Mobiele airco: welke is nou het best?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:02

Heeft ze ook buren?
Heet daar ook gemeld dat ze een airco ging plaatsen?
Ben namelijk wat aan het Googlen geweest en zo'n buitenunit kan gedoe opleveren, vanwege geluidsoverlast.

deona
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:08

In 2020 is de beste mobiele airco voor iedereen verschillend. Zo zijn er veel verschillende merken waar je uit kunt kiezen. Denk ook aan de oppervlakte van de kamer e.d. Voor advies kun je kijken op https://mobieleaircos.com/mobiele-airco/

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:22

Hier uiteindelijk de whirlpool pacw212hp besteld via ibood. Daar was hij voor €399. Als ik hem heb zal ik een update geven hoe die bevalt!

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:24

deona schreef:
In 2020 is de beste mobiele airco voor iedereen verschillend. Zo zijn er veel verschillende merken waar je uit kunt kiezen. Denk ook aan de oppervlakte van de kamer e.d. Voor advies kun je kijken op https://mobieleaircos.com/mobiele-airco/



Kwam je hier nou speciaal voor op bokt Nigelairco {die nu zn naam heeft veranderd in deona}, Heel bokt vol spammen met onzin zodat jij je airco bedrijf kon aanprijzen, goede move man, Zijn mensen ook echt van gediend hier, kwal dat je bent -O- .

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:48

Marie111 schreef:
Heeft ze ook buren?
Heet daar ook gemeld dat ze een airco ging plaatsen?
Ben namelijk wat aan het Googlen geweest en zo'n buitenunit kan gedoe opleveren, vanwege geluidsoverlast.


Ze heeft aan weerszijden buren.
Ze heeft het niet gemeld. Niet eens aan gedacht.
Ik hoop dat haar linker buurvrouw niet komt klagen.
Haar hond blaft de hele dag, dus die krijgt dan gelijk de volle lag terug ;)

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:56

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_q ... 62529.html
Ik heb ruim een maand geleden deze mobiele airco gekocht voor mijn studentenkamer van 26m2 (70m3). Ik ben er zeer tevreden mee! :) Binnen een uur is het al 2 graden koeler en hij gaat vanzelf zachter blazen als het koel genoeg is. Ik slaap met oordoppen en val bij het geluid prima in slaap! Zonder oordoppen vind ik hem wel vrij luid.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:31

Watvoor raamset gebruiken jullie erbij ? Gewoon van stof ?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:32

Zoals meerdere hier in het topic heb ik een AEG mobiele airco. Maar of hij het goed doet ? Hebben jullie tips ?
Het begint al dat ik niet weet hoe warm het is op de slaapkamer. Dus ik heb werkelijk geen idee hoe ver hij terugkoelt.
Als hij aan staat is het best lekker koel, niet mega maar wel een laken nodig om onder te liggen. Maar zo gauw hij uit gaat, dan is het binnen 10 minuten al weer warmer. En omdat hij toch redelijk wat lawaai maakt moet hij echt uit met slapen.
Lijkt wel of de ventilatie goed werkt ( als aan lekker koel ), maar de airco zelf niet ????
Buis naar buiten toe is ingepakt met isolatiespul ( van de autoruit om bevriezen te voorkomen ). Airco staat op 20 graden, paar uur lang. Op cool stand. Maar het voelt slechts een paar graden koeler als op de gang.
Iemand tips ? Op welke temp zetten jullie hem ?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:08

Ik heb precies hetzelfde met de airco (ook de AEG). Zolang hij aan staat, is het lekker. Maar met 64 db kan ik niet slapen dus dan gaat hij uit en een ventilator aan. Ik zet hem op 16 graden (kouder kan niet) dan koelt ie het terug tot 20 graden, koeler kan ie niet. Nu is mijn slaapkamer wel bijna 4 meter hoog. Ik vind het wel wat teleurgesteld voor dat geld. Apparaat staat al op geluiddempende mat i.v.m. de benedenburen (die er overigens al over geklaagd hebben bij de VVE )

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:32

Dan ga ik hem in ieder geval op 16 graden zetten ipv 20.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:33

Wij hebben sinds dit jaar een DeLonghi Pinguino PAC EX120 Silent. 49-64 dB (min-max) en met nachtstand kan ik wel redelijk goed slapen. In ieder geval een heel stuk beter dan met hitte. Wij hebben hem op 20 graden staan in onze slaapkamer van ongeveer 30m2 met de deur op een kier voor de katten := Koelt de slaapkamer minimaal 3 graden af als ik het goedkope wekkertje met temperatuursensor mag geloven, maar voelt wel wat kouder aan dan dat. Iig genoeg om onder een laken te liggen en soms even tegen mijn vriend aan te kruipen.
Ik heb bij de zoektocht naar een geschikte airco ook gekeken naar de AEG maar vond hem toch wat te luid in vergelijking met deze.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:36

Ik merk ook geen verschil als ik hem op de slaapstand zet. Hij blijft gewoon draaien en slaat niet af.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:45

Ik merk alleen verschil in high- medium- Low stand in de ventilatie snelheid, niet in de airco zelf.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:14

Maris schreef:
Ik merk alleen verschil in high- medium- Low stand in de ventilatie snelheid, niet in de airco zelf.

ja, dat merk ik ook, ik hoor het.
Ik kan hem ook alleen met de afstandsbediening bedienen, als ik zelf op de knopjes druk, gebeurt er niks en springt ie terug naar waar ik begon. Alleen aan/uit kan op het apparaat.
Als hij uit gaat, moet de slag eraf, ik heb zo'n raamunit, die moet helemaal gedemonteerd en dan het raam weer op de kiepstand vanwege de ventilatie. Is ook iedere avond even een klusje.
Slang uit het raam mag niet zichtbaar zijn van de VVE. (Airco's mogen eigenlijk helemaal niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:48

Morrie schreef:
Ik heb precies hetzelfde met de airco (ook de AEG). Zolang hij aan staat, is het lekker. Maar met 64 db kan ik niet slapen dus dan gaat hij uit en een ventilator aan. Ik zet hem op 16 graden (kouder kan niet) dan koelt ie het terug tot 20 graden, koeler kan ie niet. Nu is mijn slaapkamer wel bijna 4 meter hoog. Ik vind het wel wat teleurgesteld voor dat geld. Apparaat staat al op geluiddempende mat i.v.m. de benedenburen (die er overigens al over geklaagd hebben bij de VVE )

Huh is het zo erg bij jou ja? Hij staat hier zonder mat en mijn onderburen horen hem niet, hij trilt ook niet. Ik hoor hem overigens ook niet als ik in een andere kamer sta.

Ik gebruik hem alleen op mijn slaapkamer en daar koelt hij het lekker terug. Is een ruimte van 12 m2 ofzo. Die van mij staat tussen de 18 en de 20 over het algemeen en dan wordt het hier koel genoeg om onder een laken te slapen. Ik heb er wel een extra ventilator bij aan staan. Slaapstand gaat hier vooral om het lampje dat wat minder fel is bovenop de machine. Ik heb trouwens geen raamset dus hij staat hier gewoon tegen het open raam aan. Er komt dus zelfs nog warme lucht van buiten naar binnen maar hij koelt toch flink.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:06

Dus het blijft ook koel als je hem uitzet ?
En waarom nog een ventilator erbij ?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:13

Maris schreef:
Dus het blijft ook koel als je hem uitzet ?
En waarom nog een ventilator erbij ?

zodra ik hem uitzet, is het binnen 10 minuten weer warm, vandaar dat ik dan een ventilator aanzet, gericht op mijn benen als ik in bed lig. De kat ook blij: die ligt de hele nacht voor de ventilator, want boven (we slapen beneden, maisonette) is het helemaal bloody hot

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:51

Ja Morrie dat begreep ik. Ik vroeg het eigenlijk aan Emmaa_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:20

Maris schreef:
Dus het blijft ook koel als je hem uitzet ?
En waarom nog een ventilator erbij ?

Het blijft hier wel redelijk lang koel ja, maar vooral omdat ik zorg dat alles verder wel goed afgesloten is en er dus zo min mogelijk warme lucht binnen kan komen zodra de airco uit gaat. Ik heb hem 's nachts wel aan staan omdat ik geen last heb van het geluid, en op dagen als vandaag staat hij overdag ook gewoon aan.
De ventilator heb ik aan omdat mijn airco schuin staat en ik het fijn vind om de koude lucht ook op mijn lichaam te voelen direct :D Dus een ventilator om een windje te simuleren.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:42

Ik heb een Inventum AC125W en die bevalt erg goed. Wordt ook geleverd met zo'n ding voor om het raam.

Het ontzettend warme appartement hield hij echt wel wat graden koeler. Dat was een ruimte van >35m2.

Nu in een gewoon huis gebruiken we hem alleen in de slaapkamers en die heeft hij vrij snel koel. Maar die ruimtes zijn natuurlijk kleiner en al minder warm van zichzelf. Ik vind het fantastisch!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:36

Hier nu opeens wind en tig graden koeler. Dus airco uit en alle ramen open. Er gaat niets boven verkoelende wind !

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:01

Maris schreef:
Hier nu opeens wind en tig graden koeler. Dus airco uit en alle ramen open. Er gaat niets boven verkoelende wind !



Maar jji zit in Zeeland :') {:} .

Heir draait hji weer sinds gisteren, vorig jaar voor de hitte gekocht na paar jaar sparen, voor de hond en kat.

Doet wat ie moet doen, haalt paar graden eraf, dat was het doel...
Zou stille moeten zjin, wil dus niet weten wat een niet stille voor herrei maakt.
Had er setje bij met plastic schuifding voro in je raam, maar heb dat anders gedaan, plankje watervaste meubelplaat die ik nog had verbouwd tot inzet voor klapraampje.
(vorig jaar zat ie in achter gevel, maar dan woei warmte mjin omsloten achtertuin in, dus vandaar dit jaar voor kant huis, daar had plastic ding niet in dit kleine raampje gepast.)
Vervolgns plakplastic op dat raampje omdat ik daar de lamellen er af heb moeten slopen }> en gordjintje ervoor (met nietjes en ducttape :D :o ) omdat er ondanks plakplastic toch weer heel veel hitte door raampje naar binnen kwam in de zon.

Zet hem op 16 dan koelt hij de kamer (die is 10 bij 4.5 bij3? of zo) dan naar ca 24, dat is prima.
Gisteren was hetin de kamer zonder airco 28.9 graden, boven wil ik neit weten, daar ben ik gevlucht.
( Jaren 30 hoekhuis, hele dag zon erop begint voor, draait langs mjin zijkant en dan achter, met niet veel isololatei)
Kan hem snachts uit zetten als het buiten redelijk koeler is en dan gooi ik alle ramen en deuren open (behalve vooredur 8-) , verwelkom zo wel vele muggen, maar ja... Hond bjit eventuele inbrekers wel het huis uit als ze zich niet doodschrikken van mji want ik slaap nu beneden, boven geen doen.

Ben zo blji met dat ding, hond en kat ook. De herrie is wel een ding, eigenlijk groot ding, maar het is dat of gestoomd worden.

Ben er blij mee al vreet hji stroom.

Afbeelding

Afbeelding

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:59

Ja, in Zeeland is het nu totaal bewolkt en graad of 25 denk ik.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:33

Vandaag om 16.00 aangezet met 27,5 graad. Cool plus high. Nu om 21.30 24,5 graad. Dus 3 graden naar beneden in 5,5 uur. Iemand tips ?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:00

Maris schreef:
Vandaag om 16.00 aangezet met 27,5 graad. Cool plus high. Nu om 21.30 24,5 graad. Dus 3 graden naar beneden in 5,5 uur. Iemand tips ?

Hier hetzelfde, alleen al om 2 uur aan gezet. Ook cool + high, op 16 graden ( vrees mijn stroomverbruik)