Show je nieuwe keuken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:31

akishino schreef:
@milatje, dat lijkt wel een beetje een kantine idee. Wat een geweldige ruimte om mooie leefkeuken te maken!

Nou echt he, vinden wij ook.
Morgen krijgen we de eerste 3D tekeningen van ons idee nu. Zal ze dan hier wel delen :-)

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:38

Mijn docher heeft sinds dit voorjaar ook een groene keuken. Van ikea en met zelf gemaakt betonnenwerkblad. Erg mooie kleur.

Wij zijn ook maar met z'n 2en maar als iedereen er is -- en wanneer is dat weer -- met z'n 16en. Ik zal dus ook nog vaak met de hand afwassen denk ik.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:49

ikke schreef:
Nou ja, zeg!! Al onze ideeën worden maar schaamteloos nagemaakt!! :+
Zo dus, precies in die opstelling maar dan ietsje ruimer, links nog een smalle, hoge kast ernaast en rechts achterin de hoek dus een verhoogde kast (daar zit bij ons de doorgang naar de kamer)

Goede smaak hebben jullie dan :D .

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:56

lukka63 schreef:
Oh die zwarte keuken prachtig!!!!
Hoe is dat in onderhoud ,wij hebben honden ,kleinkinderen, zie je dan niet alles.

Wij wonen midden in het bos en we hebben een Leonberger, dus genoeg zooi in ons huis. Ik had ook voordat we een zwarte keuken hadden als een hekel aan plakkerige kinderhandjes, dus mijn zoon is redelijk opgevoed daarin. We zagen in de winkel wel een groot verschil in vette vingers op goedkopere kastjes. We zijn in stapje duurder gegaan om dat te voorkomen.
We hebben er een poreus blad op liggen die ik echt prachtig vind, maar daar mag (van mij) dus echt niets mee. Ik heb de mannen met militaire precisie opgevoed dat dat keukenblad meer voor mij betekent dan mijn liefde voor hen (grapje). Veel mensen zouden zo niet willen leven, maar ik vind het echt heel heel heel fijn. Ik word hier zoooo gelukkig van. Ik heb 11 jaar in een keuken geleefd zoals mijn man het graag heeft en nu was het mijn beurt ;).

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:02

jaaaa ik wil ook mijn keuken showen :D Ik heb zoveel mogelijk zelf gedaan en qua kosten was ik, inclusief afbreken, storten, zaagmachine en boorhamer € 6500 kwijt. De keuken is een combinatie van low budget zoals tweedehands keukenkastjes van Ikea. En minder low budget 8-).

Ondanks dat het niet werd aangeraden heb ik een dikke eikenhouten plank gekocht. Deze heel lang geschuurd haha en rondom gelakt en nu is het het aanrechtblad. De tegeltjes spoelbak is nieuw, ik heb het als bouwpakket gekocht en zelf de tegeltjes geplakt en gevoegd.

Het gipsen plafond heb ik eruit gesloopt en tussen de originele balken zijn nieuwe vloerdelen geniet. Alle muurtegels zijn afgebikt. Aan de ene kant is aan de onderkant een nieuwe lambrisering gemaakt van kraaldelen en de bovenste helft is de ruwe afgebikte baksteen.

Aan de kant van het aanrecht zitten nieuwe tegels.
Het aanrecht is 2.80 m breed en extra diep om zo toch meer werkruimte te creëren. Ik heb bewust gekozen voor losse apparatuur zodat het in de toekomst minder prijzig is om te vervangen.

De inductieplaat heb ik ook los op het aanrecht staan. Ik heb deze graag iets van de muur af om aan beide kanten iets neer te kunnen zetten. Daardoor zou ik niet uitkomen met de keukenkastjes.

Tot nu toe bevalt het allemaal heel erg goed. Ik heb minder opbergruimte maar door de diepe. brede lades kan ik alles veel efficiënter gebruiken.

