Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:24

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:26

220 per maand voor 2 personen. Vaak vegetarisch, grotere porties en dan deels invriezen, sport om aanbiedingen in te slaan. Al het geld wat we overhouden op de boodschappenrekening gaat op aan een keer uit eten. We hebben trouwens altijd wijn, bier, koekjes, chocolade etc in huis, dus niet dat we zo zuinig zijn dat we niks in huis hebben. Ook regelmatig een To good to go pakket trouwens :D.

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:27

100/125 per maand voor 1 persoon!

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:29

Nu zo'n 550-600 per maand :o was minder, maar ik koop regelmatig wat extra's tussendoor en dan loopt het best op.
Is wel voor 5 personen (2V en 3 "kinderen", 17-19-21 en in het weekend vaak er nog 1 bij) + 2 katten en een hond.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:33

AnoukWelsh schreef:
Heeft d'r iemand nog tips om wat minder uit te geven? :Y)


Wij besparen ook sterk door seizoensfruit en -groenten te eten (vers uiteraard). Die zijn hier meestal in aanbieding in hun seizoen. Ik heb een kalender aan de koelkast hangen met wat er in welke maand beschikbaar is :D nu zitten we bv aan de peren bij het ontbijt en ik heb vorige week witloof in de oven gemaakt en nu net pasta met broccoli. Op deze manier worden we ook gedwongen gevarieerd te eten en nieuwe dingen te leren kennen.

Verpakt is in het algemeen ook duurder, MAAR het is mij wel al opgevallen dat diepvries soms weer wel goedkoper is. Bv aardappelpuree uit de diepvries is hier goedkoper, als je het even berekent (dus echt gewicht geschilde aardappelen + wat je erbij doet aan kruiden enzo vergelijken met puree) en dan kom je bij diepvries op minder of het gelijke uit. Dus ik bespaar me zo regelmatig wat tijd en geld. Asperges zijn vers goedkoper in hun eigen seizoen, maar ik heb ze buiten dat seizoen ook goedkoper geweten in bokaal dan vers en dat is prima voor in een risotto...

Dus je moet echt durven vergelijken, want er is niet altijd een vaste regel of logica die zegt wat goedkoper is.


En ééntje die je vast al wist; minder vlees eten kan je echt enorm veel geld besparen en is gezonder. Wij eten zo'n 2-3 dagen per week vlees (ik kook altijd voor 2-3 dagen, dus dat is in de regel 1 keer met vlees of vis en dan 2 keer vegetarisch) en dat is ruim voldoende om gezond te zijn. Wij eten dan ook geen vleesvervangers of dergelijke. Het is maar een tip hoor, geen oordeel over vleeseters. Wij eten sowieso heel graag groenten en hebben er daarom weinig moeite mee. Vegan zou voor ons dan weer wel moeilijk zijn, maar we letten wel op onze innames van dierlijke producten en ik gebruik regelmatig plantaardige alternatieven wanneer het niet stoort.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 17-11-20 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:34

Ik schrik me echt dood van sommige bedragen hier :wow:
Als ik (1 persoon) meer dan 200 euro uitgeef aan boodschappen vind ik dat echt belachelijk veel. Ik probeer onder de 150 te blijven en liefst onder de 120. (Edit: en ik eet echt heerlijke dingen en gun mezelf ook prima meer luxe dingetjes :Y) ) Hoeveel ik aan de katten uitgeef weet ik niet exact, zal iets van 30-50 in de maand zijn, nu wat meer omdat eentje tijdelijk speciaal voer moet.

Ik eet zelf veganistisch, doe alle boodschappen bij de AH en doe dit voor de hele week (op de fiets of lopend). Heb een tafelmodel koelkast en vriezer en geen van beiden zijn helemaal leeg aan het eind van de week. 1x per week helpt wel echt want dan koop ik tenminste alleen wat ik nodig heb. Oja, en een eetplanning maken voor maandag tot vrijdag, zodat je gericht inkoopt, je restjes kan opmaken en minder weggooit. (Zo heb ik nog een halve bloemkool die ik gegarandeerd zou laten verpieteren anders, nu heb ik netjes ingepland dat ik nog 2x bloemkool eet deze week :) )
Die eetplanning maak ik trouwens aan de hand van wat ik nog heb en wat er in de aanbieding is. En ik zoek een beetje op 35% stickers, kan ik altijd wel wat mee. Groenten en fruit koop ik trouwens op de markt, veel goedkoper. Voor zaterdag en zondag plan ik niet, dan eet ik gewoon waar ik zin in heb / een restje / afhalen.

Edit2: de bedragen die ik noemde zijn dus per maand :)
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 17-11-20 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:35

Wij zitten tussen de €350 - €400 met z'n tweeën per maand. We halen regelmatig salad bowls af en doen boodschappen bij de Appie. Verder dronk ik eerder vaak koffietjes in een koffietentje, maar nu halen we Nespresso cups en Oatly melk thuis, verder sowieso sinds we meer thuis werken gaat het sneller richting de €400 of meer dan eronder. We eten eigenlijk veel biologisch, verse groenten, lekkere sapjes en ookal eten we geen vlees/vis, tikt het best hard aan...

Als we wat meer opletten lukt het me ook voor €250 tot €300 per maand, maar dan is het gewoon veel meer zelf koken.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:36

Gemiddeld 100 euro per week voor 2 personen. Haal alles bij de jumbo en ah, vlees van de slager.
Dierenvoer is daar nog niet bijgerekend want dat haal ik in een dierenspeciaalzaak.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:36

Rond de 700-800 pm, inclusief alles, dus ook drogisterij, wasmiddelen en afhalen/uit eten. We zijn met zn 3en.

