideaal!
Wij hebben ook een richel van zo (kleine) 10 cm diep maar wel zeker 60 cm of meer lang. Ik zie ook wel eens nisjes voorbij komen van nog geen 20 cm lang waar je misschien net 2 a 3 flessen in kan zetten. Dat gaat wel als je alleen woont. Maar met meerdere en/of een gezin waarbij iedereen zijn eigen douchespullen heeft is het daarnaast totaal niet praktisch.
Maar iedereen heeft hier zijn plekje in de nis waar zijn/haar eigen douchespullen staat. En dat wordt echt helemaal geen smeerboel. Als ik shampoo knoei ofzo is dat vaak op de vloer en niet boven de richel. Maar wij hebben dus ook niet echt een nis maar meer een richel. Onderste helft van de muur is dikker dan de bovenste helft zeg maar. Nu wordt dat eigenlijk helemaal niet heel nat tijdens het douchen omdat de douche een vrij grote afmeting heeft. Maar het wordt wel wat vochtig dus als je wat shampoo zou smeren spoel je dat automatisch al weg. Daarnaast als je de badkamer schoonmaakt, halen we alle flessen enzo weg. Doen we er een sopje overheen en spoelen we af en klaar is Kees.

Vroeger stond bij ons alles op de vloer van de douche dat vond ik zo irritant. Had je je ogen dicht tegen de shampoo en stootte je weer wat om. En altijd moeten bukken voor een fles. En dat was toen nog in een kleine douchecabine dus dan kwam je weer met je kont tegen een koude muur aan ofzo XD. Net als met je benen scheren zo irritant. De richel bij ons zit op ongeveer heuphoogte bij mij. En ik zet dus daar vaak mijn voet op als ik mijn benen wil scheren. Hoef ik niet zo te bukken.

Dus mijn tips voor de badkamer:
- kies voor een echte ruime douche zo fijn
- maak een ruime richel (of nis) voor je douchespullen. En eventueel op een hoogte waarop je je been kan zetten.
- ga niet werken met een douchebak ofzo. Maar houd de vloer van de douche gelijk aan de badkamer vloer. (Zo veel fijner als je ouder bent of geblesseerd. Ik heb het gemak er van mogen ervaren toen ik mijn been gebroken had)
- plaats ook altijd een handdouche in de douche. Ideaal om je douche mee af/na te spoelen met schoonmaken etc. ( of als je zelf je haar droog wil houden)
- ik zou zelf wel een glazen deur plaatsen om de warmte maar ook het vocht zo veel mogelijk in de douche te houden en niet in heel je badkamer
- regendouches zijn leuk maar kijk ook naar je eigen lengte. Als je 1.60 bent maar de kop hangt op 2.30 zeg maar dan sta je heel ver van de kop af. Als er veel lengte verschil zit tussen man en vrouw kun je ook nog kijken naar een kop die je wat kan verstellen. Al is zo regendouche uit het plafond natuurlijk hartstikke mooi.
- hangtoilet ideaal schoonmaken hier nooit last gehad met verzakken of iets.

Andere tips:
- plaats waar mogelijk vloerverwarming door je hele huis.
- vermijd drempels sowieso zo veel mogelijk
- wasmachine en droger op een verhoging plaatsen met daaronder lades of wasmanden voor de vuile was
- apothekerskast in de keuken vinden wij ideaal. Is onze voorraadkast. Wij hebben er 1 van 40 cm breed en als je die uittrekt trek je gelijk alle schappen/manden mee. Vind altijd zo raar als de helft blijft zitten. Moet je nog 2 handelingen doen als je net daar uit wat nodig hebt. Wij hadden de ruimte niet maar in een 60 cm kast zou het vast ook kunnen.
- ik zag mensen tips geven over kabelgootjes naar verschillende kamers maar denk ook aan buizen van en naar de verschillende verdiepingen.

O en qua slapen en kids. Is er ook geen mogelijkheid om een hoekje in/naast jullie slaapkamer te maken waar eventueel een bedje en een commode kan staan? Dat je ze daar de eerste periode laat slapen etc tot ze oud genoeg zijn om naar beneden te gaan. En dat je dat hoekje dan kan gaan betrekken bij jullie kamer door een klein zitje te plaatsen. Of een inloopkast van te maken. Of een werkplek te maken etc.
Of anders eerst zelf ook beneden te slapen aangezien je daar 3 slaapkamers hebt. En later pas te verhuizen. Dan kan je zelfs dat gedeelte nog even laten zitten met de verhuizing.