De oude situatie, bijna 30 jaar oud:

Afbeelding

Afbeelding


Tijdens het slopen:

Afbeelding


Afbeelding


Het aanrechtblad in wording:


Afbeelding


(bijna helemaal) af:


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:04

Nou wel een beetje jammer dat je die leuke bloemetjeskeuken hebt weggehaald. -O- :+

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:05

Suzanne F. schreef:
Nou wel een beetje jammer dat je die leuke bloemetjeskeuken hebt weggehaald. -O- :+



Ja ik snap je helemaal, de herinnering zal ook voor eeuwig in mijn hoofd blijven :j :')

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:10

Knap dat je dat allemaal zelf gedaan hebt, Alik, vooral de tegeltjes in de gootsteen vind ik verrassend leuk!

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:17

silverdapple schreef:
Knap dat je dat allemaal zelf gedaan hebt, Alik, vooral de tegeltjes in de gootsteen vind ik verrassend leuk!


Dank je maar ik heb het zeker niet allemaal alleen gedaan, ik had de hulp van iemand die heel goed was in het hele zware werk en in de technisch moeilijkere dingen.

Mijn planning was wel om meer zelf te doen maar dat bleek fysiek niet haalbaar. Al met al ben ik nog een half jaar bezig geweest :7

Die gootsteen klopt ook gewoon zo goed bij het geheel :D De charme van het oude met de kwaliteit van het nieuwe, veel beter wordt het niet he.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:13

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, onze 3e huis, en de duurste keuken tot nu toe pfff.

Eerste keuken kostte 6000 bij keukenconcurrent. Tweede keuken was 8500.

Deze keuken kost uiteindelijk 14.000 euro.

Nooit gedacht zoveel geld uit te geven aan een keuken, maar zijn echt heel blij en hebben bijna alles wat we wilden.
Helaas kleine keuken dus vonden het erg lastig allemaal.

We hebben een marmer look a like Dekton keukenblad, en Fenix kasten antraciet van kleUr. Ben er echt heel enthousiast over.

Fenix;
Zelfherstellend vermogen. Krasjes verdwijnen vanzelf

Nanotechncoating: hard materiaal dat zacht aanvoelt

Nooit vingerafdrukken zichtbaar

Hygiënisch. Bacteriën krijgen geen kans

Niet statisch

Vorm-, hitte-, stoot- en schuurvast

Toevallig heeft de praltijkmanege op het werk ook een nieuwbouwwoning en fenix gekozen en is er heel blij mee. Dus dat was leuk om te horen (en later zien bij haar)

Vaatwasser van Bosch, kooker, koelkast van Bosch, Bora kookplaat en in eerste instantie ook de koffiezetapparaat van Bosch maar uieindelijk gekozen voor grote koelkast en koffie eruit gehaald.
Hebben het in huidige woning ook em gebruiken het niet zoveel.


Afbeelding

En dan vergelijkbaar met onderstaande tekeningen, maar dan met hoge kasten tot plafond, zonder koffiezetapparaat en de kasten en kook gedeelte omgedraaid.


Afbeelding

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:32

Zoals belooft zou ik nog met de eerste opzet voor ons nieuwe huis komen. De keuken is nog niet helemaal naar wens: de grijplijsten worden waarschijnlijk zwart. We weten nog niet wat voor kleur blad we willen en wellicht dat we het blad aan de zijkant door willen laten lopen. Echter krijgen we een lichtgrijze vloer.. wat doe je dan met het blad he? Lastig lastig!

In ieder geval de eerste opzet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:47

Onze keuken komt van keukenkampioen.
Ik vind het apart om te lezen dat de meesten hier de service ruk vinden van de Mandemakers groep.
Mijn ervaring is echt super goed met hun.
Afbeelding
Deze keuken hebben wij 5 jaar geleden geplaatst in ons vorige huis.
Totaal 11500 euro.
1 kastje was beschadigd en 1 plint was veel te kort.
1 belletje en een paar weken later zonder gezeur stond er een vrachtwagen op de stoep met een nieuw kastje en nieuwe plint.
Net na afloop van de garantie ging de vaatwasser kapot.
Helaas keuken besteld in NL, maar wij woonden in DL.
En konden dus zowel als in NL, als in DL niet terugvallen op garantie van Atag . (Coulance regeling).
Mevrouw van de keukenkampioen vond dit belachelijk en heeft net zo lang onderhandeld en gebeld tot de vaatwasser wel gerepareerd werd (printplaat bleek kapot te zijn).
Super service!

Afbeelding
Afbeelding
Dit is de keuken in mijn huidige huis.
Hij zit er nu een maandje in.
De binnenlade is beschadigd (was al bij aflevering)
Dus gebeld en ze zouden een nieuwe sturen.
2 weken geleden stond de bezorger al voor de deur
Helaas hadden ze de verkeerde maat geleverd.
Dus weer gebeld en vorig week stond de bezorger weer op de stoep.
Helaas dit keer wel met de goede maat maar het verkeerde onderdeel. :')
Dus weer gebeld, kreeg 1000x excuses en heb nu een orderbevestiging gekregen van het juiste onderdeel en in de goede maat.
Dus mijn ervaring is echt heel erg goed.
Deze keuken heeft mij overigens 11000 euro gekost.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:24

Onze keuken is afgelopen donderdag geleverd en vrijdag geplaatst. Waar de service van de keukenconcurrent ronduit slecht was na aanschaf van de keuken, was die van de keukenman (welke hem leverde en plaatste) perfect. We moeten nog tegelen en stroom afwerken maar hij staat en ik ben er echt heel blij mee!


Afbeelding

Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:28

ClaudiaHS schreef:
Onze keuken komt van keukenkampioen.
Ik vind het apart om te lezen dat de meesten hier de service ruk vinden van de Mandemakers groep.
Mijn ervaring is echt super goed met hun.
[ [url=m/Wzje9M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze keuken hebben wij 5 jaar geleden geplaatst in ons vorige huis.
Totaal 11500 euro.
1 kastje was beschadigd en 1 plint was veel te kort.
1 belletje en een paar weken later zonder gezeur stond er een vrachtwagen op de stoep met een nieuw kastje en nieuwe plint.
Net na afloop van de garantie ging de vaatwasser kapot.
Helaas keuken besteld in NL, maar wij woonden in DL.
En konden dus zowel als in NL, als in DL niet terugvallen op garantie van Atag . (Coulance regeling).
Mevrouw van de keukenkampioen vond dit belachelijk en heeft net zo lang onderhandeld en gebeld tot de vaatwasser wel gerepareerd werd (printplaat bleek kapot te zijn).
Super service!

[ [url=m/15gV8r.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b37pJf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de keuken in mijn huidige huis.
Hij zit er nu een maandje in.
De binnenlade is beschadigd (was al bij aflevering)
Dus gebeld en ze zouden een nieuwe sturen.
2 weken geleden stond de bezorger al voor de deur
Helaas hadden ze de verkeerde maat geleverd.
Dus weer gebeld en vorig week stond de bezorger weer op de stoep.
Helaas dit keer wel met de goede maat maar het verkeerde onderdeel. :')
Dus weer gebeld, kreeg 1000x excuses en heb nu een orderbevestiging gekregen van het juiste onderdeel en in de goede maat.
Dus mijn ervaring is echt heel erg goed.
Deze keuken heeft mij overigens 11000 euro gekost.


Ja maar als dit 11500/11000 heeft gekost, dan is 7500 voor ts haar keuken wel veel vind ik :o

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:34

Ik vind het erg veel geld voor een kleine keuken. En heb ook sterk het gevoel dat ze je hebben ingepakt met een mooi praatje.

