Nieuwbouw woning!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:31

Buitenkraan zou ik altijd zelf laten doen, rekenen ze fantasieprijzen voor vaak en een beetje beunhaas doet dat in een uurtje voor minder dan de helft.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:44

maar er zal toch iets van een leiding naar toe moeten?

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:47

verootjoo schreef:
Buitenkraan zou ik altijd zelf laten doen, rekenen ze fantasieprijzen voor vaak en een beetje beunhaas doet dat in een uurtje voor minder dan de helft.

Dat ligt er dan ook maar aan waar dat water vandaan moet komen.


Gimme_Joy schreef:
We zitten nog in de oriënterende fase vwb het meerwerk. Dus er is nog geen keus doorgegeven.
Buitenkranen gaan we zelf doen. Dat is in het meerwerk veels te duur.
Optie elektrische zonwering is er niet.

Ook geen aansluitpunt?

Kijk dan ook naar loze leidingen voor je buitenverlichting (met schakelpunt!)

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:13

Joltsje schreef:
maar er zal toch iets van een leiding naar toe moeten?


Ja hebben ze bij ons vanuit de meterkast door de kruipruimte naar de achterkant van het huis getrokken en naar buiten geboord en een kraan erop gezet.
Kostte ons €100.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 12:32

Ja wij hebben geen meterkast. Kraan kostte hier iets van 200-300 euro dacht ik? Schrobput eronder ook zoiets :').

We hadden gevraagd of ze een cat6 ipv cat5e internetkabel konden leggen. Komt effe per kabel 100 euro bovenop dan :\ (dat zou per kabel doortrekken zo'n 200 zijn, loze leidingen liggen er dan al) >;) Even kijken of het dan ook niet veel voordeliger is om zelf te doen.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:25

IMANDRA schreef:
Ja wij hebben geen meterkast. Kraan kostte hier iets van 200-300 euro dacht ik? Schrobput eronder ook zoiets :').

We hadden gevraagd of ze een cat6 ipv cat5e internetkabel konden leggen. Komt effe per kabel 100 euro bovenop dan : (dat zou per kabel doortrekken zo'n 200 zijn, loze leidingen liggen er dan al) >;) Even kijken of het dan ook niet veel voordeliger is om zelf te doen.

Als je weet hoe het moet, moet je de kabel zelf doen.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 14:03

Ja volgens mij is het ook niet zo ingewikkeld, m'n vader heeft het vaak genoeg zelf gedaan :j

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:39

Onze nieuwbouwwoning vanuit een project wordt volgende week opgeleverd. Wat iedereen al zegt, waar je vooral rekening mee moet houden zijn de kosten omdat je alles moet doen en je hebt dubbele lasten waardoor sparen de laatste maanden ook (bijna) niet te doen is. Wij waren in financieel opzicht blij met corona omdat we geen geld meer aan uitjes en etentjes konden uitgeven :')

Gister een tekening voor de tuin ontvangen en een schatting van de begroting daarvoor : tussen de 20-25.000.

Wat betreft stucwerk: ik zou er vooral geen studie van maken want overal lees je de verhalen van voor- en tegenstanders. Familie heeft 8 jaar geleden nieuwbouw laten behangen met renovlies en hij heeft zelfs scheuren in het behang. Dat is heel moeilijk om dat mooi te vervangen. Stucwerk weet je zeker dat het gaat scheuren maar als je kiest voor glad stucwerk is het heel eenvoudig bij te werken.

Je kan ook nog kiezen voor een firmlaag, dat spuiten ze erop en is goedkoper, maar zelfde voor en nadelen als stucwerk

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:48

verootjoo schreef:
Joltsje schreef:
maar er zal toch iets van een leiding naar toe moeten?


Ja hebben ze bij ons vanuit de meterkast door de kruipruimte naar de achterkant van het huis getrokken en naar buiten geboord en een kraan erop gezet.
Kostte ons €100.


Mijn zwager is loonwerker en echt superhandig. Heeft zelf zijn eigen dakkapel geplaatst. Hij gaat al die dingen voor ons doen. Ook de tuin. Mijn vriend is trappenmaker/meubelmaker en mijn schoonpaps tegelzetter. We redden ons wel denk :o

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:38

Kirstenn schreef:
Onze nieuwbouwwoning vanuit een project wordt volgende week opgeleverd. Wat iedereen al zegt, waar je vooral rekening mee moet houden zijn de kosten omdat je alles moet doen en je hebt dubbele lasten waardoor sparen de laatste maanden ook (bijna) niet te doen is. Wij waren in financieel opzicht blij met corona omdat we geen geld meer aan uitjes en etentjes konden uitgeven :')

Gister een tekening voor de tuin ontvangen en een schatting van de begroting daarvoor : tussen de 20-25.000.