We willen de douche inderdaad gelijkvloers met de rest van de badkamer. Dit vinden we zelf een stuk mooier. En inderdaad een losse handdouche. Die miste ik op vakantie laatst echt. Vooral als ik mijn haar niet wil wassen. We zijn ongeveer even lang, en lang genoeg voor een regen/stortdouche. Vloerverwarming komt overal, behalve in de slaapkamers. Daar hebben we toch altijd (ook hartje winter) de ramen open. Boven komt airco. De wasmachine en droger krijgen inderdaad een hoge plek zodra we de bijkeuken gaan aanpakken. Ook de vaatwasser willen we n.a.v. een eerder comment hier graag hoog :j Op onze slaapkamer is plek voor een commode en co-sleeper. De baby komt de eerste maanden dan ook bij ons.

Over de grootte van de wasbak hebben we nog niet gedacht. Mij lijkt een grote wel fijn! Fijn om te horen dat er meer mensen zijn die op een andere verdieping dan kind(eren) slapen en dat dit niet tegenvalt.

Vooral een lichtplan komt hier veel naar voren. Dat vind ik echt een goede tip!

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:52

op de 1e verdieping kinderen laten slapen en zelf op zolder is iets anders dan kids beneden, waar ook de leefruimte is. Immers geluid draagt ver, dus met visite en als je zelf nog niet naar bed bent kunnen de kids daar veel last van hebben. Tv. aan etc. zelf nog aan opruimen keuken werk, allemaal geluiden die in de kinderkamer(s) dus te horen kunnen zijn... Plus dat kids wanneer ze uit bed zijn dus vrij naar buiten zouden kunnen gaan, in de keuken kunnen rommelen (gevaarlijk) zonder dat je dat miss door hebt omdat je zelf daarvan te ver slaapt.

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 13:07

speurneusc schreef:
op de 1e verdieping kinderen laten slapen en zelf op zolder is iets anders dan kids beneden, waar ook de leefruimte is. Immers geluid draagt ver, dus met visite en als je zelf nog niet naar bed bent kunnen de kids daar veel last van hebben. Tv. aan etc. zelf nog aan opruimen keuken werk, allemaal geluiden die in de kinderkamer(s) dus te horen kunnen zijn... Plus dat kids wanneer ze uit bed zijn dus vrij naar buiten zouden kunnen gaan, in de keuken kunnen rommelen (gevaarlijk) zonder dat je dat miss door hebt omdat je zelf daarvan te ver slaapt.

Volgens mij zijn dat allemaal geen onoverkomelijke zaken voor de tijd dat het speelt. T.z.t. (Binnen nu en 5 jaar) wordt de bovenverdieping op de deel verbouwd om daar kinderkamers in te richten. Overigens is op de deel een ontvangst ruimte voor gasten. Deze is dusdanig ver van de slaapkamers dat er weinig gesluidsoverlast is.

Zoals eerder gezegd zijn we ons heel bewust van de beperkingen die het hebben van kinderkamers op de begane grond heeft. Echter is het budget niet toereikend om nog eens een extra €50.000 te investeren om de bovenverdieping op de deel nu ook gelijk aan te pakken.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:15

Ceetje_bokt schreef:
996981 schreef:

Quooker niet handig? -O- dat leek me juist echt top... draagmuren gaan ondersteund worden met stalen balken :)

Ik vind een Quooker geweldig, dus vorm je eigen mening zou ik zeggen. En muren niet kunnen isoleren? Wij hebben ze van binnen geïsoleerd. Misschien is dat wel haalbaar?


Hier ook helemaal fan van de quooker, hier is t een gevalletje ‘waarom hebben we dat niet eerder gedaan’.

Er worden goede tips gegeven, veel stopcontacten, buitenkraan, vaatwasser op werkhoogte, brede overloop.
Ik kan er zelf niet echt meer aan toe voegen.

