[VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:40

Nee, helaas zitten we niet in een echt mooie omgeving. Meer richting Stadskanaal. Maar wel rond ons huis een bos gelukkig.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:11

Olympia96 schreef:
Dank A_nouk, ik heb even een mod gepb't. Dus jij hebt ook zin in een meerjarenproject? ;-)

Ja het is idd een heerlijke plek. Alleen was op dat moment het idyllische er een beetje af haha.


Yes, wij zijn ook rond aan het kijken inderdaad. Maar we hebben alle tijd. Het dorpje waar ik woon en waar we het liefst ook zouden blijven heeft nu alleen maar 5 woningen te koop staan dus dat geduld zullen we nog wel even nodig hebben...

Als ik jullie project dan zie kriebelt het wel enorm :')

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:16

Jemig dat is inderdaad nogal een verandering! Kan me voorstellen dat het inderdaad even slikken was, zowel voor jullie als voor de buren. Moet er ook niet aan denken dat bij mij tegenover de buren fanatiek aan de slag gaan met hun groen := Maar, dat is wel functioneel groen. Bij jullie was het nogal.. ruig groen.

Ben wel ontzettend benieuwd hoe het er nu uit ziet! Kale vlakte is even naar maar daarna krijg je er wel prachtig veel ruimte voor terug!

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:28

Oh ik kom ook volgen, mooi project en ook niet ver bij mij vandaan :) . Ik heb hier ook groen moeten ruimen om overzicht te krijgen maar inmiddels ook wel weer nieuw groen (ik woon hier nu 8 jaar).

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 15:41

Hoi nieuwe volgers!

Ik klap gelijk de foto's van de vorige bewoner er even in. Het zijn vooral sfeerfoto's, maar het laat zien met hoeveel liefde ze er gewoond heeft. Ook zo leuk om te zien dat de fruitbomen toen nog heel jong waren. Op 1 na, hebben we alle fruitbomen laten staan. Die staan nu in de paardenwei of ernaast (dus ja, dat wordt een extra taakje op het moment dat het fruit gaat vallen :Y) ).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:42

Oeh volg! Wat een gaaf project. Jullie zijn nu bijna een jaar bezig als ik het goed heb? Heel benieuwd hoe het er allemaal uit ziet, en nog uit gaat zien!

Edit: daar is vroeger heel wat tijd en liefde ingestoken. Wat een mooie plaatjes <3

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:50

Prachtig! Die foto's zijn echt fantastisch.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 15:52

DoretteK schreef:
Oeh volg! Wat een gaaf project. Jullie zijn nu bijna een jaar bezig als ik het goed heb? Heel benieuwd hoe het er allemaal uit ziet, en nog uit gaat zien!

Edit: daar is vroeger heel wat tijd en liefde ingestoken. Wat een mooie plaatjes <3


Klopt, we hebben de sleutel begin juli 2019 gekregen. Het idee was om direct met het paddock paradise deel te starten en met de stal. Echter, het aanvragen van een omgevingsvergunning was doffe ellende en werkte enorm vertragend. Uiteindelijk hoefden we (met alle plannen die we hebben) alleen vergunning aan te vragen voor de kastanjeboom die om moest en de weidepalen en het lint.

Oh ja en een inritvergunning voor ons tweede perceel, dat niet meer is dan een 100 meter lang pad naar ons land toe. Vooral met deze vergunning was het gedoe. De gemeente had liever dat wij met trekkers en trucks over het kleine klinkerstraatje voor ons huis langs reden en via de voortuin naar achteren zouden gaan. Gelukkig was dat na enige tijd van de baan :D

Maar doordat die vergunning van die kastanjeboom zo lang duurde, moesten we ook wachten met al het andere kapgebeuren. Dus toen hebben we de boerderij eerst laten voegen en hebben we het hele dak vernieuwd. Dat stond eigenlijk pas voor veel later op de planning, maar niks doen was ook geen optie zeg maar :')

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:57

Supermooi... idd veel tijd en liefde. Gelukkig zal dat vanaf nu niet meer anders zijn. <3

Willen jullie het weer naar deze staat terugbrengen of komt het er (compleet) anders uit te zien? (Afgezien het stuk dat jullie als paddock paradise gaan gebruiken natuurlijk, maar dat betrekt, lijkt mij, de tuin en zo niet.)

Apart trouwens dat de kinderen die spullen niet wilden ophalen, alhoewel ik me kan voorstellen dat het ergens ook met rouw te maken heeft, het is heel confronterend om door de spullen te gaan van iemand die niet meer is (of tenminste niet zoals je diegene kende, want met dementie in een verzorgingstehuis is natuurlijk heel anders dan je vitale vader in zijn prachtige boerderij) en te moeten regelen om alles een plaats te geven/te verkopen.
Bijzonder wel dat jullie de meeste spullen zelf zijn gaan gebruiken. Daar ben ik inmiddels dus ook wel nieuwsgierig naar. :D Maar je hebt ons al verwend met foto's.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 16:11

Inderdaad vanuit ons ook heel veel tijd en liefde, maarrrrrr compleet anders!
Het grappige is dat de kleinzoon van de familie die hier generaties lang heeft gewoond (boerderij was echt boerderij en stamt uit 1905 ongeveer), bij de overbuuv zat en zei: nee buuv, dit is mooi wat ze doen. Ik begin nu langzaam weer te herkennen hoe het altijd was.

We houden twee stukken tuin over en de rest is voor de paarden. We houden het terras dat langs de boerderij en de schuur loopt en breiden dat uit tot een meter of 10 in totaal (dus vanuit het huis en vanuit de schuur gezien). En de voortuin blijft ook paardvrij. Maar we hebben de track zo aangelegd dat hij langs ons terras loopt. Dat leek ons zo ontzettend leuk, de paarden zo dichtbij. Een beetje dit idee van Rien Poortvliet:

Afbeelding

Aangaande de spullen die we gebruiken moet je denken aan bijvoorbeeld de kersenhouten salontafel, een buffetkast, een houten maatwerk kast in de badkamer en een grote klepbank. En vanuit de schuur gebruiken we van alles. Van tuingereedschap tot aan tuinslang haha. Geen persoonlijke dingen. Dat vind ik een beetje viezig zeg maar.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:17

Ook ik ga volgen! Ik woon in annen en weet waar de boerderij staat. Nooit geweten dat achter die wildernis zo n mooie tuin was... Ik rij aangespannen met mijn ponys bijna dagelijks in de bossen rond annen. Als je een keer mee wil ben je welkom hoor! Met of zonder paard maakt me niet uit ;)

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:25

Wat leuk. Heb een paar jaar in Drouwen gewoond. Mijn dochter is er geboren.
Het kleine huisje tegenover de garage van Alberts.

Woon nu in een dorpje vlakbij. Dus als je een keer wil rijden, laat maar horen.
Rij alleen maar buiten met mijn paint dus ken de weg in de bossen goed.

Succes met verbouwen in ieder geval

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:35

Nog een volger erbij, super leuk dit!

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:44

Ik denk idd dat ik het weet. Het weggetje gaat Ri manege of niet?

En je tuinman is Familie van mij haha

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:57

Super cool! Tuin lijkt wel een park. Heel leuk om te volgen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:27

Wat een leuk boerderijtje,maar wat erg die kaal kap. Ik ben plots blij met het strenge beleid in Belgie. Ik zie dat in nederland gewoon hele percelen kaal gekapt worden. Dat is bij ons ondenkbaar . Maar hopenlijk komt er wat moois voor terug.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:59

Jeetje wat een werk hebben jullie al verricht!

Prachtige boerderij, ik ga volgen :j

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:20

Kom ook volgen!

Hier was het ook zo’n overwoekerde bende, terwijl het vroeger een heel netjes boerderijtje met stallen was.

Wij zijn wel iets minder rigoreus geweest met kappen geloof ik :=

Ik moet er altijd heel lang over na denken of ik een boom echt weg wil hebben want ik vind het zo zonde! De echte oude esdoorns in het weiland heeft iemand zelfs (heel veel) geld op geboden om die te mogen kappen, maar dat gaat dus echt niet gebeuren :Y)

Ben heel benieuwd hoe het er nu uit ziet, en of jullie alweer nieuwe dingen hebben aangeplant?
Leg je ook een bak aan enzo?
Word het allemaal terras/bloemen tuin of ga je ook groenten en fruit verbouwen?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:25

Libera schreef:
Kom ook volgen!

Hier was het ook zo’n overwoekerde bende, terwijl het vroeger een heel netjes boerderijtje met stallen was.

Wij zijn wel iets minder rigoreus geweest met kappen geloof ik :=

Ik moet er altijd heel lang over na denken of ik een boom echt weg wil hebben want ik vind het zo zonde! De echte oude esdoorns in het weiland heeft iemand zelfs (heel veel) geld op geboden om die te mogen kappen, maar dat gaat dus echt niet gebeuren :Y)

Ben heel benieuwd hoe het er nu uit ziet, en of jullie alweer nieuwe dingen hebben aangeplant?
Leg je ook een bak aan enzo?
Word het allemaal terras/bloemen tuin of ga je ook groenten en fruit verbouwen?


Hebben jullie andere esdoorns dan in Europa? Ik ken alleen maar paardenmensen die ze UIT het weiland willen, niet die ze juist willen laten staan.

Anoniem

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:40

Niet alle esdoorns zijn giftig :+

Wij gaan proberen in fases te kappen en tegelijk wat terug planten...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:47

Robijntjah schreef:
Niet alle esdoorns zijn giftig :+

Wij gaan proberen in fases te kappen en tegelijk wat terug planten...


Klopt, dát weet ik. Maar noem het woord 'esdoorn' op een gemiddelde stal en de er wordt een zaag bij gehaald ;)
Ik vind ze ook allemaal op elkaar lijken overigens en moet altijd blaadjes en zaadjes naast een encyclopedie leggen :') :o

Dat klinkt wel goed, in fasen kappen en beplanten :j

Anoniem

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:50

Ik moet het ook weer ieder jaar opnieuw uitzoeken :+
Wij hebben ze hier beide.. en veel eik, joy...
Maar ook de mooie rode berk en zilver berk <3

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:10

Wat een mooie foto's van hoe het was <3 Idyllisch plekje :+: En het idee van de track langs het terras lijkt me ook heel leuk inderdaad! :D

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:13

Mooie plek hoor, ga je ook volgen.
Moet zeggen dat ik niet jaloers opje ben als ik die verbouwing zie, heb zo'n bloedje hekel aan verbouwingen word er altijd heel onrustig van, dus Chapeau voor jullie.

En van binnenshuis, daar wil ik ook wel foto's van zien :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:55

xXutopiaXx schreef:
Wat een mooie foto's van hoe het was <3 Idyllisch plekje :+: En het idee van de track langs het terras lijkt me ook heel leuk inderdaad! :D


Zou dan wel dat stukje track met iets anders dan zand bekleden (weet niet wat het plan daarvoor is natuurlijk), want anders eet je de hele zomer opwaaiend zand :Y) iemand in mijn netwerk had datzelfde idee, en had daar dus zand... :n Houtsnippers, grind, verharding: allemaal heeeeel slimme ideeën voor het stukje langs het terras :j