Je hebt toch altijd bedenktijd? Dan kan je er nog vanaf en eerst goed vergelijken. Er zijn zoveel zaken..........en je kan altijd nog terug.

Wij hebben verschillende keukens gehad, ook Bruynzeel en die was niet slecht. Als de kastjes nog goed zijn, zou ik eerder de deurtjes vervangen en het blad bijv.

Er zijn ook kleinere vaatwassers. Ik had de laatste keer in een relatief kleine keuken echt alles wat we wilden. Wel zelf ontworpen bij de Ikea en alles zelf gedaan. Maar ook daar kan je begeleiding krijgen.

Apparatuur toen wel daar gekocht, maar als je oplet of het ingebouwd kan, kan je dat overal kopen en ben je goedkoper uit. Ik vind 500 voor eeb standaard afzuigkap nog best pittig.

De voorbereidingen kunnen duur zijn. Mijn moeder had een nieuwbouw huis en had wat elektra laten verplaatsen en was daarvoor 200 euro per stopcontact kwijt.
Wij hebben dat zelf gedaan en waren enkele euro's kwijt.

Mijn moeder had ook een erg dure keuken uit een luxe zaak en er is een hoop onzin aangesmeerd, maar ze was met andere mensen kijken toen.
Via hun kon ze laten plaatsen a 2000 euro. Toen dat gedaan was, kon mn man het nog opnieuw doen........

Onze Ikea keuken voelde heel degelijk aan qua kasten, lade's, openen en sluiten. Daar zie je echt geen kwaliteits verschil met haar dure keuken.
En die van ons was na 8jr bij verkoop nog als nieuw.

Het enige wat waardeloos was; was de kraan, het gasfornuis ( verkopen ze niet meer ) en de afzuigkap. De koelkast hadden we los een amerikaan. Vaatwasser was prima.

Nu nemen we weer een Ikea keuken met eiland. Vaatwasser hadden we al gehaald. Hebben de duurste van 700 genomen en die is van Bosch. Niet 100% tevreden over, maar goed......Die vervangen we ooit weleens.
Wilde liever een AEG.

Service van Ikea deels te spreken over. Gasfornuis had ruitje kapot en kregen we ene nieuwe bezorgd. Ook miste 1 deurtje en kregen we ook zo mee toen.
Maar toen ik vooraf belde, was de klantenservice echt ruk. Aan de balie werden we beter geholpen toen.

De kranen ( hadden ook in de badkamer ) waren beiden vrij snel lek, dus terug gegaan. Zat geloof ik 10jr garantie op, maar kregen geen geld terug. Een tegoedbon van de helft van de waarde. Dus wel boos, maar goed........

Ik was hier bij een keuken zaak die alles zelf maken en dan voel je pas echt een verschil.

Verder in wel 10 zaken geweest en ik zie of voel echt weinig verschil. Wel zie ik dat kastjes en keukens soms gehaast en slecht gemonteerd zijn. Dat bekijken we dan en kijken we wel doorheen.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:35

Jeetje TS vind het wel veel geld voor een relatief kleine keuken. Keukenconcurrent zou ik ook absoluut niet heen gaan.


Afbeelding
Dit is onze keuken. Hebben we gekocht bij Primo. Kostte geen 10000 euro.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:43

Jaa leuk topic! Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en hebben de keuken ook al soort-van uitgekozen. Twijfelen nog een beetje over welke kastjes (mijn eigen voorkeur zit op blauw)! Zitten rond de 15-17k, maar is een grote keuken met bijv. een grote koelkast, grote diepvries, stoomoven + combimagnetron :j

Afbeelding

Afbeelding

We zijn flink wat keukenboeren langsgegaan (serieus, ze lichten je op waar je bijstaat... geen goede ervaringen met keukenconcurrent en keukenkampioen) en zijn uiteindelijk voor Brugman gegaan omdat deze vanaf het begin eerlijk, transparant en no-nonsense is.

Tip voor de mensen die op zoek gaan: laat je niet gekmaken door acties zoals '50% korting'. Ze houden hierbij de adviesprijzen aan, die veelal twee keer zo duur zijn als de internetprijzen. Je krijgt dus helemaal geen 50% korting, hooguit 2-5%... Doe echt je research hierin, sta stevig in je schoenen, vraag om transparantie en durf om meer te vragen :j. Bij ons wilden ze ook geen inzicht geven in hoe de prijs was opgebouwd (bij de keukenkampioen en keukenconcurrent).

Laat je ook vooral niet dwingen meteen te tekenen! Doe gewoon rustig je onderzoek en ga langs meerdere keukenboeren.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 09-11-20 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:49

IMANDRA schreef:
Jaa leuk topic! Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en hebben de keuken ook al soort-van uitgekozen. Twijfelen nog een beetje over welke kastjes (mijn eigen voorkeur zit op blauw)! Zitten rond de 17k, maar is een grote keuken met bijv. een grote koelkast, grote diepvries, stoomoven + combimagnetron :j

[ [url=m/EYwSCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0U8yQE.png]Afbeelding[/url] ]

We zijn flink wat keukenboeren langsgegaan (serieus, ze lichten je op waar je bijstaat... geen goede ervaringen met keukenconcurrent en keukenkampioen) en zijn uiteindelijk voor Brugman gegaan omdat deze vanaf het begin eerlijk, transparant en no-nonsense is.

Tip voor de mensen die op zoek gaan: laat je niet gekmaken door acties zoals '50% korting'. Ze houden hierbij de adviesprijzen aan, die veelal twee keer zo duur zijn als de internetprijzen. Je krijgt dus helemaal geen 50% korting, hooguit 2-5%... Doe echt je research hierin, sta stevig in je schoenen, vraag om transparantie en durf om meer te vragen :j. Bij ons wilden ze ook geen inzicht geven in hoe de prijs was opgebouwd (bij de keukenkampioen en keukenconcurrent).

Laat je ook vooral niet dwingen meteen te tekenen! Doe gewoon rustig je onderzoek en ga langs meerdere keukenboeren.


Eerlijk? Ik vind 17.000 voor deze keuken ook veel te duur. Dan moet je echt de aller duurste apparatuur hebben en een mage duur blad. Maar dan nog, kom ik daar met een snelle rekensom niet aan.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:01

superpony schreef:
IMANDRA schreef:
Jaa leuk topic! Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en hebben de keuken ook al soort-van uitgekozen. Twijfelen nog een beetje over welke kastjes (mijn eigen voorkeur zit op blauw)! Zitten rond de 17k, maar is een grote keuken met bijv. een grote koelkast, grote diepvries, stoomoven + combimagnetron :j

[ [url=m/EYwSCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0U8yQE.png]Afbeelding[/url] ]

We zijn flink wat keukenboeren langsgegaan (serieus, ze lichten je op waar je bijstaat... geen goede ervaringen met keukenconcurrent en keukenkampioen) en zijn uiteindelijk voor Brugman gegaan omdat deze vanaf het begin eerlijk, transparant en no-nonsense is.

Tip voor de mensen die op zoek gaan: laat je niet gekmaken door acties zoals '50% korting'. Ze houden hierbij de adviesprijzen aan, die veelal twee keer zo duur zijn als de internetprijzen. Je krijgt dus helemaal geen 50% korting, hooguit 2-5%... Doe echt je research hierin, sta stevig in je schoenen, vraag om transparantie en durf om meer te vragen :j. Bij ons wilden ze ook geen inzicht geven in hoe de prijs was opgebouwd (bij de keukenkampioen en keukenconcurrent).

Laat je ook vooral niet dwingen meteen te tekenen! Doe gewoon rustig je onderzoek en ga langs meerdere keukenboeren.


