Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:49

Ik denk dat in België echt wel hoger ligt dan Nederland.

Zonder take-away kan ik er niet echt direct opkomen, ik geef zo'n 30-40 euro uit per keer, en dat zijn dan boodschappen voor 3 dagen normaal gezien (ik doe de boodschappen te voet met een tas aan elke schouder :+ ).

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:53

Mindim schreef:
bromfiets schreef:
Ik maak een pan soep of stoofschotel voor de hele week, daar gaat het enige vlees in wat ik koop. Daar eet ik dan wat rijst of een knoflookbroodje bij. Verder bestaat mijn dieet vaak uit lunch met een blikje maïs, bonen, vis, havermout met wat jam, yoghurt met muesli of 2 gekookte eitjes. En mijn diner uit vissticks en aardappeltjes uit de oven met wat zout en mayo. Ik koop geen frisdrank, geen zuivel, vrijwel geen vlees en ik doe bv maanden met een fles olie. Verder neem ik overal en nergens goedkope restanten mee, zeker als het ingeblikt zit heb ik er geen enkel probleem mee als het (ruim) over de datum is. Schoonmaakmiddelen en shampoo/zeep/deo koop ik alleen in de reclame en doe daar maanden mee. Ik ben me er van bewust dat de meeste mensen hier niet op kunnen of willen functioneren, maar ik voel me hier goed bij :)

De dieren krijgen 's ochtends brokjes en 's avonds natvoer. Soms wat soep, rijst, yoghurt of een eitje.

Ook al eet je enkel dat en met diervoeding erbij, ben je wel meer dat 15 per week kwijt toch? Vlees, soep, jam, eieren, blikjes vis en mais, natvoer honden, droogvoer honden, muesli, vissticks en aardappelen, rijst, knoflookbroodjesen eh yoghurt is ook zuivel hoor :D


Ik eet geen doos vissticks in 1 keer leeg :D Dat is 4 keer eten, koop 4 dozen in de aanbieding à 1,50 per stuk en je eet vissticks voor 37,5 cent per keer. De normale prijs is 1,69 per doos. Een zak aardappelpartjes van een kilo koop ik voor 99 cent en kan ik ook ongeveer 4 keer van eten, zeg 25 cent per keer. Een pot jam doe ik gemiddeld een half jaar mee.
Blikjes vis zijn redelijk vaak in de aanbieding en bij de action bv nog wat goedkoper.

En ik ben me er van bewust dat yoghurt zuivel is. Ik doelde meer op toetjes, boter en een vast aantal pakken melk per week :D Vers brood koop ik bv ook niet, enkel diepvries.

Hutcherson

Berichten: 7371
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:01

Woow ik ben blij dat wij niet de enige zijn die makkelijk 400€per maand aan boodschappen hebben.

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:02

Bromfiets doet veel goedkoper boodschappen dan ik, maar dat wat op ons bord ligt is ook niet te vergelijken. Wij eten meer groente en fruit, en zelden iets uit blik of voorbewerkt vlees.
AGV is bij ons aardappeltjes, een stukje vlees van de slager en verse groente met een sausje of een salade (bijv. Met tomaatjes, komkommer, olijven en mozzarella of met dadels, frambozen en geitenkaas, veel en wat duurdere ingredienten dus).

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:07

Wij geven echt veel te veel uit, en ik vind het verschrikkelijk.

Toen ik alleen was gaf ik zo´n € 250 uit incl. roken.
echter sinds partner er bij kam zitten we nu op zo'n € 550/600 per maand, incl. roken. Partner heeft wat dingen doordeweeks die hij gewend is te eten en die ik persoonlijk echt belachelijk duur vind bijvoorbeeld:

Ranja à € 2,19
Vanillekwark à € 2,33
Brood à € 3,35 >;)


Tel daarbij op dat hij het liefste 200 gram vlees per dag op zijn bord wil hebben en volgens mij zijn we er dan al.

nou moet ik zeggen dat we veel pasta's, rijst, noedels, wraps etc. eten. Meer exotisch dan GVP en daarbij best wat uitgebreid groente er door gooi op 90 procent van de dagen.

Groeten halen we bij de Groenteboer, is meestal goedkoper dan de Jumbo maar vooral stukken beter van smaak en blijft langer vers dan dat we deze bij de Jumbo halen.
Ik geloof dat de Jumbo afgelopen jaar ook een van de goedkoopste was, de Aldi is hier tegenwoordig vaak een stuk duurder. De Lidl kom ik tegenwoordig nog maar zo min mogelijk, het is er niet krap maar er staan steeds mensen zo stom te vullen dat ik binnen anderhalve meter afstand moet komen als ik niet telkens vraag of ik er even bij mag.