Ik zou t echt verschrikkelijk vinden als ik niet op een verdieping lig met mijn kinderen, voelt niet goed. Beneden niet, op zolder niet.. Heeft beide nadelen. Nee, mijn kinderen moeten tot een zekere leeftijd echt wel op dezelfde vloer slapen als ik.. :P

Wat wij trouwens ook heel fijn vinden, zijn dimmers. Wij hebben ze (bijna) overal. Vooral sochtends erg fijn, zit je niet meteen in dat volle licht.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:19

Wij hadden de dimmers juist overal weggehaald. De led lampen begonnen gigantisch te knipperen, echt vreselijk irritant.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:20

JudithO schreef:
Wij hadden de dimmers juist overal weggehaald. De led lampen begonnen gigantisch te knipperen, echt vreselijk irritant.



Je moet er natuurlijk wel lampen in doen die geschikt zijn voor het dimmen :)
Dat is niet zomaar iedere lamp namelijk.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:22

Nee klopt.
Die van ons zouden daar tegen kunnen maar blijkbaar toch niet. Uiteindelijk gebruikten we de dimmers toch nooit, omdat we met diverse lampen een gewenste hoeveelheid licht konden creëren.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:57

Je moet ook een speciale led dimmer hebben voor een led lamp

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:59

Aparte stoppen voor wasmachine en droger. Hier in dit huis heb ik het niet, waardoor ik ze nooit tegelijk aan kan hebben.

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:21

Wij hebben trouwens een tegelvloer door het hele huis liggen op de benedenverdieping, drempelloos gelegd. Wij hebben stenen plinten, die bij de tegelvloer horen. Erg blij mee!

Zou trouwens nooit meer kiezen voor een rechthoekige wasbak in het toilet. De ondergrond is echt, dus het water loopt nooit goed weg en dat ziet er altijd viezig uit door kalk.

Bij het toilet is het wel goed om te kijken naar kwaliteit. Bouwmarkt is een stuk goedkoper, maar ook mindere kwaliteit van bijv ophanging of doorspoelsystemen (heb ik begrepen).

Hier ook een grote spoelbak in de keuken waar de bakplaten van de oven in kunnen. Erg blij mee!

Onze wasmachine en droger staan in de berging op een plateau, met daaronder lades. Ernaast hebben we nog een aanrecht met spoelbak. Heel fijn als je er de ruimte voor hebt.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:10

Let op op met het kopen van verf.
Alleen verf voor buiten mag tegenwoordig nog op terpentine basis verkocht worden.
Al het andere is waterbasis.
Het heeft bij ons even geduurd voor we er achter waren waarom de verf niet goed wilde hechten
(jaren 60 huis waarbij de oude laag wel op terpentine basis was).

Shadow0

Berichten: 43514
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:17

GraceZarif schreef:
Elke dag de vaatwasser in en uitruimen is geen pretje, daarom hebben wij m op stahoogte laten plaatsen met nog een lade eronder. Geen idee waarom mensen dat ding zo laag zetten.


|o
Als ik dit had geweten dan...

.. had ik dat ding inderdaad op een halve onderkast gezet. Nooit over nagedacht! En het is nog maar een jaar geleden dat ik de leidingen aan heb laten leggen...

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 02:38

Shadow0 schreef:
GraceZarif schreef:
Elke dag de vaatwasser in en uitruimen is geen pretje, daarom hebben wij m op stahoogte laten plaatsen met nog een lade eronder. Geen idee waarom mensen dat ding zo laag zetten.


|o
Als ik dit had geweten dan...

.. had ik dat ding inderdaad op een halve onderkast gezet. Nooit over nagedacht! En het is nog maar een jaar geleden dat ik de leidingen aan heb laten leggen...


Aeg heeft een vaatwasser waarbij de onderste la/rek omhoog komt. Zodat die op ongeveer dezelfde hoogte komt als de bovenste/tweede la. Wellicht ook een optie als je geen mogelijkheid hebt om de vaatwasser zelf op een verhoging te plaatsen.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:30

Wat ik bij ons ideaal vind, en als je er de ruimte voor hebt. We hebben een apart 'washok'. De wasmachine/droger op de grond met daarboven een plank gemonteerd. Ideaal voor was op te vouwen. Ook is hier ruimte genoeg om binnen de was op te hangen als het buiten te vochtig is.
En als je een x niet bij bent met de was, trek je de deur achter je kont dicht en niemand die het ziet :+

