Nieuwbouw woning!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:25

ikke schreef:
En wat doet dat met het zoutgehalte in het water?
Een ionenwisselaar neemt de mineralen op en wisselt dat in voor zout. Het zoutgehalte van je water neemt dus toe. Hoe gaat jouw systeem daarmee om?

Dat regelen doe je middels doorstroomsnelheid.
Ik ga er maar vanuit dat het systeem er rekening mee houdt dat er een ondergrens zit aan wat nog toegestaan is voor de drinkwaternorm. Haal je te veel mineralen uit het water, wordt water behoorlijk ongezond!


Niet helemaal. De ionenwisselaar wisselt de kalk en magnesium om voor natrium ionen dus geen zout. Zout bestaat uit natrium en uit chloride. Zout wordt gebruikt om de ionenwisselaar terug te spoelen dus schoon te maken. De natrium die zeg maar omgewisseld worden is in zo’n kleine mate dat je dit ook niet proeft. Het water is onthard en dus zacht water. Geen zout water.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:46

Suzanne F. schreef:
ikke schreef:
En wat doet dat met het zoutgehalte in het water?
Een ionenwisselaar neemt de mineralen op en wisselt dat in voor zout. Het zoutgehalte van je water neemt dus toe. Hoe gaat jouw systeem daarmee om?

Dat regelen doe je middels doorstroomsnelheid.
Ik ga er maar vanuit dat het systeem er rekening mee houdt dat er een ondergrens zit aan wat nog toegestaan is voor de drinkwaternorm. Haal je te veel mineralen uit het water, wordt water behoorlijk ongezond!


Niet helemaal. De ionenwisselaar wisselt de kalk en magnesium om voor natrium ionen dus geen zout. Zout bestaat uit natrium en uit chloride. Zout wordt gebruikt om de ionenwisselaar terug te spoelen dus schoon te maken. De natrium die zeg maar omgewisseld worden is in zo’n kleine mate dat je dit ook niet proeft. Het water is onthard en dus zacht water. Geen zout water.


Precies wat ze zegt :p

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:56

Ze is een he. :+

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:53

Iris82 schreef:
Ze is een he. :+


Volgens mij ben ik een ‘ze’. :')

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:36

Ik bedoel precies wat Suzanne F. zegt haha

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:59

Oh ja. Ik :o? lees niet goed. Dacht dat je juist Ikke bedoelde. Ahum, :)ddd gewoon doorlopen mensen. :')

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 18:50

Nou eerste handtekening is gezet: de keuken is rond! Krijgen een Quooker kraan ook (die had beter filtersysteem blijkbaar) *\o/*

Volgende stap: bepalen waar alle loze leidingen komen en hiervoor ook al alarmbedrijven contacten :)). Dus als iemand aanraders heeft qua alarmbedrijven/merken die goed zijn dan is dat welkom haha

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:54

Mooi!!! Ja dat geloof ik ook wel hoor. Quooker ontwikkeld zich ook met de tijd mee natuurlijk!

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:17

Ik ben gisteren bij mijn wooncoach geweest en heb de modelwoningen gezien. Echt wel heel erg tof.
Zijn even een boel punten langsgelopen en denk bijna niet dat ik meerwerk vanuit de bouw hoef te laten doen. Alles zit er al best goed in. Elke kamer een loze leiding. Genoeg stopcontacten. Alleen lichtpunten moet ik even goed bekijken.
Trapkast is wel klein, omdat de warmtepomp er staat, maar stofzuiger etc. kan er makkelijk staan.
Ik wilde zelf erg graag de optie schuifpui, maar die vond ik echt heel erg lelijk na deze gezien te hebben.
Badkamer en toilet wil ik wel nog aan gaan sleutelen, maar daar moet ik nog voor lanskomen in de showroom.

Uitbouw van 1,2 meter ben ik sterk aan het overwegen, maar dan moet mijn hypotheek wat omhoog maar daar ga ik aan werken.

Daar krijg ik deze deuren bij:


Afbeelding

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:58

_xManadisx_ schreef:
Ik ben gisteren bij mijn wooncoach geweest en heb de modelwoningen gezien. Echt wel heel erg tof.
Zijn even een boel punten langsgelopen en denk bijna niet dat ik meerwerk vanuit de bouw hoef te laten doen. Alles zit er al best goed in. Elke kamer een loze leiding. Genoeg stopcontacten. Alleen lichtpunten moet ik even goed bekijken.
Trapkast is wel klein, omdat de warmtepomp er staat, maar stofzuiger etc. kan er makkelijk staan.
Ik wilde zelf erg graag de optie schuifpui, maar die vond ik echt heel erg lelijk na deze gezien te hebben.
Badkamer en toilet wil ik wel nog aan gaan sleutelen, maar daar moet ik nog voor lanskomen in de showroom.

Uitbouw van 1,2 meter ben ik sterk aan het overwegen, maar dan moet mijn hypotheek wat omhoog maar daar ga ik aan werken.

Daar krijg ik deze deuren bij:


[ [url=m/FFCjWX.jpg]Afbeelding[/url] ]
is dat liv wooncentrum in Nijmegen?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:26

Ja :)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:32

Leuk! Wij hebben ons huis ook op die manier kunnen bekijken. Echt heel erg fijn dat alles zo inzichtelijk is. Ons huis is gebouwd door klokuren. Badkamer hebben we wel gedaan bij liv maar de keuken niet

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:36

Ja badkamer zit er bij mij in maar wil ik aanpassen. Keuken ga ik denk ik ook ergens anders doen

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:08

_xManadisx_ schreef:
Ja badkamer zit er bij mij in maar wil ik aanpassen. Keuken ga ik denk ik ook ergens anders doen

Heb je meer dan 1 stopcontact in de slaapkamers? Lijkt me stug want dat is het wettelijk minimum. Daar heb je te weinig aan. Zorg voor minimaal twee plekken met een stopcontact, liefst beide dubbel uitvoeren.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:34

_xManadisx_ schreef:
Ja badkamer zit er bij mij in maar wil ik aanpassen. Keuken ga ik denk ik ook ergens anders doen


Ja hebben wij ook gedaan. De wc wel standaard en nog een paar dingetjes. Maar uiteindelijk is het een hele mooie badkamer naar onze smaak geworden. Keuken vond ik te duur daar.

tamary

Berichten: 29216
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:02

Huurhuis hier, maar buitenkraan 12 jaar geleden was iets van 75 euro (meterkast aan de andere kant van de muur dan wel). En het stomste foutje hier eigenlijk is geen lichtknop naast de voordeur, daarvoor moet je eerst de hal door. Niet handig in het donker, gelukkig helpt de straatlantaarn, maar slim is het allerminst.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:22

ikke schreef:
_xManadisx_ schreef:
Ja badkamer zit er bij mij in maar wil ik aanpassen. Keuken ga ik denk ik ook ergens anders doen

Heb je meer dan 1 stopcontact in de slaapkamers? Lijkt me stug want dat is het wettelijk minimum. Daar heb je te weinig aan. Zorg voor minimaal twee plekken met een stopcontact, liefst beide dubbel uitvoeren.


Ja, 3 in de grote en 2 in de kleinere. Allemaal dubbel

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 18:31

Ik laat wel in alle slaapkamers 3x2 stopcontacten plaatsen. Is in het begin niet nodig, maar wil er op bedacht zijn dat toekomstige kinderen straks ook een bureautje met computer en allerlei electronica op hun kamer hebben.

Ik hoop zo dat de badkamer goed uitvalt bij ons (die binnen het project). Zou een hoop kosten schelen. Heb 2 tegels van een rijtjeshuis van hetzelfde project gezien en die waren helaas spuuglelijk... heel ouwelijk...

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:47

IMANDRA schreef:
Ik laat wel in alle slaapkamers 3x2 stopcontacten plaatsen. Is in het begin niet nodig, maar wil er op bedacht zijn dat toekomstige kinderen straks ook een bureautje met computer en allerlei electronica op hun kamer hebben.