Eerlijk? Ik vind 17.000 voor deze keuken ook veel te duur. Dan moet je echt de aller duurste apparatuur hebben en een mage duur blad. Maar dan nog, kom ik daar met een snelle rekensom niet aan.


De keuken is 4x3,5 met een grote koelkast en grote diepvries (whirlpool). Daarnaast een Quooker met 7L, stoomoven, combimagnetron (beide bauknecht), twee binnenlades, vaatwasser (whirlpool), inductiekookplaat (flexibel) + afzuiger (beide whirlpool). Werkblad, spatbord en kastjes zijn inderdaad een wat duurdere serie. Andere keukenzaken vroegen 30k+ en ook het 'mannetje' van mijn ouders (die heeft bij hun de keuken gezet en die vertrouwen we 100%) kon het ook niet veel goedkoper zetten dan we nu hebben. Had het heel misschien nog 500/1000€ goedkoper gekund ergens, hadden we deze offerte ergens neergelegd? Vast. Maar dit was ook deels de gunfactor omdat hij zoals ik al zei zo netjes en transparant was vanaf het begin.

Alles is vastgelegd en als apparatuur uit de folder gaat wordt deze kostenloos vervangen door de nieuwe serie. Inclusief montage etc.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 09-11-20 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:04

Lindor92 schreef:
Jeetje TS vind het wel veel geld voor een relatief kleine keuken. Keukenconcurrent zou ik ook absoluut niet heen gaan.


[ [url=m/WZM4Hl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is onze keuken. Hebben we gekocht bij Primo. Kostte geen 10000 euro.


Zit jou kookgedeelte achter het houten blad? Ik vind dit een mooie keuken! Heb je nog een foto vanaf de kraan. En heb je extra diepe lades?

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:13

superpony schreef:
IMANDRA schreef:
Jaa leuk topic! Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en hebben de keuken ook al soort-van uitgekozen. Twijfelen nog een beetje over welke kastjes (mijn eigen voorkeur zit op blauw)! Zitten rond de 17k, maar is een grote keuken met bijv. een grote koelkast, grote diepvries, stoomoven + combimagnetron :j

[ [url=m/EYwSCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0U8yQE.png]Afbeelding[/url] ]

We zijn flink wat keukenboeren langsgegaan (serieus, ze lichten je op waar je bijstaat... geen goede ervaringen met keukenconcurrent en keukenkampioen) en zijn uiteindelijk voor Brugman gegaan omdat deze vanaf het begin eerlijk, transparant en no-nonsense is.

Tip voor de mensen die op zoek gaan: laat je niet gekmaken door acties zoals '50% korting'. Ze houden hierbij de adviesprijzen aan, die veelal twee keer zo duur zijn als de internetprijzen. Je krijgt dus helemaal geen 50% korting, hooguit 2-5%... Doe echt je research hierin, sta stevig in je schoenen, vraag om transparantie en durf om meer te vragen :j. Bij ons wilden ze ook geen inzicht geven in hoe de prijs was opgebouwd (bij de keukenkampioen en keukenconcurrent).

Laat je ook vooral niet dwingen meteen te tekenen! Doe gewoon rustig je onderzoek en ga langs meerdere keukenboeren.


Eerlijk? Ik vind 17.000 voor deze keuken ook veel te duur. Dan moet je echt de aller duurste apparatuur hebben en een mage duur blad. Maar dan nog, kom ik daar met een snelle rekensom niet aan.


Nee hoor, hier kan je best aan komen.
We hadden een indicatie bij Bruynzeelkeukens met Siemens apparatuur (maar niet de duurste) en een keramisch keukenblad voor een keuken van vergelijkbaar formaat en was ook eur 17.000.

Aangezien we het huis van onder tot boven moeten verbouwen (er zit niet eens CV in), gaan we nu voor een Ikea keuken. Kookplaat, afzuigkap kopen we elders. Keramisch keukenblad met wasbak ook.

Dan verwachten we nog over de eur 10.000 uit te komen.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:22

milatje schreef:
Zoals belooft zou ik nog met de eerste opzet voor ons nieuwe huis komen. De keuken is nog niet helemaal naar wens: de grijplijsten worden waarschijnlijk zwart. We weten nog niet wat voor kleur blad we willen en wellicht dat we het blad aan de zijkant door willen laten lopen. Echter krijgen we een lichtgrijze vloer.. wat doe je dan met het blad he? Lastig lastig!

In ieder geval de eerste opzet:

[ [url=m/UHQyax.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c8oxTM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4R0drw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D58HLh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zcwzBn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hele mooie ruimtelijke opzet!

Wat vind je van een beton(look) blad? Ik vind dat persoonlijk vaak mooi, de combi van hout (warm/gezellig) en de harde "koude" uitstraling van beton.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:26

Rennie89 schreef:
Ik heb vorig jaar mijn appartement gekocht, hier zit een uitgeleefde standaard bruynzeel keuken in zonder inbouw etc. Deze is 8 jaar oud en wil deze dus gaan vervangen voor een luxe keuken met inbouw. Dit is de keuken hoe ik hem overnam van de vorige bewoner.


[ [url=m/VPevuG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben gisteren bij keukenconcurrent geweest en we hebben een keuken kunnen samenstellen naar mijn smaak . Kleur off white kastjes hoogglans met werkblad beton zwart en achterwand. Bovenkasten zijn extra groot (90 cm hoogte ipv 75 standaard maat) en inbouw oven, vaatwasser, inductie, koelvriescombinatie, afzuigkap en een prullenmand :Y) de keuken is tot 2.25 m hoog.

Dit is een foto van mijn keuken in 3D.
[ [url=m/spJY06.jpg]Afbeelding[/url] ]

Totale kosten plaatje zal zijn 7500 excl aansluiting maar incl montage.

Ik heb echt een vaatwasser nodig en wat meer opbergruimte dan ik nu heb. Daarbij ook wat meer werkblad ruimte nodig.

Nou ben ik benieuwd naar hoeveel jullie hebben betaald voor jullie keukens en hoe het plaatsen en aansluiten is gegaan? Ik moet dus zelf de aansluitingen regelen dus de elektra klaar maken en de leidingen etc. Dat is natuurlijk ook allemaal nieuw voor mij.

Tip: plaats nooit het fornuis in een hoek. Pannen kan je niet goed kwijt en je staat jezelf steeds in de weg. Daar erger ik me altijd aan in vakantiehuisjes.
Zonde dat je gelijk getekend hebt, nooit doen! Die keuken willen ze evengoed wel verkopen, ook als je later terug komt en meer afdingt. Mandemakers groep hoor ik ook slechte dingen over, voornamelijk kwaliteit en service.
Wij hebben onze keuken bij de plaatselijke keukenboer gekocht. Mooie, degelijke kwaliteit met een topservice! Je betaald misschien iets meer, maar je krijgt ook meer. Hier zie je een stukje van onze keuken, rechts zijn nog hoge kasten.

Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Show je nieuwe keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:30

Waauw, mooie keuken noviceh! Mooie combi met je vloer ook <3

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:34

anca schreef:
Lindor92 schreef:
Jeetje TS vind het wel veel geld voor een relatief kleine keuken. Keukenconcurrent zou ik ook absoluut niet heen gaan.


[ [url=m/WZM4Hl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is onze keuken. Hebben we gekocht bij Primo. Kostte geen 10000 euro.


Zit jou kookgedeelte achter het houten blad? Ik vind dit een mooie keuken! Heb je nog een foto vanaf de kraan. En heb je extra diepe lades?


Ons kookgedeelte zit inderdaad achter het houten blad. Een soort Bora, maar dan van een Italiaans merk. De lades zijn volgens mij van normale afmeting. Andere foto zal ik even moeten maken.


Afbeelding
Foto toegevoegd