Nu eten we gemiddeld zo'n 1x per week vegetarisch en probeer ik 1x per week vis te eten maar dit durft nog wel eens 2x per week te worden en ik gooi toch echt maximaal 2 kipfilets (400 gram) in bijvoorbeeld een wereldmaaltijd van knor of wat ik zelf bedenk. hier kunnen we vaak 4 keer van eten dus. Zodra ik aardappelen maak dan moet er ineens meer vlees liggen :Y) dus dat eten we hier niet zo veel. Eten bestellen wordt er niet bij gerekend maar dit is meestal 1x per maand sushi à 55 euro.

Wij slaan bijvoorbeeld groot in als er een aanbieding is (ranja van partner :') ), Slimpie van mij of andere houdbare zaken, koop de goedkoopste houdbare melk en koop eigenlijk bijna geen merkproducten. Wij hebben nu een grote vriezer met lades (geloof 6?) van 2 meter hoog maar wil er graag nog een bij met minimaal 4 lades.


Hebben jullie bij deze bedragen ook alle verzorgingsmiddelen en schoonmaakmiddelen geteld?

Maar onze boodschappen bevatten bijvoorbeeld ook scheermesjes, shampoo, Sodastreamcillinders en siropen, wc-papier en wasmiddel.

Voor de honden rekenen we wel apart. 38,50 per maand voor 3 honden (Hazewind, Shiba inu en Chihuahua x dwergpinsher) en de medicatie 28 euro per maand (Glucopro voor alle honden, besteld in bulk (dus goedkoper) en Hartmedicatie voor de kleinste ook besteld in bulk voor 3 maanden à 10 euro per maand.)


Zoals ik al zij, we kopen alles in bulk als dit in de aanbieding is en geen bmerken, dus ik ga wanneer we verhuisd zijn toch weer eens alles onder de loep nemen en hoop het terug te brengen naar 500 euro por maand.

moonsparkle
Berichten: 21735
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:10

simongek schreef:
moonsparkle schreef:
Tussen de 30 en 45 euro per week voor twee personen. Eens in de twee maanden een uitschieter van rond de 50 dan schrik ik altijd :')
dan

Dan is dat puur alleen eten neem ik aan.

Ik ben bij de etos en kruitvat per winkel al zo 30 euro per week kwijt.

Dagcreme 18 per potje. Haal ik wel vaak in aanbieding. shampoo. Vitamines zijn al 12 euro per pot.etc.

Boodschappen zelf ben ik voor 2 volwassenen en 2 kinderen zo'n 125 a 150 pw kwijt.


Ook shampoo, wasmiddel, wc papier en tandpasta zit er gewoon bij. Ik koop het vaak groot in als het in de aanbieding is, daarom eens in de twee maanden ongeveer wat duurdere boodschappen.

Wij vriezen wel veel in of eten iets twee keer. Als het lekker is vinden we dat ook helemaal niet erg. Zo maak ik wel eens chili con carne of Nasi en daar kunnen we drie dagen van eten, twee dagen achter elkaar hetzelfde of met een dag ertussen en een portie in de vriezer. Rijst kopen we ook groot in, zo eten we ook regelmatig rijst, groente en vlees. Wat wel heel veel kan schelen is dat we vooral water en thee drinken, alleen in het weekend af en toe een blikje cola.

De lidl zit trouwens het dichtst bij dus dat helpt natuurlijk ook. En mijn moestuin die heeft gezorgd voor een vriezer vol soep :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-11-20 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:10

Captain schreef:
Huh maar 2 eieren is toch geen lunch? :+
Zo heb ik voor morgen een gevulde puntpaprika met gehakt en ui gepland staan als lunch. Wij besteden veel, maar houden ook gewoon van lekker eten! <3


:D
2 broodjes pindakaas is ook een prima lunch.
Ik eet heel erg simpel eigenlijk. Ik eet gerust die 2 eieren als avondeten.

Ik ben met z’n 2-en ongeveer 250 euro per maand kwijt aan boodschappen.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:12

Van sommige dingen koop ik het goedkoopste van het goedkoopste (bijvoorbeeld de goedkoopste melk, want daar drink ik toch zelf niet van :+ ) maar van andere producten merk ik wel degelijk kwaliteitsverschil en dan vind ik het ook niet erg om er meer geld aan uit te geven.