Oja we houden ook van wijn en goed vlees :))

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:39

150 - 200 per maand in mijn eentje + 2 katten.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:41

.
Laatst bijgewerkt door akishino op 13-04-23 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 20:46

@booo dat is ook niet veel! Kies je daar bewust voor of heb je niet zo veel nodig?

@sinneJ bedankt voor je tips!
Mijn ouders doen mee aan de postcode loterij en kregen de vega favorieten cadeau kaart. Hun moesten hem niet dus heb er zelf Vega gehakt balletjes etc. van gehaald. Moet zeggen dat dit ook best beviel! Misschien dat ik 1 of 2 keer per week zoiets kan proberen :)

@akishino mijn stiefvader doet ook alles cash. Ik ben echt een neuroot die dus 10 keer per dag mijn rekening checkt. Dus mijn pin zie ik beter dan cash.
Bij cash denk ik altijd: oh nog €50. Dan geef ik het uit en 5 min later ben ik al vergeten waar aan 8)7

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 20:48

rien10 schreef:
AnoukWelsh schreef:
Heeft d'r iemand nog tips om wat minder uit te geven? :Y)


Als je dingen over hebt niet weggooien.
Aardappelen: opbakken.
Pasta met saus: invriezen.
Wraps: in folie wikkelen en bewaren.
Etc. En af en toe een kliekjes dag maken. “Wil jij de pasta? Dan neem ik de wrap”.


Vaak krijgt vriendlief het idd de volgende dag mee naar werk.
Of ik kook voor 2 dagen/vries het in :)

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 20:48

Jinte schreef:
€200 met z'n 2en. Dit is wel excl voer etc voor de dieren.


Per maand?

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:49

LiselotZorro schreef:
Zo'n €100 per persoon per week. Haal bijna alles bij speciaalzaken, weinig uit de supermarkt. Uit de diepvries vind ik niet te eten.


Dat vind ik oprecht knap. Ik houd van luxe eten, maar weet niet hoe ik 100pp kan uitgeven in een week.

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 20:50

[/quote]Zorgen dat je een lijstje hebt en dat je jezelf daar aan houdt.[/quote]


Jip dat zou wel eens kunnen werken :+

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:50

Sinds kort weer alleen, dus ik probeer te besparen.

Ik doe om de 2 weken een hellofresh box van 55 euro, hiermee ben ik voor 2 weken ver in warme maaltijden gecoverd (en vaak kan ik nog een deel invriezen, ik eet zelf ong 3 keer van een maaltijd voor 2 personen).
Ik probeer zo ook te vermijden om wekelijks naar de winkel te gaan, want dan rol ik buiten met 75-100 euro aan spullen waarvan ik amper 2 maaltijden kan koken.
Voor volgende week heb ik ook een fruitbox van 9 euro bijbesteld, ik ben benieuwd hoe die bevalt, indien goed dan ben ik telkens twee weken voorzien van warm eten en fruit, en hoef ik alleen maar eens per maand naar de winkel voor drank, wc papier en dergelijke. (dit zou voor 60-70 euro per maand moeten lukken)

Mijn doel: budget van 200 euro (voor mij alleen) en daaronder te blijven.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:52

AnoukWelsh schreef:

Zorgen dat je een lijstje hebt en dat je jezelf daar aan houdt.[/quote]


Jip dat zou wel eens kunnen werken :+[/quote]

Dat was bij ons de gouden tip die ik toen kreeg. Ik kocht altijd veel te veel, wat slecht was voor mijn portemonnee, maar vooral erg zonde was wat betreft voedselverspilling.

Nielojram

Berichten: 7809
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:53

Rond de vierhonderd euro per maand.
Eenpersoonshuishouden.
Ben ook heel dik, ik hou van lekker eten ( en drinken).

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:56

Duhelo schreef:
Sinds kort weer alleen, dus ik probeer te besparen.

Ik doe om de 2 weken een hellofresh box van 55 euro, hiermee ben ik voor 2 weken ver in warme maaltijden gecoverd (en vaak kan ik nog een deel invriezen, ik eet zelf ong 3 keer van een maaltijd voor 2 personen).
Ik probeer zo ook te vermijden om wekelijks naar de winkel te gaan, want dan rol ik buiten met 75-100 euro aan spullen waarvan ik amper 2 maaltijden kan koken.
Voor volgende week heb ik ook een fruitbox van 9 euro bijbesteld, ik ben benieuwd hoe die bevalt, indien goed dan ben ik telkens twee weken voorzien van warm eten en fruit, en hoef ik alleen maar eens per maand naar de winkel voor drank, wc papier en dergelijke. (dit zou voor 60-70 euro per maand moeten lukken)

Mijn doel: budget van 200 euro (voor mij alleen) en daaronder te blijven.

Dan moet je alsnog naar de winkel voor brood/yoghurt/melk etc toch? Of kan je dat tegenwoordig mee-bestellen?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:56

Rond de €700 per maand. Gezin met 2 kinderen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37274
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:58

Gemiddeld 50 euro per week voor twee huishoudens en eens per 8 weken 100 euro voor shampoo waspoeder enz. Dus afwisselend 200 of 300 euro per maand

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:59

Hier 200 per maand voor 2 personen.

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:01

Hier zo’n 500-600 per maand voor twee personen. Vind ik aan de ene kant heel veel, maar aan de andere kant wil ik er niet op bezuinigen. We houden van dingen als kaas en noten door gerechten en dat maakt het duur, maar is te lekker om weg te laten. Ik let wel op aanbiedingen overigens, man niet, die gooit alles in het karretje.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:02

Kom ik aan met 50 à 60 euro per maand :D Doordeweeks 1 persoon, in het weekend 2, 2 kleine honden en een kat.