Ik hoop zo dat de badkamer goed uitvalt bij ons (die binnen het project). Zou een hoop kosten schelen. Heb 2 tegels van een rijtjeshuis van hetzelfde project gezien en die waren helaas spuuglelijk... heel ouwelijk...


Die tegels inderdaad, daar veranderd de hele uitstraling door. Dat ga ik ook zeker veranderen, ik wil grote tegels

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:26

Jaa wij hebben ook niet voor de standaard tegels gekozen. Echt van die lelijke kleine tegels.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:32

IMANDRA schreef:
Ik laat wel in alle slaapkamers 3x2 stopcontacten plaatsen. Is in het begin niet nodig, maar wil er op bedacht zijn dat toekomstige kinderen straks ook een bureautje met computer en allerlei electronica op hun kamer hebben.

Ik hoop zo dat de badkamer goed uitvalt bij ons (die binnen het project). Zou een hoop kosten schelen. Heb 2 tegels van een rijtjeshuis van hetzelfde project gezien en die waren helaas spuuglelijk... heel ouwelijk...


Dat zal echt tegenvallen. De badkamer die in ons nieuwbouwhuis zat kostte €2000. Als je een beetje wat weet van badkamers kopen weet je dat je daar niks voor kan krijgen. Idd de allerlelijkste tegels, het lelijkste sanitair.

Als je een beetje mooie badkamer wilt kan je er nog zo’n €10.000 bij optellen.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 20:37

verootjoo schreef:
IMANDRA schreef:
Ik laat wel in alle slaapkamers 3x2 stopcontacten plaatsen. Is in het begin niet nodig, maar wil er op bedacht zijn dat toekomstige kinderen straks ook een bureautje met computer en allerlei electronica op hun kamer hebben.

Ik hoop zo dat de badkamer goed uitvalt bij ons (die binnen het project). Zou een hoop kosten schelen. Heb 2 tegels van een rijtjeshuis van hetzelfde project gezien en die waren helaas spuuglelijk... heel ouwelijk...


Dat zal echt tegenvallen. De badkamer die in ons nieuwbouwhuis zat kostte €2000. Als je een beetje wat weet van badkamers kopen weet je dat je daar niks voor kan krijgen. Idd de allerlelijkste tegels, het lelijkste sanitair.

Als je een beetje mooie badkamer wilt kan je er nog zo’n €10.000 bij optellen.


Ja badkamer én toilet is 3500. Daar is best wat voor te krijgen... als je installatie niet meetelt.. hebben offertes aangevraagd en zitten op zo’n 4500 excl montage. Helaas is montage ook zo’n 4000 :')

Als het er maar een beetje oké uitziet dan doen we die badkamer over een paar jaar wel opnieuw...

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:43

4500? Dat is wel erg weinig. Wees blij dat je niet zo’n dure smaak als ik heb. :') Ik weet helaas feilloos uit badkamer/keukenwinkels het duurste van het duurste uit te kiezen. En heb daarna nogal moeite met concessies doen.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 20:45

verootjoo schreef:
4500? Dat is wel erg weinig. Wees blij dat je niet zo’n dure smaak als ik heb. :') Ik weet helaas feilloos uit badkamer/keukenwinkels het duurste van het duurste uit te kiezen. En heb daarna nogal moeite met concessies doen.


Haha en dan heb ik nog de duurdere opties. Dubbele wasbak & meubel met zwarte kraan en afsluitdop, glaswand met zwart en zwarte regendouche. Inclusief antraciet en wit marmeren tegels :))

Edit: oh en twee wc’s en een wasbakje met zwart kraantje

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:50

Marmer is wel rot voor in de badkamer. Die kalk moet je er weer afboenen en die rommel waarmee het goed eraf kan mag vaak weer niet op marmer -O-

Maar lijkt me wel mooi dan ja voor die prijs :P Maar idd de montage nog erbij :D