Ik snap de obsessie van zo goedkoop mogelijk boodschappen doen niet zo, maar ik eet dan ook graag :D

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:16

simongek schreef:
Ook shampoo, wasmiddel, wc papier en tandpasta zit er gewoon bij. Ik koop het vaak groot in als het in de aanbieding is, daarom eens in de twee maanden ongeveer wat duurdere boodschappen.

Wij eten vriezen wel veel in of eten iets twee keer. Als het lekker is vinden we dat ook helemaal niet erg. Zo maak ik wel eens chili con carne of Nasi en daar kunnen we drie dagen van eten, twee dagen achter elkaar hetzelfde of met een dag ertussen en een portie in de vriezer. Rijst kopen we ook groot in, zo eten we ook regelmatig rijst, groente en vlees. Wat wel heel veel kan schelen is dat we vooral water en thee drinken, alleen in het weekend af en toe een blikje cola.

De lidl zit trouwens het dichtst bij dus dat helpt natuurlijk ook. En mijn moestuin die heeft gezorgd voor een vriezer vol soep :')


Oh, mijn thee is duurder dan blikjes cola :')

Ik moet wel zeggen dat ik echt een fijnproever ben. Ik hou van kwaliteit en wil niet inleveren daarop. Vlees eten we alleen van de slager, brood alleen van (1 bepaalde) bakker en goedkope zakjes thee hoef ik niet, drink alleen thee van theespeciaalwinkels. Net als de koffiebonen van m’n man overigens.
Dat tikt ook wel aan.
Eten uit de vriezer hoef ik ook niet, maar dat eten mijn man en kinderen wel (als ik er niet ben :+) Misschien wat verwend :o Zou wel minder willen uitgeven, maar als ik hier lees hoe anderen dat doen wil ik dat echt niet.

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 22:20

@missbambi hoeveel van dat bedrag gaat er naar het roken?
Mijn smoesje om nieuwe paarden spullen te kopen is altijd: ik rook toch niet, ga niet uit dus dat nieuwe dekje kan er ook wel af :+

Bij mij zitten de scheermesjes enzo er wel bij, ook die koop ik in bulk.
Enkel parfum etc niet dat reken ik niet bij de maandelijkse boodschappen.

Mijn hondje krijgt voor €15 in de maand eten. Mijn 2 katten voor €20. Beide droogvoer van hayes brothers.
Mijn paard krijgt 1 zak musli en 1 zal lucerene in de maand totaal €30.
In de winter supplementen van €45 per maand. Paard is dus weer het duurste :=

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:21

verootjoo schreef:
Oh, mijn thee is duurder dan blikjes cola :')

Ik moet wel zeggen dat ik echt een fijnproever ben. Ik hou van kwaliteit en wil niet inleveren daarop. Vlees eten we alleen van de slager, brood alleen van (1 bepaalde) bakker en goedkope zakjes thee hoef ik niet, drink alleen thee van theespeciaalwinkels. Net als de koffiebonen van m’n man overigens.
Dat tikt ook wel aan.
Eten uit de vriezer hoef ik ook niet, maar dat eten mijn man en kinderen wel (als ik er niet ben :+) Misschien wat verwend :o Zou wel minder willen uitgeven, maar als ik hier lees hoe anderen dat doen wil ik dat echt niet.


Ik haal altijd verse thee bij een thee en koffiewinkel, daar doe ik dus echt veel langer mee dan met een doosje pickwick oid.

Zelfs op mijn werk heb ik verse thee staan haha

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:22

Ik denk dat wij met zijn tweeën echt wel rond de 300 euro uitkomen. Eten waar we trek in hebben, kijken eigenlijk te weinig naar aanbiedingen. Wasmiddel in de aanbieding, evenals deo etc.

snorkel1986

Berichten: 3022
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:22

Ik probeer mij te richten op 300 per maand 2 volwassen en 2 kids (6 en 5)
En ik had tot vorige maand 250 ( maar dat lukte niet) en wij snoepen en snakken graag en drinken ook doordeweeks frisdrank (er houd niemand van water binnen de familie ) wel exe huisdieren

Sky

Berichten: 5069
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:22

Interessant om mee te lezen. Wij geven zo'n 350 euro per maand uit voor 2 personen, exclusief take-away. Ik wil dit ook graag omlaag hebben, dus vanaf volgende maand gaan we een challenge doen van €40,- per week (puur voor eten). Ik heb bepaalde eisen (koop voornamelijk biologisch), dus dat wordt even lekker puzzelen denk ik.. Het is puur een maand dat we dit zo willen doen, eens kijken of we dat kunnen, zonder in te leveren op fruit/groente ed. Vega eten we wel sowieso al.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:23

L_iek schreef:
Te veel. Ik denk ongeveer 400 euro voor 2 personen.


Hier ook. We letten niet op aanbiedingen en kopen alleen bij AH. Ik eet vega en mijn vriend houdt van vlees, dus dat valt niet handig te delen/combineren.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 17-11-20 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:24

Ik denk ongeveer 300/400 euro per maand voor 2 mensen. Maar ik haal vaak maar 1 tot 2x per maand de boodschappen omdat we niet echt een winkel in de buurt hebben. Verder haal ik het brood bij de bakker en vlees bij de slager, af en toe snacks bij het diepvrieshuis en afgekeurde worstenbroodjes bij de fabriekswinkel. Vries zowat alles in want ik ga niet voor 1 ding naar de winkel.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:25

@anoukwelsh: haha, veel maar in verhouding met iemand die pakjes koop veeeeel minder. Stoppen staat op de planning maar door stoppen met pijnmedicatie waardoor ontwenningsverschijnselen en niet slapen en omdat we in een verbouwing zitten staat dat even on hold.

Zijn ergens tussen de € 210 en € 250 per maand kwijt aan roken.. maargoed, die € 250 was ik eerst kwijt incl. roken en boodschappen :') nou moet ik zeggen dat ik dus ook wel behoorlijk goedkoop at zoals ik het nu lees. Ben veel meer groenten gaan eten, fruit ben ik nog niet zo best in maar eet ik nu gemideld 1x per week (diep bedroevend :+ )

Dus, tja.. als ik dan ga rekenen 600-250 = 350 euro aan boodschappen, eigenlijk doen we het dan niet zo slecht :Y)

Snoep, koek en chips komt er hier niet standaard mee met de boodschappen (ik vreet namelijk alles op :o ) maar enkel wanneer we ergens zin in hebben dan lopen we even naar de overkant (wonen boven het winkelcentrum).

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:27

Voor 2 volwassenen en 2 kinderen zo'n 350/400 euro in de maand. Vrij veel vind ikzelf maar dat komt ook omdat we kha eten, waardoor de relatief goedkopere koolhydraten geen optie zijn, wanneer we wat meer pasta of bijv. aardappels zouden eten zou het gunstiger zijn.

Daarnaast nog voer voor de katten en hond, zo'n 40 euro per maand denk ik.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:29

Pfoe, exclusief dieren zo'n 30 a 40 euro per week in mijn eentje. Dus 120 tot 160 euro per maand.

Edit: geld zit 'm bij mij vooral in duurdere ingredienten voor mijn lunchsalades, als vis, garnalen, rivierkreeftjes, goede feta of geitenkaas etc. En ik sla graag in bij aanbiedingen.
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 17-11-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Berichten: 5942
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:29

Wij zitten om en nabij de €100,- per week, 2 personen. Hebben ook een kat en vissen, maar die hebben een "eigen rekening" :+. De ene week is het ietsjes minder (€80,-) maar ook weken dat we daar weer boven zitten. Dus zo rond de €450,- per maand zijn wij kwijt.

Ik heb een poosje geprobeerd om te besparen, maar mijn man drinkt elke dag 2-3 glazen cola en wil dan echt alleen Coca-Cola zero. Ikzelf drink ongeveer 2 flessen Ice Tea Zero leeg per week... Ik wil ook alleen maar Lipton, dus dat tikt al aardig aan. Vlees verdelen we tegenwoordig wel over 2x ipv alles in 1x.

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:42

Puur aan boodschappen ongeveer 400 euro per maand voor 2 volwassen, 1 kind van 6 en 2 katten. Daarnaast krijgen we 1 a 2 keer per maand een Hello Fresh box en eten we 2 a 3 keer per maand iets wat thuis bezorgd wordt.
Oh dan hebben we nu nog vlees in de vriezer van koopeenkoe.nl.

