M'n eigen paradijsje maken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
criollo_yess

Berichten: 1087
Geregistreerd: 11-11-12

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:33

Even onder de meeleessteen vandaan :o . Wat heb jij een werk verzet! Heerlijk om na een relatiebreuk te gaan klussen en je woonomgeving helemaal op je eigen manier op te knappen. Wordt het echt jouw plekkie.

Maar stiekem ben ik heel benieuwd hoe je bak na al die regen er nu bij ligt met de drainage erin..... :j

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:29

Ha idd, pupsel is meteen groot!

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 11:34

Thnx allemaal! Ik ben ook wel heel blij met alle veranderingen. Toch, als ik om me heen kijk zie ik nog zoveel dat beter of anders moet. Maar.. die badkamer moet er nog komen en de rest is nu bijzaak. Dan zie ik me hier wel een oud wijffie worden :)

Zo lag het er vanmorgen bij na een nacht met toch wel pittige buien, al is dat niet te vergelijken met het zuiden van ons land:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik mag echt niet klagen

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:50

Gefeliciteerd met je 1-jarig jubileum!

Die bak ziet er zo helemaal niet verkeerd uit. Tuurlijk kan het beter maar het kan ook veel slechter.

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:05

Wat een leuk topic, ik ga je volgen! Wat ben jij een knokker zeg, wat heb je veel bereikt. Heel stoer!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:22

Mooi, die bak valt wel mee met de regen van afgelopen dagen.

Alles rondom dicht is ook wel fijn. En pup is leuk.

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 21:09

Het volgende verhaal dan maar :) . De voorruimte van waar mijn badkamer moet komen. Hier zat een heel oud, krakmikkig tweede keukentje in. Deze kant van het huis is vroeger verhuurd geweest en had een eigen wc/douche/keukentje/woonkamer en 1 slaapkamer. Alles zeer gedateerd en dit is de laatste hoek van het huis waar nog nooit iets aan was gedaan. Rechts van deze ruimte bevindt zich de speel/studeerkamer van mijn dochter, maar met het oog op de toekomst zou die kamer een prima slaapkamer op de begane grond kunnen worden voor mij. Links van deze ruimte komt dan straks eindelijk mijn badkamer, waar ik me zo op verheug!

Tot nu toe hebben we het oude keukentje eruit gebroken en het raam plus kozijn vervangen (kozijn was rot en er zat nog enkel glas in). Vandaag is het plafond eruit gegaan en is de isolatie erin gekomen. Dat voel je echt meteen als je erin staat. Volgende stap wordt bedrading vernieuwen hier en dan wand en plafond erin maken. De wanden aan de zijkanten moeten aangepakt en tot slot een nieuwe vloer. Op zich is het geen belangrijke kamer, maar mijn kledingkast staat er en er komt een brede, lage kast aan de kant van het raam waar handdoeken en dergelijke in kunnen.

Het hok in kwestie. Links na het uitbreken van de keuken en rechts nu:

Afbeelding

Plafond
Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:26

Wow jij blijft ook maar door gaan. Wel lekker als je op termijn een slaap- en badkamer beneden hebt. Doe je alles zelf, of heb je hier hulp bij?

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 06:41

Ja uiteindelijk zou ik graag beneden willen slapen en dat kan dan heel simpel.

Ik doe niet alles zelf hoor, dat zou ik lichamelijk ook echt niet meer kunnen. Ik doe het voorwerk (ruimte leeg maken, wat breekwerk) en het nawerk (schilderen bijv) en ik zorg dat het materiaal er is en voer de rotzooi af naar de stort. Buiten doe ik het meeste wel zelf. Ik heb sinds vorig jaar een klusser die op de zaterdagen hier helpt. Zonder hem was me dit nooit gelukt.

Ik was wel eens benieuwd of mijn huis nou ook meer waard is geworden door alles wat we nu gedaan hebben. Vorig jaar is het getaxeerd voordat ik het kon overkopen van mijn ex. Als de badkamer straks klaar is, zou ik nog wel eens willen laten taxeren. Niet dat ik hier weg zou willen, maar puur uit nieuwsgierigheid.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:28

Als je een hypotheek erop hebt dan kan een taxatie daar ook interessant voor zijn als je geen NHG hypotheek hebt. Zoek bij je bank maar eens naar rente risico opslag. Misschien dat je wel minder rente hoeft te betalen omdat je huis meer waard is geworden (sowieso door dat de huizenprijzen gestegen zijn is het al meer waard geworden).

Anoniem

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:09

Ik denk dat het zeker de moeite waard is om opnieuw te taxeren :j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 01:59

Als het hier af is, willen wij ook nog een keer taxeren. Gaan niet weg, maar zijn nieuwsgierig en evt kan je kijken of je wel of niet er financieel op vooruit kan gaan.

Wij hebben 2 slaapkamers en de badkamer beneden. Hartstikke makkelijk. Maar badkamer en slaapkamer heb ik wel graag op zelfde verdieping. Vanwege mijn gezondheid houden we ook hier en daar al rekening met de maten van de doorgangen bijv. Deuren zijn vrij smal

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 06:51

NHG heb ik wel, de hypotheek is vorig jaar vernieuwd toen ik het huis heb overgekocht en daar zit het bij in, maar ik ben inderdaad gewoon nieuwsgierig eigenlijk.

Ik heb eigenlijk nooit in een huis gewoond waar je boven kan slapen en ook de badkamer en wc hebt. Dat zat altijd beneden. De trap wordt voor mij wel een steeds grotere uitdaging (artrose in de knieën en meniscusproblemen) dus het is wel fijn als ik straks alles beneden zou hebben.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 07:35

Ah dan heeft het geen nut om echt een taxatie te doen en er voor te betalen. Dan zou je een gratis waardebepaling kunnen laten doen en aangeven dat je erover denkt om eventueel te gaan verkopen.

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 20:35

Nou hier komt het laatste echt grote project en dat is ook meteen de rotste appel die mijn huis heeft/had. Dit moet, jawel, mijn nieuwe badkamer gaan worden :oo

Vandaag is het begin gemaakt. Muren strippen (tegels), plafonds eruit, oude electra eruit. 1 buitenmuur is nu geïsoleerd en er zit een nieuw raamkozijn in, maar het nieuwe raam moet nog komen (wordt een openslaand raam).

Deze oude achterdeur gaat eruit en dat wordt dichtgemetseld:
Afbeelding

Recht vooruit de deur naar het oude keukentje (waar mijn vorige foto's van waren) en rechts zit een deur naar een kleine oude douche/wc ruimte. Die deur en een stukje van die muur gaan eruit, dus dat komt bij de badkamer aan.
Afbeelding

Zo ziet het daar achter ernu uit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog een heeeele berg fantasie nodig om te kunnen geloven dat dit echt een badkamer gaat worden :')

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:40

Jou en je verbouwingskills inmiddels een beetje kennende heb je niet heeeele berg fantasie nodig om te kunnen geloven dat dit echt een badkamer gaat worden: je gaat gewoon net zo voortvarend te werk als in alle andere ruimtes die je hebt opgeknapt.

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:14

Nou, ik heb er alle geloof in dat je hiervan ook een pareltje weet te creëren :j

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:08

Oh hemeltje, wat een project weer, waar ga je nu douchen? :=

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 07:49

Ik verheug me er wel heel erg op hoor! Er zit een doucheruimte aan de andere kant van het huis (waar ook het toilet en de wasruimte zijn), maar dat is een klein hokje zonder raam en dat is echt niet prettig. Maar goed, ik kan nog gewoon douchen en daarom is het fijn dat we dit project stukje bij beetje kunnen aanpakken zo. Er zit niet echt tijdsdruk op. Er komt een douche (in dat stuk achter de muur, daarom blijft die muur ook gedeeltelijk staan, dan heb ik meteen een inloopdouche), een bad (tegen de wand waar nu de deur nog zit) en een wastafel met onderkast en spiegel in. Geen toilet want die heb ik beneden al en 2 toiletten dicht bij elkaar vind ik een beetje onzinnig. Met dit allemaal wordt het niet te vol en lijkt het ook wat ruimer.

De vloer wordt van licht marmer, behalve in de douche zelf. Aan de wanden komen grijze tegels, een beetje het idee van de wc en het plafond worden witte agnesplaten. In het plafond komen spotjes, net zoals in mijn keuken en woonkamer. Het wastafelmeubel heb ik nog niet uitgezocht.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:06

Gaaf. Wordt wel ruim, of niet?

Wij maken van een kleine slaapkamer een badkamer, maar dat is door de aanbouw nu helaas zonder raam. Maar moest keuzes maken.

De oude douche wordt wasruimte.

Heb jij wel een betonnen vloer of hout?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:22

Geen toilet in een badkamer is ook echt heel fijn :j Zeker als je toch al een toilet op de verdieping hebt. Liever apart :j

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 07:58

Er zit wel een betonvloer in gelukkig. Maar die is absoluut niet recht, dus daar hebben we ook nog wel wat aan te doen.

Gisteren zijn de laatste wandtegels verwijderd uit de oude douche en is de toiletpot en de wasbak eruit gekomen. Radiatoren eruit gehaald en nog even goed het plan voor de indeling doorgesproken. Ik denk dat als het allemaal zo gaat lukken, dat het best mooi gaat worden. Ik moet alleen nu wel echt na gaan denken over wat voor douche erin moet komen en wat voor wastafelmeubel. En wat voor kleur radiator? De muren worden antraciet-grijs. De vloer licht marmer en het plafond wit. Wat past daar bij?? Best lastig, ik heb echt geen idee.

Dit is de muur waarachter de inloop douche komt. Gisteren hebben we besloten dat daar een boog in komt als het deurkozijn eruit is. Dat geeft net wat meer ruimte want tegen de linkermuur moet het wastafelmeubel komen
Afbeelding

Oud douche hokje nu ook echt gestript
Afbeelding

Afbeelding



Weer een stukje geisoleerd
Afbeelding


Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:23

Ik ben echt zo benieuwd :D

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:44

Het ziet er niet uit nu maar jij maakt het sowieso weer mooi!

Qua kleur radiator zou ik het gewoon op wit houden. Voor een wastafelmeubel denk ik aan een licht houten meubel met ook witte lavabo’s .

Bv de modernere versie:
Afbeelding
Afbeelding

of een oud meubel gerecycled:
Afbeelding
Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:01

De radiator zou ik in dezelfde tint doen als de muurtegels. Is elektrische vloerverwarming niet een idee, lijkt mij echt ideaal als verwarmer en dan kan je de radiator weglaten.