Wat betreft stucwerk: ik zou er vooral geen studie van maken want overal lees je de verhalen van voor- en tegenstanders. Familie heeft 8 jaar geleden nieuwbouw laten behangen met renovlies en hij heeft zelfs scheuren in het behang. Dat is heel moeilijk om dat mooi te vervangen. Stucwerk weet je zeker dat het gaat scheuren maar als je kiest voor glad stucwerk is het heel eenvoudig bij te werken.

Je kan ook nog kiezen voor een firmlaag, dat spuiten ze erop en is goedkoper, maar zelfde voor en nadelen als stucwerk


Ja tuin is zo ontzettend duur.. Wij doen het gelukkig zelf en weten de juiste mannetjes ervoor. Zijn nu bezig met een overkapping. Scheelt ook alweer een hoop geld aangezien we alles zelf doen.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:59

Scheelt zeker ja als je dingen zelf kan doen. Helaas zijn we niet zo handig en we hebben een tuin van >200m2 dus we zijn ook wel blij dat we er niet zelf aan hoeven te beginnen :')

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 18:50

We hebben ja gezegd op de nieuwbouwwoning *\o/* Nu de hele mallemolen in van meerwerk en regelen en offertes haha :))

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:56

IMANDRA schreef:
We hebben ja gezegd op de nieuwbouwwoning *\o/* Nu de hele mallemolen in van meerwerk en regelen en offertes haha :))


Gefeliciteerd!

Mri

Berichten: 15310
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:04

Wij hadden loze leidingen laten leggen naar de overloop, op een voor de elektricien, raze en onlogische plaats.
Bij het brengen van pannenbier (wat erg werd gewaardeerd, wij waren de eerste in het projectie die dat deden) sprak ik hem even. Hij zei: joh, nu ik je toch spreek... waar is dat punt op de overloop voor?
En hoe gaan jullie de keuken doen?

Punt op overloop was voor WiFi ding. Bij oplevering zat er ineens al een netwerk kabel in :D
En de keukenboer was stopcontact vergeten te tekenen voor de afzuigkap. Die mocht die man dus niet maken, maar hij had wel even een leiding en een bakkie in de muur gemaakt (en dicht gesmeerd). Met een klein deukje in het smeerwerk was aangegeven waar wij de wanddoos konden vinden.

Mijn tip dus : hou de werklui te vriend! Kratje pannenbier en een gezellig praatje doet wonderen.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 00:38

Mri schreef:
Wij hadden loze leidingen laten leggen naar de overloop, op een voor de elektricien, raze en onlogische plaats.
Bij het brengen van pannenbier (wat erg werd gewaardeerd, wij waren de eerste in het projectie die dat deden) sprak ik hem even. Hij zei: joh, nu ik je toch spreek... waar is dat punt op de overloop voor?
En hoe gaan jullie de keuken doen?

Punt op overloop was voor WiFi ding. Bij oplevering zat er ineens al een netwerk kabel in :D
En de keukenboer was stopcontact vergeten te tekenen voor de afzuigkap. Die mocht die man dus niet maken, maar hij had wel even een leiding en een bakkie in de muur gemaakt (en dicht gesmeerd). Met een klein deukje in het smeerwerk was aangegeven waar wij de wanddoos konden vinden.

Mijn tip dus : hou de werklui te vriend! Kratje pannenbier en een gezellig praatje doet wonderen.


Haha ik kom uit Limburg met een Limburgse moeder en Brabantse vader. Als ik werklui niks aanbied word ik spontaan onterft :))

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:16

Gefeliciteerd! Ben benieuwd! Mbt de keuken, wij hebben gekozen voor een Quooker. Ik ben echt weg van dat ding, echt geweldig. Miss een tip

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 10:49

Ja die overwegen wij ook :j Mits het in het budget past. Maar merk nu al dat ik flink teveel heb geteld voor stucwerk + schilderen, dus misschien kan ik wat geld overhevelen naar de keuken :))

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:20

Oeeh quooker die moet ik ook onthouden! Is geen must maar als we dan toch opnieuw beginnen met een keuken uitkiezen, dan doe maar!

Mri

Berichten: 15310
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:31

Bezuinig alsjeblieft niet op keuken apparatuur. Dat hebben wij wel gedaan :x
Als je op inductie gaat koken: neem een plaat met aanpasbare zones, of hoe dat ook heet.
Hebben wij niet. We hebben 5 "pitten", 3 zijn er "te klein" om prettig te gebruiken, 1 is er "te groot". En 1 is wel goed kwa maat. Maar op 1 koken is weer niet haalbaar. Erg irritant.
Aardappels gaan daarom niet meer in de pan maar gepoft uit de oven.
Daarnaast: neem een vaatwasser met een goed "droog programma", elke keer al het plastic af moeten drogen is irritant. Zeker als je kids krijgt, en groot verbruiker wordt in plastic bekers en bordjes, ben je blij als je niet alles met de hand af hoeft te drogen!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:19

Het gaat zoveel sneller met rijst koken, of even een kopje thee pakken. Ik ben weg van dat ding.