We hebben iets meer dan 2 jaar geleefd van de voedselbank en in totaal zo'n 4 jaar met een budget van 60 euro per week. Nu kan het allemaal wat makkelijker en eten we wat luxer. Ik probeer wel altijd zo veel mogelijk bij de Lidl te halen en we gaan alleen voor een aantal specifieke producten naar de AH.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:46

simongek schreef:
moonsparkle schreef:
Tussen de 30 en 45 euro per week voor twee personen. Eens in de twee maanden een uitschieter van rond de 50 dan schrik ik altijd :')
dan

Dan is dat puur alleen eten neem ik aan.

Ik ben bij de etos en kruitvat per winkel al zo 30 euro per week kwijt.

Dagcreme 18 per potje. Haal ik wel vaak in aanbieding. shampoo. Vitamines zijn al 12 euro per pot.etc.

Maar hier snap ik dan weer niks van. Bij mijn 120-150 euro per maand zit ook verzorging. Maar echt no way dat ik 18 euro aan een potje dagcreme ga uitgeven. Elke week weer!! :wow: Waarom gebruiken mensen dagcreme? (Oprechte vraag, mijn moeder deed dat altijd, ik heb geen idee waarom.)

Maar eh, veel mensen gebruiken echt veeeeel te veel zeep/shampoo etc. Je handen wassen bijvoorbeeld. Meerdere keren pompen met zo'n zeeppompje is echt nergens voor nodig, maximaal 1 pompje doe ik zelf en dat is zat (ga maar eens kijken, je hele handen kun je ermee insmeren). Shampoo, zelfde verhaal, probeer maar eens hoeveel je nou echt nodig hebt om al je haar in te smeren. Daarbij wassen veel mensen hun haar veel te vaak, ik heb het zelf teruggebracht naar 1x per week en dan wordt het pas vet. Maar Andrelon verdient er nu eenmaal meer aan als ze de consument vertellen dat elke dag wassen nodig is :)) Of aan zeeppompjes die teveel zeep uitgeven.
Tandpasta idem, een klein erwtje is echt zat. Heb nooit klachten. Goed poetsen met een goede tandenborstel is veel belangrijker, en geregeld stoken.

Ik heb trouwens ook wel eens moeten leven van 10 a 20 euro in de week. Veel blik en diepvries. (Ik had bijvoorbeeld veel aan deze blog: https://vegetus.nl/eten-van-10-15-euro- ... -deel-een/ , zij heeft veel budgetlijstjes gemaakt en let daarbij ook op voedingsstoffen!) Daar kun je qua smaak wat van vinden trouwens maar qua gezondheid doet het niet onder voor vers, da's een mythe.
Over smaak gesproken trouwens, ik heb nou echt niet het idee dat ik karig eet ofzo voor dit bedrag :)) en ik zou niet weten hoe ik veel lekkerder zou eten als ik veel meer geld uit zou geven. Eten is super belangrijk en ik eet ook echt graag en lekker, maar dat meer geld gelijk staat aan lekkerder eten is imo al helemáál een mythe :+

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:49

Gemiddeld 125 euro per maand voor mij alleen.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:09

Sting schreef:
Duhelo schreef:
Sinds kort weer alleen, dus ik probeer te besparen.

Ik doe om de 2 weken een hellofresh box van 55 euro, hiermee ben ik voor 2 weken ver in warme maaltijden gecoverd (en vaak kan ik nog een deel invriezen, ik eet zelf ong 3 keer van een maaltijd voor 2 personen).
Ik probeer zo ook te vermijden om wekelijks naar de winkel te gaan, want dan rol ik buiten met 75-100 euro aan spullen waarvan ik amper 2 maaltijden kan koken.
Voor volgende week heb ik ook een fruitbox van 9 euro bijbesteld, ik ben benieuwd hoe die bevalt, indien goed dan ben ik telkens twee weken voorzien van warm eten en fruit, en hoef ik alleen maar eens per maand naar de winkel voor drank, wc papier en dergelijke. (dit zou voor 60-70 euro per maand moeten lukken)

Mijn doel: budget van 200 euro (voor mij alleen) en daaronder te blijven.

Dan moet je alsnog naar de winkel voor brood/yoghurt/melk etc toch? Of kan je dat tegenwoordig mee-bestellen?

Je kan bepaalde dingen meebestellen (bepaalde soorten vlees, kaas, etc)

Ikzelf eet geen brood van de bakker (heb wel altijd afbakbroodjes liggen)
Melk en gewone drank is lang houdbaar en dingen als yoghurt eet ik niet zo vaak.
Dus dat is prima doenbaar zo :)

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:13

Minimaal €200,- per week, 2 volwassenen en één kind, kat doet hier niet aan mee :+