Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rabbeltje

Berichten: 274
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:06


Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:37

Functioneerd zo'n stofzuiger ook naar behoren als je hele huis regelmatig vol met konijnenhaar, -stro en -keutels ligt?

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:38

Ik weet dankzij dit topic wat ik vriendlief ga geven voor z’n verjaardag _O- Hij maakt boven schoon en ik beneden. Voor boven een robotje! Goed dat de Medion bevalt, want boven geen drempels en laminaat, dus dan is een eenvoudige prima.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:42

Stro en hooi werkt minder goed, langere stukjes blijven vaak in de opening hangen, dus ik denk als er echt veel ligt, dat dat niet zo goed werkt. Dan zit de opvangbak ook erg snel vol denk ik.

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:20

Afbeelding
Heeft iemand ervaring met deze Xiaomi? Denk erover om hem aan te schaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.

rabbeltje

Berichten: 274
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:35

Volgens mij draait deze bij mij over mijn zadelpad heen. Die heeft nl ook een dweilfunctie. Het eerste jaar heeft hij perfect gereden. Maar de katten hebben er een paar keer opgesprongen en nu geeft hij regelmatig foutmeldingen. Gelukkig nog niks dat niet te fiksen is. Manlief is gelukkig erg handig en vind het geweldig om het apparaat weer te repareren.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:09

Damn ik wil er echt graag een, nu nog veel meer door dit topic! Maar mijn moeder denkt dat kattenhaar of onze iets ongelijke vloer een probleem word. Zelf ben ik wat meer bang dat ze katten ermee gaan spelen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:41

Ik heb een robotzuiger , maar dat vind ik een on-ding. het ding gaat kris-kras door het huis, heeft geen logische volgorde. Dat kun je er ook niet in programmeren. het opvangbakje zit binnen no-time vol. Je kan het ding niet aanzetten als je weg bent, want hij loopt zichzelf vast. Kortom, hij staat hier stof te verzamelen, zonder dat hij wat doet. Als het dan moet, pak ik de gewone stofzuiger wel. Er zijn echt wel betere robotzuigers in de handel hoor. Maar ja, echtgenoot had deze uitgezocht , want was niet al te duur. Dez is dus 3x niks.

Sinds gisteren heb ik een Karcher robotraamwisser. Een uitkomst! Bij 1 van mijn cliënten waar ik schoonmaak, werk ik ook met zo'n ding. Die vrouw zei dat het echt goed werkt. Dus uiteindelijk 1 aangeschaft, gisteren ontvangen. Drie keer raden wat ik net heb staan doen: Juist ramen lappen. Testen die handel. Heerlijk. Geen gesop met water, amper strepen ( een paar), snel klaar en gewoon schoon! Echt een aanrader! (besteld bij Hornbach, daar was deze het goedkoopst).

Autumnn

Berichten: 8084
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:22

XxLiEsJuHhxX schreef:
Damn ik wil er echt graag een, nu nog veel meer door dit topic! Maar mijn moeder denkt dat kattenhaar of onze iets ongelijke vloer een probleem word. Zelf ben ik wat meer bang dat ze katten ermee gaan spelen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Onze kat ziet het als een indringer, de kat van mn broer ziet het hulpmiddel om zich voort te bewegen en gaat er op zitten _O-

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:29

Autumnn schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
Damn ik wil er echt graag een, nu nog veel meer door dit topic! Maar mijn moeder denkt dat kattenhaar of onze iets ongelijke vloer een probleem word. Zelf ben ik wat meer bang dat ze katten ermee gaan spelen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Onze kat ziet het als een indringer, de kat van mn broer ziet het hulpmiddel om zich voort te bewegen en gaat er op zitten _O-


Dat laatste, hoe goed kan hij er tegen?

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:44

Autumnn schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
Damn ik wil er echt graag een, nu nog veel meer door dit topic! Maar mijn moeder denkt dat kattenhaar of onze iets ongelijke vloer een probleem word. Zelf ben ik wat meer bang dat ze katten ermee gaan spelen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Onze kat ziet het als een indringer, de kat van mn broer ziet het hulpmiddel om zich voort te bewegen en gaat er op zitten _O-



Ben benieuwd wat mijn nieuwsgierige bengels ermee gaan doen... :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:00

Haha wij hebben 2 savannahs rond lopen die wel van spelen en rennen houden en al snel alles als speelgoed zien. En dan hebben we nog een lompe plork die liever lui dan moe is en alles rustig aan kijkt en dan al zijn lompheid ergens bovenop gooit. Ik vrees dus wel een beetje voor een robot stofzuiger o:)

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:48

Onze ene kat ging ervoor aan de kant. Teveel herrie. De dove kat gaat pas aan de kant als ie bijkant wordt opgezogen.

Edit onze Roomba zuigt veel grit en haren. Elke stofzuigronde moet zijn bakje leeg en ook het filter even uitkloppen (anders zuigt ie niet meer goed). Hij loopt wel eens vast, maar dat komt dan vaak door rondslingerende Lego :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33869
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:12

Iemand hier ervaring met grote oppervlak? 200m2 gelijkvloers waarvan ongeveer 140 elke dag zou moeten. De overige 60 af en toe. Wel met een verharende hond. Verder valt het mee qua stof.

Zijn er robotzuigers die dat trekken? Die als het kan ook kunnen dweilen? Gaat om een (natuur)stenen vloer (140m2) en dan de badkamer en slaapkamers laminaat (60m2). Moet ook op de andere verdieping kunnen. Is denk ik 50m2 oid.

Edit: zijn geen drempels en geen tapijt oid

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:22

Als je er een neemt die zelf tussendoor gaat opladen zal het zeker lukken.
Ik weet niet of er zijn die dat op een accu kunnen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33869
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:23

Vooral dweilen zou handig zijn in 1x! :)

snorkel1986

Berichten: 3044
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:16

Misty12 schreef:
Ik heb een robotzuiger , maar dat vind ik een on-ding. het ding gaat kris-kras door het huis, heeft geen logische volgorde. Dat kun je er ook niet in programmeren. het opvangbakje zit binnen no-time vol. Je kan het ding niet aanzetten als je weg bent, want hij loopt zichzelf vast. Kortom, hij staat hier stof te verzamelen, zonder dat hij wat doet. Als het dan moet, pak ik de gewone stofzuiger wel. Er zijn echt wel betere robotzuigers in de handel hoor. Maar ja, echtgenoot had deze uitgezocht , want was niet al te duur. Dez is dus 3x niks.
Welk type staat stof te happen dan misschien leuk om te proberen (al heb ik er een ) maar zoek verbeterde versie voor niet al te veel geld
Sinds gisteren heb ik een Karcher robotraamwisser. Een uitkomst! Bij 1 van mijn cliënten waar ik schoonmaak, werk ik ook met zo'n ding. Die vrouw zei dat het echt goed werkt. Dus uiteindelijk 1 aangeschaft, gisteren ontvangen. Drie keer raden wat ik net heb staan doen: Juist ramen lappen. Testen die handel. Heerlijk. Geen gesop met water, amper strepen ( een paar), snel klaar en gewoon schoon! Echt een aanrader! (besteld bij Hornbach, daar was deze het goedkoopst).

zonnebloem18

Berichten: 24868
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:34

Marlinde die zijn er wel, maar dan moet je 1 hebben die zichzelf weer oplaadt en dan verder gaat. Dan valt er wel een hoop af.

Kijk eens naar de Xiaomi Roborock daar zijn ook modellen bij met een dweilfunctie.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:50

Alleen misschien kan er niet genoeg water in voor dergelijke oppervlakken? Water reservoir van de roborock is niet erg groot..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33869
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:54

Ja dat is even de vraag... maarja een grote woonkamer / herenkamer / hal / keuken dan krijg je dat. _O-

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:39

Je kunt wel iets instellen qua water verbruik maar dan nog houdt het een keer op natuurlijk :+

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:43

onze Betsy heeft het begeven, vanavond wordt ze vervangen door de Roborock. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Betsy (Bluebot) heeft het 2 1/2 jaar volgehouden. Ze is in het eerste en tweede jaar een paar dagen weg geweest voor reparatie (binnen de garantie). Overigens moest ze hier best hard werken, iedere nacht en altijd het opvangbakje helemaal vol (grote hond en kat in huis en veel zand (boerderij).

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:07

Weet niet of het al benoemd is, maar wij hebben van de Action smart verlichting door heel het huis geplaatst, ook op sensoren. Kunnen ook in allerlei kleuren, zacht/hard etc.
Net als Philips Hue gewoon, maar dan stukken goedkoper en werkt perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:25

Alpha89 schreef:
Weet niet of het al benoemd is, maar wij hebben van de Action smart verlichting door heel het huis geplaatst, ook op sensoren. Kunnen ook in allerlei kleuren, zacht/hard etc.
Net als Philips Hue gewoon, maar dan stukken goedkoper en werkt perfect!

Die van de Action zijn goed inderdaad! Voor mensen met Apple die ze ook willen kunnen koppelen aan Homekit (zodat je oa met Siri je verlichting kan besturen) ipv alleen met de native app, van Xiaomi heb je Yeelights. De 1S-serie werkt met Homekit. Te krijgen via Aliexpress of voor een kleine meerprijs gewoon van bol.com. IKEA heeft ook een goede smart-verlichting lijn, die zijn als het goed is ook aan Homekit te koppelen.

Die van de Action zijn een stuk goedkoper hoor, maar ik vind de integratie in mijn telefoon persoonlijk prettig.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:10

blond.....wat is homekit?