Oja en dan nog een tip! Neem de apparatuur af van hetzelfde merk. Deze kan je dan aanmelden en dan heb je langer garantie. Volgens mij bij afname van minimaal 4 inbouwapparatuur. En idd niet op bezuinigen. Wij hebben van Siemens een kookplaat en rechter stuk is een verticaal vlak waar je verschillende grote pannen op kan zetten en de rest is ook gewoon bruikbaar. Idd wat MRI zegt, kan zo mooi veel pitten zijn maar als ze te klein zijn heb je er nog niks aan.

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:34

Mri schreef:
Bezuinig alsjeblieft niet op keuken apparatuur. Dat hebben wij wel gedaan :x
Als je op inductie gaat koken: neem een plaat met aanpasbare zones, of hoe dat ook heet.
Hebben wij niet. We hebben 5 "pitten", 3 zijn er "te klein" om prettig te gebruiken, 1 is er "te groot". En 1 is wel goed kwa maat. Maar op 1 koken is weer niet haalbaar. Erg irritant.
Aardappels gaan daarom niet meer in de pan maar gepoft uit de oven.
Daarnaast: neem een vaatwasser met een goed "droog programma", elke keer al het plastic af moeten drogen is irritant. Zeker als je kids krijgt, en groot verbruiker wordt in plastic bekers en bordjes, ben je blij als je niet alles met de hand af hoeft te drogen!


Goede tip, dank je!
Voor die natte dingen in de vaatwasser is wel een oplossing. Als hij klaar is niet meteen leegruimen maar uurtje wachten met de deur op een kier. Is ook alles droog.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:01

Gefeliciteerd!
Qua keukenapparatuur hebben wij gekozen voor een quooker, groooooote koelkast, goede vaatwasser, een gewone oven en een stoomoven. Apparatuur is van ATAG, en een Bora kookplaat. Ik wilde eigenlijk ook nog zo'n wijnkoelkast omdat dat zo leuk lijkt, maar die is gesneuveld in het budget.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:20

Mri schreef:
Bezuinig alsjeblieft niet op keuken apparatuur. Dat hebben wij wel gedaan :x
Als je op inductie gaat koken: neem een plaat met aanpasbare zones, of hoe dat ook heet.
Hebben wij niet. We hebben 5 "pitten", 3 zijn er "te klein" om prettig te gebruiken, 1 is er "te groot". En 1 is wel goed kwa maat. Maar op 1 koken is weer niet haalbaar. Erg irritant.
Aardappels gaan daarom niet meer in de pan maar gepoft uit de oven.
Daarnaast: neem een vaatwasser met een goed "droog programma", elke keer al het plastic af moeten drogen is irritant. Zeker als je kids krijgt, en groot verbruiker wordt in plastic bekers en bordjes, ben je blij als je niet alles met de hand af hoeft te drogen!

Maar weet je zeker dat dat probleem niet terug te voeren is op je aansluiting?
Het maakt zeker bij inductie nogal uit of je op een kookgroep zit of een 3-fase-groep.

Een kookgroep kan, theoretisch, 7360W aan; een 3-fase groep gaat, ook theoretisch, tot 11085W.

Mri

Berichten: 15310
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:28

ikke schreef:
Mri schreef:
Bezuinig alsjeblieft niet op keuken apparatuur. Dat hebben wij wel gedaan :x
Als je op inductie gaat koken: neem een plaat met aanpasbare zones, of hoe dat ook heet.
Hebben wij niet. We hebben 5 "pitten", 3 zijn er "te klein" om prettig te gebruiken, 1 is er "te groot". En 1 is wel goed kwa maat. Maar op 1 koken is weer niet haalbaar. Erg irritant.
Aardappels gaan daarom niet meer in de pan maar gepoft uit de oven.
Daarnaast: neem een vaatwasser met een goed "droog programma", elke keer al het plastic af moeten drogen is irritant. Zeker als je kids krijgt, en groot verbruiker wordt in plastic bekers en bordjes, ben je blij als je niet alles met de hand af hoeft te drogen!

Maar weet je zeker dat dat probleem niet terug te voeren is op je aansluiting?
Het maakt zeker bij inductie nogal uit of je op een kookgroep zit of een 3-fase-groep.

Een kookgroep kan, theoretisch, 7360W aan; een 3-fase groep gaat, ook theoretisch, tot 11085W.

Ja, gaat om de maat van de cirkels. Erbuiten wordt het niet warm, dus de kleine pitten verwarmen alleen het middelste stukje pan. Ideaal voor kleine steelpannetjes zeg maar. 3x die maat

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:57

Misschien een tip voor na oplevering, maar betaal nooit de volle mep voor meubels. Ze komen altijd in de uitverkoop of er zijn kortingscodes.

Wij wachten bijvoorbeeld tot Black Friday met een neuiwe tv kopen :)

Je kan ook altijd afdingen wat betreft apparatuur en keuken, badkamer.