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:58

Onwijs leuk om zo te lezen!
Nog twee puntjes vanuit mij:
- neem een wc met quick release WC bril. De onze kan je met 1 klik verwijderen waardoor je nooit hoeft te klooien rondom die aanhechting van de wc bril.
- als je voor een wasmeubel met dubbele wasbak en lades gaat, zorg voor gesplitste lades in plaats van 1 grote. Anders moet de ander altijd een pas naar achteren doen als jij bij jouw spullen moet.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:08

speurneusc schreef:
op de 1e verdieping kinderen laten slapen en zelf op zolder is iets anders dan kids beneden, waar ook de leefruimte is. Immers geluid draagt ver, dus met visite en als je zelf nog niet naar bed bent kunnen de kids daar veel last van hebben. Tv. aan etc. zelf nog aan opruimen keuken werk, allemaal geluiden die in de kinderkamer(s) dus te horen kunnen zijn... Plus dat kids wanneer ze uit bed zijn dus vrij naar buiten zouden kunnen gaan, in de keuken kunnen rommelen (gevaarlijk) zonder dat je dat miss door hebt omdat je zelf daarvan te ver slaapt.



Om even in te haken, ik zal wel een van de weinige zijn maar voor mij zie je beren op de weg die ik niet zie.

De voordeur kun je met een knip op slot doen als je zelf naar bed gaat (niet met de sleutel, anders moet je in geval van brand eerst de sleutel zoeken)

En een klem hekje in de deur opening van een kinder slaapkamer is een goede optie. Zo kunnen ze niet gaan donderjagen. Want zelfs als je op 1 verdieping ligt kunnen kleine ondeugende boefjes van alles uit spoken terwijl je als ouder slaapt.

En wat leef geluiden betreft? Wat is t probleem? Dat hebben mensen in een appartement ook. Wennen ze van zelf aan.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:14

Wij zijn net aan het afronden. Onmisbaar voor mij:

- zo'n quooker (incl. bruis! keigemakkelijk)
- wasbak + vuur in het eiland (anders heb je altijd 2 vuile plekken)
- in nederland een sunshower!!!! (in België komt dat ding niet door de keuring door een middeleeuwse regelgeving)
- een wc met een dikke deksel, zodat je de ring niet aanraakt als je de deksel vastneemt (hygiënischer)
- geen te grote lades in je badkamer en voldoende werkblad dat leeg is voor wanneer je je make-up aanbrengt
- spiegelkast ipv spiegel op de badkamer (superveel bergruimte!)
- vaatwas op hoogte
- zet een deur op je inloopdouche (persoonlijk vind ik dat warmer als je erin staat en geen gespat, elke inloopdouche spat in mijn beleving)
- voldoende buitenkranen (boven toevallig een terras? Zet er daar ook eentje)
- stop voldoende aansluitingen voor tv/internet in de muren. Ook in je dressing bvb, dat zou nl. ooit wel eens een slaapkamer bvb kunnen worden. Bij verkoop oid zeer handig!
- vergeet die aansluiting ook niet IN je keukeneiland en ACHTER je keukenwand. De "slimme" toestellen nemen steeds toe en zullen binnen een paar jaar "standaard zijn"
- een alarminstallatie / camera's als je daar behoefte aan hebt
- een extra telefoonlijn voor een automatische poort die je met je gsm kan verbinden (ben ik zelf vergeten)
- laat een lichtplan maken (bespaar je echt mee op je lampen - qua hoeveelheid toch -)

Anoniem

Re: Als ik dit had geweten dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:15

De sunshower mag wel degelijk in België geplaatst worden.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:17

DeMolenhoek schreef:
De sunshower mag wel degelijk in België geplaatst worden.


Enkel bij een renovatie en dan is de arei nog niet helemaal in orde.

Bij een nieuwbouw staat in dat f*cking kb het type aansluiting specifiek vermeld, een jet mag daardoor wel deze niet. Als jij me nog een electricien kan vinden die het wil aansluiten met belofte dat het goedgekeurd wordt, mag die deze week nog komen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:25

Klopt, maar de ts gaat verbouwen. Dan mag het gewoon wel. Stellen dat een sunshower helemaal niet mag is niet correct. Maar daar ging ik ook in fout door mijn antwoord niet duidelijk genoeg te formuleren dat het enkel mag bij renovatie’s. Maar, ik vraag even na voor jou want ik ken iemand die dit gekeurd in een nieuwbouw heeft gekregen.