Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:10

Ik sleep hem gewoon mee naar boven :D maar dan moet je hem daarna wel weer naar beneden naar z’n huisje brengen .. dat is dan het enige nadeel

MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:39

Zilkesteyn70 schreef:
Wij hebben nu sinds een week of 2 een nieuwe huisvriend die het huis zuigt *\o/*
Günther is een Blaupunkt Bluebot XBOOST en hij doet zn werk prima :D
En dat is best knap aangezien we een gezin zijn met 2 kinderen, paarden aan huis (dus veel zand en hooi) en 2 redelijk grote honden.
Ergens overweeg ik een goedkopere versie voor boven maar twijfel ook wel weer als ik de recenties lees :


Wij hebben er 1 van 80 euro van de Wehkamp als probeersel, die gaat naar boven straks en dan komt er voor beneden een duurdere en slimmere.

Maar die van 80 euro is echt prima hoor, alleen moet je die wel terug zetten in zijn hok voor het opladen en rijdt hij kriskras door de ruimten, dus geen intelligente robot die wat onthoudt. Voor de slaapkamers is dat hier prima.

haffiefreak

Berichten: 1673
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:16

Ik heb een vraag aan degen die een stofzuiger met dweil functie hebben.
Kan die tegelijk stofzuigen/dweilen of moet je een reservoir wisselen? 1 voor stof en 1 voor water.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:24

Die van ons kan het tegelijk. Maar, stel je van het dweilen niet teveel voor. Het is meer een natte lap die hij een beetje over de grond sleept. Het frist het een beetje op, maar echt schoon wordt het er niet van...

haffiefreak

Berichten: 1673
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:31

xSwanHeart schreef:
Die van ons kan het tegelijk. Maar, stel je van het dweilen niet teveel voor. Het is meer een natte lap die hij een beetje over de grond sleept. Het frist het een beetje op, maar echt schoon wordt het er niet van...


Dank je wel voor je antwoord. Welke heb jij als ik vragen mag? Ik zie ze veel verschillende ook qua prijzen.

Amyyy

Berichten: 3500
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:09

Hier heb ik ook een nieuwe robotstofzuiger gekocht. Een Blaupunkt Bluebot. Morgen komt hij binnen :):)

Ik heb nu een Philips Easystar, die doet het echt heel goed, maar ik wil er graag een die zelf weer oplaadt. Nieuw huis, nieuwe hond die erg veel vergaart, ik wil graag dat ding 2x per dag aan hebben en dat gaat nu niet. Mocht iemand hem over willen nemen voor een paar tientjes, doe me even een pb, is echt een fijn ding verder.

Iets minder robot, maar heeft er hier iemand ervaring met slimme lichtschakelaars? Dus geen slimme lampen an sich

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:23

haffiefreak schreef:
xSwanHeart schreef:
Die van ons kan het tegelijk. Maar, stel je van het dweilen niet teveel voor. Het is meer een natte lap die hij een beetje over de grond sleept. Het frist het een beetje op, maar echt schoon wordt het er niet van...


Dank je wel voor je antwoord. Welke heb jij als ik vragen mag? Ik zie ze veel verschillende ook qua prijzen.

Wij hebben de Xiaomi Roborock S5 Max :) Verder overigens heel tevreden over!

J0anieke

Berichten: 4912
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:57

xSwanHeart schreef:
Die van ons kan het tegelijk. Maar, stel je van het dweilen niet teveel voor. Het is meer een natte lap die hij een beetje over de grond sleept. Het frist het een beetje op, maar echt schoon wordt het er niet van...

haffiefreak schreef:
Ik heb een vraag aan degen die een stofzuiger met dweil functie hebben.
Kan die tegelijk stofzuigen/dweilen of moet je een reservoir wisselen? 1 voor stof en 1 voor water.

Onze blaupunkt xsmart doet hetzelfde. Ik laat hem wel eerst stofzuigen, vervang daarna het mondstuk in eentje zonder borstels en laat hem dan 'dweilen'.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:14

Bij de Xiaomi hoef je qua mondstuk niets te vervangen (kan voor zover ik weet ook niet). Alleen even het waterreservoir vullen en de mop-module eronder zetten.

J0anieke

Berichten: 4912
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:18

Je hoeft hem denk ik ook niet te vervangen, maar ik vindt het wel fijn dat de borstels droog blijven en niet alles versmeren :)

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 00:18

Amyyy schreef:
,

Iets minder robot, maar heeft er hier iemand ervaring met slimme lichtschakelaars? Dus geen slimme lampen an sich


Je bedoelt dan lampen wat van zelf aan gaan ?

Dan heb ik dit in de woning.
Zet mijn lamp van de kast en langs de tv automatisch om 10 u aan.
Mijn ventilator staat hier ook op aangesloten. Elektrisch kacheltje erop is geen aanrader -O-

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 00:46

Ik heb sinds vandaag een robotstofzuiger. Gekregen voor mijn verjaardag (Die pas over 4 maanden is. := ) Van een hele lieve vriendin. <3
Dat ding is nu al mn beste vriend.
Heeft vandaag al een rondje mogen maken en ik ben er echt heel erg blij mee.
Ik woon in een appartement met lage drempels. Dus hij gaat gewoon de hele woning door en past onder al mn meubels.
Alleen de hond vindt het maar een raar ding en slaat erop met zn poot. :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 01:18

Ik heb al jaren de luxe van robots in huis.

Momenteel in het bezit van 2 iRobot Roomba’s (automatische stofzuigers), 1 iRobot Scooba (dweil is niet helemaal het juiste woord, dit ding schrobt echt de vloer) met docking station en 3x een Litter robot open air ( automatische kattenbakken).

