Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:46

Sosha schreef:
Autumnn schreef:
Ik voel me nu echt heel schuldig tegenover onze Dirt Devil. We noemen hem gewoon robotstofzuiger :')


Ja dat kan dus echt niet meer anno 2020 _O-


Praat me even een schuldgevoel aan ;( :')

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:55

Ik heb de Neato Botvac D7 Connected, ik noem haar Victoria. Enige klacht die ik over Victoria heb, is dat de originele filters megaduur zijn (ik heb ze nog niet voor minder dan 25 euro gevonden en je doet er 1-2 maanden mee), dus ik heb nu een B-merk. Ben erg blij dat ik haar niet handmatig hoef aan te zetten, en de eco-stand vind ik ook vrij stil. Over 42 meter laminaat doet ze meestal 54 minuten. Ik heb ook een WC en een badkamer buiten die 42 vierkante meter, maar de deuren van die kamers klappen naar buiten open, waardoor ik Victoria niet de opdracht kan geven om de kamers mee te nemen - dan raakt ze in de war. Alles is gelijkvloers, zonder drempels.

Mijn dweilrobot heet Valerie, en ze is een iRobot Braava Jet m6138. Ik heb 42 vierkante meter, in de praktijk doet ze 1 uur en 57 minuten over 37 meter (ze pakt niet alles altijd mee) op de medium stand - dat vind ik wel lang, maar ze levert wel goed werk. Er is ook een oppervlakkige stand en een diepte-reiniging stand. Er kan alleen speciaal schoonmaakmiddel in (al kun je ook met alleen water reinigen), en het schoonmaakmiddel en de wasbare dweilen zijn wat lastig online te verkrijgen - ik kocht ze via de iRobot winkel en ze werden geleverd via DHL Express, een dienst die geen ophaalpunt heeft in mijn eigen stad, dus ik moest even reizen om ze op te kunnen halen. Ondanks de minpunten ben ik erg tevreden met haar.

Ik had voor de Botvac gekozen, omdat die vaak nog iets beter uit de test kwam dan de beste Roomba-stofzuiger, maar het feit dat de apparaten van verschillende merken zijn, levert geen probleem op. Ze kegelen elkaars oplaadstation niet om.
Meestal zet ik Victoria aan om 10.00, en eens per week (soms meer) laat ik Valerie dan om 11.15 een rondje maken, want dan is Victoria weer teruggekeerd naar haar oplaadstation.

Mijn vaatwasser heet Vera.
Ik wacht met smart op een apparaat dat de badkamertegels en glazen douchewanden extra goed en vlug aanpakt, dat wordt dan Vonnie...

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:03

Roomba 975, Naam : Dobby.
Doet het fantastisch, echter vandaag veel foutmeldingen -O-
Zijn linkerwiel zou iets mee zijn. Maar we kunnen het euvel niet vinden. Dus maar weer restarten en vreemd genoeg doet ie het dan ook gewoon weer een tijdje |o
Ik ben er dus erg tevreden over, maar als die foutmeldingen blijven, dan maar ff een retourtje coolblue.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:45

Mijn fatima zuigt ook goed in de hoekjes, enige wat ik zelf zuig is onder de tafel want daar kan ze niet komen ivm het onderstel van mijn stoelen.
Ik heb de E5 speciaal genomen ivm honden en ze zuigt zowel de korte van de Franse bull en de lange van de Duitse herder prima op.
Kleden heb ik niet, alleen een eiken parketvloer.
Mijn Franse Bull wil wel af en toe achter Fatima aan gaan en hasr bijten, maar meestal zijn de honden in de gang als ze aan gaat.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:56

Ik heb Robby juist voor de hondenharen, 1 korthaar en 1 langhaar, en dat doet ie perfect. (Medion van de Aldi voor 99 euro)
Wel na iedere beurt (ca 75m2) bakje legen, zeker tijdens de rui.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:59

Ik probeer ook elke dag het bakje te legen, soms om de dag.

sans6

Berichten: 7895
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:52

Nav dit topic overstag gegaan en een robotstofzuiger aangeschaft. Hij gaat as we speak door de huiskamer en met zijn kleine 'borstel-armpjes' in rond. Deed me hieraan denken;
https://youtu.be/ycaWhlHbhrg
Dus de onze heet nu TikTok :')

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:41

Ook jee, moet je eerst bedenken welk merk stofzuiger je wilt en vervolgens moet je ook nog een naam verzinnen voor dat ding 8)7 dat worden slapeloze nachten :D.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:46


Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:31

Martje70 schreef:
Ik ben gek op huishoudrobots.

Ik heb voor beide verdiepingen een robotstofzuiger. Boven een Neato botvac en beneden een Xiaomi Roborock. De Xiaomi kan ook dweilen.

Robotramenlapper heb ik gehad. Was heel duur, heel erg ideaal, maar ook heel erg snel kapot. Ik heb er geen nieuwe voor gekocht.


Ik ben heel benieuwd hoe de Xiaomi bevalt? Hier thuis zijn we behoorlijk gecharmeerd van de Xiaomi producten.

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:43

Hier ook een Roomba E5, genaamd Pumba. Beste aankoop van het afgelopen jaar. Doet elke dag z'n rondje, rijdt niet van de trap, zuigt alle honden haren netjes op en rijdt zichzelf hooguit een enkele keer vast tussen de stoelpoten. Het scheelt bij ons heel veel stof in huis!

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:13

Rianne1979 schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe de Xiaomi bevalt? Hier thuis zijn we behoorlijk gecharmeerd van de Xiaomi producten.


Zie ook mijn reactie een stukje terug over de Roborock S6. Bevalt geweldig, maar wel afhankelijk van de vloer. Op mijn ongelijke leivloer in Nederland minder goed dan op de gladde laminaatvloeren in de slaapkamers en de tegelvloeren in de badkamers. Hier in Spanje overal tegels, zonder drempels, geweldig!

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:47

Wij hebben de Eufy Robovac 35C, hij heet Eugene :') we zijn er heel blij mee! Hiervoor hadden we de 11S, ook van Eufy, die was wat minder luxe maar deed het verder ook prima. Hij kreeg alleen steeds vaker storing en bleek uiteindelijk gewoon kapot. Via Bol ons geld terug gekregen en daarvan Eugene gekocht. De vorige heette Alfred. Alfred had overigens ook googly eyes :D

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:22

Rianne1979 schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe de Xiaomi bevalt? Hier thuis zijn we behoorlijk gecharmeerd van de Xiaomi producten.


Ik heb m ook! Zie ook mijn eerdere post.

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:25

Heeft die Xiaomi een grote opvangbak?

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:39

Ik weet de specificaties zo niet, maar ik leeg hem elke dag (zuigt elke dag beneden alles (zo'n 80 m2 denk ik) en wij hebben 2 grote kortharige honden. Hij zit dan zeker niet vol maar ik vind dat zelf gewoon een frisser idee.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:07

Ik heb de mijne Jan Billy Bob genoemd (achter elkaaraan uitgesproken) :+

Ik ben voor nu onwijs blij met de mijne! Euvacs Deebot Slim2 .

Ik heb hem ingesteld dat hij dagelijks om 12.00 uur een rondje doet. En dat doet hij braaf! Scheeld enorm in de vieze vloer hier en ik hoef zelf minder vaak te stofzuigen. In de app kan ik zien (als ik aan het werk ben) of hij aan het stofzuigen is, of hij oplaad, of dat hij zich b.v. vastgelopen heeft of het laadstation niet optijd gevonden heeft. Ook kan ik zien hoelang hij die dag heeft gezogen. Nadeel vind ik is dat hij kriskras gaat en dus niet systematisch, maar voor eerste probeersel voor 70 euro, onwijs blij mee

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:28

tanec_meisje schreef:
Ik weet de specificaties zo niet, maar ik leeg hem elke dag (zuigt elke dag beneden alles (zo'n 80 m2 denk ik) en wij hebben 2 grote kortharige honden. Hij zit dan zeker niet vol maar ik vind dat zelf gewoon een frisser idee.


Wij hebben een Blaupunkt Bluebot en dat opvangbakje is niet groot. Hier moet hij ook iedere nacht aan de bak maar dan zit het bakje echt vol en een deel nog in de zuigmond (hond van 65 kilo).
Mocht de bluebot de geest geven dan hou ik die Xiaomi zeker in gedachten

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:04

Kom verschillende inhoudsmaten van het vuil opvangbakje tegen als ik google.. Maar op xiaomiproducts.nl staat 600 ml, dat klopt denk ik wel.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:50

Gaby schreef:
Ik heb de Neato Botvac D7 Connected, ik noem haar Victoria. Enige klacht die ik over Victoria heb, is dat de originele filters megaduur zijn (ik heb ze nog niet voor minder dan 25 euro gevonden en je doet er 1-2 maanden mee), dus ik heb nu een B-merk. Ben erg blij dat ik haar niet handmatig hoef aan te zetten, en de eco-stand vind ik ook vrij stil. Over 42 meter laminaat doet ze meestal 54 minuten. Ik heb ook een WC en een badkamer buiten die 42 vierkante meter, maar de deuren van die kamers klappen naar buiten open, waardoor ik Victoria niet de opdracht kan geven om de kamers mee te nemen - dan raakt ze in de war. Alles is gelijkvloers, zonder drempels.

Mijn dweilrobot heet Valerie, en ze is een iRobot Braava Jet m6138. Ik heb 42 vierkante meter, in de praktijk doet ze 1 uur en 57 minuten over 37 meter (ze pakt niet alles altijd mee) op de medium stand - dat vind ik wel lang, maar ze levert wel goed werk. Er is ook een oppervlakkige stand en een diepte-reiniging stand. Er kan alleen speciaal schoonmaakmiddel in (al kun je ook met alleen water reinigen), en het schoonmaakmiddel en de wasbare dweilen zijn wat lastig online te verkrijgen - ik kocht ze via de iRobot winkel en ze werden geleverd via DHL Express, een dienst die geen ophaalpunt heeft in mijn eigen stad, dus ik moest even reizen om ze op te kunnen halen. Ondanks de minpunten ben ik erg tevreden met haar.

Ik had voor de Botvac gekozen, omdat die vaak nog iets beter uit de test kwam dan de beste Roomba-stofzuiger, maar het feit dat de apparaten van verschillende merken zijn, levert geen probleem op. Ze kegelen elkaars oplaadstation niet om.
Meestal zet ik Victoria aan om 10.00, en eens per week (soms meer) laat ik Valerie dan om 11.15 een rondje maken, want dan is Victoria weer teruggekeerd naar haar oplaadstation.

Mijn vaatwasser heet Vera.
Ik wacht met smart op een apparaat dat de badkamertegels en glazen douchewanden extra goed en vlug aanpakt, dat wordt dan Vonnie...


Wij hebben onlangs voor €5 zo’n borstel besteld via Aliexpress voor onze badkamertegels en glazen douchewanden: https://www.bol.com/nl/p/wisegoods-luxe ... uctPageUrl

Hij is overigens nog niet binnen.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:00

dorientjuh schreef:
Gaby schreef:
Ik wacht met smart op een apparaat dat de badkamertegels en glazen douchewanden extra goed en vlug aanpakt, dat wordt dan Vonnie...


Wij hebben onlangs voor €5 zo’n borstel besteld via Aliexpress voor onze badkamertegels en glazen douchewanden: https://www.bol.com/nl/p/wisegoods-luxe ... uctPageUrl

Hij is overigens nog niet binnen.

Interessant product! Heb je ook een linkje naar de borstel op AliExpress? Kun je delen wat je ervan vind zodra je hem hebt gebruikt? Ik ben erg benieuwd!

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:43

Okee, na het lezen moet ik ook zo’n ding!!! *\o/* *\o/*
Maar, bomen, bos. Wat moet ik kopen? Dweilfunctie zou perfect zijn!
Ook wil ik hem wel met een app kunnen bedienen.

Help mij! :')

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:59

Hier ook een robotstofzuiger, Mien.
Voor de bovenverdieping.
Ideaal ding, gaat over de drempels heen (moeten ze niet te hoog zijn), en ook de trap stopt ze netjes.

De bovenverdieping is een stuk schoner dan voordat ze er was.
Iedere keer de gewone stofzuiger naar boven tillen vind ik zo irritant.

Om de week doe ik wel even met de gewone stofzuiger, daartussen doet Mien.
Ik pak even een lange stoffer, en ga dan even overal overheen en onder (kasten waar ze niet onder kan) en dan zet ik haar aan en ga naar beneden.

Om te zorgen dat ze het laadstation terug kunnen vinden moet je binnen de 1 meter het station vrij hebben staan.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:47

_BlingBling_ schreef:
Okee, na het lezen moet ik ook zo’n ding!!! *\o/* *\o/*
Maar, bomen, bos. Wat moet ik kopen? Dweilfunctie zou perfect zijn!
Ook wil ik hem wel met een app kunnen bedienen.

Help mij! :')


Kan mijn Roborock allemaal! Ik ga hem weer eens aan de gang sturen!

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:54

MoniqueT schreef:
_BlingBling_ schreef:
Okee, na het lezen moet ik ook zo’n ding!!! *\o/* *\o/*
Maar, bomen, bos. Wat moet ik kopen? Dweilfunctie zou perfect zijn!
Ook wil ik hem wel met een app kunnen bedienen.

Help mij! :')


Kan mijn Roborock allemaal! Ik ga hem weer eens aan de gang sturen!


Maar die is bijna 500 euro :wow: