Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:54

Vleddertje1 schreef:
Sunrise19 schreef:
Ik geef niet veel uit, maar had deze week:

4x avocado
1,5 kg appels
Bakje blauwe bessen
Bakje frambozen
8 mandarijnen
6 bananen
4x kiwi

Bloemkool
2x courgette
Spinazie
Sperziebonen
Broccoli
Cherrytomaat
Gewone tomaat
2x komkommer.

Voor dit alles heb ik 10 euro betaald. Omdat er een plekje 0p zit of het snel op moet. Dus ik bereid alvast dingen voor of stop het in de vriezer. Ik kan alleen nooit zelf kiezen, maar dat vind ik dus niet erg. Ik vind zelf dus niet dat ik ongezond eet. Vis haal ik vers bij de jumbo foodmarkt. O.a. ook scholletjes hebben ze etc. Geloof dat die 1,20 per 100 gram zijn. Vind ik niet perse duur.



Hierin zit dus het verschil..

Ik had van de week

1,5 kilo appels,
2 courgettes
en een paar citroenen

uit de biologische winkel voor in totaal iets van 10 euro..

Als ik dit bij de lidl had gehaald was ik veel goedkoper uit geweest..
Is dus de keuze die je maakt.

Wij eten verder echt niet allemaal A merken..maar willen hierop( biologisch/ verantwoord geteeld) niet bezuinigen waardoor de kosten automatisch hoger worden..

We zijn echt niet ' heilig' hoor..eten ook gewoon een snack uit de frituur enz..maar proberen wel groot deel van de week te letten op diervriendelijk/ verantwoord eten...

Nou, precies. Nou hoeft het van mij niet allemaal biologisch en fairtrade en weet ik wat, maar dat ik de koeien die op mijn bord liggen in de wei heb zien lopen vind ik toch een prettiger idee dan dan ze uit het Oostblok komen. Ze smaken ook nog eens beter.

In het aspergeseizoen zou ik er voor kunnen kiezen om op zaterdag 1,5 uur bij de boer in de rij te gaan staan. Of ik betaal wat meer een koop dezelfde asperges bij de groentewinkel. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt en ik gun die man ook zijn omzet. :D

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:39

Ik heb dit topic verplaatst naar HTT, daar past hij beter.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:06

Wat een goed topic, ik zou niet weten wat ik nu maandelijks uitgeef.

We zijn met 2 personen, maar ik eet nu voor 2, aangezien ik er 1 aan het produceren ben.

Ik ga het eens bijhouden!

Eieren bij de boer is wel een goede als je eieren van houd, dat scheelt bijna de helft! Voor de rest haal ik bij de ah, lid, boni en jumbo en probeer ik alleen in de aanbieding mee te nemen

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 15:15

8nnemiek schreef:
Voor de mensen die het ook leuk vinden om een challenge aan te gaan: ik heb zojuist een apart topic geopend :)
[VT] Challenge: 7 dagen goedkoop eten


Super leuk ik doe mee!!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:54

Met 2 volwassenen en 2 kinderen plus 4 katten zitten we wel tegen de 500/600 aan. Maar kaas bij de kaasboer, vlees bij de bio slager en brood bij de bakker. Is exclusief verzorgingsproducten.

Oh ja en lekkere wijn en speciaalbier zijn we ook wel dol op. In de weekenden lekker borrelen.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:29

Hier met twee personen tussen de 250 en 350 euro per maand, inclusief toiletpapier, vaatwastabletten (Dreft), wasmiddel (Ariël). We kopen de laatstgenoemde producten vaak in bulk, zo hebben we deze maand bijna 30 euro uitgegeven aan vaatwastabletten, maar dat is dan voor 200 stuks, dus kunnen we zeker driekwart jaar mee vooruit. Ook zitten verzorgingsproducten als deodorant, tandpasta en de douchegel van vriendlief in het budget. Ik heb zelf shampoo e.d. van de kapper dus die betaal ik zelf, ook ben ik een fan van Rituals, dus ook die betaal ik van mijn eigen rekening.

Wij doen één keer per week boodschappen bij de Lidl en hebben om de week (ongeveer) HelloFresh voor 3 a 4 dagen. We zijn geen enorme drinkers, maar er is altijd wel bier en (goede) wijn in huis. Wel halen we dit als dit in de aanbieding is. Verder houden we wel van een toastje brie of een lekker toetje na het eten.

Ik vind het een sport om relatief goedkoop boodschappen te doen én lekker en gezond te eten. Zo eten we elke week wel een keertje zalm (koop ik bij de Lidl, uit de diepvries) en borrelen we dus ook lekker met toastjes en kaasjes. In de weekenden bakken we broodjes af. We werken allebei thuis en drinken allebei zeker 2 koppen koffie per dag. Wel de Nespresso cupjes van de Lidl.

Wat er niet in zit: Thuisbezorgd (elke zondag friet), een keertje lunchen buiten de deur (afhaal op dit moment) of een portie vis op de markt. Hier zouden we ook nog op kunnen bezuinigen, maar we genieten hier erg van dus blijven dat fijn doen :)

Oh ja en de kat (het is ook mijn kat :)) komt helemaal voor mijn rekening, hij krijgt Royal Canin Vetinary en heeft silica korrels in zijn kattenbak. Ik denk dat de kat mij zo'n 30-35 euro per maand kost.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:02

Poeh ik zou het niet eens op kunnen noemen. Ik zie dat jullie ook de huisdieren erbij rekenen. Nou dan kom ik wel op een behoorlijk bedrag. Ik let niet zo op de prijs als het op eten aankomt, niet voor mijn dieren en ook niet voor mezelf. Gelukkig hoeft dat ook niet. Ik vind het ook niet zonde van mijn geld ofzo.

Maar ik zou het voor de lol eens bijhouden.

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:14

Gemiddeld 300-400 per maand met 2 volwassenen, inclusief verzorgingsproducten wasmiddel/vaatwastabletten etc.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:33

Vandaag bijgehouden voor 2 personen

Havermout: €0.50 per pak. €0.000054 per ochtend?
Handje cranberry’s: €0.0000583?
6 broodjes (2 met smeerworst, 4 met ei) : €0.25
Smeerworst: €0.50 voor teee stuks. Wat zal 4 x smeren kosten, €0.000047392? :))
2 eieren: €0.15
2 bananen: €0,50
Andijvie: €1.47
Aardappelen: €1.58
Rookworst:€3.29
Jus: €1 (2 zakjes)
Vanavond sport ik, geen tijd voor extra’s. Mijn vriend eet wat nootjes gok ik. Ik gok €1

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:18

Autumnn schreef:
Vandaag bijgehouden voor 2 personen

Havermout: €0.50 per pak. €0.000054 per ochtend?
Handje cranberry’s: €0.0000583?
6 broodjes (2 met smeerworst, 4 met ei) : €0.25
Smeerworst: €0.50 voor teee stuks. Wat zal 4 x smeren kosten, €0.000047392? :))
2 eieren: €0.15
2 bananen: €0,50
Andijvie: €1.47
Aardappelen: €1.58
Rookworst:€3.29
Jus: €1 (2 zakjes)
Vanavond sport ik, geen tijd voor extra’s. Mijn vriend eet wat nootjes gok ik. Ik gok €1


Kloppen je berekeningen wel of kijk ik er zo langs? Havermout eet je toch geen 10.000x van en je leverworst toch ook niet?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:54

Cranberry's zijn ook vrij duur volgens mij idd, al snel 5 tot 10 euro per kilo. Een handje, 50 gram bv, zou dus al snel 50 cent kosten.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:32

Wat een interessant topic!

Hier zijn we ongeveer 70 euro per week kwijt aan boodschappen bij de Appie voor 2 personen. Dus ongeveer 300 per maand.


We drinken geen alcohol en frisdrank, niet iedere dag vlees en zelden dat er koekjes/snoep/gebak/ijs... mee naar huis gaan.
Er zit wel wcpapier, schoonmaakspul en kattengrit inclusief, maar dat is natuurlijk niet iedere week.
Eerst keken we altijd op www.ah.nl/bonuskoken. Daar stonden dan recepten op met dingen die in de bonus waren. Super chill, goedkoper en ik hoefde niet na te denken wat we die week zouden eten :+

We proberen zeker 2 stuks fruit en voldoende groenten binnen te krijgen. En 1x per week halen we iets af (friet, kebab...), dat zit daar niet bij.

Ik vond zelf dat we steeds meer geld krijt waren aan de boodschappen. Maar als ik vergelijk met sommige bedragen hier, doen we het nog niet zo slecht.
Toen we 5 jaar geleden net samenwoonde waren we 50 euro per week kwijt met eigenlijk niet echt andere boodschappen.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:18

PSvanLot schreef:
Autumnn schreef:
Vandaag bijgehouden voor 2 personen

Havermout: €0.50 per pak. €0.000054 per ochtend?
Handje cranberry’s: €0.0000583?
6 broodjes (2 met smeerworst, 4 met ei) : €0.25
Smeerworst: €0.50 voor teee stuks. Wat zal 4 x smeren kosten, €0.000047392? :))
2 eieren: €0.15
2 bananen: €0,50
Andijvie: €1.47
Aardappelen: €1.58
Rookworst:€3.29
Jus: €1 (2 zakjes)
Vanavond sport ik, geen tijd voor extra’s. Mijn vriend eet wat nootjes gok ik. Ik gok €1


Kloppen je berekeningen wel of kijk ik er zo langs? Havermout eet je toch geen 10.000x van en je leverworst toch ook niet?


Sjonge niet alles letterlijk nemen zeg. Er staat toch ook een vraagteken bij :+ :') wat denk je dat ik alle havermoutjes en cranberry’s ga tellen :Y)

Duhelo

Berichten: 28551
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:34

Autumnn schreef:
Autumnn schreef:
Vandaag bijgehouden voor 2 personen

Havermout: €0.50 per pak. €0.000054 per ochtend?
Handje cranberry’s: €0.0000583?
6 broodjes (2 met smeerworst, 4 met ei) : €0.25
Smeerworst: €0.50 voor teee stuks. Wat zal 4 x smeren kosten, €0.000047392? :))
2 eieren: €0.15
2 bananen: €0,50
Andijvie: €1.47
Aardappelen: €1.58
Rookworst:€3.29
Jus: €1 (2 zakjes)
Vanavond sport ik, geen tijd voor extra’s. Mijn vriend eet wat nootjes gok ik. Ik gok €1




Sjonge niet alles letterlijk nemen zeg. Er staat toch ook een vraagteken bij :+ :') wat denk je dat ik alle havermoutjes en cranberry’s ga tellen :Y)

je eet 6keer van een pak havermout met 2 personen. 0.5/6 = 0.08€ per maaltijd.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:40

Ik weet niet hoe groot jouw pak is, maar ik eet daar wel meer dan 12 keer van hoor. Zo zie je maar dat het nog niet zo makkelijk is om lijstjes op te stellen die ook nuttig zijn voor anderen.

Duhelo

Berichten: 28551
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:51

Schemerdier schreef:
Ik weet niet hoe groot jouw pak is, maar ik eet daar wel meer dan 12 keer van hoor. Zo zie je maar dat het nog niet zo makkelijk is om lijstjes op te stellen die ook nuttig zijn voor anderen.

pak 600 gram, uitgegaan van 100 gram havermout voor 2 personen. Per persoon eet je er natuurlijk snel 12 keer van.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:04

Vandaag voor maar 20 euro weekboodschsppen gedaan *\o/* groenten van de Lidl en alles wat ze niet hadden bij de ah. Omdat ik als iets in de aanbieding is veel voorraad haal hoefde ik alleen maar wat dingen voor avondeten, brood, nepkaas en sojamelk te hebben. Had alle vleesvervangers nog van een aanbieding een tijdje terug en broodbeleg en sojayoghurt had ik ook nog. Volgende stap is recepten bedenken adhv de bonus maar ik ben al aanzienlijk aan het besparen :).

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:15

Vandaag 31 uitgeven aan boodschappen, alleen kaas vergeten dus die komt er nog bij :')

Twee personen voor een week, maar ik heb ook altijd nog dingen in de vriezer, maak grote porties, of heb nog altijd wel wat staan wat ik kan toevoegen. Als voorbeeld had ik van de chili nog gezeefde tomaten staan, ui want dat koop ik in een groot net en een half blikje mais over en dat ga ik deze week gebruiken voor wraps. Gehakt had ik ook nog in de vriezer, bloem had ik ook nog voor wraps. Heb er alleen een krop sla bijgekocht en een paprika. Door elke week zo te kijken naar wat er nog is een groot in te kopen kom ik bijna altijd tussen de 30 en 40 uit voor twee personen. Toevallig ook nog een grote fles wasverzachter erbij gehaald. Ik koop wel bijna alles bij lidl.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:34

CastaMickey schreef:
Vandaag voor maar 20 euro weekboodschsppen gedaan *\o/* groenten van de Lidl en alles wat ze niet hadden bij de ah. Omdat ik als iets in de aanbieding is veel voorraad haal hoefde ik alleen maar wat dingen voor avondeten, brood, nepkaas en sojamelk te hebben. Had alle vleesvervangers nog van een aanbieding een tijdje terug en broodbeleg en sojayoghurt had ik ook nog. Volgende stap is recepten bedenken adhv de bonus maar ik ben al aanzienlijk aan het besparen :).


Omg hoe dan!! :')

Ik heb net boodschappen gedaan voor vanavond en morgenavond (en de rest wss maandag voor lunch). 50 euro. :') En dan was het vlees zelfs gratis (12 euro bespaard) want over datum. :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:40

Als je het kan missen is het prima toch. Het is maar net wat je belangrijk vind. Ik heb net ook 30 euro uitgegeven voor deze week. Inclusief wc papier, schoonmaak doekjes en wc blokjes (8 euro bij elkaar)

Heb:
- verse lasagna bladen (aanbieding)
- verse ravioli (aanbieding)
- verse mascarpone pasta saus (aanbieding)
- 2 stronkjes witlof
- zak krieltjes voor 2 dagen
- geraspte kaas
- aardppelgratin (2 euro)
- roma tomaatjes (2 euro, duurder dan minder lekkere)
- half tijgerbrood volkoren
- diepvriespizza van ristorante
- lays chips (1.90 oid, best duur)
- rode pesto
- groene pesto


En dan laatst nog los een courgette en sla gehaald voor eten morgen. Van dit + wat in mijn vriezer zit kan ik de hele week eten. En ik was erg moe dus ben daar de jumbo geweest ipv de Aldi. Fruit had ik nog over van vorige week.

Nu komt vriendje morgenvroeg pas ipv vanavond. Dus dan ga ik gewoon chips eten ipv borrelplank maken.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:05

Jessix schreef:
Poeh ik zou het niet eens op kunnen noemen. Ik zie dat jullie ook de huisdieren erbij rekenen. Nou dan kom ik wel op een behoorlijk bedrag. Ik let niet zo op de prijs als het op eten aankomt, niet voor mijn dieren en ook niet voor mezelf. Gelukkig hoeft dat ook niet. Ik vind het ook niet zonde van mijn geld ofzo.


Hier vinden we het idd ook niet erg om wat meer uit te geven aan boodschappen. We kunnen het en we kopen dan gewoon graag zonder onszelf al te veel restricties op te leggen en soms ook om het wat makkelijk te maken, als in; voorgesneden groenten en fruit bv.

Ik houd het niet precies bij (en zou het ook niet eens durven neer zetten hier denk ik :') :') ) maar we zitten sowieso gemiddeld op zeker 180e per week (1x grotere boodschappen van ongeveer 150 en 1x tussendoor voor vers dingetjes nog van ongeveer 30e), huisdieren niet meegeteld (die zitten samen ook over de 100e per maand). We zijn dan met 2 volwassenen, 1 kind van 8 jaar, 1 wat grotere hond en 1 kat.

Ik probeer bepaalde dingen wel in te kopen met aanbiedingen (deze week bv. nog 6 flessen karvan cevitam met 1e korting per fles, dus dat is toch alweer wat bespaard) maar er blijven wekelijks toch ook altijd wel weer dingen 'plakken' die we extra in huis nemen en niet persé nodig heb, maar gewoon lekker zijn. Maar we vinden het gewoon fijn om luxe boodschappen te kunnen doen en het kan nu financieel dus we vinden dat ook niet erg dan. Ik eet bv. graag Beemster kaas van de versafdeling van AH (en wissel graag ook met ander beleg wat dan toch vaak ook wat duurder is; vers gesneden bv.) en die kost als ie niet op de aanbieding is ook gemiddeld 4,50e per pakje bv. waar je met kaas uit de voorverpakte koeling weer meer kunt besparen. Nu eet ik die ook niet Elke week en hebben we standaard gewoon AH goudse in huis bv, maar als ik zin heb in die Beemster gaat ie ook zonder morren mee/besteld worden. En qua ranja drinken we bv. ook het liefst karvan cevitam ipv een goedkoper merk en zo zijn er nog wel wat dingen waar we gewoon meer voor kwijt zijn omdat het A-merk ofzo is - manlief drinkt het liefst Coca Cola. Ook kopen we heel veel gesneden groenten e.d. wat ook wel een stuk duurder is dan.

Ik maak van bepaalde dingen dan wel grotere porties om dan weer wat in te kunnen vriezen bv. (sinds kort ook een grotere vriezer erbij dus ik ben nu sowieso van plan bepaalde dingen met aanbiedingen meer in te kopen en in te vriezen en meer grotere porties te maken en in te vriezen dan) en als er dingen op de aanbieding zijn die we altijd gebruiken, kopen we ook groter in. Als het moet, zouden we ook echt veeeel minder kunnen uitgeven, maar als ik gewoon 4laags toiletpapier KAN kopen nu ipv 2 laags, dan doen we dat gewoon; daar willen we dan gewoon niet persé op besparen. We kijken dus af en toe wel waar we wat kunnen besparen, maar voor de rest kopen we gewoon wat we willen en lekker vinden over 't algemeen. We kopen alles bij de AH, maar soms ga ik ook wel eens een keer naar de LIDL - en ben dan niet persé goedkoper uit omdat me daar weer andere lekkere dingen aan de handen blijven plakken :') Bij AH bestel ik de grotere boodschappen sowieso online 1x per week en voor de vers dingen ga ik zelf tussendoor.

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:29

Boodschappen hier grotendeels online, gemiddeld voor 50 euro per week voor 2 personen, inclusief verzorgingsproducten en wasmiddel, ik koop zoveel mogelijk aanbiedingen / op voorraad.
We hebben een goed gesorteerde voorraad kelder :D

Verse groente en fruit haal ik een keer in de week bij de boerderijwinkel, fruit daar is grotendeels uit de eigen boomgaard, en groente veelal bio, en in ieder geval lokaal.
En deels ook uit eigen moestuin, zeker het kleinfruit in de zomer ook. We hebben nu nog wat boerenkool, spruitjes en uien uit de tuin, van de laatste groene tomaten heb ik chutney gemaakt.
Groente / fruit is doorsnee een 10 euro per week, dat is niet alleen veel verser, maar ook goedkoper als uit de supermarkt.
Haast niks voorverpakt in plastic, maar los af te wegen en papieren zak, veelal oude vergeten groenten, die je in een supermarkt niet eens meer krijgt, snijbieten bijv.
Eieren koop je daar los per stuk, bio voor een prijs waar in de supermarkt de gewone eieren voor verkocht worden. Doosjes brengen de mensen zelf mee terug.

Vandaag was het dan 24 euro, omdat ik van daar ook voor een paar dagen vlees uit de regio meegenomen had. Komt van kleine boeren die heel af en toe slachten.
(Voor volgend jaar hebben we al een pakket van 10 kilo rundvlees besteld, je moet wachten tot ze genoeg mensen op de wachtlijst hebben, en dan weten ze pas precies een termijn)
We eten niet elke dag vlees, maar dan liever een kwalitatief goed stuk, van een dier wat zo natuurlijk mogelijk op gras en hooi grootgebracht is.

Frisdrank koop ik dan weer haast niet, alleen als ik weet dat er bezoek komt, en dan geef ik de rest meestal mee ook, omdat ik het anders weg kan gooien.

Dat is dan wel zonder het voer van de honden, dat bestel ik online, is niet in een winkel te krijgen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 23:23

MarlindeRooz schreef:
Als je het kan missen is het prima toch. Het is maar net wat je belangrijk vind. Ik heb net ook 30 euro uitgegeven voor deze week. Inclusief wc papier, schoonmaak doekjes en wc blokjes (8 euro bij elkaar)

Heb:
- verse lasagna bladen (aanbieding)
- verse ravioli (aanbieding)
- verse mascarpone pasta saus (aanbieding)
- 2 stronkjes witlof
- zak krieltjes voor 2 dagen
- geraspte kaas
- aardppelgratin (2 euro)
- roma tomaatjes (2 euro, duurder dan minder lekkere)
- half tijgerbrood volkoren
- diepvriespizza van ristorante
- lays chips (1.90 oid, best duur)
- rode pesto
- groene pesto


En dan laatst nog los een courgette en sla gehaald voor eten morgen. Van dit + wat in mijn vriezer zit kan ik de hele week eten. En ik was erg moe dus ben daar de jumbo geweest ipv de Aldi. Fruit had ik nog over van vorige week.

Nu komt vriendje morgenvroeg pas ipv vanavond. Dus dan ga ik gewoon chips eten ipv borrelplank maken.


Respect hoor. Met wat jij gehaald heb kom ik echt niet een week door.
Ik eet eigenlijk ook geen brood. Dus heb sowieso 2 ‘warme’ maaltijden op een dag.
(Ontbijten doe ik met een shake)

Nou heb ik ook HelloFresh dus ben sowieso daar al 46 euro per week dat ik het laat komen kwijt.
Heb ik 8 maaltijden voor.
Maar dan moet ik er dus nog 6....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 23:31

Snap ik wel! Normaliter eet ik sowieso 2 tot 3 dagen niet thuis. Een keer op werk (patat). En een of 2 keer bij mijn vriend. Maar die eet ook een keer bij mij. :P
Ik eet vaak als lunch afbakbroodjes of inderdaad restjes avondeten. Maar pasta met gegrilde groente is nou eenmaal niet zo duur en makkelijk te maken.

Daarbij zijn mijn inkomen vorige maand en die maand ervoor lager dan mijn uitgaven. Daarbij moet ik vanaf maart mijn eigen treinkosten betalen. Wat sowieso 200-300 euro per maand gaat zijn. Dus ik moet nu in november en december extra hard sparen om mijn spaardoel te halen daarvoor. Zodat ik van maart - juni naar de universiteit, mijn ouders en mijn vriend kan reizen. Idem voor het jaar daarop weer van september tot juni. Is zo 2000 euro treinreizen per jaar. En het jaar daarop (voor mijn master na deze bachelor). Met dat in het achterhoofd denk ik nu wat beter na. Normaal werk ik voor de luxe dingen maar ja, Corona! :P

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 00:09

Wij zitten gemiddeld op €450 per maand met een gezin met 2 jonge kinderen. Hier zitten ook zaken als paracetamol, luierbroekjes voor de oudste, wasmiddel ed bij in

Luiers voor de jongste en de meeste douche/badkamer artikelen koop ik apart als ze in de aanbieding zijn