Met 7 volwassen katten in huis (ik fok Heilige Birmanen) zijn de robots een uitkomst om het huis schoon en geurvrij te houden.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:23

Ik ben benieuwd in hoeverre ronde robotstofzuigers (en dan iets specifieker de Xiaomi) de hoekjes meenemen? Daar verzamelt zich bij ons toch het meeste zand en hondenhaar.

Ben alvast een naam aan het verzinnen voor mijn nieuwe vriend. :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:31

Wijslander schreef:
Ik ben benieuwd in hoeverre ronde robotstofzuigers (en dan iets specifieker de Xiaomi) de hoekjes meenemen? Daar verzamelt zich bij ons toch het meeste zand en hondenhaar.

Ben alvast een naam aan het verzinnen voor mijn nieuwe vriend. :D


Zo te zien zit daar ook een roterend propellertje vooraan om het vuil van de randen en hoeken naar binnen te vegen.

Op zich is een ronde robot juist makkelijker dan een vierkanten robot, de borstels zitten bij beiden in het midden, dus een vierkanten zal niet beter in de hoek kunnen zuigen dan een ronde, maar een ronde is wel wendbaarder dan een vierkante robot stofzuiger.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:19

De rechte hoeken doet hij best prima. Al zal het nooit zo precies zijn als wanneer je het zelf doet. Hij ziet niet wanneer het schoon is natuurlijk en hij rijdt er maar 1 keer langs.
Maar je zult hoe dan ook af en toe je gewone stofzuiger/kruimeldief moeten gebruiken, want er zijn altijd plekjes waar hij niet goed bij zal kunnen. (In ons geval bijvoorbeeld rond een lampenvoet die bijna tegen de muur staat, en waar het gordijn de vloer raakt.)

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:54

De nieuwere Roborock (6) heeft volgens mij wel vuil detectie, maar die is wel meteen een pak duurder.

Qua randjes vind ik hem redelijk. Er zit een zijborsteltje aan wat ronddraait en vuil weg veegt van bijvoorbeeld een rand, waardoor de robot er beter bij kan. Hij gaat bij ons ook super rond de stoel en tafelpoten, maar het blijft natuurlijk een rond apparaat. Daarom veeg ik meestal even snel langs de randen met een bezem om vuil alvast bij de rand weg te halen.

Ik moet ook altijd wel even wat kabels wegstoppen en bijvoorbeeld de uitloopmat voor de kattenbak weghalen voor ik hem aanzet. Al kan je ook makkelijk in de app aangeven dat de robot bepaalde stukken moet overslaan.

Fitzroy

Berichten: 25149
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:16

Ik heb geen hekel aan stofzuigen, maar wel aan dweilen. Dus ik vraag me af: welke dweilrobot is geschikt voor een laminaat vloer en werkt goed? Het mag overigens ook een combi- robot zijn als deze het goed doen.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:23

De Xiaomi heeft geen problemen met hoekjes. Die keert eerst met een borsteltje het vuil uit de hoekjes voor zijn wielen en zuigt het dan op

J0anieke

Berichten: 4912
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:28

Fitzroy schreef:
Ik heb geen hekel aan stofzuigen, maar wel aan dweilen. Dus ik vraag me af: welke dweilrobot is geschikt voor een laminaat vloer en werkt goed? Het mag overigens ook een combi- robot zijn als deze het goed doen.

Kun je dan niet beter een stoomreiniger nemen? Je kan ook voor een echte dweilrobot gaan. Lees bij deze wel goede reviews. https://www.coolblue.nl/product/860724/ ... 4wEALw_wcB

Achterom
Berichten: 23051
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:40

J0anieke schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb geen hekel aan stofzuigen, maar wel aan dweilen. Dus ik vraag me af: welke dweilrobot is geschikt voor een laminaat vloer en werkt goed? Het mag overigens ook een combi- robot zijn als deze het goed doen.

Kun je dan niet beter een stoomreiniger nemen? Je kan ook voor een echte dweilrobot gaan. Lees bij deze wel goede reviews. https://www.coolblue.nl/product/860724/ ... 4wEALw_wcB

Mijn stoomreiniger was echt een miskoop, dat vond ik nog erger om te doen dan dweilen, die is dus naar de kringloop gegaan uiteindelijk, na ruim 5 jaar werkloos in de hoek te hebben gestaan :')

Fitzroy

Berichten: 25149
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:52

Ik heb ook zo’n ding gehad en vond het helemaal niets.

Ik zit nu te kijken naar de Medion MD18501. Die heeft bij Bol best goede reviews en is niet duur. Zuigt en dweilt. Ik denk dat ik die maar gewoon ga bestellen. Ik ben toch niet zo’n Pietje Precies, heb geen huisdieren en zuig eens in de week :+

J0anieke

Berichten: 4912
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:03

Oh ik vind mijn stoomreiniger wel fijn. Had wel een duurder model gekocht ivm slechte reviews bij goedkopere..

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:43

Fijn om jullie ervaringen te lezen!

Ik denk dat wij gaan voor de Xiaomi s6 maxV, een flinke rib uit het lijf maar weet vrijwel zeker dat we er heel veel plezier aan zouden beleven met 2 honden en een hekel aan het tijdrovende stofzuigen en dweilen. Al is het maar ter ondersteuning tussen de schoonmaakbeurten door. En met de infrarood kan die mooi 's nachts stofzuigen, als de honden mee naar boven zijn.

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:45

De Medion 18600 (?) ligt bij mij ingepakt in de werkkamer. Volgende week donderdag mag ik hem pas geven aan mijn vriend voor z’n verjaardag, maar ben zo benieuwd. Hij is voor de bovenverdieping.