Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3182
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:11

Ik doe boodschappen voor ongeveer €120-150 pm, ik ben alleen. Daar zitten de hond en katten nog niet bij in, daar ben ik ongeveer €45 pm aan kwijt denk ik.

Ik doe al mijn boodschappen bij de Lidl en moet heel erg opletten met mijn budget, dus ik doe zuinig boodschappen maar probeer wel gezond te eten. Ik kook 1 of 2 dagen in de week voor de hele week en gooi dan alles wat ik niet binnen 2 dagen ga eten in de vriezer. En ik eet niet elke dag vlees, ik denk ongeveer 3 keer in de week, dus dat scheelt ook. :)

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:20

AnoukWelsh schreef:
@booo dat is ook niet veel! Kies je daar bewust voor of heb je niet zo veel nodig?

@sinneJ bedankt voor je tips!
Mijn ouders doen mee aan de postcode loterij en kregen de vega favorieten cadeau kaart. Hun moesten hem niet dus heb er zelf Vega gehakt balletjes etc. van gehaald. Moet zeggen dat dit ook best beviel! Misschien dat ik 1 of 2 keer per week zoiets kan proberen :)

@akishino mijn stiefvader doet ook alles cash. Ik ben echt een neuroot die dus 10 keer per dag mijn rekening checkt. Dus mijn pin zie ik beter dan cash.
Bij cash denk ik altijd: oh nog €50. Dan geef ik het uit en 5 min later ben ik al vergeten waar aan 8)7


Beide! Ik vind het zonde om veel geld aan eten uit te geven, maar ik heb ook geen behoefte aan veel dingen. Ik eet geen vlees, maar ik koop bijvoorbeeld ook geen drinken (muv thee). Soms maak ik er een uitdaging van, ik red het wel eens maanden voor 70 euro p/m. {:}

Eskimo
Berichten: 3048
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:21

zonnebloem18 schreef:
Ben stiekem wel nieuwsgierig wat mensen die 600+ per maand uitgeven dan eten. Eet je dan vaak luxe producten?

Mijn man is een flinke eter, die red het niet op een paar plakjes brood en een bord avondeten. Hij eet in zijn eentje al een half brood per dag. En schept met het avondeten meestal 2 keer op, eet 2 flinke kommen vla en begint rond 8 uur weer wat te grazen in de keuken.


Mijn vriend en ik vragen ons juist oprecht altijd af hoe je onder de 600 kan blijven :+ ... Nu is mijn vriend wel chef dus kopen we niet de goedkoopste spullen en maken we alles vers. Producten moeten goed zijn en als we vlees kopen is dat vaak biologisch/slager. Van de 900 kopen we ook alles voor de hond maar ook wijn of spullen om te bakken in de weekenden. En alcohol tikt dus ook wel erg aan. Maar als wij een maandje goedkoper boodschappen willen doen en we kopen normaal groente, fruit, brood, kruiden etc. dan vinden wij het alsnog moeilijk om onder de 600 uit te komen... Maar goed, we houden beide ook wel heel erg van lekker eten :D

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:29

Ik schrok net best even toen ik het ging uitrekenen. Ongeveer €110 per week incl kattenvoer excl luiers. Honden, paard en konijnenvoer haal ik elders. Verder haal ik alleen tgtg boxen groenten/fruit. 2/3 boxen per week. Daar eten wij met zijn tweeen van en de konijnen. Haal vlees sinds vorige week per kilo. Kilo kipfilet bijv voor €3,75 en kilo gehakt voor €5. Verder regelmatig vlees uit de 70% bak van de jumbo. 1 a 2x per maand tgtg van bakker Bart want met een goede tas doen wij 2 weken. Vriezer zit vol en mijn doel is sws andere vriezer. Toch wil ik het terug gaan brengen onder de €100 per week.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:42

Ik zag net de aanbieding van een lokale groenteboer langskomen daar ga ik wel even shoppen.

Onder andere 3 bakken aardbeien voor 5 euro
Blauwe bessen 1 bak voor 1 euro, Bramen hetzelfde.
Paprika per stuk 0,50 euro
Rode uit 1 kilo voor 1 euro

Heb ik deze week lekker luxe fruit voor weinig <3

Biebz

Berichten: 5535
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:51

Wij geven gemiddeld rond de 50 euro per week uit. Dus zal zo’n 200-250 per maand zijn.
Wij zijn met z’n tweeën en hebben 2 katten.
Het is ook echt niet zo dat we niks ‘luxe’ eten of geen lekkere dingen voor tussen door of savonds hebben.

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:52

Ik vind zelf dat we het best netjes doen. Maar als ik de bedragen hier lees, moeten we toch flink bezuinigen haha.

Huishouden van 2 pers gemiddeld 125- 150pw dus 500-600pm incl verzorgingsproducten/wasmiddelen (excl mijn shampoo, die koop ik groot in in DE) excl drank, huisdieren, uiteten

Hiervoor hebben we 5 dagen hellofresh.
Eten we in het weekend eigenlijk altijd vrij uitgebreid.
Brood bij de bakker, vind het van de supermarkt gewoon niet lekker.
Kip bij de poelier, vlees bij de Sligro of slager
Als tussendoortje rauwkost, fruit met Skyr. Ook altijd vers en voor 2 personen.
A-merken wasmiddelen shampoo etc, ik krijg zelf snel uitslag en met deze producten niet.
Noten van de notenboer, elke dag een handje. Kaas van de kaasboer.

Dus al met al tikt het wel aan.
Vriend doet ook lichamelijk inspannend werk, laatste periode 7 dagen in de week. Dus dat eet wel door. Kosten zullen dus 60/40 liggen denk ik. Maar kan ook 55/45 zijn :')

Als we echt niet zouden opletten met wat we kopen, dan zou ik denk ik makkelijk 200pw uit kunnen geven
Laatst bijgewerkt door KellyR op 18-11-20 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37374
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:54

Ik koop ook alles vers en bij voorkeur biologisch. Ivm voedselallergie mag ik niks kant en klaars hebben. Daardoor ben ik juist goedkoper uit heb ik het idee. Ik snij ook alles. Omdat steeds meer niet meer mag. Maar wat ik mag hebben aan bv frisdrank is alleen de duurste versie weer. Gelukkig is onder andere rijstmelk flink goedkoper geworden.

Ik ben toch een luxe eter maar geen grote porties. Gister van 300 gram bio gehakt, rest bloemkool, erwtjes, rest paddestoelen en de laatste tomaten 4 porties pasta gemaakt. Ik gooi zelden iets weg, van de bloemkool gaan bv de steeltjes in de soep of pasta. Ik merk wel het laatste jaar dat voorheen 30/40 euro nu 40/50 euro is voor dezelfde dingen. -O-

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:57

Ik zit op zo’n 100,- á max. 150,- per maand in m’n up.

MarliesV

Berichten: 15251
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:58

Wij geven zo'n 500 euro per maand uit, dit is inclusief wasmiddel en verzorgingsproducten en excl afhalen/uit eten.

Ik koop van bepaalde zaken alleen merkproducten, zoals koffie/ cola/ bier/ wasmiddel
Dat tikt aardig aan. Daarnaast veel vers maar dat is niet perse duur als je op de seizoenen let.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:59

Wij rekenen €40 p.p. per week, dus met 2 volwassenen zijn we €320 per maand kwijt. En dan redden we het net, en soms net niet en dan moet er meer bij :').

Jorex

Berichten: 10003
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:59

Ik zit als ik alleen ben op 140 euro per maand en met zijn tweeën zitten we nu op 200 per maand is exclusief eten voor de kat en mijn pony's.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:01

Met 2 personen geven wij rond de 450-500 euro per maand uit aan normale boodschappen, incl schoonmaak producten.
Dat is exclusief spul voor de katten, verzorgingsproducten, wasmiddelen, brood, koffie en thee. Dat halen we bij speciaalzaken/bakker/duurzamere winkels. We drinken heel weinig alcohol, maar kopen dan wel graag een duurdere fles wijn of whiskey. Frisdrank drinken we dan weer nooit.

Wij eten zo veel mogelijk veganistisch en vinden onze gezondheid én de impact op onze planeet erg belangrijk, dus ja daar geven we ook (graag) meer geld aan uit. We eten allebei ook graag en lekker :Y)

Pandora2
Berichten: 19878
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:04

Zo ongeveer 40 euro per week voor mij alleen. Eten voor de poezen niet meegerekend.
Ik koop wel groenten en vlees bio korteketen bij de boer, dus dan ben je al iets duurder uit dan in de supermarkt.

Kant-en-klaar, frisdrank of charcuterie koop ik nooit, dus dat scheelt ook wel flink.

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:04

400 euro per maand. 2 volwassenen. Hierin zit ook wasmiddel en verzorgingsproducten. Vlees en vleeswaren bij de slager op het dorp en de rest laat ik door de AH bezorgen.

Ik merk wel dat ik de laatste paar maanden (sinds corona en dan werk ik gewoon normaal en niet ineens thuis) meer geld kwijt bent aan boodschappen.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:05

Ongeveer 250-300 euro voor 1 persoon.
Dat is inclusief kattenbakvulling en wc papier, maar exclusief andere katten- en verzorgingsproducten en exclusief koffie of etentjes buiten de deur.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:08

Wij zitten tussen de 500 en 600 euro per maand. Inclusief de dieren (1 hond en 1 paard), roken en verzorgingsproducten zoals wasmiddel, shampoo etc. Ook inclusief Take away en uit eten. Zal straks wel duurder en wat meer opletten zijn als de baby er is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33871
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:08

Het ligt er ook een beetje aan hoeveel waarde je hecht aan eten. Ik heb van huis uit meegekregen van brood haal je bij de bakker, groente bij de groenteboer en vlees bij de slager. Ik vind dat goedkope supermarktbrood echt niet te eten. Dus ik koop bijvoorbeeld nooit goedkoop brood. Terwijl mijn vriend prima brood eet van de aldi. :r

Ik koop bijvoorbeeld een bakje roomkaas van 60cent voor bij een stokbroodje. Terwijl mijn ouders drie soorten spreads kopen van de versafdeling (a 5 euro). Ik maak mijn sladressing zelf en mijn ouders kopen die kant en klaar. Ik koop bijvoorbeeld nooit maaltijden of salades compleet. Ook drink ik weinig frisdrank en alcohol. Dat zijn denk ik de zaken die maken dat je 50 of 100 euro per week uitgeeft aan eten. :P

Helemaal niet slecht als je die 100euro kan betalen. Want lekker eten is gewoon belangrijk en fijn.

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:09

Wij zijn met 5 personen, 2 volwassen, 14, 11 en 8 jaar kinderen.
Ik geef zeker 700 p.m aan boodschappen uit.
Ik koop voornamelijk bij de Aldi en Lidl, maar brood van de bakker. En er gaan 8 broden per week doorheen.
700 is incl alles, dus ook voer voor de katten en honden.
Ik koop bijna geen a merken.

Ik vind 700 best wel heel veel.
Als ik zie dat gezinnen het soms met 50-70 euro per week moeten dan heb ik daar zwaar respect voor.

Vorige maand heb ik begin van de maand 600 euro gepind, een poging om te kijken of ik het daar mee zou redden.
Het ging me redelijk goed af maar uiteindelijk toch nog iets bij moeten pinnen. :o

Sinds een aantal weken heeft de lidl een soort 'verspil me niet' stickers.
Producten aan de datum voor 25 ct.
Ik ga dan wel eens smorgens vroeg kijken of er bruikbare dingen tussen zitten.
Vanmorgen had ik een appeltaart, zak witte puntjes, een bruin sesambrood, 2 pakken skyr en een gemarineerde zalmfilet.
Dat vind ik dan wel erg leuk en goedkoop.

Edit: ik ben niet de persoon die alle folders af gaat om te kijken wat waar in de aanbieding is.
En ik koop ook gewoon waar ik zin in heb.
En het werkt ook niet mee dat ik zelf in een supermarkt werk _O-

Marlinderooz, ik vind supermarkt brood ook niet lekker, brood wat ik er wel haal, daar maken wij tosti's van.
Muv het extra volkoren brood van de Aldi. Deze vind ik heerlijk.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 18-11-20 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dalie
Berichten: 81
Geregistreerd: 08-08-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:10

Ma en ik samen is meestal 85/100 euro per week, dus ongeveer 400 per maand. Vroeger was het wel eens 70 euro of minder maar alles is zo duur geworden :')

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:12

Is het erg dat ik totaal geen idee heb? We maken elke maand allebei een bedrag over naar de gezamenlijke rekening en daar betalen we de gezamenlijke uitgaven mee. Soms houden we over, soms is er een tekort. Dan storten we allebei bij. Ik koop wat ik nodig heb, let wel op prijzen maar ook op kwaliteit. Dus wel de vaatwastabletten van de Lidl, maar de hagelslag is van Venz om maar een voorbeeld te geven.

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:12

hier 150-200 euro pm voor 3 personen

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:14

Wij zitten gemiddeld rond de 250 euro per maand. Wij zijn met z'n tweeën.

Letten niet op de acties en doen boodschappen bij de Jumbo, Ah en Lidl.

Toch best netjes als ik sommige uitgaven zo lees. :')

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:32

Eskimo schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ben stiekem wel nieuwsgierig wat mensen die 600+ per maand uitgeven dan eten. Eet je dan vaak luxe producten?

Mijn man is een flinke eter, die red het niet op een paar plakjes brood en een bord avondeten. Hij eet in zijn eentje al een half brood per dag. En schept met het avondeten meestal 2 keer op, eet 2 flinke kommen vla en begint rond 8 uur weer wat te grazen in de keuken.


Mijn vriend en ik vragen ons juist oprecht altijd af hoe je onder de 600 kan blijven :+ ... Nu is mijn vriend wel chef dus kopen we niet de goedkoopste spullen en maken we alles vers. Producten moeten goed zijn en als we vlees kopen is dat vaak biologisch/slager. Van de 900 kopen we ook alles voor de hond maar ook wijn of spullen om te bakken in de weekenden. En alcohol tikt dus ook wel erg aan. Maar als wij een maandje goedkoper boodschappen willen doen en we kopen normaal groente, fruit, brood, kruiden etc. dan vinden wij het alsnog moeilijk om onder de 600 uit te komen... Maar goed, we houden beide ook wel heel erg van lekker eten :D

Gaan jullie ook regelmatig naar een nieuw restaurant met lovende recensies om van een koude kermis thuis te komen? Wij zijn regelmatig van mening dat we thuis beter eten :')

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:36

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt